Tipaton tammikuu

  • 167 924
  • 937

Ben Marco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Tammikuu ollut tipaton ja herkuton ja todella freesi olo on ollut, johtuen varmaan tuosta kropasta poistuneesta ylimääräisestä sokerista sun muusta. Myöskään mitään roskaruokaa ei ole tullut skruudattua. Teinkin päätöksen siitä, että tammikuun jälkeen tulee karkkia, sipsiä, limua ja noutoruokaa vedettyä vain duuniviikon jälkeisinä päivinä. Olutta aion ottaa fiiliksen mukaan arkenakin (max 2) .
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mää vietin joku 4-5 vuotta sitten tipattoman tammikuun. Ihan jees homma oli.

Nyt mietein vähän casea, mutta näillä mennään ja ollaan pienissä. Ehkä herkuton helmikuu, mauton maaliskuu, huviton huhtikuu tjsp..
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Sattui sitten mukavasti perjantaille messureissua ja eiliselle saunailtaa. Pysyin kuitenkin tiukkana enkä lähtenyt juopottelemaan.

En kyllä huomaa mitään parempaa oloa vaikka tammikussa ei ole juopoteltu. Hermot tässä on ainakin ollut kireellä. Jos positiivisia puolia miettii niin ainakin rahaa säästyy eikä ole sunnuntaina krapulia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tammikuu ollut tipaton ja herkuton ja todella freesi olo on ollut, johtuen varmaan tuosta kropasta poistuneesta ylimääräisestä sokerista sun muusta.

Tästähän on tutkimuksia, että tipaton tammikuu tai muu vastaava tauko laskee ihan mukavasti sekä sokeriarvoja että maksan rasva-arvoja. Se yleensä saa olonkin paremmaksi kunhan kroppa vähän puhdistuu. Toki tipattoman ideana ei ole sitten ottaa vahinkoa takaisin 1. helmikuuta ja tintata koko helmikuuta niin kuin moni Suomessa tekee.

Suurin osa alkoholiin liittyvistä juomatavoista on juuri niitä eli tapoja, joista voi oppia pois samalla tavoin kuin niihin on alun perinkin oppinut. Suurin osa on kyennyt nuorempana ja lapsenakin elämään esimerkiksi arkipäivät ilman iltakaljoja tai käymään saunassa ilman tarvetta korkata korillista.

Vaikka viikonloppuisin ottaisikin saunakaljat tai enemmänkin, niin arkipäivien jatkuva tissuttelu on se, mikä tekee monelle tepposet. Se nostaa maksa-, rasva- ja sokeriarvoja ja turruttaa muutenkin.

Kun juo vähemmän ja harvemmin, myös toleranssi laskee hiljalleen, mistä ei ole kuin hyötyä. Silloin kun on sen kännin paikka, niin se syntyy vähemmällä alkoholimäärällä mikä on halvempaa ja terveellisempää. Saahan sitä itsensä totutettua juomaan vaikka kossupotun päivässä, mutta se ei kauhean hyvä lähtökohta suurimmalle osalle ole.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse ajattelin koittaa tipatonta vuotta 2014. Kuukausi nyt on aika turha, mutta vuodessa on jo enemmän haastetta. Vaikka alkoholin käyttö on muutenkin aika olematonta, niin saa nähdä kuinka pitkälle pääsee. Eilen selvittiin luokkakokouksesta, joten yksi vuoden pahimmista koetinkivistä on takana. Kun tässä on vanhentunut, niin eipä tuota alkoholia oikeasti tarvitse mihinkään. Puhetta tulee ihan tarpeeksi ilman juomistakin, eikä elämä ole yhtään tylsempää...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse ajattelin koittaa tipatonta vuotta 2014. Kuukausi nyt on aika turha, mutta vuodessa on jo enemmän haastetta. Vaikka alkoholin käyttö on muutenkin aika olematonta, niin saa nähdä kuinka pitkälle pääsee.

Jos sinulla olisi aavistustakaan lääketieteestä, niin ymmärtäisit, että kuukausi ei todellakaan ole turha.

