To. 15.11.2007 Kärpät - Ilves

  • 11 101
  • 62

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Näin se olisi mennyt oikein.
- Pesoselle 2+2 min. Ihme jeesustelua Kölliltä ja muilta studiohengareilta. "Ei siitä kuulu jäähyä antaa, kun ei se Pesonen sitä varmaan tahallaan tarkoittanut... Tai jos tarkoitti, niin hyvin maskasi..."

Eniten ihmettelin sitä, että Ipan pelaajat olivat tilanteessa kuin lammaslauma. Hävetti ihan hämäläisenä... Kyllä noissa pitäisi edes päivää sanoa.

Ike
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Mitä on tapahtunut Arto Tukiolle? Edes kaksi maaliin johtanutta mämmelöintiä ei riittänyt, vaan meno oli ihan kamalaa katsottavaa koko ajan. Voiko ihminen menettää luistelutaitonsa? Regressio?

Ike
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Miinuksia jakelen Tukiolle, joka oli molempien Pakkolanvaaran maalien syntipukki...

Itse näkisin toiseen Paakkolanvaaran maalin suurimmaksi syntipukiksi Anttilan, joka heittti hyökkäyssinarilla käsittämättömän sokkosyötön suoraan vastustajan lapaan. Olisi Tukiokin tilanteen voinut paremmin pelata, mutta tuosta se tilanne syntyi. Antoipa Marko pari muutakin aika hasardia tänään hyökkäysalueella, mutta muuten pelasi jälleen ihan pirteästi.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse näkisin toiseen Paakkolanvaaran maalin suurimmaksi syntipukiksi Anttilan, joka heittti hyökkäyssinarilla käsittämättömän sokkosyötön suoraan vastustajan lapaan. Olisi Tukiokin tilanteen voinut paremmin pelata, mutta tuosta se tilanne syntyi. Antoipa Marko pari muutakin aika hasardia tänään hyökkäysalueella, mutta muuten pelasi jälleen ihan pirteästi.

Toki Anttilan syöttö oli harkitsematon, mutta toisin kuin sinä ja selostaja, niin minä en näe sitä siinä tilanteessa mitenkään kovin uhkarohkeana tekona. Siellä oli molemmat pakit selvästi pelin alapuolella ja itse asiassa nythän siittä tuli 1 vastaan 2 hyökkäys ja mitään vaaraa ei olisi syntynyt, ellei Tukio olisi liukunut maalivahdin syliin.

Paakkolanvaaran molemmista maaleistä pitää toki sanoa, että niissä kävi hirveä munkkikin. Ensimmäisessä pyörivä kiekko häirittynä yläriman kautta maaliin ja toisessa olemattomasta kulmasta rystynosto takayläkulmaan. Joskus nämä menee ja joskus ei.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole nähnyt tapahtumaa telkkarista vaan paikanpäältä, joten joku tarkemmin nähnyt voi tilanteen tulkita toisin. Mun mielestä pienemmästäkin maalivahtiin törmäyksestä tulee jäähy. Tämä on sitä tuomareiden pelinhengen vastaista toimintaa. Veikkaan, että jokainen itse edes jollakin tasolla pelannut tuomari olisi viheltänyt jäähyn vaikka sääntökirjan mukaan tuosta ei tietenkään jäähyä pitäisi antaa. Nämä on sellaisia tilanteita, että sääntökirja in my ass. Tokkopa tuosta kuitenkaan olisi tasoitusta enää tullutkaan. Ison veden takana olisi Pesoselle tullut noutaja ja saanut vielä ylimäärisen kakkosen tappelun aloittajana. Saatanan lampaat ja tappeluista annettavat tuomiot.

Se mikä on sitä itteensä on tää tuomarilinja. Tää tappaa kaiken intensiteetin pelistä. Vuorinen lupaaa draamaa ja rytinää... huoh. Tuolla hippalinjalla (en tarkoita että Ilves olisi tästä jotenkin ylenpalttisesti kärsinyt) ei mene kauaa kun jalkapallo ajaa kiekon ohi yleisömäärissä. Tamu - Tps pelit oli paljon värikkäämpää katsottavaa kuin yksikään näkemäni ilveksen tai tapparan kotipeli. Vitun vittu sanon minä. Pelin kaksi ekaa jäähyä aivan perseestä, jolla viestittiin pelaajille tuleva linja. Rantalalla ei ole pelisilmää - edes auttavaa.

Ja en säästä myöskään linjureita. Verrattaessa NHL:ään niin täällä vislataan kaikki pitkät ja paitsiot millintarkasti, jopa mielummin hivenen puolustavan joukkueen eduksi. Ja tämän pitäisi ehdottomasti olla päin vastoin. Kaikki avaimet hyökkäävälle joukkueelle sekä pelisilmää myös pitkien viheltämiseen.

Tukio puppeloi oikein tuelta ekan ja tokan kärppämaalin. Tokassa totaalinen junnuvirhe sivuttaisliikkeessä oman siniviivan tuntumassa ja siitä Paakkolanvaara puoliksi läpi. Jäi ainakin parannettavaa.

Lehtivuori on kyllä hyvä, Peltola pelasi varmaan yhden parhaista peleistään tällä kaudella ja se ei ole paljon se. Valitettavasti Korhonen ja Sandell ihan oikeutetusti vilttiin kolmanteen erään. Männikön olisi voinut laittaa samaan seuraan. Mun mielestä Ilveksen ehdottomasti tähän mennessä tämän kauden huonoin hankinta.

Paakkolanvaaran maaleja ei olisi ottanut itse Virhimon Tapsakaan (moniko muistaa??), niin ristikkoon molemmat osui, Hanneksen maali kimpoili huono-onnisesti, Laamasen maali oli hieno, vaikka itse mies on inhokkilistallani tuomareiden jälkeen numero dos.

Leinonen pelasi muutoin hyvän pelin ja pari gamesaveria mahtui joukkoon ennen Ilveksen tasoitusta 2-2:een. Hyvä Tero!

Ostetaan yhdet kädet (nro 91), Bishai vähän pimennossa.

Olisi ollut mahkut tänään ja sekös ihan oikeesti vituttaa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Paakkolanvaaran maaleja ei olisi ottanut itse Virhimon Tapsakaan (moniko muistaa??), niin ristikkoon molemmat osui

Ei olisi tarttenut, ku ekan jälkeen oils pistetty Airaksinen maaliin . . .


Harmittava tappio. Kärpät osoitti tasonsa. Ja niin tavallaan mekin. Kokonaiseen virheettömään peliin ei pystytä. Sellainen loppukautta tuleva tapahtuma nähtiin, nimittäin Dippi osui vihdoin avopaikasta tolppien väliin, kun vastaavat tilanteet tälla kaudella on ammuttu ohi (siis 4.3 kavennus)
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Paakkolanvaaran maaleja ei olisi ottanut itse Virhimon Tapsakaan (moniko muistaa??), niin ristikkoon molemmat osui

Paakkolanvaaran toinen maali olisi kyllä ehdottomasti pitänyt ottaa, sillä kyseessä oli leftin mies, jonka laukaus tuli oikeasta laidasta rystyltä pirun pienestä kulmasta. Jos tämä uppoaa esteettä maalin vasempaan kulmaan, on maalivahdin sijoittuminen ollut tilanteessa puutteellista. Paakkolanvaaralla ei tuossa tilanteessa ollut edes mahdollisuutta antaa syöttöä takatolpalle (tai siis siellä ei ollut ketään kelle syöttää), joten Leinosen liimautuminen omalle maaliviivalleen mahdollisti viime kädessä osuman syntymisen.

Leinosen flegmaattisuus tilanteessa ei tietenkään ollut suurin syy maaliin, vaan se oli tietysti Anttilan oikosulku. Kun vielä Tukio (jolla mitä ilmeisimmin oli tänään jalassaan ne kuuluisat varaluistimet?) ei tilanteessa omituisesti antanut Paakkolanvaaralle juuri minkäänlaista painetta, olivat edellytykset maalille olemassa. Ei näin.

Olen kuitenkin tyytyväinen siihen yleisilmeeseen, jolla Ilves viimeisessä erässä esiintyi. Jos tällainen vaihde saataisiin päälle hieman usemmin ja noita huolimattomuusvirheitä saataisiin hiukan vähennettyä, kykenisi Ilves varmaankin tarjoamaan kannattajilleen vielä monia hienoja kiekkoiltoja tällä kaudella.

Olisi kyllä kiva jos meillä olisi viivassa pakki joka osaisi laukaista edes minua paremmin. Se kun ei mikään mahdoton vaatimus olisi.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei olisi tarttenut, ku ekan jälkeen oils pistetty Airaksinen maaliin . . .
¨
Legendaarista. Airaksinen, Virhimo ja TAPin paidat. Kummelikamaa. Rautiaisen Matti olisi tehnyt läpiajosta maalin, varmasti.

Muuten, Kantee pelasi hyvän pelin kun ei näkynyt kentällä. Samoin kuin Jerekin

Hyvää yötä.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paakkolanvaaran toinen maali olisi kyllä ehdottomasti pitänyt ottaa, sillä kyseessä oli leftin mies, jonka laukaus tuli oikeasta laidasta rystyltä pirun pienestä kulmasta.


Hei, rystyveto b-pisteen alakaarteelta mailapuolen yläristikkoon, ei mitään saumaa. Jos olisi mennyt etuyläkulmaan niin silloin ehdottomasti maalivahdin maali. Lähtökohtaisesti aina etuktolppa kiinni. Nih.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Olihan ottelu välillä sekavaa puolin jos toisinkin ja pienoinen ottelutauko näkyi selkeästi otteissa. Mieltäni lämmittää kuitenkin näin kärppälasein Paakkolanvaaran molemmat maalit. Olihan niissä molemmissa ehkä ripaus sitä tuuriakin, mutta hienoja olivat. Toivottavasti Paakkis saa tästä uutta virtaa ja lähtee lentoon. Yllättävän paljon oli muuten yleisöä arkipäivän väännöksi ja tv-peliksi. Kolme pistettä tupsahti ja lauantaina sitten lopetetaan pelikaanien lento kärkikamppailussa. Eiköhän sitä pikkuhiljaa syty tähänkin kiekkokauteen. (Toki jalkapallo menee lauantaina edelle).
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Ilveksen maalivahti haki tahallaan sen kontaktin. Nosti vielä kädet ylös ja heittäytyi Pesosen päälle. Mikä tahansa jäähy mukaanlukien tappelun aloittaminen olisivat olleet oikeusmurhia. Sen sijaan sukeltamisesta olisi voinut hyvin paukauttaa Ilveksen mokelle jäähyn. Ja vähintäänkin väkivaltaisuuden Ilveksen pelaajille, jotka tulivat 'tukistamaan' Pesosta. Pesonen yritti pois nujakasta koko ajan, ja ainakin 3 Ilvesläistä kävi 'taputtamassa' pessiä. Malinen oli täydellisesti sijoittunut koko tilanteen ajan. Eikä halunnut ratkaista peliä laittamalla boksiin altavastaajaa.

Katsoin tilanteen livenä noin 20 metrin päästä E-katsomosta, heti perään hidastuksista skriiniltä ja myöhemmin C+Sportin jälkilähetyksestä. Jos jollain on klippi tilanteesta, niin tänne vaan linkkiä, niin voitte arvioida itse oliko sukellus vai ei.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Sen sijaan sukeltamisesta olisi voinut hyvin paukauttaa Ilveksen mokelle jäähyn.

Nyt pitää kyllä kysyä, että mitä ymmärrät sukelluksella? Omasta mielestä tosta ei mitenkään saa sukellusta.

Ja Pesoselle olisi kyllä pitänyt antaa kunnolla turpaan välittämättä siitä, että peli olisi sillä hävitty.
 

teippi-77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ducks
Case Leinosesta, itse tilanteen vain C+ nähneenä, se kulma kun näytetään Leinosen maalilta päin kuvaa näyttää mielestäni selkeästi sen että tilanteessa ainoa joka kontaktia haki oli Leinonen itse, Pesonen yritti tilannetta vähän jopa väistää. Leinonen sitten omaa huolimattomuuttaan mitä ihmeellisemmässä asennossa laitaan. Ja tosiaan se Leinosen poistuminen käytävään oli vähintäänkin huvittavan näköinen, ei tainnut tajuta että kamera kuvaa yhä kun niin reippailla askelilla käveli kun pääsi "piiloon".

Todnäk jotain pientä saattoi tapauksessa Leinoselle sattuakkin, mutta oma veikkaus on että 100% kunnossa seuraavaan matsiin maalinsuulle.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Ja Pesoselle olisi kyllä pitänyt antaa kunnolla turpaan välittämättä siitä, että peli olisi sillä hävitty.

Khyllä. Turpaanvetoon oikeuttavia tilanteita tosin on nyt parin kauden aikana ollut useampiakin, mutta Ipalla ei semmottii pelaajia vaan rosterista löydy! Torkki vois huoletta tuulettaa välillä hanskojaan, eikä se Anttilakaan nyt niin hyvä pelaaja ole etteikö voisi välillä turpaansa ottaa!

Leinosen olisi pitänyt ottaa molemmat Paakkolanvaaran kudit kiinni vaikka tarkkoja olivatkin. Onko Sandell menetetty kokonaan Raipen ja Veskun vieressä? Pientä ketjulottoa seuraavaan peliin kiitos!
 

10

Jäsen
Case Leinosesta, itse tilanteen vain C+ nähneenä, se kulma kun näytetään Leinosen maalilta päin kuvaa näyttää mielestäni selkeästi sen että tilanteessa ainoa joka kontaktia haki oli Leinonen itse, Pesonen yritti tilannetta vähän jopa väistää. Leinonen sitten omaa huolimattomuuttaan mitä ihmeellisemmässä asennossa laitaan. Ja tosiaan se Leinosen poistuminen käytävään oli vähintäänkin huvittavan näköinen, ei tainnut tajuta että kamera kuvaa yhä kun niin reippailla askelilla käveli kun pääsi "piiloon".
Näin minäkin tilanteen näin, sekä paikan päältä että myöhemmin telkkarista. Mielestäni Leinonen haki tilanteessa Pesoselle jäähyä ja sitä kautta ylivoimaa Ilvekselle. Jos jollekin tilanteesta olisi jäähy annettu niin se olisi kuulunut antaa Leinoselle estämisestä, Pesonen tosiaan yritti väistää tilannetta.

Ilvekseltä erottui positiivisessa mielessä Anttila, Koivisto, Leinonen (pl. pelin loppu), sekä tietenkin Raipe. Raipen peli ja VAUHTI! oli parempaa kuin viime kaudella joten eiköhän Raipe vielä yhden kauden jatka :).

Kärpiltä on parempiakin pelejä tullut nähtyä, ykkösellä oli monta erittäin hyvää paikkaa mutta Leinonen pelasi erittäin hyvän pelin. Aaltonen alkaa saamaan juonesta pikkuhiljaa kiinni ja hyvä niin. Novakilta ihan hyvä peli kun ottaa huomioon miehen taustan, hidashan mies vielä oli mutta toivotaan että jatkossa vauhtikin paranee. Novakilla on hyvä ja tarkka laukaus josta on jatkossa varmasti paljon iloa. Ja Hyvösen laukaus on tietenkin uskomaton, sitä pitäisi hyödyntää ylivoimissa enemmän.

Edit: Raipen kohdalle lisätty vauhti.

Edit2: Täytyy vielä antaa tunnustusta Ilveksen valmentaja Pietilälle suoraselkäisistä kommenteista, kaikki valmentajat eivät siihen pysty, varsinkaan hävityn pelin jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Ilvekseltä erottui positiivisessa mielessä Anttila, Koivisto, Leinonen (pl. pelin loppu), sekä tietenkin Raipe. Raipen peli oli parempaa kuin viime kaudella joten eiköhän Raipe vielä yhden kauden jatka :).

Ainakin Oululehden jutussa sanoi, että tämä kausi on ehdottomasti viimeinen. kertoi juuri tämän päätöksen helpottavan pelaamistakin.

Pitänee aika vahvat värilasit olla päässä, että saa Pesosen syylliseksi tuossa case Leinosessa. Pietilän sanoin: Tuskin siinä mitään oli. Probsit muuten Pietilän kommenteille ottelun jälkeen. Vaikutti kyllä erittäin asialliselta kaverilta.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitänee aika vahvat värilasit olla päässä, että saa Pesosen syylliseksi tuossa case Leinosessa. Pietilän sanoin: Tuskin siinä mitään oli. Probsit muuten Pietilän kommenteille ottelun jälkeen. Vaikutti kyllä erittäin asialliselta kaverilta.

Eipä siihen kyllä hirveitä värilaseja tarveta. Töllöstä ilman minkäänlaisia värilaseja nähtynä kyseessä on rajatapaus. Kyse on siitä huomaako Pesonen (tai olisiko pitänyt huomata) tarpeeksi ajoissa, että ei ehdi kiekkoon ensimmäisenä ja siitä tekikö hän tarpeeksi välttääkseen kontaktin. Paljon pienivauhtisimmissa vastaavanlaisissa tilanteissa, joissa kenttäpelaaja törmää omaa linjaansa luistelevaan maalivahtiin tuomitaan usein jäähy. Itse oletin heti kolarin tapahtuessa Pesosen saavan jäähyn.

Propsit muuten Rantalalle siitä ettei lähtenyt tuomitsemaan mitään "oho se kuoli, pakko antaa" jäähyä, vaan käsi pysyi alhaalla, kun se ei kerran alunperinkään noussut. Ilveksen pelaajille taas toteaisin, että nämä ovat vain runkosarjapeleja ja Pesoselle olisi pitänyt antaa "asennekasvatusta". TV peli, koko suku varmasti katsomassa ja tommosta hempeilyä.
 
Näin minäkin tilanteen näin, sekä paikan päältä että myöhemmin telkkarista. Mielestäni Leinonen haki tilanteessa Pesoselle jäähyä ja sitä kautta ylivoimaa Ilvekselle.

http://i18.tinypic.com/8ekfu3a.png

Vaikea tuosta on Pesosta syylliseksi saada. Tavoittelee kiekkoa, ei millään tavalla kohdista taklausta Leinoseen, joka sen sijaan tunkee itsensä Pesosen luisteluradalle. Komea ilmalehtohan siitä tulee.
 

Linja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit (poislukien entiset liigapelurit!)
Joo oli kyllä poikkeuksellisen kypsää toimintaa Pietilän toimesta. Peli viimeminuuteilla ja jos valmentaja polttaa pinnansa tollasessa tilanteessa menee loppupeli ihan saletisti reisille. Myös keskustelu Rantasen kanssa näytti menevän todella kypsästi. Keskittyi näin ollen omaan tekemiseen eikä perseilly oman joukkueen loppua pilalle!
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikea tuosta on Pesosta syylliseksi saada. Tavoittelee kiekkoa, ei millään tavalla kohdista taklausta Leinoseen, joka sen sijaan tunkee itsensä Pesosen luisteluradalle. Komea ilmalehtohan siitä tulee.
Tältä se minunkin silmiini näytti. Itse asiassa tuomareille pitäisi antaa tästä helvetin iso plussa. Kuinka helppoa olisikaan ollut tuomita pelaajalle jäähy kun pelaaja ja veskari törmäävät ja veskari vieläpä loukkaantuu. Aika moni tuomari olisi tuollaiseen mennyt ja siis antanut jäähyn täysin aiheetta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tilannehan oli Leinonen-Pesonen casessa seuraava, ainakin paikan päällä nähtynä: Leinonen oli juuri luistelemassa pois maaliltaan kun Kärppäläiset saivat purettua kiekon laitaa pitkin omalta alueeltaan. Pesonen polki perään ja yritti ennättää kiekkoon ja sitä kautta maalintekoon. Olisi kerinnytkin ilman Leinosen väliin tuloa. Leinonen taas huomatessaan Pesosen nopeuden ja tilanteen vakavuuden niittasi kylmän viileästi Pesosen laitaan estääkseen maalinteon. Pesonen ei kerennyt väistää vaikka yrittikin ja yhteentörmäys oli tosiasia.

Tästä siis jonkun mielestä pitäisi Pesoselle antaa jäähy? Ihmettelen suuresti. Pesonen ei tehnyt kertakaikkiaan mitään rangaistuksen arvoista. Oikeusmurha tilanteessa tapahtui siksi, että Leinonen ei saanut jäähyä tuosta. Vaihtoehtoja syyksi olisi ollut vaikkapa kyynärpäätaklaus, laitataklaus tai väkivaltaisuus. Rankkarikaan ei olisi ollut väärä tuomio, olihan kyseessä kuitenkin aika selkeä läpiajo ja sen estäminen väärin ottein.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ja Pesoselle olisi kyllä pitänyt antaa kunnolla turpaan välittämättä siitä, että peli olisi sillä hävitty.

Miksi? Siksikö, että Leinonen koittaa "taklata" Pesosta laitaa päin kun hän on saamassa kiekon?

Mielestäni tuossa tilanteessa ei Pesonen tehnyt mitään väärää, koitti pelkästään saada kiekon itselleen, yritti vielä väistää Leinosta, mutta Leinonen sai itse osuttua Pesoseen ja tämän jälkeen lensi itse tyylikkäästi laitaa päin.

Jos maalivahti lähtee seikkailemaan maaliltaan minne sattuu, esimerkiksi siniviivan tuntumaan, niin on pelaajien syy kun maalivahtiin joku vähän osuu?
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Minun käsitys asiasta on, että Pessi tavoitteli ahnaasti kiekkoa (kuten Pessi aina) eikä Leinonen tiennyt yrittääkö pelata kiekkoa vai mennä vaihtoaitioon, josta seurasi sitten nähdyn kaltainen tilanne. Pelitilanne ja näitä sattuu. Onneksi minun ei tarvitse olla tuomarina ja onneksi tuo ei ratkaissut mitään.

Mv. Leinosella on mennyt huonosti viime aikoina. Muutama viikko sitten imuroi Salmelan rannarin ja nyt joutui Pesosen kanssa törmäykseen. Toivottavasti Leinonen selviää säikähdyksellä eikä mitään yhtään vakavampaa tule (vrt. Helasen tilanne). Pikaista paluuta entistä ehompana, Tero Leinonen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös