Tuota hallia, joukkuetta ja tunnelmaa ehtikin olla jo ikävä. Katsomonosaani paukasi hieman ennen matsia joku hilpeä veikkonen, joka kajautti puolihuutoa kaverilleen, että "Mä oon kotona!!" Oikeassahan se oli.
Matsista onkin kaikki tarpeellinen jo sanottu. Kauden avauksessa ei olla varmaan ikinä oltu näin hyviä ja HIFK, jos nyt ei ihan ikinä niin ainaki aika harvoin noin heikko. Ainoa osa-alue, jolla hävittiin oli tehokkuus, sillä HIFK teki enemmän maaleja kuin mitä sillä oli maalipaikkoja.
Jos tutkan ulkopuolelta haetaan jokerionnistujia, niin Niemi ja Eronen on nostettava esiin. Isännältä en nähnyt ainuttakaan hasardia, vaan oli itse varmuus niin tasakentällisin, kuin alivoimallakin. Pari näppärää niittiäkin jakoi pelaamatta itseään kuitenkaan ulos. Eronenkin jatkoi siitä mihin harkkapeleissä jäi. Ihan käsittämätön kiekkovarmuus ja liike. Syötötkin napsuvat lapaan noin sataprosenttisella tarkkuudella ja kruununa esityö Väänäsen maaliin. Pienellä varauksella listaan voisi lisätä vielä Kerälän. Hänen ei varsinaisesti voida sanoa pelanneen onnistunutta ottelua, mutta oli kuitenki LKP-ketjun paras lenkki ja väläytteli ajoittain huippuluokan pelinäkemystään. Harvoin on Antti väärässä paikassa väärään aikaan. Miten ihmeessä tuollainen kaveri on voinut pelata kaksi kautta takaperin jossain Jokipojissa?
Rudista sanottava sen verran, että vaikka edelleenkin vähän ottaa silmään nähdä mies sinisessä paidassa, niin onhan tuon työskentelyä nyt nautinto katsoa. Granlundin perheen vointia kävi kyselemässä useaan kertaan ja antoi varmaan vähän vinkkiä myös tulevalle NHL-uralle. En ymmärrä miksi, mutta jostain syystä Mikke tästä saamastaan huomiosta hermostui ja torppasi Rudyn katolleen pelkällä katseellaan. Ei ole herrasmiespelaajan merkki se. Muutenkin epäreilua käyttää yliluonnollisia voimia muihin pelaajiin kiekon sijasta.
Kyllähän Jarkko pelillisestikin vahvistuksen kriteerit täyttää, joten kai hänet voi jo tervetulleeksi toivottaa. Veikkaan, että tuo meidän kolmosvitja ratkoo vielä monta HMVmarraskuusaipahpktapparamatsia kauden edetessä.
PS. Oli ihan saatanan ärsyttävää kuunnella takana istuvien eri joukkueita kannattavien kavereiden keskustelua, kun IFK-miehen vastaus jokaikiseen kuittiin oli "no meil on mestaruus nii ihan sama." Ei se voi olla.