Ti 18.10.2011 Ässät-HPK

  • 19 388
  • 84

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Eikös Vellu Ketola ole kuulemma joskus sanonut että jos on ostanut lipun niin saa huutaa mitä tahtoo.

Itse olen aina ottanut tämän Vellun kommentin vittuiluna niille, joiden oma järki ei kerro sitä, miten julkisesti pitäisi käyttäytyä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Turtiainen talutettiin läpi kentän kahden miehen voimin läpi kentän ja tässä vaiheessa hidastukset oli jo näytetty. Ja sinusta on ihan ok, että selvästi loukkaantuneelle vittuillaan kaljabaarista? Tämä vittuilu jatkui siihen asti kun Turtiainen poistui kentältä.
Tarkoitin nyt lähinnä sitä että 95% aiaiai -huutelijoista lopetti kun näki hidastuksen screeniltä että oikeasti sattui. Se että joku kaljabaarissa huuteli nyt kertoi varmasti jotain humalan tasosta.

Varmasti joku olisi voinut junnujen huuteluun puuttua, mutta miksi ihmeessä olisi pitänyt. Joukossa tyhmyys tietysti tiivistyy, mutta jospa haluttiin poikien antaa pitää hauskaa kun kerran vapaata harjoittelusta oli.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Varmasti joku olisi voinut junnujen huuteluun puuttua, mutta miksi ihmeessä olisi pitänyt. Joukossa tyhmyys tietysti tiivistyy, mutta jospa haluttiin poikien antaa pitää hauskaa kun kerran vapaata harjoittelusta oli.

Itse olen niillä linjoilla, että aina kun liikutaan joukkueena edustetaan joukkueen lisäksi koko lajia. Tällöin pitää osata osoittaa asiaankuuluvaa kunnioitusta lajia kohtaan. Vaikka viihteellä oltaisiinkin.
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Joo'o. Kutsutaan nyt sitten Tuomas Grönman psykologiaa opiskelleena kertomaan tänne ihmisten käyttäytymismalleista ja siitä, että mistä johtuu tuollainen huutelu...

Kai nyt kaikki sen tajuaa, että idiootteja mahtuu maailmaan ihan liikaakin. Joka pelissä on joku, joka jollain käyttäytymisellään saa jonkun hermot menemään. Näin se vaan on. Itse totean vaan, että harmi kun tuollaisia muista piittaamattomia henkilöitä on olemassa. Ei jaksa enää vuosien jälkeen kiukutella.

Tässä on nyt aivan turha ainakaan leimata Poria, Tamperetta tai muutakaan kaupunkia tai sen faneja noiden huutojen perusteella. Toivottavasti tuollaisilla tyypeillä on krooninen ärtynyt peräsuoli ja pieni pippeli. Ei mulla muuta.

Jaa niin, tylsä ja virkamieskiekkoinen peli oli. Parempi voitti.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä pahaa siinä on jos junnut huutaa tuomarille nuijaa? Olisiko se parempi että istuisivat pyhäpuvut päällään ja taputtaisivat vaan oman joukkueen maaleille.

Välillä suuresta ihmismassasta löytyy niitä joiden huudot ylittävät hyvän maun rajan. Mutta tuollaiset nuijahuudot on vitusti parempia kuin syvä hiljaisuus.

Pelistä ei paljon kommentoitavaa jäänyt. Raanta yhtä virhettä vailla täydellinen suoritus, Caldwell pelasi tilanteita vähän yli mutta kiekollinen pelaaminen loistavaa.
 

PPP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pientä rajaa nyt tuohon "pöyristymiseen". Eihän se tietysti kivaa ole lkun loukkaantuneelle pelaajalle huudetaan. Varsinkaan aikuisen ihmisen toimesta. Mutta kyllä tuolla hallilla on samaa mölinää ollut ainakin 80-luvulta lähtien, jolloin itse siellä aloin ravaamaan. Väittäisin jopa, että teksti on huomattavasti siistimpää kuin silloin... Mutta täytyy muistaa poliittinen korrektius, jääkiekko-ottelussakin.
Aika tylsäähän hallilla olisi, jos ainoa ääni olisi se ässät, ässät -hokema. Ja tietysti muutama taputus silloin tällöin. Juuri tämän takia vihaankin istumakatsomoa, siellä tuntuu ettei voi edes maalia juhlia, ettei saa "pahaa silmää" osakseen...
Jos se junnujen nuija-huutelu ihan oikeasti ahdista, kannattaa seurata lätkä vaikka kotona, vaihtaa lajia tai mennä vaikkapa J. Sillanpään konserttiin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Eikös Vellu Ketola ole kuulemma joskus sanonut että jos on ostanut lipun niin saa huutaa mitä tahtoo.

Vielä kun otat selville mihin asiayhteyteen ko. lausunto liittyy, niin olet tosi kiltti poika.

Jokaisessa toimivassa kulttuurissa pitää olla jotkut normit mikä on sopivaa ja mikä ei. Tämä pätee myös kiekko - ja katsomokulttuuriin. Jos lipun ostanut katsoja saa huutaa mitä vain, niin kai minullakin on lipun ostaneena katsojana yhtä lailla oikeus ilmaista mielipiteeni näistä huuteluista? Ei voi olla niin että kulttuurissa sallitaan idiotia lipun ostamisen nimissä ja kaikki muu on samantekevää. Idiootti on idiootti vaikka istuisi vip-aitiossa.

Myös junnujen huutelusta ja siihen puuttumatta jättämisestä olen muiden jeesustelijoiden kanssa samaa mieltä. Jos ollaan joukkueena liikkeellä, pitää olla jotkut normit joita noudatetaan, ainakin niin ettei tehdä kaikkein tyhmimpiä juttuja.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Itse en edes ihmettele näitä aijaijai-huutelijoita tämän nykypäivän kieriskelykulttuurin takia. Samalla tavalla Uusitalo sai paskaa niskaansa edellisessä kohtaamisessa kierittyään pelikatkon HPK:n ylivoiman aikana. Positiivista on se, että suurin osa tajuaa lopettaa lässytyksen tajutessaan, että oikeasti sattui. Jotkut tajuaa heti, jotkut videouusinnan jälkeen ja jotkut ei tajua jonkun syyn takia ollenkaan. Surullisimpia ovat he, jotka tajuavat, mutta jatkavat silti. Niissäkin tapauksiassa kuitenkin tyydyn siihen tietoon, että jokainen on jäähallissakin henkilökohtaisesti vastuussa puheistansa ja jos joku jostakin niin pahasti mielensä pahoittaa, että haluaa käsitellä asiaa enemmänkin, niin meillä on instanssit hoitamaan näitä asioita. Itse en usko, että Turtiaista hetkauttaa vähääkään joku känniääliö ja hänen juttunsa..
 

PPP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihanko tosissaan täällä ollaan sitä mieltä että junnut eivät saa nimitellä tuomaria nuijaksi? Vai onko tässä nyt joku vitsi, mitä minä henkisesti hieman rajoittuneempana ihmisenä en ymmärrä. Olen siellä junnuna huudellut, joskus tyhmiäkin juttuja, ja aion huudella siihen asti kunnes se minulta kielletään.
Edelleen painotan sitä että joku raja siinä mölyämisessäkin on oltava, ei siellää nyt tarvitsisi ihan kaikea huutaa. Mutta jos ne yöunet menee nuija-sanasta, niin olen varmasti itsekin pahoittanut monen ihmisen mielen useasti.
Ja täten pyydänkin kaikilta syvästi anteeksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihanko tosissaan täällä ollaan sitä mieltä että junnut eivät saa nimitellä tuomaria nuijaksi? Vai onko tässä nyt joku vitsi, mitä minä henkisesti hieman rajoittuneempana ihmisenä en ymmärrä...

Saat itse päättää annettujen tietojen perusteella mistä on kysymys.

Ensimmäisessä aitiossa D-katsomosta katsottuna oli joku junnuporukka valmentajineen, mielestäni pojilla olivat Toejoen Veikkojen verkkarit päällä (en ole varma tästä asiasta). Ilmeisesti pojat olivat päässet palkkiona yms. aitiosta peliä seuraamaan.

Kolmannessa erässä, kun tuomari näytti keskelle HPK:n maalin merkiksi, tämä joukkue ryhtyi huutamaan rytmikkäästi nuijaa ja osoitti kädellä tuomaria. Mikäli tämä olisi tapahtunut seisomokatsomossa vapaa-ajalla, en puuttuisi tähän, pojat on poikia olisi hyvä toteamus. Mutta kun tämä tapahtui selvästi joukkueen tilaisuudessa, odottaisin hieman erilaista käytöstä.

Vika ei ole pojissa, vaan aikuisissa, jotka eivät puuttuneet hölmöön toimintaan. Mielestäni minkään urheilulajin tavotteisiin ei kuulu opetella haukkumaan tuomareita, se on aina pitänyt opetella itsenäisesti. Erottakaa mukuloiden toiminta yksilöinä ja joukkueen jäseninä. Mikäli olet joukkueen tilaisuudessa, edustat joukkuetta ja joukkueen säännöt määrittelevät käyttäytymisen rajat.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olisin myös seurannut kyseistä huutoa vain vierestä jos kyseessä olisi ollut oma joukkueeni. Perinteistä toimintaa lätkäpelissä tuo palautteen anto tuomarille mikäli ratkaisu ei miellytä. Meillä nämä joukkuetapahtumatkin yritetään pitää pojille viihdyttävinä, lätkä-/futispeliin mennään pitämään hauskaa joukkueena. Mielestäni lätkäpeli aitiossa ei ole mikään edustustilaisuus junioreille vaan enemmänkin ainutlaatuinen kokemus josta yritetään nauttia, kirkossa istutaan sitten sunnuntait. Ja kyllä fanit saavat käyttää ääntään katsomonosasta riippumatta (ilmainen vinkki istumakatsomolle).
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Näkikö sitä Niemisen ulosajoon johtanutta mailanvippaus-tilannetta kukaan? Ilmeisesti jossain joku oli nähnyt, kun olin ainakin tänään jostain lukevinani, että oli lentänyt jonkun kotijoukkueen pelaajan käsistä minnelie se maila. Miten vitussa tuomari voi nähdä niin vitun väärin, se kummastuttaa melko rutkasti, mutta ei yllätä yhtään.
 

3vilme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse en edes ihmettele näitä aijaijai-huutelijoita tämän nykypäivän kieriskelykulttuurin takia. Samalla tavalla Uusitalo sai paskaa niskaansa edellisessä kohtaamisessa kierittyään pelikatkon HPK:n ylivoiman aikana. Positiivista on se, että suurin osa tajuaa lopettaa lässytyksen tajutessaan, että oikeasti sattui. Jotkut tajuaa heti, jotkut videouusinnan jälkeen ja jotkut ei tajua jonkun syyn takia ollenkaan. Surullisimpia ovat he, jotka tajuavat, mutta jatkavat silti. Niissäkin tapauksiassa kuitenkin tyydyn siihen tietoon, että jokainen on jäähallissakin henkilökohtaisesti vastuussa puheistansa ja jos joku jostakin niin pahasti mielensä pahoittaa, että haluaa käsitellä asiaa enemmänkin, niin meillä on instanssit hoitamaan näitä asioita. Itse en usko, että Turtiaista hetkauttaa vähääkään joku känniääliö ja hänen juttunsa..

Asiaa..
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Näkikö sitä Niemisen ulosajoon johtanutta mailanvippaus-tilannetta kukaan? Ilmeisesti jossain joku oli nähnyt, kun olin ainakin tänään jostain lukevinani, että oli lentänyt jonkun kotijoukkueen pelaajan käsistä minnelie se maila. Miten vitussa tuomari voi nähdä niin vitun väärin, se kummastuttaa melko rutkasti, mutta ei yllätä yhtään.
Luulisi jonkun nähneen, sillä hallissa oli tapahtumahetkellä jotakuinkin 4000 ihmistä, joista varmaan suurin osa katseli kentän tapahtumia. En jaksa hakea lähdettä nyt, mutta porilainen superlupaus Joel Armia on syyllinen.

Ja kai sen nyt voi nähdä väärin, kun kaikki jääkiekkoilijat ovat kuitenkin niin samannäköisiä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Ja kai sen nyt voi nähdä väärin, kun kaikki jääkiekkoilijat ovat kuitenkin niin samannäköisiä.
Juu, varsinkin kaikki valkoihoiset.

Ja ens kierroksella Arto I. voisi laittaa linjalle vaikka Mika Jenyttimen, niin olisi kaikilla ihan varmasti kahvit ja porot näppiksellä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Näkikö sitä Niemisen ulosajoon johtanutta mailanvippaus-tilannetta kukaan? Ilmeisesti jossain joku oli nähnyt, kun olin ainakin tänään jostain lukevinani, että oli lentänyt jonkun kotijoukkueen pelaajan käsistä minnelie se maila. Miten vitussa tuomari voi nähdä niin vitun väärin, se kummastuttaa melko rutkasti, mutta ei yllätä yhtään.
Näin tilanteen. Joku HPK:n pelaaja, ilmeisesti Nieminen, taklasi Joppea Padan vaihtoaition vieressä. Jostain syystä Joppe sai haltuunsa vastustajan mailan ja viskasi sen laidan yli. Hetkeä myöhemmin oli pelikatko jonka aikana viehellettiin Nieminen pihalle mailan heittämisestä. Jäätävä tuomarivirhe joka tuli vielä liian myöhään. Mainittakoon vielä että mun mielestä maila ei lentänyt kuitenkaan seisomokatsomoon vaan jäi ennemminkin siihen kaiteen ja laidan väliin. Mutta kiellettyä sekin on, yhtä kaikki.

Kukkahatuille terveisiä, katsokaa pelit mieluummin televisiosta tai menkää kirkkoon jos ei pää kestä ihmisjoukkoa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Ihan näin vielä, maalikosteen katsottua, ihmettelen että huuteliko joku porilainen Turtiaisen loukkaannuttua jotain "Aijaijai" -huutoja? Jotain sellaista huutoa sieltä taustalta kuuluu, enkä usko että se itse Turtiainenkaan oli.

Tämän kaiken jeesustelun keskeltä täytyy kysyä, että mitä Hämeenlinnan sika/apinakatsomo huuteli, silloin kun joku nobody taklasi Savinaisen lähelle uran loppua?
Varmasti siellä oltiin helvetin myötätuntoisia ja pyydettiin ambulanssia paikalle.
Saatana! Tätä tapahtuu joka kylässä ja Hämeenlinnassa vieläpä useammin kuin muualla.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Tämän kaiken jeesustelun keskeltä täytyy kysyä, että mitä Hämeenlinnan sika/apinakatsomo huuteli, silloin kun joku nobody taklasi Savinaisen lähelle uran loppua?

Nobody taklasi toisen nobodyn, ei siinä tilanteessa voi olla kuin hiljaa.

HPK olisi kyllä tarvinnut tässä pelissä Ässien lääkäriä. Taikoihan tuo lääkäri kuitenkin edellisessä pelissä täällä Hämeenlinnassa Kudrocin ja Uusitalonkin pelikuntoon jo seuraavaan vaihtoon, vaikka miehet kierivät jäässä ties kuinka kauan edellisessä vaihdossa. Vai oliko se sittenkin tuomarin vihellys, joka miehet paransi. En muista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näkikö sitä Niemisen ulosajoon johtanutta mailanvippaus-tilannetta kukaan? Ilmeisesti jossain joku oli nähnyt, kun olin ainakin tänään jostain lukevinani, että oli lentänyt jonkun kotijoukkueen pelaajan käsistä minnelie se maila. Miten vitussa tuomari voi nähdä niin vitun väärin, se kummastuttaa melko rutkasti, mutta ei yllätä yhtään.

Minä näin jopa sen. Nieminen taklasi Armiaa, katkaisten mailansa. Tämä maila jäi Armian syliin, kiukustuneena taklauksesta Armia heitti sen päänsä yli ja se lensi yli pleksin. Teko ei ollut tahallinen, mutta se ei tietenkään poista sen rangaistavuutta.

madeOFspade, meillä on tässä selkeä näkemysero miten junnujen kanssa toimitaan. Minusta alaikäisten junnujen valmentajat ja muut vastuuhenkilöt ovat kasvattajia, joiden tehtävä on kasvattaa junnuja tiettyjen periaatteiden mukaisesti.

En ole vielä tavannut sellaista joukkuetta, jonka periaatteisiin kuuluisi tuomareiden haukkuminen ja pilkkaaminen, käsittääkseni tilanne on täysin päinvastoin. Mielestäni junioreille kuuluu opettaa tuomareiden kunnioittamista, varsinkin tuollaisessa tilanteessa missä virhettä ei tapahtunut ja tilanne tarkastettiin vielä ideolta. Nyt annettiin viestiä, että tuomari on aina väärässä kun se tuomitsee meitä vastaan.

Ja mikäli tämän tyylisen toiminnan kieltäminen vie junnujoukkueelta hauskuuden tapahtumista ja muuttaa sen kirkossa istumiseksi, on jotain pahasti vialla.

Ymmärrän, että tälla palstalla leimataan tämän tyylisestä ajattelusta kukkahattutädiksi, eikä se minua haittaa. Suhtaudun vaan varsin vakavasti lasten ja nuorten kanssa toimivien aikuisten toimintaan, heillä on monessa tapauksessa vanhempia suurempi vaikutus valmennettaviensa ajatusmaailmaan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän kaiken jeesustelun keskeltä täytyy kysyä, että mitä Hämeenlinnan sika/apinakatsomo huuteli, silloin kun joku nobody taklasi Savinaisen lähelle uran loppua?

Tosta en tiedä, mutta yks parhaimpia klipille tarttuneita huutoja sieltä oli tämä "Helevetin hullu" 13.10.2007, kun Nickerson oli vauhdissa. Tuossa ei toki mitään pahaa ole, nauroin ihan kippurassa kun katselin tämän klipin ekan kerran. (Huuto kuuluu aivan tuon pätkän lopussa).
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Nobody taklasi toisen nobodyn, ei siinä tilanteessa voi olla kuin hiljaa.

HPK olisi kyllä tarvinnut tässä pelissä Ässien lääkäriä. Taikoihan tuo lääkäri kuitenkin edellisessä pelissä täällä Hämeenlinnassa Kudrocin ja Uusitalonkin pelikuntoon jo seuraavaan vaihtoon, vaikka miehet kierivät jäässä ties kuinka kauan edellisessä vaihdossa. Vai oliko se sittenkin tuomarin vihellys, joka miehet paransi. En muista.

Melko paska läppä tämäkin, Uusitalo taklattiin melko selkeästi selästä laitaan suhteellisen kovalla vauhdilla, saattoi sattua ihan oikeasti? Tämän jälkeen tietysti Udelle vihellettiin ja buuattiin asiantuntevasta yleisöstä joka kerta kun koski kiekkoon. Kudrocin tilanteesta en tiedä, törmäsi Naru-Arsiin joka sinällään tuntuu melko oudolta kivun lähteeltä.

Niin ja itse ketjun aiheeseen, parasta antia oli kiva-harrin selitykset tappiolle;)
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Melko paska läppä tämäkin, Uusitalo taklattiin melko selkeästi selästä laitaan suhteellisen kovalla vauhdilla, saattoi sattua ihan oikeasti? Tämän jälkeen tietysti Udelle vihellettiin ja buuattiin asiantuntevasta yleisöstä joka kerta kun koski kiekkoon. Kudrocin tilanteesta en tiedä, törmäsi Naru-Arsiin joka sinällään tuntuu melko oudolta kivun lähteeltä.
Jep voipi sattukkin mutta on se kumma että sitten sen kivun kestääkin hetken kuluttua ja voi jopa pelata. Veikkaanpa että ilmat meni pihalle joka normaalia tollaisessa tilanteessa eikä sen pitäsi paljoa vaikuttaa ylösnousuun.
Urheiluhenkeen kuuluu että jos sattuu ja ylös pääsee niin sieltä noustaan heti. Hävetti katsoa kun Ude vetelee jo seuraavassa vaihdossa kentällä hyi vittu. Samat sanat Kudrocista. Sen sijaan HPK-Ilves pelissä Ilveksen Keräsen jolta meni toinen jalka jotenkin Keränen yritti ja meni yhdellä jalalla vaihtoon vaikkakin aivan sairaan hitasti ja sai osakseen pikkuaplodit.
 
ihmettelen että huuteliko joku porilainen Turtiaisen loukkaannuttua jotain "Aijaijai" -huutoja?

Ja tässä samaisessa ketjussa:

GaDa kirjoitti:
Ei kai Savinainen telonut Kolehmaista (hymiö).

Ja sitten vielä vanhemmat poiminnat pitsiturnausketjusta

GaDa kirjoitti:
Veli-Matti Savinainen on vireessä. Eiköhän Janne Kolehmainen pidä hänet kurissa Ässät-HPK pelissä.

GaDa kirjoitti:
Vanhan kertausta vain, koska itse en ollut rekistöröitynyt enkä saanut aukoa silloin päätäni.

Pienellä itsetutkiskelulla ei ehkä tarvitsisi ihmetellä kovasti.

Aijai-huutelua välittömästi pelitilanteen jälkeen voidaan pitää lapsellisena, mauttomana, typeränä jne. Sen sijaan rajoittunut mielikuvitukseni ei loihdi sopivaa adjektiivia kuvaamaan törkeän taklauksen aiheuttaman vakavan loukkaantumisen hekumoimisella vuosikausia myöhemmin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
madeOFspade, meillä on tässä selkeä näkemysero miten junnujen kanssa toimitaan. Minusta alaikäisten junnujen valmentajat ja muut vastuuhenkilöt ovat kasvattajia, joiden tehtävä on kasvattaa junnuja tiettyjen periaatteiden mukaisesti.

En ole vielä tavannut sellaista joukkuetta, jonka periaatteisiin kuuluisi tuomareiden haukkuminen ja pilkkaaminen, käsittääkseni tilanne on täysin päinvastoin. Mielestäni junioreille kuuluu opettaa tuomareiden kunnioittamista, varsinkin tuollaisessa tilanteessa missä virhettä ei tapahtunut ja tilanne tarkastettiin vielä ideolta. Nyt annettiin viestiä, että tuomari on aina väärässä kun se tuomitsee meitä vastaan.

Ja mikäli tämän tyylisen toiminnan kieltäminen vie junnujoukkueelta hauskuuden tapahtumista ja muuttaa sen kirkossa istumiseksi, on jotain pahasti vialla.

Ymmärrän, että tälla palstalla leimataan tämän tyylisestä ajattelusta kukkahattutädiksi, eikä se minua haittaa. Suhtaudun vaan varsin vakavasti lasten ja nuorten kanssa toimivien aikuisten toimintaan, heillä on monessa tapauksessa vanhempia suurempi vaikutus valmennettaviensa ajatusmaailmaan.

Tuossa nimenomaisessa tilanteessahan tuomarin ratkaisu oli oikea, mutta nuoren katsojan pelisilmä karttuu iän myötä. Virheiden kautta oppii, niin se menee pelikentälläkin. Kyllä se on vanhempien vastuulla opettaa lapsilleen siviilielämän oikeat ja väärät. Minun harjoituksiin ei voi tuoda lastaan ns. päivähoitoon, vaan sinne tullaan harjoittelemaan eikä läpsyttelemään kakkaa. Valmentaja ei junnujen kanssa montaa tuntia viikossa vietä, se vähä aika mitä on, tulisi käyttää tehokkaisiin ja mielenkiintoisiin harjoituksiin.

Nuoret pojat olivat joukkueensa kanssa viihteellä ja lukivat tilanteen väärin, big deal. Mihinkään henkilökohtaisuuksiin ei mennyt ja huusivat isomäen luolalassa jo pitkään kaikunutta huutoa. Minusta teet asiasta isomman mitä se oikeasti on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös