Olen tästä samaa mieltä, mutta muistutan, että 3-mv Jani Nieminen pelasti HIFK:lle säälärisarjan voiton Tepsistä Ahlqvistin (sairastuminen) ja Lunkan (floppaaminen) jälkeen.
Mä nyt puutun ainoastaan tähän: Jan Lundell oli tuossa säälärisarjassa aivan tuhannen pillun päreinä, eikä hänen olisi alunperinkään kuulunut pelata siinä kunnossa. Nieminen pelasti säälisarjan ja aloitti, kuten kuuluikin, Blues-sarjan. Ensin voitto vieraissa ja vain yksi omiin. Toka matsi, kotipeli ja omissa kolisi 6 kertaa. Märkäkorva-mokke, pelataan kovaa sarjaa, 6 omiin... Baxu laittoi aivan oikein Jannen maaliin, paitsi että Lundell oli niin rikki, että pahaa teki katsoa hänen torjumistaan ja oikeasti hänen ei olisi kuulunut olla edes luukkuvahtina.
En missään nimessä pistä veskojen piikkiin tuon kevään sössimistä, mutta voitaisiko edes puhua asioista niin, kuten ne silloin oikeasti menivät? Kaikki tietää sun antipatiasi Lunkkaa kohtaan ja saat niissä kaikin mokomin vuodesta toiseen kylpeäkin, jos saat siitä jotain. MUTTA: Jan Lundell pelasi tuolloin loukkaantuneena ja silloin ei kai voida puhua floppaamisesta. Tai sinä voit puhua, ja puhutkin, mutta juuri muut eivät puhu. Tämän jälkeen Janne lähti Tsekkeihin ja korvaajaksi hankittiin Juha Pitkämäki. Ja se olikin sitten ihan uusi saaga...
Seuraavan kerran Jan Lundell nähtiin IFK-paidassa, kun Ahlqvist oli jälleen kerran loukkaantunut, eikä pelkällä Niemisellä voinut kautta vetää. Sen sijaan, että Tom Nybondas olisi tehnyt sitä duunia, mistä hänelle maksetaan, hän hankki halvan, uskollisen ja hyväksi havaitun Lundellin joukkueeseen. Joku voisi sanoa, että helpon syntipukin, jos hommat ei pelitä. Onneksi sitten Noronen lopulta tuli tuulikaappiin norkoilemaan, niin saatiin IFK:llekin oikea maalivahti. Ei tosin ollut siitäkään Jeesukseksi.
Ja sitten itse ketjun aiheeseen:
Näin Timo Lindströmin tv:stä. Suureksi yllätyksekseni hänellä oli päällään pelipaita #30, ILMAN NIMEÄ. Tuota en millään osannut odottaa...