Itse en pidä haastavassa syöttökombinaatiossa onnistumista pomppuna, mutta ymmärrän mitä hait takaa. Rekonen aivan varmasti hakee syötöllään Brennania, joka tulee suoraan vaihtoaitiosta vartioimattomana pelaajana. Brennanin kosketus kiekkoon taas on luokkaa maaginen. Hyvin mahdollisesti vahingossa.
Olen aikalailla eri linjoilla useiden kirjoittajien kanssa siitä, mihin Sport eilen kaatui. Yleinen mielipide näyttää olevan, että Sport karvasi itsensä läkähdyksiin ja ulos tilanteista. Tappara iski vastaiskuilla kiekkoa reppuun. Tämähän ei pidä paikkaansa. Tapparalla ei ollut ottelussa kuin muutamia ylivoimahyökkäyksiä. Mielestäni mikään näistä ei johtunut Sportin ylikarvaamisesta. Johtuiko Tapparan kolmannen erän maalit Sportin väsymyksestä ylikarvaamisen vuoksi vai yksittäisistä virheistä pelaajien taitotason vuoksi? Itse olen jälkimmäisen kannalla. Tosin taitoero näkyi läpi ottelun, mutta vasta kolmannessa Tappara alkoi osua. Jos Tappara olisi päässyt jatkuvasti ylivoimahyökkäyksiin Sportin ylipelaamisen seurauksena, ymmärtäisin kritiikin. Nyt en.
Sportin tsemppikiekko saattaa tuntua idioottimaiselta, mutta mielestäni se on aika oikea valinta näin heikolle materiaalille. Järjettömälläkin karvaamisella voi olla positiivinen vaikutus itse peliin ja joukkueen tilaan. Sillä usein saadaan rikki ns. suunniteltu avaus. Joku pelaaja karkaa normaalimuodostelmasta ja joudutaan soveltamaan. Karvaaminen on myös yksi merkittävä osa ns. tsemppaamista. On vaikea polkea välillä täysillä ja välillä taas hiljaa. Paremmat pelaajat pystyvät tähänkin. Karvaaminen, joka päättyy vain esim. taklaukseen jo syöttäneeseen pelaajaan voi nostaa intoa, energiatasoja ja jo seuraavalla kerralla saada tuon syöttäjän sortumaan huonoon ratkaisuun.
Kiekollinen peli on kaunis ajatus, mutta ei se nyt kyllä istu kovin hyvin Sportin materiaalille. Sitä pitää tottakai harrastaa niin paljon kuin mahdollista ja eilen Sport avauspelaaminen oli vähintään laadukkaalla tasolla materiaaliin nähden. Siellähän saatana luotiin tekopaikkoja suorista hyökkäyksistä ekassa erässä. Vastassa on kuitenkin viime kauden finalisti! Pelitapa pitää aina valita materiaalin mukaan. Jo nyt voidaan todeta, että aina kun vastustaja saadaan mukaan Sportin tapaiseen koohottamiseen, Sportin mahdollisuudet pisteisiin kasvaa. Sportin seuraava peli on vasta perjantaina, joten kaasu pohjassa oli perusteltua mennä.