Kun juo vähemmän ja harvemmin, myös toleranssi laskee hiljalleen, mistä ei ole kuin hyötyä. Silloin kun on sen kännin paikka, niin se syntyy vähemmällä alkoholimäärällä mikä on halvempaa ja terveellisempää. Saahan sitä itsensä totutettua juomaan vaikka kossupotun päivässä, mutta se ei kauhean hyvä lähtökohta suurimmalle osalle ole.

Nämä vain kerran vuodessa harvoin juovat ovat myös omanlaisensa ongelmaryhmä. Kerran kun sitä viinaa sitten ottaa, niin sekoilu on taattua. Se voi olla yh-isä tai yh-äiti pikkujouluissa. Tai missä tahansa muuallakin Kreetan lomalla.
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Jos sinulla olisi aavistustakaan lääketieteestä, niin ymmärtäisit, että kuukausi ei todellakaan ole turha.

Jaa, no ainakin mun kursseilla vuosi on hyödyllisempi kuin kuukausi. Itsensä pettämistähän se on, jos kuvittelee yhden kuukauden tammikuussa ratkaisevan jonkun alkoholiongelman, kun muut 11 kuukautta tissutellaan menemään täysiä..
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Jaa, no ainakin mun kursseilla vuosi on hyödyllisempi kuin kuukausi. Itsensä pettämistähän se on, jos kuvittelee yhden kuukauden tammikuussa ratkaisevan jonkun alkoholiongelman, kun muut 11 kuukautta tissutellaan menemään täysiä..

Sä et nyt tajua sitä pointtia: kuukausi antaa aikaa ajatella asiaa selvinpäin ilman viinahöyryissä oloa. Samalla kun oot jo kuukauden ollut irti viinasta, se helpottaa sitä irrottautumista pysyvästi. Tietenkin jos aikomus on jatkaa kurkun kosteuttamista kaksiverroin kauheammin heti tammikuun jälkeen niin ei tipattomassa ole mitään järkeä. Mut tosiaan jos keissi on niinkuin aiemmin sanoin, niin asia voi kyllä auttaa.

Ja Mustalta Nuolelta oikeen hyvä postaus tuolla pari aiemmin. Kantsii tsekata jos skippasitta.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Sä et nyt tajua sitä pointtia: kuukausi antaa aikaa ajatella asiaa selvinpäin ilman viinahöyryissä oloa. Samalla kun oot jo kuukauden ollut irti viinasta, se helpottaa sitä irrottautumista pysyvästi. Tietenkin jos aikomus on jatkaa kurkun kosteuttamista kaksiverroin kauheammin heti tammikuun jälkeen niin ei tipattomassa ole mitään järkeä. Mut tosiaan jos keissi on niinkuin aiemmin sanoin, niin asia voi kyllä auttaa.

Mä en tunne yhtään ihmistä tuttavapiiristäni, joka olisi päässyt tipattoman avulla irti viinasta. Usein siitä on päästy eroon joko kuoleman avulla tai setien ja tätien pitämissä istunnoissa. Lähinnä tammikuu on näillä tipattomilla henkilöillä helmikuun alun odottelua ja siellä tapahtuvaa megakänniä. Toivottavasti jossain muualla asia on toisin. Tulee vaan kyyniseksi, kun näkee paljon ihmisten kuolemia viinan takia. Toki tuttavapiirit ovat sen verran laajat, että on myös paljon hyvin vähän käyttäviä ihmisiä. Mutta heille tipattomalla tammikuulla ei ole mitään merkitystä...
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Tätä keskustelua on mielenkiintoista seurata - lähinnä sen vuoksi, että esiin tulee niin erilaisia suhtautumisia alkoholiin kuin omani. Ihan pöyristyttävä ajatus, että bisseä vedetään pari tai enemmän ihan muuten vaan ja jopa yksin ollessa.

Minulle alkoholi on aivan puhdas seurajuoma. Hyvässä porukassa on hauska olla pienessä tai isommassa pierussa, mutta kyllä sitä, herranen aika sentään, yksin on mieluiten selvinpäin. Ei vaan ole koskaan synapsit sanoneet, että nyt tissuttelemaan.

Kannatan tipatonta kaikille, joille alkoholi on luikerrellut osaksi arkea. Ei se tee mitään siellä.

Minä olen keitotellut kerran tässä kuussa. Oli työpaikan kahden päivän maaseutumatka.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tätä keskustelua on mielenkiintoista seurata - lähinnä sen vuoksi, että esiin tulee niin erilaisia suhtautumisia alkoholiin kuin omani.

Sama. On hämmästyttävää huomata, miten isoa osaa alkoholi näyttelee joidenkin ihmisten arjessa. Omalla kohdalla on tullut vietettyä tipatonta, tosin ei mitenkään tarkoituksella. Ei vaan yleisestikään ottaen dokaaminen tai tissuttelu kiinnosta vähääkään ja saunajuomanakin toimii mehu tai vissy. Jotenkin outoa ajatella, että saunominen ilman alkoholia ei ole saunomisen arvoista.

Eikä nyt ole tarkoitus tuomita teitä tipattoman pitäjiä, vaan ihan aidolla mielenkiinnolla tätä ketjua olen lukenut, koska kuten KiVi kirjoitti, esiin tulee monenlaista suhtautumista alkoholiin ja se isossa kuvassa saa omankin kuvan asettumaan mittasuhteisiin. En myöskään pidä itseäni parempana ihmisenä kuin ne, joiden arjessa alkoholi näyttelee mielestäni liian suurta osaa. Paheet ne ovat täälläkin, mutta onneksi alkoholi ei kuulu niihin.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Vain 2 tuoppia olutta tuhottu koko tammikuussa joten enarit tuli. Uskon että jaksan tuohon tulevaan viikonloppuun! ;)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nämä vain kerran vuodessa harvoin juovat ovat myös omanlaisensa ongelmaryhmä. Kerran kun sitä viinaa sitten ottaa, niin sekoilu on taattua. Se voi olla yh-isä tai yh-äiti pikkujouluissa. Tai missä tahansa muuallakin Kreetan lomalla.

Toki näinkin, jos ideana on vetää viinaa kitusiin samalla tiheydellä kuin "joskus silloin nuorena". Olennaisinta olisikin se, että kun ottaa harvemmin niin voi ottaa myös vähemmän kerralla. Jos tulee toleranssin laskettua känniin kuudesta alkoholiannoksesta, niin sitten juo ne kuusi annosta eikä vedä vanhasta lihasmuistista mäyräkoiraa tai kossupulloa.

Yhdistäisin nämä "kerran vuodessa kännissä, silloin kaatokännissä"-tapaukset myös tähän kalenterijuomiseen. Eli on ns. pakko juoda vappuna, juhannuksena tai pikkujouluissa vaikka ei muuten joisi, ja silloin tintataan kaksin käsin. Eipä sekään hyvä ole.

En väitä, etteikö minullakin olisi joskus aikoinaan mennyt känni överiksi, suurimmalla osalla varmasti joskus on mennyt. Mutta ehkä se on erona, että olen ottanut opikseni siitä, miten paljon kehoni sietää viinaa, minkälaista viinaa se sietää ja mitä seurauksia milläkin juomalaadulla on. Lisäksi olen tietoisesti välttänyt ns. tapajuomista eli juomista sen takia, että "pitää" juoda koska menen saunaan, katson telkkaria, menen lätkäpeliin jne jne. Juon sitten kun juon ja jos siltä tuntuu, vaikkapa silloin jos hyvä ystävä saapuu istumaan iltaa ennalta sovitusti. Silloin voi istua sohvalla, turista syntyjä syviä ja ottaa rauhallisesti, koska mihinkään ei ole kiire.

Ns. pakkojuhlapyhinä en juo normaalisti lainkaan tai hyvin niukasti, ja ulkomaanreissuilla en myöskään juo juuri nimeksikään. Korkeintaan drinkin tai pari ja nekin usein ruokailun yhteydessä/jälkeen. Nimen omaan ulkomailla en halua turruttaa aistejani enkä menettää kontrolliani. Nautin reissuistani enemmän kun olen selvin päin ja lisäksi se on turvallisempaakin kun ei rymyä anaalikännissä lompakko perstaskussa pullottaen jossain syrjäkujalla kolmen aikaan yöllä.

En silti heitä synnittömänä ensimmäistä kiveä kenellekään, joka jotain maistelee ulkomaanreissuilla. Niiltä vain saa enemmän irti selvin päin, mutta olen minäkin aikoinani sen virheen tehnyt, että olen ulkomailla tullut ottaneeksi enemmän kuin olisi kannattanut. Eräällä muinaisella opiskeluseminaarireissulla lähti mopo käsistä tervetuliaisiltaman aikana Sloveniassa ja siitä sitten maksoin oksentelemalla koko yön putkeen, toistakymmentä kertaa. En ole kuitenkaan toistamiseen moiseen sortunut.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
En kyllä huomaa mitään parempaa oloa vaikka tammikussa ei ole juopoteltu. Hermot tässä on ainakin ollut kireellä. Jos positiivisia puolia miettii niin ainakin rahaa säästyy eikä ole sunnuntaina krapulia.

Jep. Itse sanoisin että olo voisi olla vähän niinkuin jollakin mielialalääkitetyllä.
Eli sekä huiput että montut on leikattu pois. Pelkkää tasaista kuraa koko viikon ajan 24/7. Juopotellessa tulee sentään vähän kumpareita. Kumpi sitten parempi?
Nyt kun napsahti vielä jalan takia saikkuakin, niin demonit huutelee kyllä oikein urakalla. Urheilla ei oikein voi, niin tekisi mieli juopotella.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt kun napsahti vielä jalan takia saikkuakin, niin demonit huutelee kyllä oikein urakalla. Urheilla ei oikein voi, niin tekisi mieli juopotella.
Heh. Ja itsellä käsi ollut paketissa kolmisen viikkoa, joten sama homma urheilut jääneet minimiin.

Lauantaina ajattelin riipasta. Sen verta tylsiä viikonloppua ollut nämä selvät. Ehkä aika surkeaa kun ei keksi mukavaa tekemistä ilman juopottelua, mutta näin se vaan on.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kyllä huomaa mitään parempaa oloa vaikka tammikussa ei ole juopoteltu.

Minulla on ollut tasaisen hyvä (normaali) olo jo uv:n krapulan jälkeen. Sunnuntaina ja maanantaina oli kuitenkin omituinen huono olo, jolle en keksinyt mitään selitystä. Se ei onneksi kestänyt kumpanakaan päivänä koko päivää ja oli lievää/häilyväistä. Nyt on kuitenkin hyvä olo, ehkä jopa aavistuksen verran parempi kuin tammikuun alkupuolella krapulan loppumisen jälkeen. Kokonaisuutena tämä tipaton on ollut positiivinen kokemus ja antaa motivaatiota pitää alkoholitaukoja myös myöhemmin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niin, kuukausi melkein päätöksessä. Tänään kuitenkin tuli otettua ruokajuomaksi olut, kun kerrankin pääsi hienoon ravintolaan lounaalle eli ihan täysin tipattomana ei tammikuu mennyt. En pidä omalta osaltani tätä pahana asiana, koska joka tapauksessa jatkan helmikuussa todella vähäisellä alkoholinkäytöllä. Alun pitäen ajattelin itseasiassa olla helmikuunkin täysin juomatta, mutta loppukuulle tuli kutsu yhteen tilaisuuteen, jossa varmaan tulee muutama lasillinen juotua.

En tiedä johtuuko alkoholin käytön vähäisyydestä vai mistä, mutta paino on pari kiloa tippunut ja ennen kaikkea sellainen pöhöttynyt tunne puuttuu. Toki voi vaikuttaa sekin, että olen pystynyt urheilemaan vähän enemmän ja vähän miettinyt, mitä tulee pistettyä suuhun päivän aikana. Paino tosin putosi aika nopeasti alussa eli suurin osa lienee nestettä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä johtuuko alkoholin käytön vähäisyydestä vai mistä, mutta paino on pari kiloa tippunut ja ennen kaikkea sellainen pöhöttynyt tunne puuttuu. Toki voi vaikuttaa sekin, että olen pystynyt urheilemaan vähän enemmän ja vähän miettinyt, mitä tulee pistettyä suuhun päivän aikana. Paino tosin putosi aika nopeasti alussa eli suurin osa lienee nestettä.

Mitä itse viime vuoden seurasin syömisiäni ja painoani,ja pyrin pääsemään muutamasta kilosta eroon (missä onnistuinkin), totesin, että vaikka oma alkoholinkulutukseni pysyy komeastikin kohtuuden rajoissa, paino putosi parhaiten juuri niinä ajanjaksoina, jolloin ei ottanut yhtäkään juomaa. Pidin itse asiassa kaksikin kuukauden mittaista tipatonta, joskaan mistään kampanjoista ei minulla ollut silloin kyse, vaan ei vain tullut lähdettyä käymään missään. Enkä muutenkaan oikein ostele olutta kotiin, ellei ole jotain erityistä syytä tähän.

Ihan täysin suoraa yhteyttä en kuitenkaan näe tällä alkoholittomuudella ja painon pudotuksilla, etenkin, jos juomistottumukset ovat maltilliset. Ainakin kohdallani kyse oli enemmänkin siitä, että juomiseni ajoittuvat yleensä tapaamisiin ystävien kanssa, lomamatkoihin tai mökkireissuihin. Noina päivinä ei muutenkaan tule tällöin ihmeemmin kulutettua ylimärääisiä kaloreita liikunnan muodossa. Sen sijaan noihin tilaisuuksiin sisältyi usein myös vähemmän terveellistä ruokailua, ja näin ollen noiden päivien osalta kulutus oli huomattavasti pienempi ravinnon mukana tulleeseen nähden.

Vaikka painon pudotuksessa ei yksittäinen päivä periaatteessa merkitse ihmeempiä, mutta siitä huolimatta yhden viikonkin osalta yksikin ruokailua ja juomista sisältävä päivä saattaa kummasti vaikuttaa siihen, että keskimääräinen kalorivaje jää selvästi pienemmäksi kuin se olisi jäänyt ilman juhlimisia.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mahtavaa, tammikuu pysyi kuin pysyikin tipattomana! Ei hassummin siihen nähden, ettei alunperin edes pitänyt pitää tammikuuta alkoholittomana, ehdin jo mielessäni suunnittelemaan että lauantaina 4.1. kaljalle. Aika suuri ristiriita on siinä, että en tykkää tipattomasta tammikuusta sen takia, koska se on ns. muoti-ilmiö ja niin moni ihminen viettää sitä ja sitten kuitenkin vietän sitä itse koska tykkään välillä pitää taukoja juomisesta ja tammikuu on siihen hyvä ajankohta koska moni muukin :D Viime vuonna tuli pidettyä taukoja myös huhti- ja lokakuussa, 24 ja 21 päivän mittaisia.

Yleiset tipattoman tammikuun hyödyt jotka eivät osuneet omalle kohdalleni: Painoni ei tippunut, se on oikeastaan pysynyt koko tammikuun ajan samana (97,5 kg) Rahaakin on näköjään palanut tammikuun aikana enemmän kuin niinä kuukausina jolloin käytän alkoholia, suurin syy tähän oli uuden taulu-tv:n hankinta (410 e)

Miten alkoholinkäyttöni jatkuu tästä eteenpäin: Tänään kahden maissa iltapäivällä alan juomaan kaljaa. Helmikuussa tulee olemaan lätkäaiheista ohjelmaa, Sotshin olympiakisat, kalja maistuu perjantaina 15.2. Suomen pelin aikana. Myös Kerhon fanimatkalle Lahteen olisi tarkoitus mennä helmikuun vikana päivänä. Omalla kohdallani nuo fanimatkat eivät ole koskaan selviä :D Juon arviolta keskimäärin 5 kertaa kuukaudessa, moni sanoo, että tipattoman tammikuun viettäjät ovat tenukeppejä jotka sitten juovat helmikuussa tammikuunkin edestä. Minulla on tavoite, että helmikuussa ei tule juotua kymmentä kertaa ;)

Onnea kaikille jotka onnistuivat pitämään tammikuun tipattomana sekä niille joille alkoholinkäyttö ei ole ongelma (eivät pitäneet tipatonta)
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Se oli siinä. Kaikenmoista sterissiä ja ongelmaa sattui tammikuulle. Siksi olisi tehnyt mieli kyllä välillä lähteä hieman viihteelle. Mieleni ei ollut kyllä yhtään sen parempi tammikuun aikana. Ehkä se johtui aivan muusta kuin alkoholittomasta jatkosta.

Noh katsotaan mikä mieli huomenna sitten. Sillä tänään kumoan kyllä muutaman.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä ainakin huomaan ison eron jos on viikon tai pari juomatta. Jotkut tai vissiin aika monetkin täällä tuntuvat juovan kerran viikossa, esimerkiksi lauantaisin, joten siinähän on jo se viikon tauko. Ja kuukaudessa kun ei ole kuin neljä viikkoa, niin viitsiikö sitä silloin hirveästi mainostella jotain tipatonta tammikuuta...

No joo, onhan kaikki tauot viinasta aina tietenkin hyväksi, mutta mä en oikein tuollaisiin ehdottomiin juttuihin halua lähteä kun ei tiedä tuleeko esimerkiksi jotain mielenkiintoista menoa. Tyhmä sitä on sitten jättäytyä pois hauskanpidosta.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ylös: otin jo varaslähdön tähän tipattomaan tammikuuhun. Aion nimittäin olla ottamatta alkomahoolia 25.12.2014-30.5.2015. Sitten korkki narisee...
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jätän tänä vuonna väliin todennäköisesti täysin tipattoman, mutta kyllähän hiljaisempaa kupittelu varmaan tulee kuitenkin olemaan luulisin. En harrasta yleensäkään mitään tissuttelua tai muutamaa kaljaa illassa, vaan on/offilla mennään edelleen, eli laatikko bisseä ja juottolaan tai litra maitoa ja nukkumaan.
En millään muotoa dissaa tipattoman hehkutusta tai raittiuden ilosanomaa ihmisten hehkuttamina, mutta välillä hiukan hymyilyttää ne upeat "50-vuotta tipatonta takana ja elämä on ihanaa sankaritarinat"
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Joo, ei oikein tipattomat nappaa, ärsyttää muutenkin kaiken maailman some-haasteet ja muu paska. Jos ei muuten pysty olemaan juomatta ilman jotakin "tipaton haastetta", niin kannattaisi hakea apua. Itse otan olutta silloin kun siltä tuntuu, kuukaudesta riippumatta. Toki jokainen viettäköön tipatonta jos siltä tuntuu, en rupea sen enempää sättimään. Mutta kaiken maailman hehkutus, kuten Le Bannerkin totesi, lähinnä säälittää ja naurattaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo, ei oikein tipattomat nappaa, ärsyttää muutenkin kaiken maailman some-haasteet ja muu paska. Jos ei muuten pysty olemaan juomatta ilman jotakin "tipaton haastetta", niin kannattaisi hakea apua. Itse otan olutta silloin kun siltä tuntuu, kuukaudesta riippumatta. Toki jokainen viettäköön tipatonta jos siltä tuntuu, en rupea sen enempää sättimään. Mutta kaiken maailman hehkutus, kuten Le Bannerkin totesi, lähinnä säälittää ja naurattaa.

Ihan samat fiilikset. Vielä joskus kun näistä tipattomista on terveydenhuollon ammattilaisten kanssa jutskannut, niin näyttävät toteavan, että kiva jos joku tästä diggaa, mutta turhat hehkutukset on syytä jättää väliin. Suomessa on sen verta värikkäitä ongelmia alkoholin kanssa ja niihin tämä kamppis ei auta mitenkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös