Tinder – statsit & keskustelu

  • 654 837
  • 1 721

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tai sitten on se mahdollisuus, että olet liian ruma.

Nääh, kyllä mielestäni Jupa on oikeassa.

Odottelen toki avoimin mielin ja vilpittömin sydämin ensimmäistä tarinaa siitä, kun joku kertoo tavanneensa oikeasti laadukkaan eukon tuon palvelun kautta. Enkä nyt puhu tisseistä.

Maailma ei muutu Tinderin myötä, miehen ja naisen välisissä suhteissa on yhä naisten markkinat. Kaunis ja älykäs nainen ei tarvitse Tinderiä, sillä oven takaa löytyy jonoa.

Tinder toimii parhaiten hyvännäköisille - ei välttämättä kovin varakkaille - miehille, jotka eivät ole liian ronkeleita seurastaan. Heille palvelu voi olla monessa suhteessa täydellinen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tinder toimii parhaiten hyvännäköisille - ei välttämättä kovin varakkaille - miehille, jotka eivät ole liian ronkeleita seurastaan. Heille palvelu voi olla monessa suhteessa täydellinen.

Pikaisesti melkein sanoisin että melkein tuntuu että suhteellisen normaalinäköiset jotka ei kokoajan jaksa kiertää baareissa ja iskeä sieltä naista hyötyy ehkä eniten ja ne jotka ei osaa niitä oikeita peliliikkeitä tehdä. Ne pelimiehet saa naisia baarista muutenkin, toki rahaa säästyy kun ei tarvitse alkaa pokamaan baarissa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pikaisesti melkein sanoisin että melkein tuntuu että suhteellisen normaalinäköiset jotka ei kokoajan jaksa kiertää baareissa ja iskeä sieltä naista hyötyy ehkä eniten ja ne jotka ei osaa niitä oikeita peliliikkeitä tehdä. Ne pelimiehet saa naisia baarista muutenkin, toki rahaa säästyy kun ei tarvitse alkaa pokamaan baarissa.

Juu, se on luonnollisesti totta, että pelimiehet saa muutenkin. Olen vain ainakin itse huomannut sellaisen ilmiön, että muutamat tuntemani pelimiehet eivät edes jaksa lähteä enää baariin: parit kaljat alle himassa ja sitten odotellaan sitä Tinder-tuttavuutta saapuvaksi kotiovelle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, se on luonnollisesti totta, että pelimiehet saa muutenkin. Olen vain ainakin itse huomannut sellaisen ilmiön, että muutamat tuntemani pelimiehet eivät edes jaksa lähteä enää baariin: parit kaljat alle himassa ja sitten odotellaan sitä Tinder-tuttavuutta saapuvaksi kotiovelle.

Taitaa olla koko tinderin vika että baareissa käynti on vähentynyt ja ihmiset juo enemmän kotona kun pelimiehet jää kotia.

Taitaa olla että tavalliset tallaajat kannattaa mennä nyt baariin kun pelimiehet jää kotia :) tosin jääkö ne pelinaisetkin sit sinne ja siellä on vaan ne varatut jotka sanoo painu vittuu siitä..
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo parin naisen kanssa tossa taas juttelin. Kuulemma myös miehet ottavat kuvia itsestään, niitä mitä lie selfietä. Ja jotain kuntosalikuvia kuulemma löytyy tosi paljon. Kehtaako täällä kukaan tunnustaa? Ja ylipäätänsä kuvia missä mies esittää itsensä menevämpänä, komeampana, rikkaampana tai sporttisempana kuin mitä oikeasti on. Tunteeko joku piston sydämessä? Joo ei tarvitse kertoa. Niinhän ne naisetkin tuolla on, ettei siis sen puoleen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muuten joku tehnyt saman havainnon että uusia ihmisiä saa näkyviin aina kun asetuskia muokkaa, muuten ne ei tule ainakaan heti näkyviin? jonoksi asti välillä kun pistää vaikka yhden kilometrin vähemmän asetuksissa, mutta kun antaa olla siinä etusivulla missä muka hakee uusia niin ei mitään tule.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Joo parin naisen kanssa tossa taas juttelin. Kuulemma myös miehet ottavat kuvia itsestään, niitä mitä lie selfietä. Ja jotain kuntosalikuvia kuulemma löytyy tosi paljon. Kehtaako täällä kukaan tunnustaa? Ja ylipäätänsä kuvia missä mies esittää itsensä menevämpänä, komeampana, rikkaampana tai sporttisempana kuin mitä oikeasti on. Tunteeko joku piston sydämessä? Joo ei tarvitse kertoa. Niinhän ne naisetkin tuolla on, ettei siis sen puoleen.

Mutta näinhän pitääkin olla. Näissä palvelimissa menestyvät ne ketkä osaavat parhaiten myydä itseään. Jos itse tekisin profiilin, niin panostaisin valokuviin kunnolla. Yksi kuva missä puku päällä, yksi tai kaksi jostain urheiluharrastusten parista, yksi rentoilukuva, jossa osoitetaan inhimillisiä piirteitä ja huumorintajua, yksi kitaran/pianonsoittokuva joka kertoo taiteellisuudesta yms.. Naiset tajuavat nämä jutut paremmin kuin miehet.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tinderillä kuvia selatessa tulee taas todettua vahvasti se asia, minkä nyt on huomannut jo muutenkin viime vuosina: ihmisillä on aivan tajuttoman rumia tatuointeja ihollaan. Melko merkittävä osa muijista tuollakin on iho yhtä järkyttävää sekasotkua täynnä. Melkoisen luotaantyöntävä näky kyllä, ei voi muuta sanoa ja rumasti tatuoitu nainen on meikäläiselle melkoisen suuri turn off, vaikka muuten olisikin nätti.

Visuaalinen tyylitaju ei kyllä taida olla useimpien ihmisten valtti.

Ei kaikki tatskat tokikaan rumia ole, kyllä niitä näkee hienoja, mutta aika vähemmistössä kuitenkin. No, kukin tyylillään, tietysti. Pistänyt vaan merkille, kun Tinderissä tuo jotenkin korostuu, koska niitä rumia leimoja esitellään suurella ylpeydellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta näinhän pitääkin olla. Näissä palvelimissa menestyvät ne ketkä osaavat parhaiten myydä itseään. Jos itse tekisin profiilin, niin panostaisin valokuviin kunnolla. Yksi kuva missä puku päällä, yksi tai kaksi jostain urheiluharrastusten parista, yksi rentoilukuva, jossa osoitetaan inhimillisiä piirteitä ja huumorintajua, yksi kitaran/pianonsoittokuva joka kertoo taiteellisuudesta yms.. Naiset tajuavat nämä jutut paremmin kuin miehet.

No joo, niin kait se menee, mutta en mä jotenkin kehtaisi. Pukukin on päällä varmaan kerran eläessään ja tuolla sitten pitäisi esittää jotain mitä oikeasti ei ole. Luulis että riittää kun on kuva kissasta ja lerssistä, ja pärstävärkistäkin mieluusti. Tai no ehkä joku kokovartalokuva on parempi. Läskiämmillä kun tuntuu olevan vain noita lähikuvia kasvoista.

Tossa alkuviikosta vai oliko se viikonloppua kun juttelin neljän naisen kanssa ja näkemistäkin mietittiin, mutta sitten mä jotenkin laiskistuin. Sitä vaan mietti että runkkauskin on kuitenkin kivempaa kuin normiseksi jonkun semiläskin muijan kanssa samalla kun sen ipanat kitisee taustalla. Ja jonnekin Vantaalle olis pitänyt lähteä.

Ja tossa vasta juttelin yhden suht kivannäköisen tytön kanssa. Sanoi etsivänsä herrasmiestä. Hah. En jaksanut edes vastata mitään. Nykyään kun toi herrasmies-juttu tarkoittaa naista palvelevaa ja miellyttävää nössöä. Vittu ei enää vuonna 2014 kukaan mies mene tohon lankaan. Tai no ehkä jotkut jatkislaiset.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Nykyään kun toi herrasmies-juttu tarkoittaa naista palvelevaa ja miellyttävää nössöä.

Muisteleppa schollin oppeja arvon pettter, juuri näistä herrasmiehiä etsivistä onnenonkijoista on aina ollut puhetta. Heille herrasmies on synonyymi lompakolle.
 

Carlos

Jäsen
Ei kaikki tatskat tokikaan rumia ole, kyllä niitä näkee hienoja, mutta aika vähemmistössä kuitenkin.

Itse asiassa muuten minulla on ollut eläissäni naista etsiessä tasan yksi ehdoton nou-nou kriteeri (sen FAL-kategorian lisäksi), ja se on nuo tatuoinnit. Jos naisella on yksikin tatuointi, niin en ole kiinnostunut luomaan "lähempää tuttavuutta". Kaikki muu menee / voi mennä, mutta tatskoja en vaan hyväksy.

Asian puolesta ei mitään, jos joku tykkää ottaa tatskoja niin siitä vaan ja onhan niitä ihan hienon näköisiäkin, mutta omalla naisellani raja menee tasan siinä. Kertoo vaan kaikean tarpeellisen naisesta jos sillä on tatuointi.

Itse en ottaisi tatuointia jo ihan vaan siksi etten keksi mitään aihetta joka olisi niin ikuinen että tietäisin varmasti tykkääväni siitä vielä 50 vuoden päästä. Puhumattakaan sitten siitä miltä 50 vuotta vanha tatuointi ylipäätänsä näyttää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse asiassa muuten minulla on ollut eläissäni naista etsiessä tasan yksi ehdoton nou-nou kriteeri (sen FAL-kategorian lisäksi), ja se on nuo tatuoinnit. Jos naisella on yksikin tatuointi, niin en ole kiinnostunut luomaan "lähempää tuttavuutta". Kaikki muu menee / voi mennä, mutta tatskoja en vaan hyväksy.

Erittäin sama. Ei voi tietää olisiko joku niistä klikannut minua, mutta sillä ei ole merkitystä.

Sen takia onkin erittäin hyvä, että ihmisillä on tarve esitellä niitä. Jotkut tosin myös aivan selvästi tiedostavat sen, että tämä ei välttämättä nyt kaikille käy ja siksi on hyvä tuoda asia esille.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Aloin tässä pohtimaan. Ainakin omassa tuttavapiirissäni on yleistä, että hyvässäkin kondiksessa olevat miehet käy panemassa jotain semiläskejä tinderin helmiä. Ei vain mene jakeluun tuo, että miksi alennutaan tavallaan oman tason alle. Tinder kuitenkin käsittääkseni on vain tuollaista panoseuran etsintää varten, ainakin kärjistetysti. Ja nimenomaan miehet tekee tuota riman alentamista. Ei kauniit naiset poimi sieltä mitään plösöjä nörttejä panokaveriksi. Onko siellä jakauma sitten naisten ja miesten osalta pahasti vinksahtanut?
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Aloin tässä pohtimaan. Ainakin omassa tuttavapiirissäni on yleistä, että hyvässäkin kondiksessa olevat miehet käy panemassa jotain semiläskejä tinderin helmiä. Ei vain mene jakeluun tuo, että miksi alennutaan tavallaan oman tason alle. Tinder kuitenkin käsittääkseni on vain tuollaista panoseuran etsintää varten, ainakin kärjistetysti. Ja nimenomaan miehet tekee tuota riman alentamista. Ei kauniit naiset poimi sieltä mitään plösöjä nörttejä panokaveriksi. Onko siellä jakauma sitten naisten ja miesten osalta pahasti vinksahtanut?

Edelleen pidetään tämä ihan biologian peruskurssien tasolla. Yleisesti miehille kelpaa laajempi otanta paritteluseuraksi ja korkeamman tason uroksille löytyy enemmän seuraa. Naiset puolestaan naivat aina "ylöspäin", niin aviomarkkinoilla kuin satunnaissuhteissa. Tästä johtuen alemman tason naiset hyväksyvät seksiseurakseen korkeamman tason miehiä.

Korkeamman tason naiset puolestaan tietävät oman markkina-arvonsa ja jättävät kirjautumatta tällaisiin palvelimiin tai kirjautuvat sinne kerätäkseen klikkauksia. Korkeamman tason naiset ja alemman tason miehet jäävätkin kaikin puolin monesti yksin pariutumismarkkinoilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei vain mene jakeluun tuo, että miksi alennutaan tavallaan oman tason alle.

Tinderiä en ole koskaan käyttänyt, eikä sille näin naimisissa olevana ole tarvettakaan. Tuosta ihmettelysi aiheesta käytiin aikanaan naisasiaketjussa keskustelua. Ei tuossa mun mielestä ole mitään ihmeellistä. Rumasti sanottuna ja kärjistettynä asia on niin, että mitä rumempi muija, sitä vähemmän se on saanut elämässään tuollaista huomiota. Ja mitä vähemmän on saanut huomiota, sitä ronskimpiin temppuihin suostuu, kun joku sitä huomiota antaa.

En nyt ala tässä luettelemaan niitä "ronskeja temppuja", eiköhän jokainen osaa itse päätellä. Tuon kuvailemani mallin olen itse aikanaan useaankin kertaan todennut paikkansapitäväksi. Kyllä mä ymmärrän niitäkin, jotka eivät tahdo mennä "alle oman tasonsa". Ja totta kai on myös hyvännäköisiä ja timmejä mimmejä, jotka ovat hyvinkin suostuvaisia kaikkeen, mitä uskaltaa ehdottaa. Huomattavasti todennäköisempää tämä on kuitenkin niiden ei-niin-hyvännäköisten kohdalla.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eli tiivistettynä:

Miehet hakevat tavaraa, eivät telinettä
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin. Viikon työ meni hukkaan. Viime yönä kännipäissäni ehdottelin noille matcheille peräreikäjuttuja jne. Yleensä mä en edes noin kauaa jaksa chattailla ja jauhaa paskaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näköjään 3 osumaan se jäi parissa vuorokaudessa, 2 pistin viestiä ja 2 myös jotain viestejä tuli, mutta nyt hiipui nekin viestit, olisi ilmeisesti pitänyt pistää suoraan vain mennäänkö paneen? :D

Taitaa kyseisessä palvelussa naisilla olla aika iso kasa valittavaa kun melkein kaikki miehet klikkaa jokaisen naisen, ne kauneimmat ja valioluokan naiset taitaa olla joko huvikseen mukana tai niin ronkeleita ettei valitse ketään. Sitten hieman alemman luokan naiset pääsee jyystään tuon takia noita paremman luokan miehiä. Sitten me muut jäädään vähän tyhjän päälle ja saadaan ehkä ne toivottomimmat tapaukset tai ne joilla on jo 20 mies kierossa :)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Taitaa kyseisessä palvelussa naisilla olla aika iso kasa valittavaa kun melkein kaikki miehet klikkaa jokaisen naisen, ne kauneimmat ja valioluokan naiset taitaa olla joko huvikseen mukana tai niin ronkeleita ettei valitse ketään. Sitten hieman alemman luokan naiset pääsee jyystään tuon takia noita paremman luokan miehiä. Sitten me muut jäädään vähän tyhjän päälle ja saadaan ehkä ne toivottomimmat tapaukset tai ne joilla on jo 20 mies kierossa :)

Luulisi, että jokainen mies sen ymmärtää ja tiedostaa ettei tinder loppujen lopuksi eroa laisinkaan muista deitti- ja seuranhaku-kanavista - lähes kaikissa vallitsee naisten markkinat ja naisten ehdoilla suurin osa miehistä joutuu pelaamaan.

Jos tarkastellaan tinderin erään perimmäisen idean kautta, niin miehistä selkeästi eniten pääsevät panemaan he jotka ovat selkeästi keskiarvoa komeampia tai joilla on jokin selkeästi erottuva avu, ja heidänkin panoista epäilemättä suurin osa on sellaisia naisia, jotka tasollisesti ovat heidän alapuolella.

Sen sijaan eniten "matcheja" - vai mitä ne nyt ovatkaan - keräävät ne näyttävimmät naiset, jotka sitten voivat valikoida ne eniten miellyttävimmät ja parhaimmilta vaikuttavat, ja silti heilläkin voi olla kohtuudella vientiä vaikka ovat ronkeleita - heitä vain huomioidaan niin paljon, on siis vara mistä valita.

Tinder-huuman alussa tilanne oli varmasti tasaisempi ja myös kaltaiseni selkeästi ulkonäöllisesti alempaan kastiin kuuluvat miehet pääsivät panemaan ihan kohtuullisen oloisia naisia, mutta mitä laajemmalle tinder leviää, sen huonommaksi kaltaisteni miesten mahdollisuudet käyvät. Jos haluaa päästä pukille, käytännössä lähes ainoa mahdollisuus on se, että ottaa sen jolle kelpaavat kaikki. Hyvin harvoin kohdalle osuu selkeästi ylempään luokkaan kuuluva nainen, joka syystä tai toisesta kelpuuttaa ainakin fyysisesti heikommanpuoleisen miehen.

Tiedostan omat puutteeni miehenä - ulkoisesti siis, niinpä minun on turha lähteä kilpailemaan tällaisille markkinoille ja niinpä pysyn mielelläni poissa tinderistä. Sen, että pääsee mahdollisesti panemaan jotain naista ei riitä minulle syyksi liittyä mihinkään tällaiseen. Toisaalta en nykyään enää halua mitään vain sen tähden, että pannaan ja seuraavana aamuna hiivitään nopsaan ulos. Minulle seksiin liittyy niin paljon muita tunteita ja haluja etten juuri nyt kaipaa mitään tällaista mitä tinder pystyy mahdollisesti tarjoamaan, mutta toisaalta mistä minä tiedän mikä tilanne on vuoden kuluttua - joten en mitään ehdotonta kieltoa tai sääntöä mihinkään suuntaan lähde laatimaan.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meillä oli roidin kanssa erittäin hauska kesä vuosia sitten, oltiin molemmat sinkkuja ja pyörittiin menemään minkä kerettiin. Mä olin 20v ja velipoika 25v.

Tehtiin sellaset deitti-ilmotukset netissä, kuvattomat tietysti ettei kukaan tunnista. Mä sain varmaan 200 vastausta ja roidi tais saada 2. Ne kyl unohtui nopeesti ja myöhemmin löydettiin muualta nykyiset puolisot itellemme.

Naisilta tuli muistaakseni ihan kivat vastaukset ja miehiltä kikkelinkuvat, annax ilma kumii? Tai kilometrin pituinen vaatimuslista mitä naiselta haluaa...
 

A Siente

Jäsen
Tullut jo muutama artisti/esiintyjä vastaan tuolla mainostarkoituksessa. Jostain syystä tuo on nyt välillä heittänyt mulle miehiäkin tuonne, vaikka asetuksissa on vain naiset valittuna. 20 matchia joista peräti yksi vastasi viesteihin ja keskusteli hetken kunnes täydellinen radiohiljaisuus laskeutui yllemme. Olen vissiin liian ruma tälläisiin.

On muuten todella häiritsevää kun samasta henkilöstä on useampi kuva ja jokaisessa erilainen lookki. Siis niin erilainen ettei edes samaksi henkilöksi tunnista, yritä siitä sit arpoa minkä näköinen se nykysin on.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo noita miehiäkin tuolla aina välillä vilahtaa. Varmaan kurkkaavat millaisia jätkiä tuolla oikein pyörii tai jotain, en tiedä.

Senkin olen pistänyt merkille että aika jänniä nimiä noilla nykyajan tytöillä. Aika paljon näyttää olevan ulkomaalaisiakin tuolla, vai onkohan noi kaikki edes täällä Suomessa. Vaikea sanoa kun niin moni valitsee tonne noita reissukuvia. Ja miksi ihmeessä noi jotkut ovat kaverin kanssa noissa kuvissa. Tuskin niillä nyt sentään yhteistä profiilia on, tai en tiedä. Ehkä on.

Ja noista tytöistä mä en ole kiinnostunut, joilla on tatuointeja tai joku hemmetin koira. Toisaalta kyllä niitäkin voisi bylsiä.

Kaljamaha ja pälvikalju eivät muuten taida olla noiden 19-kesäisten seksipommien keskuudessa niin hirveän haluttuja asioita, tai noh, en vielä mene vannomaan. Katsellaan. Oujee.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tullut jo muutama artisti/esiintyjä vastaan tuolla mainostarkoituksessa.

Jaa, mulle on kyllä tarjonnut ihan tositarkoituksella, mutta on noita huvittaviakin matcheja tullut. Jonkun aikaa sitten tarjos mulle mun kaveria, siis miespuolista, jolle soitin ja pyysin laittamaan asetukset kohdilleen ja tänään tarjos yhtä mun naispuolista kaveria. Se oliskin kyllä hyvä, olen hänet useasti nuorempana testannut ja helvetin hyväksi havainnut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös