Timo Lindström

  • 98 094
  • 211

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mitäpä, jos Juuso on pakkosaikulla kuukauden päästä ja Jannella on oksennustauti, joka kestää neljä päivää ja jonka jälkeen hän on 3 päivää vielä enemmän tai vähemmän toipilaana? IFK heittää maaliin Timo Lindströmin ja nostaa A-junnun varaveskaksi.

Vai olisko kuitenkin niin, että IFK heittää A-junnun maalille, ja Lindströmin Timppa aukoo luukkua? Toki vittumainen tilanne kaikille sekin.


P.S.
Rohkenin käyttää termiä "floppasi", koska siitä ei päästä mihinkään, että maalissa ollut Lunkka poistui tolppien välistä TPS:n johtaessa 0-5. Lunkka oli torjunut 2/7 laukausta. Jos tätä ei saa kutsua maalivahdin "floppaamiseksi", niin kerrotko mikä on limiitti ?

Kaverina, joka niin mielellään tukeutuu tilastoihin, voisit hieman tarkistaa niitä. Joskus. Tilannehan oli 1-4, kun Lunkka maalin suulta pois luisteli, ja torjuntoja oli kertynyt 11. Ei nää niin vaikeita oo tarkistaa. Ei niin, että se floppausta vähentäisi, mutta jos tilastoja haluaa käyttää niin hieman tarkkuutta, jos saan pyytää.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Oli pakko tulla kommentoimaan että tää ketju on aivan helmi. Olen putoillut useammillekin kommenteille täällä.

Onkohan muuten IFK ainoa jengi jossa kolmosveskarin (?) hankinnasta voidaan saada aikaan näin pitkä keskustelu?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli pakko tulla kommentoimaan että tää ketju on aivan helmi. Olen putoillut useammillekin kommenteille täällä.

Onkohan muuten IFK ainoa jengi jossa kolmosveskarin (?) hankinnasta voidaan saada aikaan näin pitkä keskustelu?

Teitä vartenhan me tätä tehdään, hei :)!

IFK:n kolmosveskariksi ei kuka tahansa pääsekään. Pitää Unkariin saakka lähteä, jotta löytyy sellainen, jonka uskaltaa signata. Uskon, että IFK:n urheilutoimenjohto on tehnyt kaikkensa testatakseen Lindströmin silmien kestävyyden Stadin kirkkaissa valoissa. Eiköhän siellä fikkari ole ollut kovassa käytössä, kun on tutkittu mykiöitä ja ehkä vähän muutakin. "Ja tulla puskista" on nyt IFK:n kohdalla ihan historiaa. "Tulla Pustalta" on se meidän juttu. Brändin näköistä, juu nou.

Timo Lindströmistä on kirjoitettu jo nyt yhtä paljon kuin muista liigaveskareita yhteensä. Ikinä. Kulttihahmo.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tämä ketju ole niinkään Timo Lindströmistä... Jos HIFK:ssa joskus olisi maalivahtiasiat kunnossa, ei ketään kiinnostaisi kuka on mahdollisesti kolmosena kunhan treeneissä olisi aina joku koppailemassa kiekkoja. Hyvä jos koko ketjua olisi edes avattu. Ainakaan itselläni ei ole mitään havaintoa kuka olisi JYPin kolmosveska, eikä ketään kiinnosta koska kaikki luottavat että kaksi ekaa hoitavat homman. Ja miltä tahansa liigajengiltä jos pistetään telakalle ykkös- ja kakkosmolarit tulee tilalle joku toivotaan-toivotaan ratkaisu. Pieniä ihmeitä joka tapauksessa silloin tarvitaan, jos meinataan pärjätä playoffeissa.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Kukahan on TL:n agentti ? Siinä se vasta heppu ! Pitäisi valita vuoden jääkiekkohenkilöksi - niin taitavaa työskentelyä hän on esittänyt myydessään Lindströmin HIFKiin. Tai sitten Sakke on ollut happivajeessa neuvottelun aikana ?
Itse puheenaiheelle, TL:lle haluan osoittaa onnittelut uuden työpaikan johdosta. Timo Lindström ei ole "syyllistynyt" mihinkään ; jos minulle tarjottaisi hyväpalkkainen työpaikka silläkin uhalla, etten ehkä osaisi duuniani kunnolla ja jossa minun ei todennäköisesti tarvitsisi tehdä juuri mitään (kuin nostaa liksaa), niin miksen ottaisi sitä vastaan. Tulisi ilmainen kausarikin D2-katsomoon :)
Tsemppiä Timppa !
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Mulla olisi ollut muutama kaveri, jotka on joskus jonkun kiekon kiinni saanut, niin niistä olisi saanut hyvät 3. veskat. Yksi tosin on umpi narri, mutta liiga on aina liiga.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaverina, joka niin mielellään tukeutuu tilastoihin, voisit hieman tarkistaa niitä. Joskus. Tilannehan oli 1-4, kun Lunkka maalin suulta pois luisteli, ja torjuntoja oli kertynyt 11. Ei nää niin vaikeita oo tarkistaa. Ei niin, että se floppausta vähentäisi, mutta jos tilastoja haluaa käyttää niin hieman tarkkuutta, jos saan pyytää.

Sanon yleensä erikseen, jos vedän ulkomuistista - mutta tämän TPS-matsin muistan mielestäni kristallinkirkkaasti ja vilpittömästi muistan tilanteen olleen 0-5 kun Nieminen tuli peliin. Sorry, jos tässä tosiaankin muisti on pätkinyt, mutta matsissa olin ja se oli tragikoomista. Olisiko ollut 1-5 sitten, mutta mielestäni 5 oli mennyt sisään ja Nieminen ei päästänyt enää yhtään. Jos minä olen oikeassa, niin voisit tarkistella tilastoja. Joskus. Jos minä olen väärässä, on maailmankirjat sekaisin. Joskus. Ei välttämättä nyt.

BOL: Siis tottakai UTJ vastaa viimekädessä joukkueesta ja on ihan oikein pistää hankinnat hänen piikkiinsä. Myös hyvät hankinnat. Monesti Nybastakin muistetaan ne huonot ja unohdetaan Ahtolat (tänään 3!) ja kumppanit. Saken osuus on kuitenkin mv-paketissa suuri, mutta pari kertaa Sakke on ohitettu täysin. Yksi näistä oli Nortti. Juusoa Sakke ei ole vastustanut. Mun tietojeni mukaan mv-peli on mennyt näin: Nokan ekalle kaudelle Nyballa oli tarjota Chiodo, jota Nokka ei halunnut. Hän halusi ennemmin Pitkähousun ja vaikutti suuresti tähän valintaan. Ja on täysin hedelmätöntä heittää siitä mitään kuittia. Kukaan meistä ei tiedä, olisiko Chiodokaan onnistunut ja kukaan meistä ei tiennyt etukäteen Housun säälittävää räpellystasoa. Ahlqvist, joka oli meillä jo valmiiksi, oli aivan totaalinen Saken scouttaus & hankinta. Lundellhan on myös Saken lempilapsi. Niinpä A-junnu Niemisen nouseminen ykköseksi oli Sakarille pahinta mahdollista myrkkyä. Kun seuraava kausi alkoi, Sakke sai haluamansa kun Lunkka otti ansaitusti (kyllä, niin siinä luki) Niemiseltä ykkösen paikan. Mutta Lunkan ei katsottu riittävän, ja tämä oli ehdottomasti myös Kojon näkemys. Niinpä Noronen tuli sitten kaikkien muiden, paitsi Saken toiveesta ja Norttikin oli Sakelle punainen vaate (kuten Nieminenkin). Riksman on kompromissi. Ahlqvist ja Nieminen ulkona ja enää Sakkekaan ei yrittänyt lobata Lunkkaa ykköseksi ja hän ei olisi Kojollekaan riittänyt. Riksman ei ole mikään Nyban soolo, vaan Kojon-Saken-Nyban aivohiiren kompromissi.

Kuvitelkaa Saken tilannetta: Joukkueen mv-valmentajan pitäisi leipoa paskasta kultaa, kuten TPS:ssä tapahtuu. Ts. tehdä Ahlqvisteista ja Laaksoharjuista kovia veskareita. Kun tämä ei onnistu, oletetaan mv-valmentajan olevan edes niin fiksu, että hän scouttaa valmiita hyviä veskareita. Saken kontribuutio tälläkin alueella on ollut aivan zero. Parasta mv-peliä, kun katsotaan nyt vaikka playoffpelaamista, ovat HIFK:ssa esittäneet kolmen viime kevään aikana Nieminen ja Noronen. Muut eivät ole voittaneet otteluakaan. Ja kumpikaan näistä ei ole ollut Saken löytö tai idea. Edelleen ihmettelen millä näytöillä Sakke hommiaan tekee?

HIFK btw. voitti tänään ja Timppa availi komeasti ovea! Ja käsi sydämelle; Ovatko UTJ ja valmentaja tehneet aivan paskaa duunia, kun joukkue on liigakakkosena? Täällä valitetaan joka jätkästä. Aivan jokaisesta, lukekaa peliesitykset -ketjua kunnolla. Hyvönen ja Haataja on floppeja, Micke on lasia, pakit on mikkihiiriä....mistä niitä pisteitä ja tehoja oikein sataa??
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanon yleensä erikseen, jos vedän ulkomuistista - mutta tämän TPS-matsin muistan mielestäni kristallinkirkkaasti ja vilpittömästi muistan tilanteen olleen 0-5 kun Nieminen tuli peliin. Sorry, jos tässä tosiaankin muisti on pätkinyt, mutta matsissa olin ja se oli tragikoomista. Olisiko ollut 1-5 sitten, mutta mielestäni 5 oli mennyt sisään ja Nieminen ei päästänyt enää yhtään. Jos minä olen oikeassa, niin voisit tarkistella tilastoja. Joskus. Jos minä olen väärässä, on maailmankirjat sekaisin. Joskus. Ei välttämättä nyt.

Maailmankirjat on todellakin sekaisin. Ainakin nyt.

Raportti - SM-liiga

Linkki vie kyseisen ottelun raporttiin SM-liigan sivuilla. Nää löytyy nykyään verrattain helpolla...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tässä on kuva Timo Lindströmistä paidassa #30. Oli pakko tallentaa muistoksi jälkipolville. Lindström lämmitteli ihan maalivahdin oloisesti ennen peliä ja availi luukkua jämäkkään tyyliin pelin aikana.
 

Liitteet

  • Lindström (229x229).jpg
    Lindström (229x229).jpg
    57,1 KB · kertaa luettu: 1 543

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOL: Siis tottakai UTJ vastaa viimekädessä joukkueesta ja on ihan oikein pistää hankinnat hänen piikkiinsä. Myös hyvät hankinnat. Monesti Nybastakin muistetaan ne huonot ja unohdetaan Ahtolat (tänään 3!) ja kumppanit. Saken osuus on kuitenkin mv-paketissa suuri, mutta pari kertaa Sakke on ohitettu täysin. Yksi näistä oli Nortti. Juusoa Sakke ei ole vastustanut. Mun tietojeni mukaan mv-peli on mennyt näin: Nokan ekalle kaudelle Nyballa oli tarjota Chiodo, jota Nokka ei halunnut. Hän halusi ennemmin Pitkähousun ja vaikutti suuresti tähän valintaan. Ja on täysin hedelmätöntä heittää siitä mitään kuittia. Kukaan meistä ei tiedä, olisiko Chiodokaan onnistunut ja kukaan meistä ei tiennyt etukäteen Housun säälittävää räpellystasoa. Ahlqvist, joka oli meillä jo valmiiksi, oli aivan totaalinen Saken scouttaus & hankinta. Lundellhan on myös Saken lempilapsi. Niinpä A-junnu Niemisen nouseminen ykköseksi oli Sakarille pahinta mahdollista myrkkyä. Kun seuraava kausi alkoi, Sakke sai haluamansa kun Lunkka otti ansaitusti (kyllä, niin siinä luki) Niemiseltä ykkösen paikan. Mutta Lunkan ei katsottu riittävän, ja tämä oli ehdottomasti myös Kojon näkemys. Niinpä Noronen tuli sitten kaikkien muiden, paitsi Saken toiveesta ja Norttikin oli Sakelle punainen vaate (kuten Nieminenkin). Riksman on kompromissi. Ahlqvist ja Nieminen ulkona ja enää Sakkekaan ei yrittänyt lobata Lunkkaa ykköseksi ja hän ei olisi Kojollekaan riittänyt. Riksman ei ole mikään Nyban soolo, vaan Kojon-Saken-Nyban aivohiiren kompromissi.

Älähän sie selittele siellä! Sinä väitit pari (?) kirjoitustasi sitten, että "...mutta vaihda Nyban paikalle ihan reilusti vaan Sakari, jolle mv-kuvio on HIFK:ssa uskottu." . Voit ihan itse tarkistaa aiemman kirjoituksesi. Mulle on ollut koko ajan 100% selvää, UTJ vastaa joukkueen kasaamisesta. Ja tähän joukkoon kuuluvat myös maalivahdit. Minä en ole juurikaan puuttunut tai arvostellut Nybondaksen joukkueen kasaamista. Ainoastaan Riksmanin hankintaa olen kritisoinut, kovin sanoin sekä kovaa ja korkealta. Ja perusteet olen kertonut sataan kertaan. Ahtolan ja kumppaneiden hankintoja on turha tähän vetää, mutta jos haluat, voin kehua Ahtolan olleen alusta asti erinomainen haku.

On ihan oikein, että IFK ohittaa maalivahtiveskarin mv-hankinnoissa, jos mv-koutsi on Sakari Lindfors. Pyydän anteeksi poliittisesti epäkorrektia lausuntoani, mutta olen vilpittömästi tätä mieltä. Mutta normaalitilanteessahan sen pitäisi kai mennä niin, että veskakoutsi hoitaa veskarit ja niiden scouttauksen, koska hänellä on suurin ammattitaito sillä saralla. Mutta meillähän tämä ei toimi niin.

Mulla ei ole syytä epäillä, etteivätkö tietoni olisi oikeita ja niiden tietojen perusteella uskallan väittää, että Sakella on ollut paljonkin Juuson hankintaa vastaan. Ja kuten sanoin, mun mielestäni on S. Lindforsin kohdalla ihan jees, että hänen mielipiteensä ohitetaan, jos niille on kunnon perusteet. Voi olla, että Juuson hankinnassa perusteet ovat enemmän henkilökohtaisia kuin Juuson ammattitaitoon liittyviä ja olen sitä mieltä, että aikuiset ihmiset pääskööt niistä yli, tavalla tai toisella. Mä paskat nakkaan siitä, jos ihmiset eivät ole siviilissa frendejä, chattaa Facebookissa tai pelaa Hollolan ABC:lla jassoa keskenään. Ei kiinnosta, sivuseikka. Mutta Juuson kohdalla on myös paljon muita seikkoja, jotka sotivat hankinnan järkevyyttä vastaan. Eli Saken mielipide on itseasiassa täysin sivuseikka tässäkin asiassa. Kommentoin Saken roolia muutenkin ainoastaan siksi, että sinä itse väitit Juuson olevan Saken haku. No, eipä ole, ei.

Ahlqvist oli itseasiassa erinomainen hankinta, silloin aikanaan ja siitä voin antaa Sakarillekin tunnustuksen. Harmi, että Aake ei sitten koskaan noussut sille tasolle kuin oli syytä olettaa. En osaa sanoa, paljonko tästä voidaan laittaa Saken piikkiin, koska Ahlqvist kärsin paljon loukkaantumisista niinä kausina, kun varmasti tarkoitus häntä enemmän peluuttaa.

Mun on vaikea ostaa ajatusta, että Jalonen olisi halunnut joukkueeseensa valmiiksi rikkinäisen maalivahdin. Voi olla, että jos vaihtoehtoina on ollut Ahlqvist, Nieminen tai Riksman, Riksman on ollut se, jonka Jalonenkin on halunnut. Kyllä HIFK:n scouttauksen pitää pystyä heittämään tiskiin nimiä, jotka ovat sillä tasolla, että niitä voidaan edes harkita HIFK:n maalivahdeiksi. Mitkään keskinkertaisuudet ei meille riitä. Scouttausosaston (keitä siihen nyt sitten ikinä kuuluukaan) tehtävä on etsiä huippupelaajia HIFK:hon. Tietäen sen tason, mitä Jalonen myös veskareilta odottaa, en millään usko, että Jalonen olisi halunnut kahden alavireisesti menneen kauden jälkeen ottaa näin suurta riskiä ykkösveskarin kanssa kuin mitä nyt Juuson kanssa otettiin. Ja ne riskit ovat myös realisoituneet. Valitettavasti.

Siitä olemme täysin samaa mieltä, että Sakari Lindfors ei ole saavutustensa perusteella oikea ihminen vastaamaan IFK:n maalivahdeista jatkossa.

Timo Lindströmistä sen verran, että kaveri oli nähnyt Timpan torjuvan alkulämmössä. Ja vieläpä Hamiltonin ylämummo(?) vedon. Lisäksi Timo oli saanut nimensä paitaan #30, joten oikealla tiellä ollaan. Timon olisi voinut heittää ekan erän jälkeen peliin hakemaan tuntumaa. No, ehkä joku toinen kerta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Tässä on kuva Timo Lindströmistä paidassa #30. Oli pakko tallentaa muistoksi jälkipolville. Lindström lämmitteli ihan maalivahdin oloisesti ennen peliä ja availi luukkua jämäkkään tyyliin pelin aikana.

Ei mene läpi. Takatukka paljastaa, että kyseessä on valepukuinen Jerry Ahtola. Uskon vasta, kun tulee naamakuva, jossa Timo pitää sen päivän päiväyksellä olevaa Hesaria kädessään.

Olisin toivonut, että peli olisi ollut 6-0 kahden erän jälkeen ja Jalosella olisi ollut silmää laittaa Lindström maaliin kolmanteen. Olisin taputtanut seisaaltani. Niin paljon on huumoria on tästä ukosta väännetty, vaikka mies ei ole tehnyt muuta kuin hyväksynyt tarjouksen, jota ei tässä elämässään tule koskaan enää saamaan. Olen valmis nousemaan barrikaadeille, että Lindström saa pelata edes yhden erän HIFK:ssa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
BOL: Joo, luin oman kirjoitukseni ja kappas - niin olenkin sanonut. Olen ollut sekaisin, sillä kyllä mullakin on tieto / varma käsitys, että Juuso ei ole Saken suosikki. Mutta Riksman kelpasi Nokalle, muuten häntä ei olisi otettu. On aivan mahdollista, että ei pahemmin ollut mistä valita ja toistaiseksi JR on ollut hyvä pelaamissaan otteluissa. Tästä ei päästä mihinkään, hän on kova poika voittamaan pelejä. Ongelmanahan tässä on se, että näitä hänen pelaamiaan otteluita uhkaa tulla turhan vähän. Vaikka tämä on Timppa-ketju, mun on pakko sanoa kahden murskavoitonkin jälkeen, että vanha kunnon Lunkka ei tule riittämään, jos hänen osakseen tulee playoffien 1-mv:n homma. Tepsi ja Pelsut ovat ja olivat lapsellisen surkeita joukkueita ja maalivahti ei saa päästää viittä maalia tällaisille apurilaumoille. Ei meinaan paljon naurata, kun pleijareissa ei tiettävästi nämä tepsukat ja pelsut vastaan tule. Mutta tästäkin olemme käsittääkseni yhtä mieltä? Siteeraan sinua: Lundell vm. 2011 ei ole riittävä 1-maalivahti. Olen näiden kahden voitonkin jälkeeen sitä mieltä ja olen mielelläni väärässä. Mutta tiesitkö, että Nortti tarjosi itseään HIFK:hon ennen Lukkoa ja voin vakuuttaa, että hinta ei ollut kova? Hän joutui ainakin Saken taholta täysin dumatuksi ja lähteenä mulla on Norosen Mika. Mv-nelikko Riksman-Noronen-Lundell-Timo Lindström olisi ollut aivan pistämätön nippu! Outoa on myös se -ja tästä olen todistettavasti heittänyt pari yyveetäkin heti kauden alussa- että tapasin kesällä Riksmanin golfkentällä ja hän kertoi täysin selvällä suomenkielellä olevansa "40 pelin" kunnossa. Joten eipä tässä voi muuta kuin ihmetellä...

Mutta HIFK:n mestaruusnälkä on niin kova, että Kojo ei todellakaan joudu työskentelemään sellaisen 1-mv:n kanssa, jolle hän olisi sanonut ei. Hän osasi sanoa ei Chiodolle ja olisi osannut sanoa Riksmanillekin. Kandee muistaa, että siinä missä Nykäskylän Kuulapää on ex-veskari, Kojo on puolestaan ex-huippuhyökkääjä ja olen absoluuttisen varma, että Dufvan isoin ekspertiisi kohdistuu maalivahteihin - Kojon hyökkääjiin. Tämä näkyy näiden kahden joukkueen profiileissa. Liigaykkönen on esittänyt tähän mennessä parit pleijaritkin mukaanlukien viiltävän kovaa veskaripeliä ja HIFK teki jo viime kaudella liigan eniten maaleja. Kojo osaa hyökkäyspelin. Se on fakta. Olisipa kivaa, jos olisi HIFK:n hyökkäysarsenaali ja Jypin mv-arsenaali samassa nipussa ja mukana paketissa myös tasokas mv-koutsi! Jypin valmennuksesta löytyy toinenkin ex-veskari eli Siekkinen.

Mutta kaikesta huolimatta HIFK on sarjakakkonen ja minäkin odotin Timppaa kehiin jo tänään. Mielestäni HIFK on velkaa faneilleen sen, että edes yhden erän verran saamme nähdä Unkarin Kostajan pelaavan. Kuvitelkaa minkälainen vastustajan ignooraus se olisi: Joukkue ottaa ensin ylivoimaisen johdon ja heittää sen jälkeen vielä Timpan maaliin voittaen ottelun mennetullen!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä on kuva Timo Lindströmistä paidassa #30. Oli pakko tallentaa muistoksi jälkipolville. Lindström lämmitteli ihan maalivahdin oloisesti ennen peliä ja availi luukkua jämäkkään tyyliin pelin aikana.

Onko toi nimilappu selässä photoshopattu?

#30 alkaa olemaan kohta jo niin legendaarinen paita että sen voisi nostaa kattoon - nimettömänä. Kukaan ei saisi koskaan pelata numerolla 30 paitsi ilman nimilappua
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
1-4

Kyllä, se kuuluisa ensimmäinen säälärimatsi Tepsiä vastaan -08 oli tilanteessa 1-4 mv-vaihdon tullessa, joten olin väärässä. Pardon. Nauroin äsken vedet silmissä kyseiselle otteluketjulle, joka löytyy täältä: Pe 7.3.2008 HIFK- TPS Playoffs 1. Kierros - Jatkoajan keskustelupalsta

Joukossa hienoja helmiä, lukekaa ja ihmetelkää mitä onkaan tullut sanottua! Tässä vähän otosta ja loput ketjussa:

Jere#3: Niin, meillä ei ollut maalivahtia.

Viherpuiston Ruoska: - Lundellin tyyppiselle veskalle ei just nyt oo käyttöä.

Simon: Mutta sitten meiltä löytyi sellainen heppu kuin Jan Lundell. Toivottavasti oli Jannen viimeinen peli IFK:ssa. Karmivaa imurointia, ei vittu sentään.

-Kantor- : Ja kyllä, Nieminen maalille seuraavassa pelissä, onhan se tullut huomattua jo monena kautena, että Lunkka ei ole Playoff-maalivahti.

Stigu: - Lunkalla ilmiselvästi selkä edelleen paskana. Eka ja neljäs maali olivat henkisesti ja fyysisesti rikki olevan miehen imaisuja

hemmo_1973: En ollut eilen valitettavasti hallilla, mutta kommentteja lukiessani ja maalikoosteen nähtyäni voin vain todeta, että Lundellin vahvuudet tulevat esille joissain muissa kuin tiukissa tilanteissa. Kommentit selkävaivoista eivät ole hyväksyttäviä - valmentajan tulisi päättää kuka pelaa.

JHag, tuo kaikkien aikojen pahin Jan Lundellin dissaaja ja vihaaja. Ensimmäinen ottelukommentti sivulla 5 ilman ainuttakaan mainintaa Lundellin imuroinneista. Koko kommentti copypastena, meikäläinen 8.3.2008 klo 12:48:

Melkein kaikki onkin jo sanottu, meni historiaan yhtenä hienoimmista draamoista. Dorka Baxter lähti pakittelemaan alussa, sama ääliömäisyys jatkunee huomenna Åbossa.

Kiprun jäähy oli selvä koukkaus, ei siinä mitään. Mutta matsin linjaan nähden oli kyllä aika kevyesti vihelletty ihan ottelun loppuun. Toisaalta Kiprun oma vika, että hänen keinovalikoimiinsa ei kuulu muuta vastustajan estämistä kuin koukkimista ja roikkumista. Veikkaan, että hieman epäpuhdas taklaus olisi kyllä mennyt läpi ilman vihellystä. Vastustajan pysäyttäminen mailaa käyttäen on jääkiekon syöpä, mutta ottelun loppupuolella varsinkin dumarien kannattaisi käyttää pilliä hyvin harkiten.

Rebel: Tulee Canalilta!


Näin rankka ja karmea mollaus meikäläiseltä löytyy pari tuntia myöhemmin, kun keskustelu on edennyt. Huomaattehan kuinka julmasti ja ehdottomasti kiivaimmin sanakääntein juuri minä rusennan Lunkan:

Nämä ovat vähän makuasioita, mielestäni se oli viiltävän upeasti pelattu Uusikartanolta ja Mikkolalta eli klassisesti "ei kenenkään vika" a.k.a "pelimaali". Ne kolme muuta TPS-maaleja olivat järkyttäviä sähellyksiä, kaksi oli Lunkan lahjoja ja yhdessä huonoa tuuria yhdistyneenä Lunkan huonoon sijoittumiseen ja pelinseurantaan. Se ei kyllä mene Lunkalla selän piikkiin, että hän on yleisestikin ottaen pelisilmältään puutteellinen ja seuraa tähän nähden liian huonosti kiekon liikkeitä.

BOLilta ei kommentteja, wtf?? Luulisi, että otteluketjusta löytyvät ensimmäisinä Kaikkien Aikojen Pahimman Lunkka-Dissaajan hirvittävät haukut ja Kaikkien Aikojen Pahimman Lunkka-Adoptoijan ymmärtävät selkääntaputukset.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Laitetaanpa vielä kaikille hieman kuvallista todistusta ottelusta. Jokainen voi nyt siis itse päätellä, että kuinka Lundell "imi". Ensimmäinen maaleista toki oli helppo, mutta loput oli tehtyjä+ yksi oman pelaajan jalasta mennyt.

Tässä tämä taas nähdään, miten Jannen hörppiminen vaikuttaa koko joukkueeseen. Ilman Metusalemin karmeaa imaisua kenttäpelaajat olisivat saaneet aivan toisenlaisen hengen päälle, ja IFK olisi nostellut kannua vielä samana keväänä.

Tuolloin olisimme välttyneet myös Koreoiden kärhämiltä, kirkon jäsenkadolta, lumen määrältä Stadissa, smurffilevyjen suosiolta, junien myöhästelyiltä, Tukiaisen häiden peruuntumiselta ja possulenssurokotteen aiheuttamilta narkolepsiatapauksilta. Jokunen BB-tuotantokausikin olisi saattanut jäädä toteutumatta, kuten myös jokavuotinen Euroviisuhäpeä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
BOLilta ei kommentteja, wtf?? Luulisi, että otteluketjusta löytyvät ensimmäisinä Kaikkien Aikojen Pahimman Lunkka-Dissaajan hirvittävät haukut ja Kaikkien Aikojen Pahimman Lunkka-Adoptoijan ymmärtävät selkääntaputukset.

Miksi siellä olisi pitänyt olla mun kommenttejani? Olisiko sillä muutettu ottelun lopputulosta? Mä en aina käy edes lukemassa otteluketjuja, kun IFK on ottanut käkättimeen, koska pää ei kestä. Se tosin varmaan johtuu Pro-Lunkka asenteesta ja on tarttunut Länki-Lundellista vuosien varrella...

Mun on vaikea ymmärtää, mikä saa sinut, JHag, kaivelemaan jotain vanhoja otteluketjuja ja kommentteja liittyen Lunkkaan. Pikkumaista, ämmämäistä ja täysin turhaa. Miksi maata rampana menneessä ja tökkiä itseään tikulla silmään? Edistääkö se jotenkin IFK:n tämän kauden tavoitteiden toteutumista? Mitä vitun väliä on sillä, miten Janne on torjunut menneisyydessään? Joku tulee tänne kertomaan, että Jannella oli Tsekin divarin pleijareissa tsekkikuume ja oikeasti pää ei vain kestänyt. Vain niin. Voisiko tänne postata myös Jannen näkemyksen tapahtuneista?

Ei mulle tuota vaikeuksia myöntää, että myös Jan Lundell olisi saanut esittää IFK:n pleijareissa parempia otteita. Mutta ihan samat saatanan sanat koko muille joukkueille. Jengi tuntuu olevan todella katkerana Lundellille nimenomaan HPK-sarjasta -06. Jos jumalauta joukkue ei saa aikaiseksi kahdessa viimeisessä välieräottelussa maalin maalia, niin eihän se nyt helvetti ole maalivahdin vika!

Sen sijaan, että kaivelemme menneitä ja nostamme Lundellin suurimmaksi yksittäiseksi syylliseksi IFK:n pleijaritaaperrukseen, kannattaisi varmasti keskittää energiaa myönteisiin asioihin. Jan Lundell on se, jonka varassa IFK:n maalivahtipeli lopulta tälläkin kaudella on. Kaikki, mukaanlukien BOL-täti, toivovat että Juuso on ykkösveskakunnossa. Toivon myös maailmanrauhaa ja nälänhädän loppumista. Toivon myös, että Janne saa vähintään sen yhden pelin joka sarjassa, koska IFK:n materiaalilla vastustaja on pystyttävä kaatamaan myös maalivahdilla, jonka statsit ovat: GAA 2,34 T% 92,26 V% 61,54.

Mielenkiintoista on se, että jos ajatellaan "päävastustajiemme" olevan JYP, Ässät, HPK, Jokerit, Blues, Lukko ja KalPa, Lundell on päästänyt näitä joukkueita vastaan pelaamissaan yhteensä 14 ottelussa keskimäärin 2,29 maalia/ peli. Kolmen kärki on muilta jo karannut, joten itse pidän päävastustajinamme JYPiä ja Ässiä. Niitä vastaan Janne on pelannut 5 ottelua. JYPiä ja Ässiä vastaan pelattujen ottelujen päästettyjen maalien keskiarvo on 1,5. Joten tilastojen valossa en näe mitään sellaista, mikä tukisi sitä, ettei Janne anna jokaisessa ottelussa mahdollisuutta voittoon. Tottakai huonojakin pelejä on, mutta on niitä muillakin a-luokan kassareilla. Kyse on joukkuelajista, missä muilla on mahdollisuus laittaa uutta vaihdetta silmään. Ja ainahan voi veskarin vaihtaa! Ai niin, Lunkan kohdalla se vain ei useinkaan ole mahdollista. Paitsi, että nyt kun meille hankittiin Timo Lindström, Lunkan tilanne helpottui huomattavasti ja pääsee paineettomammin keskittymään jokaiseen peliin.

Jatketaan tätä vääntöä jatkossa vaikka Lunkan omassa ketjussa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mun on vaikea ymmärtää, mikä saa sinut, JHag, kaivelemaan jotain vanhoja otteluketjuja ja kommentteja liittyen Lunkkaan. Pikkumaista, ämmämäistä ja täysin turhaa.

Ehkä tällainen pikkumainen ja ämmämäinen kommentti Lindströmin Timpan ketjussa eräältä kirjoittajalta nimimerkillä BOL ylimmäisenä sivulla 6. Selkeää vanhojen muistelua = ämmämäisyyttä omassa sanavarastossasi:
Timo Lindström - Sivu 6 - Jatkoajan keskustelupalsta

Huomaathan alun: "Mä puutun ainoastaan tähän". Tämän jälkeen tulee Lunkan paapomista ja nimenomaan menneissä rämpimistä kolmen kappaleen verran. Lopussa 2 riviä aiheesta: Ja sitten itse ketjun aiheeseen...Voi jeesus sentään! Pystyykö tämän taannehtivan itkuvirren kirjoittaja oikeasti syyttämään jotain muita menneessä roikkumisesta?

Mene hyvä ihminen itseesi ja myönnä joskus omatkin mokasi. Syyttelysi on puusilmäisen yksipuolista. Väännän vielä rautalangasta: Kirjoitin, että 3-mv on ennenkin joutunut pelaamaan ja mainitsin tässä viestissäni Lunkasta sanan "floppasi". Vaikka miten kääntelet, et löydä originaaliviestistäni mitään muuta kuin sen pohdintaa joutuuko Lindström 3-maalivahtina pelaamaan ja Lunkasta yhden sanan: floppasi. Sinä ja vain sinä aloitit Jannen -08 pleijarien hyytävän pohdiskelun huikealla puolustelulla selkävammasta. Se on juuri tuo viestisi, johon linkkasin. Älä muita syytä, kun itse avaat oven aiheeseen. Sulla on sama taktiikka kuin meillä oli kakaroina koulussa: se kuka pieraisee huutaa ensimmäisenä: "yäk - kuka pieraisi??!"

Vastausviestisi oli omistettu oman viestini yhdelle sanalle, et puhunut sanaakaan Timpasta ja siitä, että joutunee kolmosenakin pelaamaan. Uskon, että vänkkäät tästäkin, koska joihinkin koiriin eivät osu halonkaan kokoiset kalikat, mutta sorry - siellä ne viestit ovat kauniisti aikajärjestyksessä ja kuka tahansa voi käydä sivuilla 5 ja sivulla 6 katsomassa kuka oikeasti itki vanhoja asioita. Muutenkaan kenelläkään ei ole syytä toimia keskustelupalstan sisäisenä poliisina määrittelemässä niitä rajoja, joissa spekulointi saa virtailla. Olisi aivan mielisairasta, jos HIFK:n maalivahtiketjussa ei pohdiskeltaisi myös menneitä kausia ja maalivahtia. Aivan kuten kaikissa muissakin joukkueissa tehdään. HIFK:n KJ -ketjussakin puhutaan -huh- myös entisistä koutseista. Vanhan ketjun kaivaminen oli btw. mielestäni hauska anekdootti ja selkeä vastaukseni KwutsNI:lle. Muistin väärin ottelutuloksen ja ilman K:n kommenttia tuloksesta en olisi korvaani lotkauttanut koko matsille. Kävin kuitenkin katsomassa raportin läpi, joten hei - täähän on KwutsNI:n syytä! : D Myönsin virheeni, muistin tuloksen väärin. Ikävää, että löysit ihan omien lasiesi läpi tuostakin jotain relevanttia Lunkka-mollaamista. Relaa nyt vähän.

Jatketaan tätä vääntöä jatkossa vaikka Lunkan omassa ketjussa.

Mun oma toiveeni on, että Lunkka ripustaa hokkarit naulaan tänä keväänä ja kenenkään ei enää koskaan tarvitse avata hänelle ketjuja. Vilpittömästi näin. Lunkka on harvinaisen mitäänsanomaton luku HIFK:n historiassa. Hänen ainoa eronsa Laaksoharjuun ja Stathosiin on se, että Janne on pelannut meillä tolkuttoman pitkään ollakseen niin keskinkertainen maalivahti. Uskon, että Laaksoharjusta ja Stathosistakin mietittäisiin, että eikö meille nyt jumalauta voida joskus hankkia joku muu 2-mv? Muuten seurailen matseja ottelu kerrallaan ja toivon HIFK:lle ja Lunkalle menestystä!
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Mutta tiesitkö, että Nortti tarjosi itseään HIFK:hon ennen Lukkoa ja voin vakuuttaa, että hinta ei ollut kova? Hän joutui ainakin Saken taholta täysin dumatuksi ja lähteenä mulla on Norosen Mika. Mv-nelikko Riksman-Noronen-Lundell-Timo Lindström olisi ollut aivan pistämätön nippu!

Eipä tuo mikään jeesus meillä ollut, ei olennaisesti parempi kuin Lundell tai Nieminen. Korostaisin sanaa MEILLÄ. En sitten tiedä mikä kirous noiden veskarien kohdalla on. Kamalin esimerkki oli Vokoun, jonka olis luullut yksin ratkaisevan mestaruuden.

Tietty jos Noronen olis saatu aidosti samaan hintaan/halvemmalla, ok. Ennustaminen on vaikeaa ja jos kysytään veskarilta, hän on aina 40 ottelun kondiksessa.

Mitä Lindströmiin tulee, ei varmasti ole hankittu avauskokoonpanoon vaan loukkaantumistilanteessa kesken ottelun paikkaajaksi. Tosi asia on kyllä ettei meillä edes ole Niemisen tasoista pelastajaa A-junnuista tarjolla. (Tietääkö joku, miksi F.Tuohimaa siirtyi narreihin?) Jos ei Lindströmiä olis hankittu, Niemi olis seissyt tyhjän panttina luukkua aukomassa. Ja kukaan ei olis ihmetellyt vaikka Kolleilta olis ainoa ok veskari poissa. On kai silti selvää, että jos sekä Riksman että Lunkka on poissa, Niemi aloittaa ja Lindström on kakkosena, vai?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En mä kyllä Lundellia nyt ihan Laaksoharjuun kuitenkaan vertaisi: Timo Laaksoharju - player profile and career stats. Tuolta katselemaan kaverin edesottamuksia HIFK:ssa.

Jep, totta puhut. Ikäväähän tässä on se, että Laaksoharju vaikuttaa kuitenkin olevan Lindströmin Timppaa parempi...huh.

Norosesta: Ei tosiaan kannata ylistää kaveria taivaisiin, mutta kyllä hän keskimäärin (heh) duuninsa hyvin tekee ja siis HIFK:lle olisi ollut tarjolla Nortin myötä kolmikko: Nortti-Riksman-Lundell. Mielestäni tämä paketti näyttää kiusallisen hyvältä ja kilpailukykyiseltä. Nortti tarjosi itseään hintaan, joka ei ollut ongelma. Hän haluaa pelata ja oli valmis jopa ottelukohtaiseen. Hauska sälli sinänsä. Ollut hyväpalkkainen ja ei just nyt tarvitse rahan takia duunia, mutta saattaisi lähteä vielä kerran maailmalle kuitenkin ja tarvitsee tätä varten jotain evidenssiä torjuntakunnostaan.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Unkarin porakone iskee taas!

Nyt ne sitten alkaa pleijarit Unkarin Porakoneella, kaikkien fanien suurimmalla suosikilla!
Jee!
Näytä nille Tinppa, avaa sitä luukkua!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ne sitten alkaa pleijarit Unkarin Porakoneella, kaikkien fanien suurimmalla suosikilla!
Jee!
Näytä nille Tinppa, avaa sitä luukkua!

Riippuu siitä, mistä kokoonpanot tarkastaa. sm-liiga.fi sanoo näin ja hifk.fi väittää näin.

Nyt on kyllä todella paha paikka. Kumpaan luotan? Katson kalenteria ja veikkaanpa, että sm-liiga.fi vie voiton...

Mut, jos Tinppa on messissä, niin multa kans "Avaa sitä luukkua!".
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Riippuu siitä, mistä kokoonpanot tarkastaa. sm-liiga.fi sanoo näin ja hifk.fi väittää näin.

Nyt on kyllä todella paha paikka. Kumpaan luotan? Katson kalenteria ja veikkaanpa, että sm-liiga.fi vie voiton...

Mut, jos Tinppa on messissä, niin multa kans "Avaa sitä luukkua!".

Samaa Unkarin Tinppaahan nuo näyttää tällä hetkellä molemmat tarjoavan... Vetäiskö KJ villillä kortilla Tinpan avaukseen, niin Lukkokin olis ihan sekaisin että mitä täällä tapahtuu :)
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
:D Olisi HIFK:lta kyllä aika törkeää pilaa omaa sopimuspelaajaansa kohtaan, mikäli tuo Lindströmin nimeäminen kokoonpanoon olisi oikeasti ollut jonkinsortin aprillipila, vaikka aika Kummeli-äijä onkin.

Toivottavasti Janne ei ole kuin flunssassa/kuumeessa, sillä mikäli jotain pahempaa on aamujäillä tjsp. sattunut, eikä Juuson selkä kestäkkään loppuun asti...Tättärää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös