Huh huh, olipahan hieno kiekkoilta. Kylläpä Synergia räjähti kun Sipiläinen sen kiekon kiskaisi aivan yläkulmaan!
Mutta mutta. Nyt täytyy kyllä sanoa, että ennen kuin kuuntelin Suikkasta lehdistötilaisuudessa, pidin miestä helvetin kovana valmentajana. Tuo tuomareista itkeminen oli kuitenkin ehkä käsittämättömintä, mitä tällä kaudella olen kenenkään valmentajan suusta kuullut, Alpo mukaanlukien. Katsoiko Suikkanen kenties jotain eri peliä kuin muut? Kyllä minä ymmärrän, että valmentajat kritisoivat tuomareita läpi kauden mutta ihan oikeasti jotain rajaa! Jännä nähdä, tuleeko sakkoja tuosta kiroilusta lehdistötilaisuudessa.
Salak oli huono alussa, helvetin hyvä keskellä ja huono lopussa. Miehellä nimittäin loppui aivan selkeästi kunto kesken. Pelikatkoilla ei päässyt enää kolmannen erän puolenvälin jälkeen jaloilleen ja tuossa Sipiläisen maalissakin pelasi aivan eri tavalla kuin mitä normaalisti. JYPin kannalta hyvä näin, sillä kun ammutaan 40 kertaa ottelua kohden ja siihen vielä kaikki ohi menneet lisäksi, ei Salak yksinkertaisesti tule enää kestämään tuollaista kiekkosadetta.
TPS:n taisteluilme kahdessa ensimmäisessä ottelussa on ollut erittäin hyvällä tasolla, mutta nyt kuitenkin joudun väittämään että tuosta oli jo taistelu aika kaukana. Yksinkertaisesti enää toivottiin Salakin pitävän joukkuetta pystyssä ja lätkittiin pitkiä kiekkoja toistensa perään. Taklaukset JYP vei myös 100-0. Enpä muista vuosiin nähneeni ottelua, jossa erän jälkeen toisen hyökkäysalueen jää kiiltää edelleen kun siellä ei ollut pelattu käytännössä ollenkaan. Hienoa JYP!
Pesosen veivi oli kyllä aivan uskomaton, kun ottaa huomioon missä tilanteessa se tapahtui ja kuinka nuoresta pelaajasta on kyse. Aivan erinomainen peli muutenkin, oi että jos vaan tuosta tilanteesta olisi maalin tehnyt niin ei olisi Synergialla pysynyt enää katto paikallaan.
Hieno oli yritys ja komea maali olisi syntynyt, mutta olen aika varma että jos rystyltä olisi ampunut eikä tehnyt sitä viimeistä veiviä niin siellä olisi ollut, niin yllättäen tilanne tuli Salakille.
Voi olla ehkä noinkin, mutta olen kyllä sitä mieltä että juuri tuollaista SM-Liiga kaipaa. Vedetään rajulla itseluottamuksella ja annetaan kansalle niitä huippuhetkiä, joita se on tullut katsomaan.