Ti 28.1.2025 Ilves - JYP

• 20 211
  • 650

Rapeehuivi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Leijonat, Edmonton Oilers
On nää JYP-otteluketjut aina samaa jyppiläisten marinaa ja kirinää tuonareista.
Eipä mitään uutta maan päällä urheilukulttuurissa. Kuuluu asiaan. Itselläni tuomarointiin riittää luottamus, mutta tulkinnanvaraista se tuomareiden toiminta yleensäkin on.

Edellä mainitusta syystä se saa joskus ihmiset pohtimaan negatiiviseen sävyyn tuomarien tuomioiden ja tehtyjen päätösten oikeudenmukaisuutta. Vasta-argumenttejakin on sallittua esittää asiallisesti ilman lainatun viestin "liekityksen" kaltaista sävyä.

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Miks Tumanovs… No varmaan siks kun tuomari jäähyn hälle antoi.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Tumanovs boxiin, poikittaisesta mailasta kolme kertaa lyö niin kyllähän siitä jäähylle joutuu. Toki olisi vain hyvä, jos ekastakin joutuisi aina, eikä sitä saisi käyttää missään, ei edes laidan lähellä tai maalinedessä. Kyseinen tekohan on sääntökirjassä ilman poikkeuksia kielletty, erikoista että tuomarit antaa sallia sitä tilanteesta riippuen

Ilves ottaa heti perään jäähyn, tämän päivän linjaan nähden minusta pehmeä vihellys.

Jarzki

Jäsen
Kontiolan mielestä Ipan jäähy kyseenalainen tai vahinko ja JYPin jäähy selvä :D Ei voi mitään, kuten itse sanoi. Hyvä kommentaattori.

Ja ei, tämä viesti ei sisällä sen suurempaa narinaa tuomareista.

chubster

Jäsen
Ilves-pelaaja veti samanlaista poikkari, mutta vain JYPille jäähy. Hienosti.
Samaa nauroin. Vielä sekunti kaks veto JYP pelaajan laitaan poikkarilla ja sen jälkeen sai itse poikkarin josta sit jäähy, perään sitten aika paikkausjäähy ilvekselle. Aikamoinen sirkus. Paikataan virhe virheellä.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Ilves-pelaaja veti samanlaista poikkari, mutta vain JYPille jäähy. Hienosti.
Juuri tämänkin takija ne pitäisi ottaa aina pois ja toki suuremmin siksi, että poikittainen maila on yksiselittäisesti säännöissä kielletty.

Gazda 2-2

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
No voihan vittu…

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No esim kun Okany taklasi Kempeä, tilanteesta tuomarit antoi ulosajon, muttei kurinpito nähnyt Okanyn pystyvän välttämään osumaan päähän Kempen oman toiminnan perusteella.

Toki tuossakin tuomarit jäällä teki virheen, ainakin jos kurinpidon perusteluja uskoo
Oho, no nyt täytyy sanoa että olin väärässä. Liigan linja on siis muuttunut, täysin tuota Okanyn tilannetta vastaavista on aiemmilla kausilla tullut jonkinmoinen kakku. Toki tuosta ei suoraan käy vielä ilmi, oliko tilanne Liigan mielestä ylipäätään jäähyn arvoinen vai ei - päätöksessä todetaan vain, ettei se ole "moitittavuudeltaan pelikiellon arvoinen". Mutta voi olla, että tuomarit (ja tilannehuone) tuomitsivat tuon väärin. Ja voi näin ollen olla, että olin Pulkkisenkin tilanteen osalta väärässä. Mielenkiinnolla seuraan jatkossa, miten vastaavia tuomitaan jäällä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy