No, ehkä meidän eromme tulee siitä, että mä kipitän tänne huohottamaan joka kerta, kun Juuso on poissa siksi, että on sairaana ja sä tulet heti, kun koet Jannen sössineen jonkun maalin. Eli suurin piirtein jokaisen Lundellin pelaaman matsin ja maalin jälkeen.
Voi rakas BOL! Kivaa, että olet olemassa ja kanssasi saa väitellä. Oikeasti siis : D
Kuules nyt tytönhupakko (olen ymmärtänyt, että naiset tosiasiassa rakastavat tytöttelyä). Nythän on niin, että minä tulin
ensin Timo "Unkari" Lindströmin ketjuun ja nostin esiin sen faktan, että HIFK:ssa myös kolmosmaalivahti voi joutua ns. tuleen. En siis tullut sen takia, että Janne olisi sössinyt jonkun maalin. Sinä sen sijaan tulit hiukset kauniisti hulmuten puolustamaan Jannen kevään -08 playoffsuoritusta Timpan 2011-kevättä käsittelevään ketjuun. Lue itse meidän viestit. Aloitin viestini niin, että Nieminen joutui maaliin, kun Allu sairastui ja Lunkka floppasi. Kimpaannuit
yhdestä sanasta. Koskien vuotta 2008. Rohkenin käyttää termiä "floppasi", koska siitä ei päästä mihinkään, että maalissa ollut Lunkka poistui tolppien välistä TPS:n johtaessa 0-5. Lunkka oli torjunut 2/7 laukausta. Jos tätä ei saa kutsua maalivahdin "floppaamiseksi", niin kerrotko mikä on limiitti ? 10-0? Moni viisashan täällä (ja kaikkien heidän mielestään Lunkka on ihana 2-mv) kertoi kuinka Riksman floppasi Stadikalla HIFK:n voitettua 4-3 ja samassa ketjussa kerrotaan myös, että Lunkka ei flopannut päästettyään 5 maalia Tepsiä vastaan. Voin olla väärässä, mutta tuntuu olevan hieman erilainen mittakaava tietyillä maalivahdeilla? Ja oma suojelukohde otetaan siipien suojaan vielä taannehtivastikin 2 kevään jälkeen.
Veli Johannekselta mainiota, kiihkotonta ja faktoihin pohjautuvaa historiaa Jan Lundellista. Luultavasti Tami puhuu paskaa ja Lunkalla oli selkä pipi? Palataan hetkeksi kevääseen -07, jolloin pakki nimeltä Cory Murphy oli pelannut aivan käsittämättömän hienon kauden. Pakki, jonka pistekeskiarvo runkosarjassa oli yli 1,0. Risti seinään ja rispektit perään. Penan hankinta btw. No, ennen pleijareita Murphy loukkaantui ja hänet kursittiin kasaan pleijareihin. Ikävä kyllä. Murphy oli kuin varjo entisestään ja häntä kävi lähinnä sääliksi. Siltikin minua ja montaa muuta vitutti, kun HIFK hävisi playoffsarjan ja Murphy pelasi huonosti. Tällaista on jääkiekko. Joukkuelajia siis. On erittäin kivaa, kun oma joukkue pärjää ja erittäin ikävää, kun oma joukkue ei pärjää. Ei minussa ole sellaista alpomaista humanistia, joka istuu katsomossa sfinksinä ja hymähtää: No mutta, ei voi mitään - mieshän pelaa kipeänä, koetetaan ensi kaudella uudestaan! Kyllä se vituttaa kun oma veskari imee kaiken kohti tulevan. Olisiko tilanteen voinut pelata toisin? Kyllä. Jos Lunkka tiesi olevansa niin kipeä, että hänen kuntonsa ei kestä täysipainoista suoritusta, niin kysyn:
1) Miksi vitussa se ei saanut turpaansa auki?? Eikös Janne ole nimenomaan hyvä joukkuepelaaja. Olisi pitänyt olla munaa sanoa, että nyt ei pysty. Vai oliko enemmän kuitenkin kyseessä oman perseen ajattelu, koska diiliä ei vielä ollut (eikä tullut) ensi kaudeksi? Toisin sanoen: Onko Lunkkakin vain ihminen?
2) Miksi vitussa Baxu-Kiva-Sakke trio = 6 silmää, ei osannut katsoa treeneissä, että Lunkka ei taivu, eikä pysty liikkumaan ja on järjetöntä peluuttaa häntä? Ehkä siksi, että treeneissä Lunkan fysiikassa ei ollut mitään vikaa ja ongelma itse ottelussa liittyikin psyykeen? Tämän puolesta puhuu se, että Lunkka kaivettiin vielä otteluun numero 4, josta kysyn:
3) Eikö se tullut jo sekä joukkueelle että Lunkalle selväksi, että nyt on kauhean pipi selkä ja peli meni vituiksi sen takia ensimmäisellä yrityksellä - joten miksi vitussa Potilas Saarinen tuotiin koomaosastolta vielä 4 päivän päästä sunnuntaina Espooseen ja lyötiin tolppien väliin? Tuohan on kidutusta!
Ari Korvolan minulle antamin valtuuksin en osta sitä selitystä, että Lunkan -08 playoffit menivät huumorin puolelle pelkästään fyysisten kipujen takia. Hän ei olisi muuten aloittanut kahta ottelua kyseisessä sarjassa. Onko tämä nyt kovin vaikeaa käsittää? Minä en siis avannut sitä ovea, jonka takaa ilmestyi Lunkka vm. -08 -keskustelu Timppa Lindström 2011 -ketjuun. En missään tapauksessa. Käytin sanaa "floppaaminen" kun mv päästi 3v sitten viisi maalia seitsemästä kudista ja miettikääs nyt oikein tarkkaan:
Kenellä tässä todellisuustaju on oikeasti kateissa ja kenellä tässä on oikeasti JL:n suhteen tunteet niin pinnassa, että pelkästään miehen mainitseminen aloittaa tunnevyöryn. Herranjumala, pelkkä sivulausessa oleva kahden sanan maininta saa aikaan käsilaukkuhurmoksen! Mun viestini -kuten esim. stroh80 pointtasi- käsitteli
oikeasti pelkästään sitä mahdollisuutta, että Timppa voi joutua pelaamaan pleijareissa ja otin verrokin niinkin läheltä kuin 3 vuoden takaa. That´s all. Mutta hei, nyt kun tuli puheeksi, niin menipä Lunkalta helposti eilen TPS:n toinen maali! Pyynnöstä mainitsen tämän pikku viiveellä - siis "aina kun Lunkka on imaissut maalin". Tuli ihan mieleen Juuso Stadikalla. Mutta onneksi HIFK voitti molemmat ottelut.
BOL: Mää siis oikeesti tykkään susta vitusti - kuten Petri Nygård sanoisi. Ymmärräthän, että tässä kerrankin väittelevät asiat, eivätkä ihmiset. Korjaan: asiat, eivät nickit. Ja olet huolissasi, kun Juuso on kipeä, koska....? Koska HIFK joutuu laittamaan maaliin Lunkan tai Timpan? Eikös homman pitäisi olla ihan jees, kun Lunkka pääsee kehiin? -hymiö-. Ja onko Nyba perseestä, kun hankki Riksmanin vastoin Saken toiveita? Saman Riksmanin, jonka
toivot siis pelaavan. Miten sellainen hankinta voi olla paska, jonka pelikuntoa täällä jännitetään koko ajan? Pelillisestihän kyseinen kaveri tuntuu siis hyvältä hankinnalta? Okei, hankittiin ilman varmuutta koko kauden pelikunnosta. Mutta eikös Nyba edelleen ole toiminut ihan oikein, että hän hankki maailman parhaan 2-mv:n Lunkan näiksi hetkiksi? Miksi olla huolissaan, kun
faktat kertovat näin:
-toivot Riksmanin pystyvän pelaamaan ja sanot, että hänen pelaamisestaan sinulla ei ole mitään valittamista - plussapiste tästä Riksmanille, eikö vaan?
-pidät Lunkkaa erinomaisena kakkosmaalivahtina, joka tarvittaessa hoitaa ykkösenkin tehtävät - ja Lunkka pelaa kun Riksman on klesa - tämähän on
match made in heaven!
Kaikenhan pitäisi olla ookoo? Erinomaisesti torjuva ykkönen ja liigan ehdottomasti paras kakkonen. Eihän mv-osastolla pitäisi olla huolen häivää?
oikeasti mä toivon joka matsissa, että hifk-veskari pitää nollan ja mun on nähty hurraavan Lunkan, Niemisen ja Riksmanin hyville peleille ihan tasapuolisesti