Piru, että oli aaltoileva peli. Ensimmäistä erää en nähnyt, joten enpä sitä sitten kommentoi millään tavalla.
Toisessa erässä Kärppien johtaessa peliä tuli nanosekunnin arveltua, että hyvältä näyttää, sillä Kärpät pitää kiekkoa enemmän, pääsee hyökkäysalueelle enemmän ja saa laukauksia irti enemmän. Monesti se pelissä riittää. Vitut.. Kun Blues tappoi 5-3 aveensa pystyyn (toki maaleja olisi tullut noillakin laukaisutehoilla, mikäli suuntaukset olisivat olleet vähän parempia), niin tuli se huikea ero esiin toisen erän osalta. Siinä missä Bluesin kaverit omissakin pysyivät aktiivisina ja liikkuivat, Kärppien pelaajat omissa jähmettyivät melko lahjakkaasti pari kertaa. Kaksi kolmesta maalista tuli pienen jännäkakan seurauksena. Mikäli haluat pitää maalisi puhtaana Bluesia vastaan, niin pitäisi vähimmäisvaatimuksena saada pidettyä alle metrin päästä maalista mailat kurissa. Nyt eivät pysyneet miehet eikä mailat.
En itse osaa sanoa kumpi olisi pisteet ansainnut enemmän. Sen osaan sanoa, että tuomarit pistivät jälleen pillin taskuun, kun peliä alettiin kolmannessa toden teolla ratkaista. Eipä yllättänyt sinänsä ja mikäli Kärpille ei samaan erään olisi jaettu riittävästi rangaistuksia, olisi varmasti häkki heilunut tasoitusta hakiessa erän lopussakin. Ei siinä, pääsi kyllä Blueskin pari kertaa kuin koira veräjästä, kun eivät kehdanneet viheltää vastaavanlaisesta rikkeestä, joka juuri pääsi läpi. Normaalia tuomaritoimintaa, mutta niin kovin halveksituttavaa. Viheltäkää vain rikkeistä joka kerta, niin ei tarvitse tasoitella.
Pelin käännekohta oli lopulta Turrisin yksilösuoritus, mitä olen odottanut jokainen peli häneltä tällä kaudelta. Eli pienellä liikkeellä jäätävä ranne tolpan viereen. Se pisti pelin maalin peliksi, joka taas avaa mahdollisuuden tuurillekin. Odotin todella näkeväni Turriksen myös arvonnoissa, mutta ei sitten.. se on oikeastaan ainoa asia mikä vituttaa.
Niin tai näin, niin tasainen matsi kaikissa tilastoissa, Kärpät oli hivenen kiekollisempi, mutta Blues oli hivenen vaarallisempi. Pekka Virran kanssa siitä olen samaa mieltä, että omat momemtumit pitää osata käyttää.
En uskonut edes pisteeseen ennen peliä.