Tobias Salmelainen IFK:n urheilujohtajana

  • 1 366 642
  • 8 108

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kaikki kilpailijat vahvistavat joukkueitaan ja kaikilla joukkueilla on ollut koronaa. Ei me voida mennä koronan taakse tällä kertaa.

Mikäli kaikki olisivat terveinä, niin HIFK voi riittää hyvinkin mitalipeleihin, mutta ei mielestäni suurimpana suosikkina. HIFK on kuitenkin ringiltään kohtuullisen kapea, kun puhutaan mestaruuden hakemisesta. Maalivahdeista on puhuttu paljon ja näillä varmaan mennään, mutta HIFK:n maalivahdit eivät ole top 3:n joukossa ja se on aina huolestuttavaa.

Ehkä rahaa ei ole, mutta eiköhän sama tilanne ole lähes kaikilla. Kun nyt puhuttaisiin 2-3 kuukauden lainoista, niin summana se on inhimillinen. Itse näen selkeän tarpeen joukkueen vahvistamiseksi. Sentteri ja laituri, pakki toisen noista tilalle, jos on todellinen profiilipelaaja.

En usko pakin tuloon. Auvitu ja Schmaltz on erinomaisia. Ahonen-Karjis hyvä 3.pari. Jardine on ollut hyvä ja tuolta on vielä Winberg tulossa myös takaisin. Jos joku tulee niin se on joku oksat pois, veret seisauttava hyökkääjä.

Nythän me päästään paikoille, mutta maaleja ei tule. Yksi "laitan joka paikasta sisään" Niko Ojamäki -tyylinen haku ja nää pelit alkaisi kääntyä silloin, kun muilla on ruuti märkää.

Mun veikkaus on, että jos sieltä joku tulee, niin se on maalintekijä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Gardiner Jypistä voisi olla yksi haku maalintekijäksi. Nihkeän alkukauden jälkeen noussut Liigan eliittiin tuolla saralla. Jypillä ei kuitenkaan enää mahdollisuuksia sääleihinkään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Gardiner Jypistä voisi olla yksi haku maalintekijäksi. Nihkeän alkukauden jälkeen noussut Liigan eliittiin tuolla saralla. Jypillä ei kuitenkaan enää mahdollisuuksia sääleihinkään.

Nythän jos AB ja Palola molemmat kärsii aivotärähdyksestä, niin aikas epävarmaksi menee pelikunnon arviointi. Eli voi ollakin tarpeellista hommata tehokas hyökkääjä vielä, jos mahdollista.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Gardiner Jypistä voisi olla yksi haku maalintekijäksi. Nihkeän alkukauden jälkeen noussut Liigan eliittiin tuolla saralla. Jypillä ei kuitenkaan enää mahdollisuuksia sääleihinkään.
Kaverissa on sellasta sniipperin vikaa.
Tarvetta tulee, jos Palli ei kuntoudu.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Snaipperi tai rakentelija, mun mielestä molemmille olisi tarvetta. Nyt rakentelijoita on AB, Koivistoinen, Innala ja Hirvonen.

Kiekkoa taas pussiin osaa laittaa tai pitäisi osata; Palola, Dyk, Innala, Koivistoinen ja maalin edestä Paajanen, Jääskä, Tallberg yms.

Vääntö osasto on ihan hyvällä mallilla sillä kunnossa oleva IFK on tosi fyysinen ja hyvä kamppailemaan joten ketään Jasse Ikonen parhaina päivinä laituria tai sentteriä ei tarvita.

Itse jos saisi valita niin ottaisin enemmän kiekollisen rakentelijan kuin snaipperin josko sillä saataisiin enemmän irti kenestä tahansa. Monesti se viimeinen syöttö tai tilanteen pieni venyttäminen on ollut ongelma, ei ehkä se etteikö olisi maalintekijöitä. Nyt vaan ei mene kiekot sisään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Gardiner voisi kyllä tapahtua.. Heljanko ja Winberg loppukaudeksi Jyväskylään niin Salmelainen saa pidettyä budjetin samana vaikka Valtanen olisikin laittanut kassalippaan kiinni.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos mä jotain hommaisin, ni se ois sellane kotimainen kädellinen sentterilaituri joka voi pelata 1-3 ketjussa ilman että rikkoo kemiat. Voi olla toiveunta että sellainen nyt jostain yhtäkkiä löytyisi. Oisko joku Saipan Petman sellainen, voi olla että on vähän arpa vielä tosipeleihin? Pakisto riittää kyllä kunhan tervehtyvät, boonusta jos Lyytinenkin alkaisi löytämään peliään niin kiekollisella puolella on leveyttä enemmän kuin riittävästi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos mä jotain hommaisin, ni se ois sellane kotimainen kädellinen sentterilaituri joka voi pelata 1-3 ketjussa ilman että rikkoo kemiat. Voi olla toiveunta että sellainen nyt jostain yhtäkkiä löytyisi. Oisko joku Saipan Petman sellainen, voi olla että on vähän arpa vielä tosipeleihin? Pakisto riittää kyllä kunhan tervehtyvät, boonusta jos Lyytinenkin alkaisi löytämään peliään niin kiekollisella puolella on leveyttä enemmän kuin riittävästi.

Sellainen ehdottomasti, jos 1 pelaaja pitäisi hankkia. Huomaa nyt hyvin, että kiekollinen pelaaminen hyökkäyksessä on hyvin harvojen harteilla: Koivistoinen, Innala, Hirvonen, Broadhurst. Tässä ovat niin sanotusti creative forwards. Muut ovat enemmän ja vähemmän duunareita tai viimeisteleviä pelaajia. Kun tuosta nelikosta joku on poissa tai alisuorittaa, kuten koivistoinen nyt, niin hyvin kapeaksi jää pelin rakentelu. Hirvonenkin on vielä nuori pelaaja, jonka liike on esteenä suuremmalle dominoinnille. Broadhurst, kun on ollut pois, niin Tallberg ja Dyk ovat vedelleet kahdet todella pitkät kiikarittomat putket.

Itse olisin yrittänyt nyt Broadhurstin poissaollessa laajentaa tuota luovaa osastoa:

Tallberg-Koivistoinen-Dyk
Innala-Paajanen-Jääskä
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos mä jotain hommaisin, ni se ois sellane kotimainen kädellinen sentterilaituri joka voi pelata 1-3 ketjussa ilman että rikkoo kemiat. Voi olla toiveunta että sellainen nyt jostain yhtäkkiä löytyisi. Oisko joku Saipan Petman sellainen, voi olla että on vähän arpa vielä tosipeleihin? Pakisto riittää kyllä kunhan tervehtyvät, boonusta jos Lyytinenkin alkaisi löytämään peliään niin kiekollisella puolella on leveyttä enemmän kuin riittävästi.
Mä mietin myös tuota Petmani mutta myös Ruuttua ja Kärkeä ja Barachia.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä mietin myös tuota Petmani mutta myös Ruuttua ja Kärkeä ja Barachia.
Ruuttu taitaa olla enempi sniperi, joskaan ei edes kummoinen siihen rooliin. Kärjen urakäyrä näyttää alaspäin ja pelaaminen todella velton näköistä niissä peleissä mitä itse olen nähnyt. Barach voisi olla sinnepäin, mutta katotaako Mikkihiiri kuvasta kun pleijareissa otteet kovenee? Luotetaan että Salmelainen löytää sen oikean pelaajan jos sellaista edes etsitään, mitään ei kannata hankkia vain koska on saatavilla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tää Barach oli ainakin viime matsissa niin pihalla puolustuspelissä, lähti tuplailee ja varastaa sen minkä ehti ettei mitään käyttöä.

Toi Hirvonen mua huolettaa tuloskentissä et miten se voi olla noin hidas, aina kun potkaisee vauhtia niin liukuu pari senttiä eteenpäin.

Joten ite ottaisin sellaisen dynaamisen kaverin loppukauden vahvistukseksi, sellainen kun se SaiPan Petman on, enkä todellakaan usko että SaiPa hänestä luopuu mut joku saman tyylinen.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se sääli, että Saarinen meni ohi. Olisi ollut juuri sitä mitä lääkäri määrää.

Noita kolmea häntäpään jengiä, kun katsoo, niin ei sieltä silmille kauhean montaa nimeä loikkaa, jotka HIFK:n kiekolliseen peliin uutta voisivat tuoda:

Sakari Salminen 6+20 -17
Antti Kalapudas 5+22 -17
Ville Petman 12+17 -21

HIFK:n syöttökärki tällä hetkellä on Eetu Koivistoinen (20). Toki nuo edellämainitut pelannevat ylivoimaa rajattomasti.
 

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä tarvitse hötkyillä minkään Kalaputaan saatika Salmisen perään. KHL-laari odottaa, mikäli sopiva pelaaja poimittavaksi löytyy. Ruotsissakin siirtoraja lienee näillä näppäimillä umpeutumassa, eli kilpailu vähenee. Uskon, että Tobias tietää mitä tekee.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä mietin myös tuota Petmani mutta myös Ruuttua ja Kärkeä ja Barachia.
Petmanilla loppuu sopimus SaiPan kanssa ja voisi olla hyvä haku loppukaudeksi ja myös ensi kauteen. Itse en liian hyvin häntä tunne eli voi todellakin olla arpa. Korkean potentiaalin pelaaja kyseessä joka tapauksessa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Justiinhan Ässät ilmoitti ettei tyhjennysmyynteihin ruveta joten Salminen (tai Kärki) ei ole saatavilla, enkä kyllä kaipaakaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jääskän pitkä poissaolo on paikattava. Saa suorittaa Tobias. Vinkkinä KHL, jos et ole sinne vielä ollut yhteyksissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Salmelainen jäänyt toimettomaksi siirtorajalla ja muiden kilpavarustellessa jääty sormi suussa odottelemaan? Kyllä loppujen lopuksi ne reagoinnit on tehty. Ne tehdään rauhassa, mutta ne ovat osuvia ja kovia. Uskon, että näin on nytkin, mutta ei Tobbari niitä omasta taskustaan maksa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Tobias hyvä, kutsu huomenna ranskalainen oma kasvatimme Auvitu toimistolle ja ottakaa yhdessä videopuhelu Stephane Da Costalle. Saa suorittaa
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Onko Salmelainen jäänyt toimettomaksi siirtorajalla ja muiden kilpavarustellessa jääty sormi suussa odottelemaan? Kyllä loppujen lopuksi ne reagoinnit on tehty. Ne tehdään rauhassa, mutta ne ovat osuvia ja kovia. Uskon, että näin on nytkin, mutta ei Tobbari niitä omasta taskustaan maksa.
Siellä oli hullutpäivät menossa ku SHL jengit isolla rahalla panosti pelaajiin.
Nyt rauhallisemmat markkinat, melkein ostajan markkinat ku onko Liiga ainut missä siirtoraja menee kii kuun lopussa vasta.

Eli luotan Salmelaiseen se tekee harkittuja muuveja.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siellä oli hullutpäivät menossa ku SHL jengit isolla rahalla panosti pelaajiin.
Nyt rauhallisemmat markkinat, melkein ostajan markkinat ku onko Liiga ainut missä siirtoraja menee kii kuun lopussa vasta.

Eli luotan Salmelaiseen se tekee harkittuja muuveja.

Niin mittarihan ei ole se, että kuka hankkii niitä pelaajia ensimmäisenä, vaan kuka naaraa jättipotin kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös