No minun näkemykseni mukaan tuossa ei ole kyllä yhtään mitään, jäähynkin olisi voinut jättää viheltämättä. Muukkosen linjan mukaan tullee 2-3 matsia kuitenkin Kangelle. Rajamäki toimii ihan oikein, Kanki ei oikein ehdi mukaan, mutta todellinen pussy ja suurimman pelikiellon tilanteessa ansaitsisi Bluesin pelaaja joka menee "third man in" mukaan nahinaan.
Rasti seinään, olen samaa mieltä Gagsin kanssa. Ihan peruslätkäähän tässä nähtiin, joskus taklaukset päättyvät näin, joten pitäisikö taklaukset kieltää kokonaan? Peruslätkää oli myös Ekin nopea reaktio. NHL:ssä kumpikaan ei olisi saanut jäähyä ja kylmäpäisempi dumari olisi nytkin jättänyt viheltämättä. Loppupään oudot tuomiot tulivat varmaan tämän pohjalta: Lennulle ihan käsittämättön ryntäysjäähy, jonka aikana tuli Bluesin maali myös Kangen saatua oikein tuomitun mutta 4-5 -vajaalla pelaavalle joukkueelle aika helposti tulleen 2 minuuttisen. Tässä vaiheessa sanoin, että hyvitysjäähy nähdään vielä ja se tuli n. 3 min ennen loppua Blues-pakille "estämisestä". Olisi voinut kuuluttaa jäähyn syyksi suoraan "Blues, joukkuerangaistus, hyvitysjäähy ifk:lle"
Jotkut eivät osaa lukea, vaan vinkuvat samaa mielipidettään ilman mitään perusteita. Pikkarainen vs. Huzcowski: HIFK-fanit eivät nähneet mitään puolusteltavaa Pikkaraisen tempussa, siellä se on luettavissa otteluketjussa. Lahti vs. Pesonen: HIFK-fanit eivät "yleisesti" huutaneet Lahdelle pelikieltoa täysin normaalista pelitilanteesta. Näitä sattuu ja kuten sanottu, pitäisikö taklaaminen sitten kieltää kokonaan? Asian ympärille ei edes perustettu omaa ketjua, koska kukaan ei juuttunut tähän tapaukseen otteluketjussa. Siellä puhuttiin koko matsista yleensä. Olen aivan varma, että jos Pesonen olisi edustanut jotain muuta joukkuetta, Lahti vs. Pesoselle olisi pitänyt avata oma ketu, jotta voidaan ohjata asiasta virinnyt tolkuton itkeminen sinne. Kyllähän kokeneet HIFK- (ja Jokerit) -fanit keskustelevat yleensäkin eniten kokonaisuudesta. Kanki vs. Kellerin innoikkaimmat itkijät ovat muutama Blues-fani, joiden jorinaa luultavasti suuri osa muista Blues-faneista seuraa myötänolona. En todellakaan tajua mitä kicksejä jotkut saavat siitä, että tulevat kategorisesti väittämään "HIFK-fanien" rotsin kääntyvän sen mukaan kuka on taklattavana. Kannattaisi kaivaa oikeaa näytettä esiin, eikä vaan uikuttaa ja käyttää keinoista halvinta eli yleistämistä: "HIFK-faneilla se vaan mielipide vaihtuu..". kamoon, nimiä ja esimerkkejä peliin munattoman vinkunan sijaan! Se olisi keskustelun tasonkin kannalta hyvä asia. Pelkkä perusteeton väittäminen on lapsellista teiniangstia, eikä sellainen kuulu tasokkaalle keskustelupalstalle. Se ajaa itse asiassa asiallisen keskustelun nopeasti alas. Rispektit kaikille Jokerit-HIFK -keskinäiset kaudella 08/09 -ketjuille. Sieltä on kaivettu esim. Brennan vs. Sami omaksi kokonaisuudekseen ja siinäkin ketjussa on asiapitoista mielipiteenvaihtoa, tunnetaan myös nimellä "keskustelu"
Näytteitä toisinpäin on nimittäin aivan helvetin helppo löytää. Katsotaanpa kuinka 25.11.08 -matsiketjussa HIFK-fanit suhtautuvat oman jätkän eli Pikkaraisen toimintaan Huzckowskia kohtaan:
Savolaisilta taas hieno suoritus, Ilkka "Jumala" Pikkarainen päätti omalla järjettömyydellään antaa Bluesille kunnon mahdollisuuden päästä tasoihin. Kiitos Ilkka, ämmämäinen "kovuutesi" maksoi voiton.
Ajoi keskialueella Hus..Huc..Hyzz..no-kirjoittakoon-joku-muu-sen-nimen-oikein-kowskia irti laidasta selkään. Tai Pikkarainen siis jätti loppupeleissä taklauksen kesken ja tuuppasi kaverille halpamaisesti vauhtia mailalla/käsillä selkään ja Bluespakki horjahti aika ikävän näköisesti täydestä vauhdista päin laitaa. Ikävä ja täysin turha tilanne&loukkaantuminen. Jos Pikkarainen olisi edes vienyt aloittamansa selkääntaklauksen loppuun niin loukkaantumiselta olisi saatettu jopa välttyä.
Kyllähän siellä tosiaan tarjoiltiin Espooseen useampaakin pinnaa, tästä kiitokset IPikkaraisen käsittämättömän 5+20 minuuttisen. Siis tuomio meni ihan oikein, mutta ei taas voi ymmärtää mitä mahtoi Pikkaraisen päässä liikkua? Juuri päästy johtoon ja tommoiseen paikkaan femma. Onneksi Espoon yv. ei toiminut, mutta toki ne 2min 5vs3 yv:llä teki.
Aika pienellä vaivalla löytyi 3-sivuisesta otteluketjusta nämä umpisokeat Pikkaraisen puolustajat.
Petu Matikaisesta hyvää ja huonoa. Hän avasi pressin näin: "Onnittelut HIFK:lle, se oli fyysisempi ja nälkäisempi joukkue". Tämä oli äärimmäisen äijämäistä. Sitten toimittaja halusi lisää ja kysyi itse mielipidettä Kelleristä. Tässä väsynyt Petu käveli miinaan ja kertoi "Lujaa siinä tultiin selkään ja se näyttää olevan täällä tapana, mutta en minä tästä itkemään ala, kun olen päättänyt etten pelitilanteista itke". Siinä tuli siis ensin itkeminen ja sitten ilmoitus, että en itke. Koska asia tuli esiin toimittajan kaivamana, pistän tuon Petun kokemattomuuden piikkiin. Olen absoluuttisen varma, että hän ei olisi ilman toimittajan apua puhunut tilanteesta mitään ja lisäksi hän osasi antaa reilut kehut. Toisin kuin useimmat joukkueensa fanit.