To. 15.11.2007 Kärpät - Ilves

  • 11 102
  • 62

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Arvoisat kärppäläiset, tässä olisi muutama kysymys. Väitättekö, että Leinonen ei pelannut kiekkoa pois ennen kuin Pesonen osui häneen? Miksi Leinosen olisi pitänyt taklata Pesosta, kun hän oli pelannut kiekon pois jo ennen törmäystä? Millä Pesonen olisi esimerkiksi tehnyt maalin siellä hyökkäysalueella, kun hänellä ei ollut kiekkoa? Eikö liigassa anneta lähes aina jäähy, kun kenttäpelaaja törmää kiekkoa pelaavaan maalivahtiin?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minun käsitys asiasta on, että Pessi tavoitteli ahnaasti kiekkoa (kuten Pessi aina) eikä Leinonen tiennyt yrittääkö pelata kiekkoa vai mennä vaihtoaitioon, josta seurasi sitten nähdyn kaltainen tilanne. [/B]

Käsityksesi on aivan väärä tältä osin. Leinonen oli valmiiksi menossa vaihtoon, mutta kun kiekko heitettiin Ilveksen päätyyn, niin hetken mietti, että palaako maalille ja sitten lähti nimenomaan pelaamaan kiekkoa. Aitioon meno ei tässä vaiheessa ollut taatusti mielessä.
 

Syötä!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja England
Käsityksesi on aivan väärä tältä osin. Leinonen oli valmiiksi menossa vaihtoon, mutta kun kiekko heitettiin Ilveksen päätyyn, niin hetken mietti, että palaako maalille ja sitten lähti nimenomaan pelaamaan kiekkoa. Aitioon meno ei tässä vaiheessa ollut taatusti mielessä.
Siis aivan sama!

Toivon vaan, että Leinonen palaa ja mahdollisimman pian, ja ilman oireita. Eikö sekin sopisi Ilves-leirille?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Leinonen on näillä näkymin pelikuntoinen jo Ilveksen seuraavassa ottelussa tiistaina. Tosin ei välttämättä maalissa, sillä myös Häkkinen toipunee tiistaiksi pelikuntoon.
 

Dnada21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK
Yleisesti, ei tähän tapaukseen suoranaisesti liittyen.

Mä olen edelleenkin sitä mieltä että, jos maalivahti lähtee alueeltaan pelaamaan kiekkoa, sitä pitäisi kohdella ihan samoin kuin kenttäpelaajiakin. Eli jos kiekko on hallussa, niin ajetaan pystyyn. Tämä pistäisi maalivahdit harkitsemaan kannattaako sitä rännikiekkoa mennä katkaisemaan. Saataisiin huomattavasti lisää maalipaikkoja, kun "kolmas puolustaja" ei olisi avaamassa peliä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisesti, ei tähän tapaukseen suoranaisesti liittyen.

Mä olen edelleenkin sitä mieltä että, jos maalivahti lähtee alueeltaan pelaamaan kiekkoa, sitä pitäisi kohdella ihan samoin kuin kenttäpelaajiakin. Eli jos kiekko on hallussa, niin ajetaan pystyyn. Tämä pistäisi maalivahdit harkitsemaan kannattaako sitä rännikiekkoa mennä katkaisemaan. Saataisiin huomattavasti lisää maalipaikkoja, kun "kolmas puolustaja" ei olisi avaamassa peliä.

Koitat näimmä keksiä aivan uutta lajia, sillä kiekon emämaassakin ja ertyisesti siellä maalivhti on koskematon. Tämä onkin hyvä asia, sillä kuten tämä viime aikoina lehdissä ollut juttu osoitti, niin maalivahdin vehkeilä ei "taklauksia" oteta vastaan turvallisesti.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä olen edelleenkin sitä mieltä että, jos maalivahti lähtee alueeltaan pelaamaan kiekkoa, sitä pitäisi kohdella ihan samoin kuin kenttäpelaajiakin.

Maalivahtien "pystyynajamisen" salliminen johtaisi nopeasti ajojahtiin, koska siitä muodostuisi helppo tapa hoitaa vastapuolen avainpelaaja pitkälle saikulle. Maalivahdin maski ei suojaa päähän kohdistuvilta iskuilta (muualta kuin edestä) samalla tavalla kuin kenttäpelaajan kypärä ja raskaat varusteet aiheuttavat suuremman riskin myös muihin vammoihin (esim. nivuset, polvet).
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Yleisesti ottaen minua ärsyttää suunnattomasti se, että maalivahdit pelaavat kiekkoa maalin takana ja sitten pienen hipaisun jälkeen leikkivät kuolevaa joutsenta. Maalivahti saa puolestani olla koskematon omalla alueellaan, mutta kentällä höntyillessään hänen asemansa ei pitäisi olla näin vahva. Erityisesti en katso hyvällä tahattomista kevyistä yhteentörmäyksistä hyökkääjälle annettuja "automaattijäähyjä". Varsinaista maalivahdin (tarkoituksellista) taklaamista en haluaisi sallia.

Mitä eiliseen tilanteeseen tulee, niin mielestäni tuomari toimi tilanteessa hienosti. Leinoselle olisi voinut antaa estämisestä kakkosen, mutta Pesoselle annettu jäähy olisi kyllä ollut vääryys.
 

Marian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keravan Shakers
Yleisesti, ei tähän tapaukseen suoranaisesti liittyen.

Mä olen edelleenkin sitä mieltä että, jos maalivahti lähtee alueeltaan pelaamaan kiekkoa, sitä pitäisi kohdella ihan samoin kuin kenttäpelaajiakin. Eli jos kiekko on hallussa, niin ajetaan pystyyn. Tämä pistäisi maalivahdit harkitsemaan kannattaako sitä rännikiekkoa mennä katkaisemaan. Saataisiin huomattavasti lisää maalipaikkoja, kun "kolmas puolustaja" ei olisi avaamassa peliä.

Oliskohan herra Dnada tullut kirjoittamaan moista, jos Tarkki olisi kolattu pystyyn sinisen päällä...
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Tuomari toimi täysin oikein, tai ehkä Leinosen kakonen jäi antamatta?

Muutenkin molarit, Tarkki mukaan lukien kaatuvat liian Leinomaisesti, kun ovat pelaamassa kiekkoa ulkona omalta alueelta.
Jos tuomarit ottaisivat enemmän sen linjan, ettei aina tuu jäähyä, kun moke tekee volttia, vaan pelkästään silloin kun sen kontaktin antaja on kenttäpelaaja. Tälläkin saataisiin peliä avoimemmaksi.
En missään nimessä toivo molarien ajelua koska he ja heidän varusteensa eivät ole sitä varten, mutta silloin kun mokke itse päättää ottaa kontaktin, on häntä pidettävä kuin muitakin, eli todennäköinen estämis jäähy.
 

Dnada21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HPK
Oliskohan herra Dnada tullut kirjoittamaan moista, jos Tarkki olisi kolattu pystyyn sinisen päällä...

Kyllä. Ei tämä ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun samasta asiasta puhun. Ei se mielipide siitä muutu kuka sen kiekon kanssa tolloilee. Mä haluan nähdä lisää maaleja.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Yleisesti, ei tähän tapaukseen suoranaisesti liittyen.

Mä olen edelleenkin sitä mieltä että, jos maalivahti lähtee alueeltaan pelaamaan kiekkoa, sitä pitäisi kohdella ihan samoin kuin kenttäpelaajiakin. Eli jos kiekko on hallussa, niin ajetaan pystyyn. Tämä pistäisi maalivahdit harkitsemaan kannattaako sitä rännikiekkoa mennä katkaisemaan. Saataisiin huomattavasti lisää maalipaikkoja, kun "kolmas puolustaja" ei olisi avaamassa peliä.

Eikö sen maalivahdin maalin takana mailalla pelaamisen voi kieltää ihan vaan säännöillä, loppuu meinaaan kassarit maailmasta jos voi aina ajella kun pelaa esim. mailalla kiekkoa ja olisi liikaa tulkinnan varaa. Pikku kakkonen aina kun pysäyttää rännikiekon tai pelaa päätyviivan väärällä puolella mailalla kiekkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös