Mitä olen Räsästä seurannut niin ei ollut kovin ihmeellinen nuorten maajoukkueessa ja tuskin olisi ottanut paikkaa Jokereissa vaikka olisi ollut koko kauden terve.
Räsänen oli ikäluokkansa 60 parhaan joukossa, jos vertailukohdaksi otetaan varausnumero. Toki noissa vaikuttaa monikin asia ja ihan suoraan ei varausvuorosta voi sanoa mitään, sen myönnän tyystin. Mitä Räsäsen pelaamista olen tällä kaudella nähnyt jokaisen matsin harkkapelejeä lukuunottamatta, niin hänellä olisi ollut
mahdollisuus ottaa paikka kuuden pakin jengistä. Se olisi vaatinut vähän parempaa luistelua, vähän varmempaa pelaamista ja vähän parempaa toimintaa pelinopeuden osalta. Henkilökohtaisesti uskon, että terveenä Räsänen olisi pystynyt tuolle tasolle nousemaan.
Tai sitten arvostan Khl:än tasoa ihan liian korkealle.
Tähän on mahdotonta mun sanoa mitään. Tietyiltä osin KHL on sarjana aliarvostettu Liigaan verrattuna, tietyiltä osin taas tyystin yliarvostettu. Ja vielä kun kyse on sun subjektiivisesta näkemyksestä, niin vielä vähemmän tähän voi ottaa kantaa, kun en tiedä mille tasolle KHL:n arvotat.
Henkilökohtainen näkemykseni kuitenkin on, että Liiga suosii KHL:aa enemmän pienikokoisia hyökkääjiä. Liigan tähtihyökkääjä voi olla tyysin paperia KHL:ssa. Toisaalta esimerkiksi Räsäsen profiilin pelaajalle KHL voi olla helpommin "otettavissa haltuun", kuin tämän porukan hyökkääjille.
edit: Ja tuolla pienikokoisia hyökkääjiä koskevan kommentin osalta perustan mielipiteeni pleijareihin. Muun muassa Jokereita katsoessa on selvää, että tämän profiilin pelaajat voivat olla runkosarjassa aivan jumalaisia, vaikkakin saattavat tyystin kadota kuvioista pleijareissa.