Tobias Salmelainen HIFK:n urheilujohtajana

  • 1 388 371
  • 8 211

Oliko valinta sopiva?

  • Kyllä

    Ääniä: 115 44,4%
  • Ei

    Ääniä: 37 14,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 107 41,3%

  • Äänestäjiä
    259
  • Poll closed .

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vesalaisen hankinnan myötä päätin sijoittaa koko seuraavan palkkani samoihin nappeihin, mitä Salmelainen vetää. Vittu tää meidän Salme Laine ei kyllä ymmärrä jääkiekkojoukkueen rakentamisesta yhtään mitään.
Ehkä Salme Laine ja Vesa Laine on sisaruksia? Täytyyhän pikkuveljeä jeesata.
 

EL88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
Tobias aina puhuu kuinka aikaisemmin pelaaja liikenne on ollut liian tuulista ja nyt halutaan keskittyä jatkuvuuteen sekä pelaajien kehittämiseen. En tiedä miten helvetissä voidaan kuvitella että nämä Dykit jne jotka on nähty moneen otteeseen voisivat kehittyä tässä vaiheessa uraa jos joukkue on muutenkin epätasapainossa.
Ehkä Tobbe näkee Vesalaisessa sentteri ainesta? "Sehän on hyvä pelaaja, kyllä Ville siitä sentterin tekee"..

Noh, vitsit sikseen mutta haluaisin kuulla toimistolta kommenttia tästä pelaajien kehityksestä ja ollaanko vieläkin samaa mieltä että joukkuetta ei tulla vahvistamaan.

Senttereitä ja pakkeja on kyllä markkinoilla. Sellaisia jotka ei jostain syystä ole onnistuneet nyky seuroissaan, haluavat ahl:sta eurooppaan koska tie ylös tukossa jne.. Aina niitä on löytynyt ja muutkin seurat tekee uusia sopimuksia kokoajan joten tämä ei saa olla selitys.

Jotenki tämä hankinta vaikuttaa siltä että halutaan tuoda lisää maalintekovoimaa kun pitäisi laittaa perusteet ensin kuntoon.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tobias aina puhuu kuinka aikaisemmin pelaaja liikenne on ollut liian tuulista ja nyt halutaan keskittyä jatkuvuuteen sekä pelaajien kehittämiseen. En tiedä miten helvetissä voidaan kuvitella että nämä Dykit jne jotka on nähty moneen otteeseen voisivat kehittyä tässä vaiheessa uraa jos joukkue on muutenkin epätasapainossa.
Ehkä Tobbe näkee Vesalaisessa sentteri ainesta? "Sehän on hyvä pelaaja, kyllä Ville siitä sentterin tekee"..

Noh, vitsit sikseen mutta haluaisin kuulla toimistolta kommenttia tästä pelaajien kehityksestä ja ollaanko vieläkin samaa mieltä että joukkuetta ei tulla vahvistamaan.

Senttereitä ja pakkeja on kyllä markkinoilla. Sellaisia jotka ei jostain syystä ole onnistuneet nyky seuroissaan, haluavat ahl:sta eurooppaan koska tie ylös tukossa jne.. Aina niitä on löytynyt ja muutkin seurat tekee uusia sopimuksia kokoajan joten tämä ei saa olla selitys.

Jotenki tämä hankinta vaikuttaa siltä että halutaan tuoda lisää maalintekovoimaa kun pitäisi laittaa perusteet ensin kuntoon.
Äläs ny, kyllä markkinat voivat olla kuivat. Viime kesänä täällä vakuuteltiin, ettei ole hätää sentterin suhteen. Kyllä niitä nhl/ahl:stä vapautuu, heinä- tai elokuussa. Vielä ei ole hankittu.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Äläs ny, kyllä markkinat voivat olla kuivat. Viime kesänä täällä vakuuteltiin, ettei ole hätää sentterin suhteen. Kyllä niitä nhl/ahl:stä vapautuu, heinä- tai elokuussa. Vielä ei ole hankittu.
Tämä ikiliikkuja ei tunnu pysähtyvän. Kausi toisen jälkeen jengi tuntuu menevän samaan harhaan ja valehtelevan itselleen, milloin kesällä ja milloin kauden jo alettua, että kyllä ne avainpaikat saadaan täydennettyä myöhemminkin - pelaajia kyllä löytyy.

On aivan käsittämätöntä, että niinkin legendaarisen episodin kuin Suomelan korvaajan jumppaamisen jälkeen Salmelainen lähtee uudestaan ja uudestaan uuteen kauteen jokin avainpaikka levällään. Milloin puhutaan maalivahdista, milloin kiekollisesta ykköskorin puolustajasta ja milloin ykkössentteristä. Virheistä ei opita eikä niitä edes myönnetä. Sitten näitä avainpaikkoja paikataan kesken kauden hankkimalla läjäpäin laitahyökkääjiä, joka on omiaan ajamaan ne vähäisetkin roolitukset epätasapainoon.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kirjoittelen nyt tänne, koska Salmelainen istuu jakkaralla jolla asiaan voi paljolti vaikuttaa.

HIFK:n pitäisi tehdä selkeä ja realistinen suunnitelma kuinka päästä ensin Suomen huipulle ja sen jälkeen tavoitella Euroopan huippua. Itse näen kaksi aluetta mihin pitää panostaa.

Ensimmäinen on juniorit. HIFK:n juniorituotannon tulee olla Suomen parasta. Valmennukseen pitää satsata ja junnujen pitää saada sellaista valmennusta, joka kuittaa heidän potentiaalin ulos. Kaikista pakeista ei voi tulla Miro Heiskasia (kiitos Espooseen), mutta edarit tarvitsee myös melarteja ja kurvisia. Sama luonnollisesti hyökkäyksessä. Saatan olla väärässä, mutta jos omista junnuista ponnistanut viimeisin playmaker on Ramstedt ja viimeisim sniper on Kuhta, niin jotain on vinossa. Molemmat ovat jo jääkiekkoeläkeläisiä.

Toinen ja ehkä tärkeämpi on pelitapa. Itsekin olen 80-luvun lapsia ja tutina ja tötinä on lähellä sydäntä. Se ei vaan toimi. HIFK:n tulisi tehdä linjaus millaista peliä joukkue pelaa. Minusta sen pitäisi linjailla samaa pelityyliä kuin Suomen maajoukkueelle on muotoutunut. Pelityyli pitää valuttaa junnuihin asti.

Edellä oleva on täydellisen amatöörin ajatelmaa. Minulle ei kuitenkaan ole selkiytynyt HIFK:n pitkänajan näkemys ja kuinka se saavuttaa. Mä lähtisin noilla ajatuksilla...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoittelen nyt tänne, koska Salmelainen istuu jakkaralla jolla asiaan voi paljolti vaikuttaa.

HIFK:n pitäisi tehdä selkeä ja realistinen suunnitelma kuinka päästä ensin Suomen huipulle ja sen jälkeen tavoitella Euroopan huippua. Itse näen kaksi aluetta mihin pitää panostaa.

Ensimmäinen on juniorit. HIFK:n juniorituotannon tulee olla Suomen parasta. Valmennukseen pitää satsata ja junnujen pitää saada sellaista valmennusta, joka kuittaa heidän potentiaalin ulos. Kaikista pakeista ei voi tulla Miro Heiskasia (kiitos Espooseen), mutta edarit tarvitsee myös melarteja ja kurvisia. Sama luonnollisesti hyökkäyksessä. Saatan olla väärässä, mutta jos omista junnuista ponnistanut viimeisin playmaker on Ramstedt ja viimeisim sniper on Kuhta, niin jotain on vinossa. Molemmat ovat jo jääkiekkoeläkeläisiä.

Toinen ja ehkä tärkeämpi on pelitapa. Itsekin olen 80-luvun lapsia ja tutina ja tötinä on lähellä sydäntä. Se ei vaan toimi. HIFK:n tulisi tehdä linjaus millaista peliä joukkue pelaa. Minusta sen pitäisi linjailla samaa pelityyliä kuin Suomen maajoukkueelle on muotoutunut. Pelityyli pitää valuttaa junnuihin asti.

Edellä oleva on täydellisen amatöörin ajatelmaa. Minulle ei kuitenkaan ole selkiytynyt HIFK:n pitkänajan näkemys ja kuinka se saavuttaa. Mä lähtisin noilla ajatuksilla...
Jepsis . Todennäköisemmin kaikki tavoitteet ovat suurta kulissia. Muuten näin vihkoon ei voi vetää mikään yritys. Sinällään joonasvihko kuvaa juurikin tekemistämme. Eli tavoitteita/suunnitelmia ei ole kun tehdään joka tapauksessa liikevoittoa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Todella erikoinen kommentti CMoren haastattelussa Salmelaiselta. Vapaasti lainaten meni jotenkin niin ettei voida olettaa, että ulkopuolelta tuleva pelaaja rupeaa heti pelaamaan seuran logolle eikä sitä voida vaatiakaan.

Olen itse 100%:sesti erimieltä tästä. Minkä ihmeen takia ei voi odottaa eikä vaatia sitoutumista logon eteen pelaamiselle päivästä yksi alkaen?! Mielestäni tuota pitää odottaa heti ja vaatia heti, jos näin ei ole.

Täysin pöyristyttävä kommentti/näkemys Salmelaiselta minun mielestäni.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Todella erikoinen kommentti CMoren haastattelussa Salmelaiselta. Vapaasti lainaten meni jotenkin niin ettei voida olettaa, että ulkopuolelta tuleva pelaaja rupeaa heti pelaamaan seuran logolle eikä sitä voida vaatiakaan.

Olen itse 100%:sesti erimieltä tästä. Minkä ihmeen takia ei voi odottaa eikä vaatia sitoutumista logon eteen pelaamiselle päivästä yksi alkaen?! Mielestäni tuota pitää odottaa heti ja vaatia heti, jos näin ei ole.

Täysin pöyristyttävä kommentti/näkemys Salmelaiselta minun mielestäni.
Oli kyllä erikoinen kommentti ja sotii sitä vastaan että Meillä nyt kova vaatimustaso Villen kanssa.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Todella erikoinen kommentti CMoren haastattelussa Salmelaiselta. Vapaasti lainaten meni jotenkin niin ettei voida olettaa, että ulkopuolelta tuleva pelaaja rupeaa heti pelaamaan seuran logolle eikä sitä voida vaatiakaan.

Olen itse 100%:sesti erimieltä tästä. Minkä ihmeen takia ei voi odottaa eikä vaatia sitoutumista logon eteen pelaamiselle päivästä yksi alkaen?! Mielestäni tuota pitää odottaa heti ja vaatia heti, jos näin ei ole.

Täysin pöyristyttävä kommentti/näkemys Salmelaiselta minun mielestäni.
Jotenkin erikoinen olo jäi haastattelusta muutenkin. Ylimielinen asenne? Pitää analysoida vielä tarkemmin ja kuunnella uudestaan. Jotenkin outo olo jäi ja kiinnitin samaan kommenttiin huomioni.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jalosen Jukka tarttui samaan. Hänen mielestä vaatimustason pitää olla kova heti eikä huomenna.
Täysin käsittämätön lausunto Salmelaiselta. Sen nyt ymmärtää, että uuteen joukkueeseen ja pelitapaan sisälle pääsemiseen menee jokunen matsi, mutta eihän huonolla asenteella voi tulla jengiin tai sitten pelaaja on täysin väärässä paikassa eikä joukkueen kasaaja ole tehnyt taustatyötä riittävän hyvin palkatessaan tällaisen kaverin.

Asenteesta ja logolle pelaamisesta paras esimerkki tämän kauden HIFK:ssa on ehdottomasti Muuli. Ei todellakaan jengin taitavin, mutta sydän on mukana ja se näkyy myös katsomoon.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin erikoinen olo jäi haastattelusta muutenkin. Ylimielinen asenne? Pitää analysoida vielä tarkemmin ja kuunnella uudestaan. Jotenkin outo olo jäi ja kiinnitin samaan kommenttiin huomioni.

Oli tosi erikoinen haastattelu ja mainittujen juttujen lisäksi kummeksuin sitä, että ei saisi sanoa, että menee päin vittua, kun tiedetään se itsekin. Jos tuollaista julkista hommaa tekee työkseen, niin voi kyllä varautua siihen, että vihkoon vedettäessä sen muutkin mainitsee.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Todella erikoinen kommentti CMoren haastattelussa Salmelaiselta. Vapaasti lainaten meni jotenkin niin ettei voida olettaa, että ulkopuolelta tuleva pelaaja rupeaa heti pelaamaan seuran logolle eikä sitä voida vaatiakaan.

Olen itse 100%:sesti erimieltä tästä. Minkä ihmeen takia ei voi odottaa eikä vaatia sitoutumista logon eteen pelaamiselle päivästä yksi alkaen?! Mielestäni tuota pitää odottaa heti ja vaatia heti, jos näin ei ole.

Täysin pöyristyttävä kommentti/näkemys Salmelaiselta minun mielestäni.
Word. Vanhan sanonnan mukaan sen lauluja laulat, kenen leipää syöt. Ja palkan vastineeksi asennetta pitää odottaa heti päivästä 1. lähtien eli välittömästi.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattajakunnassa ja markkinoinnissa hellitään yhä muistoa IFKn ainutlaatuisesta pukukopista, jonne junnuilla ja maalaisille ei ollut helpolla tulemista. Muulla suoritetuilla maineteoilla leveilijät ja löysäilijät heitettiin heti koirakouluun, tai pois. Yleisesti IFKhon sopimuksen saamista pidettiin kerran elämässä -juttuna, jota ei kaikille suoda, mutta josta liki kaikki haaveilivat.

Pitkästi on tultu niistä ajoista, kun ihan pomon suulla todetaan faktana, että nykyisin logolle pelaamista ei voi edes vaatia. Paita päälle ja höntsäilemään, ajatukset ipan, tapparan tai Kärppien edellisvuoden mestaruudessa. Kivasti vaan kikkailet.

Joskus oli kuvaa pelicansin kopista takavuosina, jossa pelipaitoja oli lattioilla. Herätti huvitusta, että ei vaan meillä, jossa yhteisö ja sen symbolit ovat tärkeitä ja ylpeys omasta seurasta iso. Nytkö sellaista ei voi vaatia? Mikä vitun suurseura? HIFK 2022 - ihan vaan yks seura muitten joukossa. Surkeaa, Salmelainen ja Lindström!
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Kirjoittelen nyt tänne, koska Salmelainen istuu jakkaralla jolla asiaan voi paljolti vaikuttaa.

HIFK:n pitäisi tehdä selkeä ja realistinen suunnitelma kuinka päästä ensin Suomen huipulle ja sen jälkeen tavoitella Euroopan huippua. Itse näen kaksi aluetta mihin pitää panostaa.

Ensimmäinen on juniorit. HIFK:n juniorituotannon tulee olla Suomen parasta. Valmennukseen pitää satsata ja junnujen pitää saada sellaista valmennusta, joka kuittaa heidän potentiaalin ulos. Kaikista pakeista ei voi tulla Miro Heiskasia (kiitos Espooseen), mutta edarit tarvitsee myös melarteja ja kurvisia. Sama luonnollisesti hyökkäyksessä. Saatan olla väärässä, mutta jos omista junnuista ponnistanut viimeisin playmaker on Ramstedt ja viimeisim sniper on Kuhta, niin jotain on vinossa. Molemmat ovat jo jääkiekkoeläkeläisiä.

Toinen ja ehkä tärkeämpi on pelitapa. Itsekin olen 80-luvun lapsia ja tutina ja tötinä on lähellä sydäntä. Se ei vaan toimi. HIFK:n tulisi tehdä linjaus millaista peliä joukkue pelaa. Minusta sen pitäisi linjailla samaa pelityyliä kuin Suomen maajoukkueelle on muotoutunut. Pelityyli pitää valuttaa junnuihin asti.

Edellä oleva on täydellisen amatöörin ajatelmaa. Minulle ei kuitenkaan ole selkiytynyt HIFK:n pitkänajan näkemys ja kuinka se saavuttaa. Mä lähtisin noilla ajatuksilla...
Nyky-lätkä on niin erilaista, että ei mitään Teemu Ramstedteja enää tule, eikä Ramsetedilla tapaisella pelaajalla olisi jääkiekossa enää mitään virkaa. Sentterin homma on täysin kahden suuntaan pelaamista.

Laskeppa huviksesi montako A-sta tullutta pelaa ylhäällä -
Seppälä, Luhanka, Taponen, Haltunen, Kaskimäki, Salin...siellä on Tuomas Uronen käynyt myös kokeilemassa. Koskaan ei ole IFK:n historiassa A:n ja edustusjoukkueen välinen putki olluy niin hyvässä kunnossa kuin nyt
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City

F#21

Jäsen
Ja suurin osa noista on pelannut pari kautta A-ta ennen edariin hyppäämistä, eli putki on todellakin kondiksessa
Ihan vain for the record. Normaalista A-junnuista ainoastaan pari hassua/jengi saa normaalisti ammatin jääkiekosta
Mä muistelisin aikanaan sen olleen 1-3 jätkää per C-SM joukkue. Näin siis HIFKn eri ikäkausijoukkueista.

Mun mielestä tuota junnputkea ei tarvitse ennen C-ikää korjata tai miettiä älyttömästi. Tärkeä on saada aikasintaan siinä vaiheessa omat sekä naapuriseurojen huiput mukaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin mikä lisäarvo oli luetella joukkueet missä ovat pelanneet vai siirtyivätkö viime kevään IFK:hon?

Yleissivistävä.

Ja suurin osa noista on pelannut pari kautta A-ta ennen edariin hyppäämistä, eli putki on todellakin kondiksessa

Joo on. Putki on ehkä kunnossa A:sta edariin, mutta onko se kunnossa nuoremmista A:han, kun esimerkiksi mainitsemasi kaverit ovat pääosin sinne muualta tulleet?
 

DelJampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Norwich City
Mä muistelisin aikanaan sen olleen 1-3 jätkää per C-SM joukkue. Näin siis HIFKn eri ikäkausijoukkueista.

Mun mielestä tuota junnputkea ei tarvitse ennen C-ikää korjata tai miettiä älyttömästi. Tärkeä on saada aikasintaan siinä vaiheessa omat sekä naapuriseurojen huiput mukaan.
Aika harvoin vielä C-säkään vielä mietitään ammatiksi pelaamista, yleensä konkretisoituu A-ssa
Eri asia on sitten nämä poikkeukselliet lupaukset

Juuso Salmi oli esimerkiksi aivan kurko junnuissa, aika keskinkertainen ammattilaisura sieltän loppupeleissä tuli
 
J

Just-Ice-Hockey

Olipahan täysin käsittämätön lausunto Salmelaiselta. Melkein tekisi mieli veikata, että Tobbarilla itsellään on mennyt nyt jo 5 vuotta, eikä vieläkään tee duunia logolle. Ehkä siksi sallii sen, että pelaajat eivät pelaa logolle?

Niin mikä lisäarvo oli luetella joukkueet missä ovat pelanneet vai siirtyivätkö viime kevään IFK:hon? Kyllä se raaka tuo edari paikalle on tehty IFK:n junnuputkessa.

Anteeksi, mutta mitä tässä lukee?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Yleissivistävä.



Joo on. Putki on ehkä kunnossa A:sta edariin, mutta onko se kunnossa nuoremmista A:han, kun esimerkiksi mainitsemasi kaverit ovat pääosin sinne muualta tulleet?

Eiköhän se ole olennainen osa, että saadaan lahjakkuuksia houkuteltua eikä tuo seurapalkinto viime kaudella ihan tyhjästä tullut. Kaikki kun ei vielä selviä Branderin kiekkokoulussa.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eiköhän se ole olennainen osa, että saadaan lahjakkuuksia houkuteltua eikä tuo seurapalkinto viime kaudella ihan tyhjästä tullut. Kaikki kun ei vielä selviä Branderin kiekkokoulussa.

Veikkaan, että merkittävää roolia lahjakkaiden pelaajien houkuttelussa HIFK:hon on näytellyt se, että HIFK on ollut ainoa Liiga-joukkue pääkaupunkiseudulla.

Onko houkuttavuus enää sama, jos Liigassa on myös Espoo ja Jokerit?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Veikkaan, että merkittävää roolia lahjakkaiden pelaajien houkuttelussa HIFK:hon on näytellyt se, että HIFK on ollut ainoa Liiga-joukkue pääkaupunkiseudulla.

Onko houkuttavuus enää sama, jos Liigassa on myös Espoo ja Jokerit?

Miten sitä arvioit kun ne ei siellä toistaiseksi ole ja onhan Espoolla oma junnupumppu edelleen vahvana. Narreilla se alkaa pikkuhiljaa hajoamaan kun rahaa ei ole ihan heti tulossa toimintaaan.

Heiskasen ja Lundellin esimerkit aivan taatusti on nostanut sitä imua. Ja tietysti rekrytointia pitää silti harrastaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös