Oi ja Ai. Nyt menee jännästi henk.kohtaiseksi. Mustaa makkaraa poskeen vaan torilla kavereiden kanssa niin helpottaa:)
ps. Tämähän oli sarkastinen viesti, jota varsinki täällä POHJOISESSA viljellään.
Mä ainakin jatkan tällä linjalla siihen torstaihin ja asti ja sitten katsotaan uudestaan, mikä on homman nimi Hakametsässä. Oon enemmän kuin fine, että Kärpät voittaa ja saa ansaitusti kavennettua sarjaa ja se on ihan hyvä Tapparankin jatkolle, että liian helpolla homma ei olisikaan mennyt. Olihan se nyt vähän overkill ajatella, että Kärpät veivattais 4-0 jatkosta, vaikka lauantai antoi tuollekin pohdinnalle aihetta.
En ole alkuunkaan tyytyväinen eilisen tuomaritoimintaan ja aion myös jatkossa tuoda sen esille täällä tähän peliin liittyen. Sanon edelleen, että jos vislaamassa olisi ollut kuka tahansa muu tuomari kuin Liigan oma pyhä lehmä Jari Levonen niin tämä tuomaripari ei enää viheltäisi tässä sarjassa. Todennäköisesti Hakametsään tulee ainakin toinen tuomaripari ja Fonselius varmaan joutuu sivuun ja joku kaivetaan naftaliinista tilalle. Sekin on jo sinänsä väärin, että se on Fonselius todennäköisesti, joka laitetaan sivuun, vaikka olihan siellä Levonenkin joka tunnnetusti on Liigan oma supermies tuomarina. Levonen ei ole yhdessäkään tämän kevään Tappara-pelissä vielä onnistunut ja aion pysyä kannassani tästä asiasta.
Pelkästään jo vika peli Tappara-Lukko sarjassa oli jo huonoa tekemistä ja sama homma on jatkunut nyt. Kuten olen aiemmin useampaan otteeseen toistanut niin eilen Tappara ei ollut sellaisella tavalla perässä kuin nuo tuomiot antaa ymmärtää. Ekassa erässä Tappara vei peliä ja siinä se sai tämän seurauksena yhden YV:n ja kaksi jäähyä tuli. Niistä vielä selvittiin. Tämän jälkeen linja muuttui aivan totaalisesti toiseen erään ja jokaisesta hipaisusta mm. Ahoon lähti Tapparan ukko boksiin. Viimeistään kolmannessa erässä tuomiot tappoivat edes näennäisen mahdollisuuden takaa-ajoon. Eikä mua hävetä pätkääkään kertoa tätä asiaa täällä julkisesti tai perata sitä. Ei se muuta sitä, etteikö Kärpät eilen olisi voittoaan ansainnut, mutta ihan kuten pelaajiakin pitää tuomareillakin olla oma vastuunsa ja mun mielestä näin surkeasta pelistä pitäisi ehdottomasti maksaa siten, että vihellysoikeutta ei enää seuraavaan Oulun peliin tule.
Haapalan ekan rangaistuksen ymmärsin, mutta se keskialueen tilanne Ahoon. Haapala kopautti kevyesti Ahoa luistimille ja Aho meni nurin, siitä 2 minuuttia pahimpaan mahdolliseen takaa-ajoon. Seuraavaksi Sailio Plastino tilanne, josta JOTENKIN arvottiin 2+2 Plastinolle, vaikka tilanne oli täysin normaali maalineduskahakka, josta molemmille olisi voinut viheltää sen kakkosen ja mun nähdäkseni se oli Sailio joka ensin meni Plastinon kimppuun. Keräsen taklaus puolen kentän vauhdista Mäntylään, vähintään ryntäys olisi ollut aiheellinen tuomio, mutta kun Tuukalle ei mitään sattunut niin homma jatkuu. Seuraavaksi Savinainen ei edes koske Kärppään, joka kompuroi omiin jalkoihinsa ja tästä 2 minuuttia ja jopa ikikärppä Janne Niinimaa (yleensä varsin kärppäpositiivinen) myönsi, että nyt ei ollut kyllä kovin hyvä vihellys. Siihen se peli sit ratkes sillä hetkellä.
Vastuu se on tuomareillakin tuosta hommasta ja ihan samalla tavalla kuin pelaajat joutuvat maksamaan virheistään, pitäisi myös tuomareiden vastata omista virheistään rehellisesti. Pelottavinta tässä on se, että todennäköisesti Levonen ja Fonselius jatkavat ja mitään jatkotoimia ei tule. Jos itse olisin Tapparan toimitusjohtaja minä todellakin soittaisin sinne ja vaatisin muutaman tilanteen jatkotutkimuksia.