Red Machine
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Lihavointi lisätty: Se vaan on kylmä fakta, että ei ole mitään saumaa pitää, jos rahakkaammat liigat kutsuu. HIFK:lla on se ongelmallinen tilanne tuossa joukkueenrakenteessa, että Tyrväisen, Raskin, Thorellin ulkomaille siirtymisikkuna on nyt tai ei oikeastaan koskaan. On täysin ymmärrettävää, jos he haluavat siirtyä muualle.
Kyllä Kangasniemi on vaikea ja jopa mahdoton paikata saman tason kaverilla. Ihan poikkeuksellinen pelaaja. Kaksi asiaa on vielä hidastanut kaverin menoa. 1. loukkaantumiset ja 2. ei ole pelannut vakiokentällisessä tai hyvän kemian kentällisessä oikeastaan koko kautena. Varmasti jonkun vauhdikkaamman sentterin kanssa olisi vielä enemmän yhteistä säveltä löytänyt. Ei nyt ihan JC:n ja MG:n tasoa, mutta ei kauaksi jäädä. Iikan siirtohetki ei ehkä ole vielä johtuen rikkonaisesta kaudesta. Olisi aika luonnollista, että vetäisi vielä kauden vaikka Lundellin ja Turusen kanssa.
Vastataan näihin vaikka koko viesti oli ihan asiaa.
Tottakai, se vaan oli kiteytys siitä miten lujaa pitää laittaa ’hanttiin’ vastasopparilla Rask& Tyrväisen kohdalla. Eli se kuuluisa mottipäinen olisi ihan kohdallaan näiden kaverien kanssa. Rahakkaimmille ei voida mitään mutta osoitetaan että halua löytyy ja jatkossa on tervetullut takaisin. Jos vaikka Rask lähtee itään kokeilemaan setelien houkutteleman, voi hyvin olla että ekan viiden pelin jälkeen tulee kenkää jos sarake on nollissa. Itä tiedetään jo näissä. Silloin voi Joonas muistaa Tobiaksen lämpimät kasvot ja hyvän diilin. Onhan Rask viihtynyt Nordiksella todella hyvin. Kapteenimatskua.
Tyrväiselle voi korostaa vielä kaverin olevan jo puolilegenda ja johtaja. Mutta annetaan tietty molempien mennä jos ei voida pitää. Nybarin ajan kiukuttelut& ylimielisyys pitää unohtaa, sellaiseen ei HIFK:lla ole varaa.
Kangasniemestä samaa mieltä mutta realistisesti ajatellen näitä tulee yksi kerran 10v aikana. Ei sellaiselle löydy yksi yhteen korvaajaa, siksi laitoinkin että vähintään niiden tehojen pitäisi olla samansuuntaisia eikä mitään toivotaan hakuja. Ei MG:täkään voinut kukaan korvata mutta yrittää piti silti. Nyt vaan pitäisi olla opittu läksyt näistä.
Tarkoitin että Tyrväisen kokonaisuus yhdessä Raskin kanssa on mun silmissä korvaamatonta, mutta Kangasniemen tehot on KENTIES mahdollista korvata. Iikka ei kuitenkaan ole johtaja, hengenluoja ja monipuolinen kuten nämä kaksi mun mielestä. Kangasniemessä menetetään tosin nämä matsien ratkaisut loistavan 5-10min aikana mutta mä katson enemmän kokonaisuutta ja siinä näen edgen olevan Tyrväisen ja Raskin pitämisellä.
Ei mua huimaa sanoa että pitäisin tietysti kaikki jos vaan on mahdollista.