steepler kirjoitti:Voi istua hieman kauemminkin ja joku tarjoilija saattaa juosta monta kertaa täyttämässä jotain parin dollarin juomaa...
Toi on tietty tosi, etta sita ice tea:ta tai pepsia tullaan tayttamaan useampaankin kertaan. Toisaalta, ma olen kokenut tan toisinpain yllattavankin usein. Mun mielesta tarjoilijoilla on hirvea kiire tulla hakemaan sulta se lautanen siita pois ja tuomaan jalkiruoka-menyyta silmien alle. Meinaan yhta lujasti kun tippikulttuuri on jumiutunut tahan maahan, on myos doggie bagit. Se, etta lautasella on viela ruokaa ei ole valttamatta monellekaan tarjoilijalle merkki siita, etta siina syodaan viela. Hyva esimerkki tasta olikin tuossa kesan alussa yhdessa kylan italialaisessa ravintelissa. Valitsimme paikan, koska se todellakin huokui italialaista tunnelmaa (ei siis ollut mikaan Olive Garden tyyppinen "italialainen"). Kaksi eri tarjoilijaa tuli hakemaan lautasta pois (toinen oli ottamassa lautasta ilman kysymista) siina samalla kun keskustelin vaimon kanssa niita naita ja nautin illasta ja viinista. Molemmilla kerroilla lautasella oli ruokaa ja silver wear oli laitettu "kakskyt vaille neljaan" merkiksi siita, etta ruokailu on viela kesken. Toisella kertaa piti jo vahan tuohtua tarjoilija-klopille, etta "Hey, Im still eating, man!"
Tasta meinaan paasen tuohon tipityksen perimmaiseen ideaan: se ei suinkaan ole sita, etta "olipa kiva tytto" tai "olipa hyva piffi". Ei, siita kiitos menee keittioon (siis tosta jalkimmaisesta ;-)). En myoskaan koe sita sen kummemmin hyvaksi palveluksi, jos poytaan tulee extra-muki pyssysta otettua pepsia enka jos laskun kanssa tarjotaan ilmaset peppermintit. En, vaan siina vaiheessa kun tarjoilijasta huokuu ammattitaito (opetellaan edes ne perusjutut!) ja aito valittaminen asiakkaasta (ei tartte kysella mausteiden ym peraan ja tullaan vahan ajan paasta kysymaan, etta onko kaikki ok), niin siina vaiheessa poytaan jaa hyvinkin se 20 pinnaa ylimaaraista. Jos nama perusvaatimukset ei tayty, se on tarkkaan se 15 pinnaa eika yhtaan ylimaaraista.
Asiakaspalvelussa pitaa meinaan muistaa se tarkein asia: sina olet siella asiakasta varten. Asiakas ei ole siella sinua varten.