Mikä sun mielestä viittaisi siihen, että Salmelainen olisi uhonnut tai "uhonnut" jotain? Löytyykö menneisyydestä jotain, mikä tukisi tätä mahdollisuutta? Vai johtuuko vain nuoresta iästä? Millainen on nuoren UJ:n henki? Entä vanhan?
Mä en tiedä, mitä siellä on kulisseissa tapahtunut, mutta en kyllä ole nähnyt Salmelaisen uhonneen ikinä mitään UJ:na, pikemminkin melkein päinvastoin. Joskus voisi sanoa mielipiteensä vähän painokkaamminkin, onhan HIFK kuitenkin Liigan kiinnostavin seura. Salmelaiset eivät yleisesti ottaen ole tunnettuja vaatimattomuudestaan, jos tiedät mitä tarkoitan, mutta itse ainakin olen ollut positiivisesti yllättynyt Salmelaisen julkisista esiintymisistä. Ikä ei mun mielestäni ole mikään erikseen mainitsemisen arvoinen asia, koska Salmelainen työskentelee ympäristössä, jossa on kaiken ikäistä porukkaa. Eikä hän nyt mikään ihan pojankloppi ole. Ikää enemmän merkitsee usein kokemus ja luonnollisesti kokemus karttuu iän myötä. Mutta Tobbarin kohdalla sanoisin, että hän on kohdannut ja kokenut elämässään asioita, jotka kokeakseen perustaunotasalakki on ehkä jo kuusissakymmenissä. Näin ollen se "nuori ikä" ikään kuin kumoutuu elämänkokemuksella. Jos Salmelainen on kulisseissa arrogantti kukkopoika toisin kuin julkisuudessa, pidätän oikeudet mielipiteen muutokseen.
@Metukka , mulla ei ole mitään suurempaa halua puolustella Liigaa, mutta ymmärrän myös, että tässä on nyt käsillä aika helvetillinen tilanne. Vaikka HIFK on minulle tärkein, en osaa näissäkään tilanteissa katsoa asioita vain itsekkäistä näkökulmista. Minun silmäni avautuivat jo siinä, että vertailin pelkästään HIFK:n ja Ilveksen otteluohjelmia ja niistä piti löytää pari vapaata pelipäivää. Kun tämä laajennetaan koskemaan kaikkia liigajengejä, en halua edes yrittää. Ja koska se ei ole mun duuni eikä näin ollen ole mitään pakkoa, en edes vilkaise.
Haluan nyt painottaa, että näitä kommenttejani kirjoittaessani kysymys on kolmesta ottelusta. Mikäli tilanne koskisi pidempää ajanjaksoa, minunkin mielipiteeni olisi luonnollisesti erilainen. En myöskään ole ollenkaan eri mieltä siitä, että Liigassa pitäisi olla, tai itse asiassa olisi koko kauden pitänyt olla, käytössä pistekeskiarvoihin perustuva sarjataulukko. Tämä jo ihan siitä syystä, että joukkueilla on läpi koko kauden on ollut todella eri määrä pelejä pelattuna. En myöskään ihan hirveästi pidä otteluohjelmasta ylipäätään, koska pelejä on todella erikoisesti joko liian vähän tai liian paljon, ei juurikaan sopivasti. Tämä kertoo mulle siitä, että Liiga on lähtenyt kauteen liian optimistisesti eikä kovinkaan konkreettista varasuunnitelmaa ole ollut. Tai jos on, se ei ole helposti muokattavissa tilanteen mukaan. Toisaalta, myös seurat ovat kusessa, koska ovat tehneet liian korkeita yleisötavoitteita, kun lähtökohta on ollut, että käytännössä koko kauden saisi ottaa yleisöä. Turhan optimistista, vaikka ymmärrän toki, että siihen on haluttu uskoa. Talousasioissa uskolla on kuitenkin hyvin vähän tekoa.
EDIT: Ja kappas, postaukseni jälkeen huomasin tiedon, että nyt nämä kiistanalaiset pelit sitten siirretään, koska Ilveksessä on koronatartuntoja. Joten ihan hukkaan meni nämäkin väännöt :D. Nyt sitten toivotaan, että jos koronaa on HIFK:hon vielä tulossa, just nyt sopisi tulla. Seuraava peli on nykyisen otteluohjelman mukaan vasta reilun viikon päästä.