Tietokonetta ostamassa

  • 336 857
  • 1 631

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Jamais Vu kirjoitti:
Yup yup, äsken soittelin kyseiseen lafkaan ja palvelu ainakin pelasi. Tutuivat myös tietävän aikalailla mitä tarvitsen kun vähän noita yllämainittuja vaatimuksia kertoilin. Tarjousta kuulemma tulee sähköpostiin piakkoin, laittelen vaikka tänne nii saatte vähän kertoilla minkä ostaisin.

Ja jos ei VEO:sta ei sopivaa nappaa niin kannattaa tutustua myös Keski-Suomen tietokonepalvelun mallistoon (www.kstietokone.fi). Itse liike löytyy Yliopistonkadulta. Sieltä itse hommasin FS A1667G-21:ni ja tyytyväinen olen ollut niin koneeseen kuin palveluunkin.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
VEO lähetti pari vaihtoehtoa

Eli kertokaas onko näissä kahdessa koneessa kaikki kunnossa, ja onko joku asia yllättävän huonoa verrattuna joihinkin muihin, tarvisiko jotain muuttaa. Silmiin pistää ainakin sellainen pieni asia kuin tuossa toisessa koneessa ei ole ollenkaan TV-OUT -liitäntää...

VAIHTOEHTO 1:

ASUS 15.4G SEM3300/1024MB/80GB/ DVD MULT

Ominaisuudet
Ominaisuus Arvo
TUOTENIMIKE ASUS 15.4G SEM3300/1024MB/80GB/ DVD MULT
TUOTEKOODI A6KM-Q056H
VALMISTAJAN KOODI A6KM-Q056H
EAN-KOODI 4719543880692
VALMISTAJA ASUSTEK
TUOTERYHMÄ KANNETTAVAT
SUOSITELTAVA KÄYTTÖMAA Suomi
PROSESSORI AMD Sempron 3300+
PROSESSORINOPEUS 2.0 GHz
VÄLIMUISTI 256 KB
PIIRISARJA SiS 756
KESKUSMUISTI 1024 MB
KESKUSMUISTI (MAX) 2 GB
MUISTIPAIKKOJEN MÄÄRÄ 2
VAPAAT MUISTIPAIKAT 0
MUISTIN VÄYLÄNOPEUS DDR333
KIINTOLEVY (GB) 80 GB
PYÖRIMISNOPEUS 4200 rpm
NÄYTTÖ TFT WXGA
NÄYTÖN KOKO 15.4"
RESOLUUTIO MAX 1280x800
NÄYTÖNOHJAIN nVidia Geforce Go 7300 Turbo Cache
NÄYTÖNOHJAINMUISTI 64 MB
NÄYTÖNOHJAINMUISTI (MAX) 256 MB
HIIRI TASOHIIRI
AKKU LITHIUM-ION
AKUN KESTO (tuntia) 2.5 h
ASEMATYYPPI DL DVD+-RW
LEVYKEASEMA EI ASEMAA
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Windows XP Home Edition
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN KIELI Norja,Tanska,Englanti,Suomi,Ruotsi,
VERKKOKORTTI 1 GIGABIT ETHERNET
VERKKOKORTTI INTEGROITU KYLLÄ
FAX/MODEEMI 56K V.92
WLAN KYLLÄ b/g
BLUETOOTH EI
ÄÄNIKORTTI AC97
KAIUTTIMET Stereo
INFRAPUNAPORTTI KYLLÄ
USB-PORTIT 4
PCMCIA-PAIKAT 1 KPL TYYPPIÄ II
FIREWIRE LIINTÄNTÄ KYLLÄ
TV-OUT LIITÄNTÄ KYLLÄ, S-VIDEO
LAAJENNUSPORTIT S-video,USB 2.0,VGA-out,AC adapter,Firewire,Infra-red,Line In,Line Out,MMC/SD/MS/MS Pro,Parallel,RJ-11,RJ-45,
INTEGROITU MUISTIKORTINLUKIJA 4-in-1
NÄPPÄIMISTÖN MERKISTÖ FI/SE
LEVEYS (cm) 35.4
KORKEUS (cm) 3.52
SYVYYS (cm) 28.4
NETTOPAINO (kg) 2.85
TURVAOMINAISUUDET Kaapelilukko-liitäntä (Kensington)
OHJELMISTO MUKANA Norton Internet Secuirty, 90 days free use, Works 8.0 (english)
LISÄOMINAISUUDET 1.3 Mpix Video camera Glare LCD
PAKKAUS SISÄLTÄÄ Bag & Mouse
HINTA (KPL) 1015 €
VARASTOSSA 24.07.2006 (maahantuojan arvio heidän saatavuudestaan, meille tulisi silloin keskiviikonkuormassa)
ONSITE-TAKUUAIKA -
TAKUUAIKA 2 V





VAIHTOEHTO 2:

ASUS A3HF 15"/CELM420/1024MB/80GB/XPP

Ominaisuudet
Ominaisuus Arvo
TUOTENIMIKE ASUS A3HF 15"/CELM420/1024MB/80GB/XPP
TUOTEKOODI A3HF-5A027P
VALMISTAJAN KOODI A3HF-5A027P
EAN-KOODI
VALMISTAJA ASUSTEK
TUOTERYHMÄ KANNETTAVAT
SUOSITELTAVA KÄYTTÖMAA Suomi,Ruotsi,
PROSESSORI Intel Celeron M 420
PROSESSORINOPEUS 1600 MHz
FRONT SIDE BUS 533 MHz
VÄLIMUISTI 1 MB
KESKUSMUISTI 1024 MB
KESKUSMUISTI (MAX) 2 GB
MUISTIPAIKKOJEN MÄÄRÄ 2
VAPAAT MUISTIPAIKAT 0
MUISTIN VÄYLÄNOPEUS DDR2-533
KIINTOLEVY (GB) 80 GB
PYÖRIMISNOPEUS 4200 rpm
KIINTOLEVYOHJAIN PATA
NÄYTTÖ TFT XGA
NÄYTÖN KOKO 15"
RESOLUUTIO MAX 1024x768
NÄYTÖNOHJAIN Intel® 940GML VGA
NÄYTÖNOHJAINMUISTI käyttää PC:n keskusmuistia
HIIRI TASOHIIRI
AKKU LITHIUM-ION
AKUN KESTO (tuntia) 2.5 h
ASEMATYYPPI DL DVD+- RW SuperMulti
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ Windows XP Professional
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄN KIELI Tanska,Englanti,Suomi,Norja,Ruotsi,
VERKKOKORTTI 10/100
FAX/MODEEMI 56 K
WLAN KYLLÄ a/b/g
BLUETOOTH EI
ÄÄNIKORTTI Intel High Definition Audio
KAIUTTIMET Stereo
INFRAPUNAPORTTI EI
USB-PORTIT 4
PCMCIA-PAIKAT 1 KPL TYYPPIÄ II
FIREWIRE LIINTÄNTÄ KYLLÄ
TV-OUT LIITÄNTÄ EI
LAAJENNUSPORTIT AC adapter,Firewire,Line In,Line Out,RJ-11,RJ-45,S/PDIF,USB 2.0,VGA-out,
INTEGROITU MUISTIKORTINLUKIJA 4-in-1
NÄPPÄIMISTÖN MERKISTÖ FI/SE
LEVEYS (cm) 32.8
KORKEUS (cm) 2.7 - 3.8
SYVYYS (cm) 28.8
NETTOPAINO (kg) 2.8
TURVAOMINAISUUDET Kaapelilukko-liitäntä (Kensington)
OHJELMISTO MUKANA

* ASUSDVD XP 6.0
* Power Director V3.0 DE
* Medi@Show V2.0 SE
* Software Symantec Nortonâ„¢ Internet Security 2005
* Adobe Acrobat Reader 7.0
* NERO Express V6

PAKKAUS SISÄLTÄÄ Optical Mouse, Carrying bag
LISÄOMINAISUUDET 1.3 MP camera,8-cell battery,
HINTA (KPL) 899 €
VARASTOSSA 18(maahantuojalla)
ONSITE-TAKUUAIKA -
TAKUUAIKA 2 V
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Jamais Vu kirjoitti:
Eli kertokaas onko näissä kahdessa koneessa kaikki kunnossa, ja onko joku asia yllättävän huonoa verrattuna joihinkin muihin, tarvisiko jotain muuttaa. Silmiin pistää ainakin sellainen pieni asia kuin tuossa toisessa koneessa ei ole ollenkaan TV-OUT -liitäntää...

VAIHTOEHTO 1:

ASUS 15.4G SEM3300/1024MB/80GB/ DVD MULT

VAIHTOEHTO 2:

ASUS A3HF 15"/CELM420/1024MB/80GB/XPP

Näyttäisi siis, että Asuksen läppäriä sulle ehdottelevat. Myös itse sain heti eka käynnillä tuon mainitsemasi vaihtoehto 1:n (Asus 15.4G) ehdolle, mutta siinä suurin miinus on varmaan tuo prossu (Sempron taitaa olla kova kuumenemaan ja tuohon hintaan on uudempaakin tekniikkaa tarjolla).

Toisessa paikassa kysyivät, että maltanko odottaa pari viikkoa, kun tulee Asukselta uudempi malli hintaluokassa ~1100 Euroa ja speksit ainakin on kohdillaan. Kuten alla olevast hieman pätkitystä listasta huomaat, niin hakkaa sata-nolla joka osa-alueella tuon Asus 15.G koneen ja hinta suht koht sama. Tällä hetkellä on siis mun hankintalistan kärkipäässä:

http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.d...=A6F-AP009P&V=3&ID=5055154&HINTA=1046&LANG=0&
 
Viimeksi muokattu:

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Fosse kirjoitti:
Toisessa paikassa kysyivät, että maltanko odottaa pari viikkoa, kun tulee Asukselta uudempi malli hintaluokassa ~1100 Euroa ja speksit ainakin on kohdillaan. Kuten alla olevast hieman pätkitystä listasta huomaat, niin hakkaa sata-nolla joka osa-alueella tuon Asus 15.G koneen ja hinta suht koht sama. Tällä hetkellä on siis mun hankintalista kärkipäässä:
No todellakin hakkaa, enpä taida sen enempää kyllä miettiä VEO:n tarjousta jos suunnilleen samoihin hintoihin saisin tuon kuvailemasi koneen.

Hmm, mistäs kyseisen tarjouksen sait? Mietin vain, että olisikos samaista firmaa myös Jyväskylässä/lähialueilla/100km:n säteellä.

edit. Ja pystyisin kyllä itsekin odottamaan tuon pari viikkoa, eiköhän se vanha muori pari viikkoa pärjää ilman nettiä... kun ei ole koskaan kyseistä teknologian ihmettä oikeastaan edes käyttänyt.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Jamais Vu kirjoitti:
Hmm, mistäs kyseisen tarjouksen sait? Mietin vain, että olisikos samaista firmaa myös Jyväskylässä/lähialueilla/100km:n säteellä.
Jep, itsekin yllätyin noista spekseistä, että pitäisi olla jo rahoille vastinetta. Ainoa "miinus" on, ettei itsellä ole mitään kokemuksia Asuksista (joten paha sanoa mitään laadusta jne).

Niin ja helpoiten saat itselle tarjouksen, kun menet johonkin liikkeeseen ja mainitset, että harkitset kyseisen mallin ostamista, kunhan se tulee piakkoin markkinoille. He kyllä näkevät omasta järjestelmästään milloin se on tulossa heidän tukkurilleen. Toisessa liikkeessä oli tukkurilla 4.8 ja toisessa mainitsivat, että menee elokuun loppuun. Ja tarkkaa hintaa ei ole vielä selvillä, mutta pitäisi pyöriä 1100 €:n tietämissä.

Edit: Tuossa edellisen viestin listassa lukee erikoisesti bluetoothin kohdalla "Ei", mutta tekstistä ja myyjältä kysyttäessä siinä kyllä sellainen löytyy. Tuo pitänee vielä varmistaa myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Fosse kirjoitti:
Niin ja helpoiten saat itselle tarjouksen, kun menet johonkin liikkeeseen ja mainitset, että harkitset kyseisen mallin ostamista, kunhan se tulee piakkoin markkinoille. He kyllä näkevät omasta järjestelmästään milloin se on tulossa heidän tukkurilleen. Toisessa liikkeessä oli tukkurilla 4.8 ja toisessa mainitsivat, että menee elokuun loppuun. Ja tarkkaa hintaa ei ole vielä selvillä, mutta pitäisi pyöriä 1100 €:n tietämissä.
Pistin pariin liikkeeseen kyselyä, 1100 euroa tuosta paketista tuntuu kyllä aika halvalta hinnalta, mutta katsellaan mitä sieltä vastaillaan.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Jamais Vu kirjoitti:
Pistin pariin liikkeeseen kyselyä, 1100 euroa tuosta paketista tuntuu kyllä aika halvalta hinnalta, mutta katsellaan mitä sieltä vastaillaan.
Niin kyllä tuntuu, mutta tällainen oli tiukka arvio myyjällä hinnasta.

Taitaa nuo mallit/hinnat muuttua läppäreissä nopeampaa kuin perussuomalaisella kalsarit. Sain tuolle Asus 15.4G mallille eka käynnillä hinnaksi 1100€. Kävin samassa liikkeessä uudestaan viikon päästä ja mainitsin, että eräs nettimyymälä myy tuota n. 960€:n hintaan, niin heilläkin hinta oli viikosssa tippunut tuhanteen euroon.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Gigantissa töissä oleva kaverini sanoi, että toimintavarmimmat koneet ovat IBM:n ja Toshiban vehkeitä, mutta kohtuu kalliita. Hinta/laatu-suhteeltaan parhaimmat ovat hänen mukaansa Fujitsuja.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tinke-80 kirjoitti:
No koitetaan tässä ketjussa...

Olisi tarkoitus ostaa siskolle valmistujaislahjaksi kannettava tietokone. Hintahaarukka on 600-800 €. Mitä merkkiä suosittelisitte, mitä ette?

Kone tulisi kirjoitus ja internetkäyttöön. Polttava DVD-asema, verkkokortti ja langaton verkkokortti pitäisi koneessa olla. Eli ihan peruskannettava.

Tuossa pari vaihtoehtoa. Mitä mieltä olette?

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3507
http://www.verkkokauppa.com/popups/...fo.php?id=15460

No joo, noihin Acerin koneisiin en pysty sanomaan juuta enkä jaata. Nyt mielestäni oikea käyttötarkoitus kannattaa tarkastaa tarkkaan. Jos on esimerkiksi tarkoitus käyttää kannettavaa vain "sievänä pöytäkoneena" kuten esimerkiksi tyttöystäväni tekee, niin melko suureen arvoon nouseen niinkin yksinkertainen asia kuin porttien sijainti. Omassa FS:n kannettavassani (M1437G) esimerkiksi on useita v***umaisuuksia. Ei lainkaan USB-portteja takana.Verkkoletku (siis verkkokortille tuleva, eli verkkovirta) oikealla keskellä ja näin ollen piuha kulkee hiirimaton läpi, ei hyvä. Pidän FS:n katselukulmista, mutta toisaalta CrystalView -näytöstä ei saa mitään selvää ulkona auringonpaisteessa. Akkukesto on luokkaa 3x45min TV-sarja.
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Fujitsu näyttää olevan haukuttu maanrakoon tässä keskustelussa. Itse varasin juuri Gigantista Fujitsu Siemens kannettavan. Laite on seuraava:

-Hinta: 849e.

-124 MB DDR2 keskusmuistia.

-100 GB kovalevy.

-Langaton internet (wlan)

-DVD+/-RW Dual layer asema.

-25,4 laajakuvanäyttö crystan view.

-Windows XP Home (no sw, dkk, fi, uk.)

Mainostavat: "Toisinsanoen, kaikki mitä tarvitset."
Tulee liikkeeseen viikko 32, eli ensi viikolla.

Minun tarpeeni eivät ole kuin internetin hyvä pyörittäminen ja pankki ym. muiden asioiden sujuva hoito. Lisäksi kamerakännykällä, ja hieman paremmallakin otettujen kuvien säilytyspaikka. (Satoja kuvia.)

Niin, onko tuollaisen osto niin paska juttu kuin tässä keskustelussa tulee äkkiä ymmärrettyä.

Reiluille vastauksille kiitos, muille ei.

Ps. Voisiko tuon 849 euroa käyttää paremminkin?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
kritiikki kirjoitti:
Fujitsu näyttää olevan haukuttu maanrakoon tässä keskustelussa. Itse varasin juuri Gigantista Fujitsu Siemens kannettavan.

Ehkä meni ohi, mutta tuossa pari kommenttia ylempänä kirjoitin, että Gigantissa duunissa oleva kaverini oli sitä mieltä, että Fujitsut ovat hinta/laatusuhteeltaan parhaita. Aika luotettavia ovat kuulemma. Toshibat kuulemma pragaa kaikkein vähiten, mutta hinta on korkeampi sitten.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
kritiikki kirjoitti:
Fujitsu näyttää olevan haukuttu maanrakoon tässä keskustelussa. Itse varasin juuri Gigantista Fujitsu Siemens kannettavan. Laite on seuraava:

-Hinta: 849e.
-124 MB DDR2 keskusmuistia.
-100 GB kovalevy.
-Langaton internet (wlan)
-DVD+/-RW Dual layer asema.
-25,4 laajakuvanäyttö crystan view.
-Windows XP Home (no sw, dkk, fi, uk.)

Keskusmuistia on aika vähän, voiko tuo pitää paikkaansa? Samoin tuo näyttö taitaa olla 15,4", 25 tuumaa olisi ehkä vähän liikaa ;)

EDIT: Taisi tuo 124 olla typo ja varmaan tarkoitit 1024...
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
LaTe_Show kirjoitti:
Keskusmuistia on aika vähän, voiko tuo pitää paikkaansa? Samoin tuo näyttö taitaa olla 15,4", 25 tuumaa olisi ehkä vähän liikaa ;)

EDIT: Taisi tuo 124 olla typo ja varmaan tarkoitit 1024...

Oikeat korjaukset teit. Minulle nuo numerotermit ovat hieman hebreaa, joten eri laitteiden vertailukaan ei oikein luonnistu.
 

Luukkuvahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
AnaMasa kirjoitti:
Dell on vähän muovisen oloinen, mutta onsite huolto 3v. ei paljoa maksa ja kun huolto tulee paikan päälle vaihtamaan vaikka koko paskan sisuskalut soitosta seuraavana päivänä, niin ei voi valittaa.

No mie voin valittaa. Työkannettavaksi piti viime vuonna tilata Dell, koska muuten olisi ollut jumalaton paperityö perustella, miksei valittu halvinta ehdot täyttävää tarjousta. Itse en tarjouspyyntöjä laatinut, vaan ne oli tehty ennen projektipätkäni alkua. Itse olisin sisällyttänyt siihen myös toimitusajan.

Tilaus sisään, mitään ei kuulu toimitusajan puitteissa, ja eikun soittelemaan. Työnantajani (vakavarainen yhdistys) luottotietoja eivät olleet voineet tarkistaa, koska sen tilinpäätöstiedot ovat salaisia. No, eivät sitten viitsineet minulle ilmoitella asiasta. Lopulta sain koneen vajaan kuukauden kuluttua alkuperäisestä tilauksesta, kun 3,5:n kk:n projektista oli siis kuukausi jo mennyt.

Noh, projekti lähestyi loppuaan ja virtalähde pamahti... Ei koskenut tuo paikan päälle meneminen kuin pääkaupunkiseutua. Eikä korvaavaa virtalähdettä ollut saatavissa nopeasti: Dell kun tekee laitteensa niin, etteivät siihen normaalit varaosat kelpaa. Epätoivoisena kiertelin lähikaupungin sähköliikkeitä, mutta tuloksetta. No, posti haki kannettavan huoltoon, ja viikon päästä se tuli takaisin... Onneksi olin ottanut varmuuskopiot juuri vähän aikaisemmin: projektia oli koneen hajotessa kaksi viikkoa jäljellä ja raportti- ym. rumba pahimmillaan. Piti sitten mennä evakuioida toimisto kotia, ja työskennellä siellä...

Arvatkaa tilaanko Delliltä mitään lähiaikoina...
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuoreessa (8/2006) Mikrobitissä on kannettavat vertailussa. Jos olet hankkimassa konetta, niin kannattaa tuokin lukea läpi. Tosin noi bitin vertailut on välillä mitä on, mutta kyllä siitä osviittaa saa ja vähän hahmottaa minkälainen kone olisi itselle se sopivin...
 

masaala

Jäsen
PeZu kirjoitti:
Tuoreessa (8/2006) Mikrobitissä on kannettavat vertailussa. Jos olet hankkimassa konetta, niin kannattaa tuokin lukea läpi. Tosin noi bitin vertailut on välillä mitä on, mutta kyllä siitä osviittaa saa ja vähän hahmottaa minkälainen kone olisi itselle se sopivin...

Niin, kyseessähän oli "pöytäkoneen korvaajat" -vertailu. Koneet ovat tehokkaita, mutta isokokoisia. Lyhyesti, hinta > 1500e, paino >3kg, akkukesto heikohko (lukuunottamatta joitain poikkeuksia esim. HP:n malli virransäästöllä 4,5h) jne.

EDIT Lisätään vielä, että vertailussa osa oli 17" näytöllä.
 
Viimeksi muokattu:

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
Fosse kirjoitti:
P.S. Ehdotukset/käyttökokemukset kannettavista on erittäin tervetulleita.

vähän lisää joustoa hintarajasi yläpäähän,niin saat Apple Macbook pron,joka täyttää muut kriteerisi loistavasti.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vincent kirjoitti:
vähän lisää joustoa hintarajasi yläpäähän,niin saat Apple Macbook pron,joka täyttää muut kriteerisi loistavasti.
Nyt juuri ei ole hyvä aika ostaa. WWDC ja Mac Expo Paris nurkan takana ja epäilemättä Meromit tulossa.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Kannettavien näytönohjaimet

Valinnaksi itselle tuli sitten näillä näkymin tuo Asuksen A6F, joka tulee myyntiin elokuun loppupuolella. Hintaa aika tasan tonni ja speksien mukaan ei moitteen sijaa ole. Ainut asia mikä tuli tuossa mieleen, on tuo näytönohjaimen kyvykkyys. Eli kone tulee pelkästään surffailuun, nettipokerin peluuseen ja DVD leffojen katseluun. Näytönohjain on siis 128MB jaettua muistia, joten voiko tuolla tulla ongelmia leffojen katselussa (eli nykimistä jne)? Jos ei, niin sitten voi sanoa että "MYYTY".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Luukkuvahti kirjoitti:
Arvatkaa tilaanko Delliltä mitään lähiaikoina...

Meillä on duunissa melkein pelkästään Dellejä ja IBM:ää. Itse olen käyttänyt myös HP:n kannettavia. Dell on selvästi huonoin. Näppäimistö heikohko, bluetooth/wlan selvästi huonompi kuin kilpailijoilla, akun kesto lähinnä naurettava...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
sopuli kirjoitti:
Meillä on duunissa melkein pelkästään Dellejä ja IBM:ää. Itse olen käyttänyt myös HP:n kannettavia. Dell on selvästi huonoin. Näppäimistö heikohko, bluetooth/wlan selvästi huonompi kuin kilpailijoilla, akun kesto lähinnä naurettava...

Itse taas olen ollut äärimmäisen tyytyväinen Delliin. Itseltäni löytyy niinkin vanha malli kuin Inspiron 2500, nelisen vuotta vanha kone. Edelleen rullaa hyvin, vaikka toki tekniset rajoitukset tulevat vastaan piakkoin. Opiskelukäyttöön silti edelleen varsin passeli kone, enkä nyt itse enempää kaipaakaan. Parin vuoden sisällä joudun silti uuden koneen ostamaan, ja voi olla, että kallistun taas Dellin puoleen.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tälläinen olisi kiikarissa:
http://www.data-systems.fi/?sivu=tu...a%5D=nx9420&&tuotteet_alkaen=0#tuote_id-47473

olenkos oikeassa, kun minusta näyttää siltä, että tähän siinä on erona ainoastaan käyttöjärjestelmä:
http://www.data-systems.fi/?sivu=tu...a%5D=nx9420&&tuotteet_alkaen=0#tuote_id-48320

Ja olen kyllä lueskellut muropaketista (ne mitään mistään koneista tiedä) ja muualtakin netistä juttua tuosta, mutta josko jollakulla täällä olisi omakohtaisia kokemuksia ko. masiinasta.

Entä mikä on suurin ero XP Homen ja Professionalin välillä?

Lisäksi otetaan vastaan suosituksia läppäristä jossa maksimiresoluutio on 1680X1050
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JiVe kirjoitti:
Ja olen kyllä lueskellut muropaketista (ne mitään mistään koneista tiedä) ja muualtakin netistä juttua tuosta, mutta josko jollakulla täällä olisi omakohtaisia kokemuksia ko. masiinasta.

Entä mikä on suurin ero XP Homen ja Professionalin välillä?

Itsellä on HP:n kannettava eikä pahaa sanottavaa. Ainoa pieni miinus on pohjasta kuumeneminen kun tätä tulee pidettyä sylissä sohvalla istuskellessa. Laadukkaan oloinen ja hiljainen ja tehot riittävät mainiosti nettiin ja leffojen katselemiseen. Akun kestosta en osaa sanoa kun on verkkovirrassa kiinni. Muutenkin jämäkän oloinen laite eli ei mikään lelu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös