Hmm. Onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä? Laskin nuo luvut sinun kaavallasi ja matkaa kolmanteen sijaan.Tuossa on juuri meidän eromme, sinun käyttämäsi nelilaskin antaa aivan väärän tuloksen, kun et ota huomioon, että liigassa on 14 joukkuetta ja jokaisella eri määrä otteluja jäljellä.
Ei muuten ole oikeat luvut. Esimerkiksi tuo Kärppien tarvitsema pistemäärä ykkössijaan pitää pyöristää ylöspäin poiketen normaaleista pyöristyssäännöistä. Siinä sinulle illaksi pähkinä mietittäväksi, että minkä takia.Oikeat luvut Kärppien ja Bluesin suhteen ovat, siis kahdella desimaalilla:
Tuo typerä kaavasi ei päde enää ollenkaan. Esimerkiksi Kärpät voi ihan hyvin vetää viiden pelin voittoputken runkosarjan loppuun ja sillä voivat voittaa runkosarjan tai sitten eivät. Kerrotko vielä, että miten joukkueiden viimeisten otteluiden pitää päättyä, että runkosarjan lopun pistekeskiarvot ovat samat kuin nykyiset?
Mitkä neljä? Voit varmaan selvyyden vuoksi ne tässä nimetä.Vierailuni täällä Kalpa-ketjussa johtuu siitä, kun kirjoittelijanne tuntuvat unohtaneen sen tosiseikan, että 1. ja 2.-sijoista kamppailee vielä neljä joukkuetta.
Kuka on loukkaantunut? Et vain taida itse tajuta, että et osaa laskea? Arvailla kyllä.Maaliskuun 1. päivänä sitten näemme, olinko yhtään oikeammassa, kuin ne, jotka teistä eniten ovat loukkaantuneet luvuistani.
Ei tietenkään ole kiellettyä. Tervetuloa jatkossakin. Yritetään tässä vain korjata virheellisiä laskujasi. Jos ymmärtäisit pointin, niin se olisi parasta niin sinulle kuin muillekkin kirjoittajille.Mikäli pähkäily tulevista otteluista ja runkosarjan voittajasta olisi minulta kielletty, niin kai se jo olisi tehty. Olen kyllä tehnyt huomion, että niitä "vierailijoita" löytyy kyllä kaikista otteluketjuista. Henkilökohtaisuuksiin meno näyttää myös olevan joillekin keskustelutaitoa tärkeämpää
Minuakin on Kiira Korpi kiinnostanut jo pitkään, mutta en silti luule olevani taitoluistelija tai kaunis.Matematiikka on aina kiinnostanut minua suuresti ja varsinkin todennäköisyyslaskelmat. Se ei ole minun erinomaisuuttani pelkästään, vaan pelkkää matematiikkaa.