Ti 17.11.2015 HIFK - SaiPa

  • 9 883
  • 61

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telkkarista nähdyn ja tuon klipin perusteella vaikea sanoa osuuko päähän. Omaan silmään näyttää että taklaus osuu rintaan. Toivottavasti ei käynyt pahemmin. HIFK fanien tuuletteluja Åstenin "hausta" pidän lähinnä säälittävinä. Voiko kuittaamisen enää neitimäisemmin hoitaa kuin vetämällä paidan takaapäin pään yli ja sitten takomalla kaveria?

Kaipa tässä värilasit painaa puolin ja toisin, omaan silmään näyttää että osuisi päähän, mutta varmuuttahan tuosta klipistä ei ainakaan meikäläisen koneelta saa. Kuittaamisen olisi voinut hoitaa esim. Tyrväismäisesti vetämällä Kurosta tai oikeastaan jotain isomman profiilin kaveria kupoliin kyynärpäällä tms., joten ihan turha mussuttaa mistään "neitimäisimmästä mahdollisesta kuitista". Kuitti tuli samassa ottelussa, kohdistui rikkeen tekijään ja toisin kuin osa koittaa uskotella, Kuronen sai mahdollisuuksia hoitaa asian ilman väkisin aloitusta. Nytkin sai kuitenkin mahdollisuuden puolustaa itseään pystyssä.

Tuon olisi voinut tehdä paljon likaisemmin ja saada näyttämään enemmän vahingolta, mutta minusta tämä on parempi tyyli. Törmäsen kanssa samoilla linjoilla tekojen tuomittavuuksista.
 

Bronco

Jäsen
Ihan fiksun oloinen kaveri tämä Kuronen.

Kyllä. Ei ole ikinä profiloitunut miksikään sikailijaksi. Ilveksessä jäi mieleen siitä, että uskalsi alusta alkaen tehdä kiekollisena rohkeita ratkaisuja, vaikka ei Tampereella lopullista läpimurtoa liigatasolle tehnytkään. Suoraselkäinen esiintyminen niin ottelun lopussa kuin median edessäkin tukee kuvaa, minkä olen Kurosesta muodostanut.

Åsten on ylivoimaisesti Liigan ärsyttävin pelaaja. Nimi, naamakerroin, tyylittömyys. Mutta ilmeisesti hoitaa hommansa hyvin, kun kerta toisensa jälkeen ärsyynnyn hänen takiaan.
 
Kaipa tässä värilasit painaa puolin ja toisin, omaan silmään näyttää että osuisi päähän, mutta varmuuttahan tuosta klipistä ei ainakaan meikäläisen koneelta saa. Kuittaamisen olisi voinut hoitaa esim. Tyrväismäisesti vetämällä Kurosta tai oikeastaan jotain isomman profiilin kaveria kupoliin kyynärpäällä tms., joten ihan turha mussuttaa mistään "neitimäisimmästä mahdollisesta kuitista". Kuitti tuli samassa ottelussa, kohdistui rikkeen tekijään ja toisin kuin osa koittaa uskotella, Kuronen sai mahdollisuuksia hoitaa asian ilman väkisin aloitusta. Nytkin sai kuitenkin mahdollisuuden puolustaa itseään pystyssä.

Tuon olisi voinut tehdä paljon likaisemmin ja saada näyttämään enemmän vahingolta, mutta minusta tämä on parempi tyyli. Törmäsen kanssa samoilla linjoilla tekojen tuomittavuuksista.
Eipäs nyt käännetä mustaa valkoiseksi. Kuronen sanoi tuossa Ilta-Sanomien haastattelussa olevansa valmis lähtemään koska tahansa kävi miten kävi... Lopulta Åsten hoiti homman takaapäin. Eiköhän tuo homma mennyt lopulta niin, että HIFK ei halunnut aikaisemmin hommaa hoitaa (vaikka kävi muistuttamassa Kurosta, että tänään tanssitaan), koska peli ei ollut vielä ratkennut ja Åstenilla oli vähän liikaa intoa ja Kurosen nähtyään ei ollut muuta mielessä kuin täysillä kimppuun. Veikkaan, että molemmat "Mikot" olisivat olleet valmiit reiluun lähtöön, mutta teidän Micke kävi vähän turhan kiimaisena ja oli jo menossa ennenkuin Kuronen tajusi, että nyt mennään... Ihan hyväksytty nouto, mutta tyylipisteet jäivät heikoiksi. Ihan hyvä kiekkomatsi ja tunnetta oli pitkästä aikaa SaiPankin pelissä...

Samaa mieltä siitä, että olisi voinut kostaa törkeästikin ja tämä oli kohdetta myöten ok tapa. Kivahan täällä on fanien kesken provoilla puolin ja toisin (itse sorrun varsinkin otteluseurantaketjussa helposti siihen). Lopulta ainoa törkeä esitys illan aikana taisi olla McIntyren kyynärpäälyönti. Kaikki muu menee sattuu ja tapahtuu osioon...
 

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muuli teki just sen mitä pitääkin. IFK:n ongelmahan on se että teki mitä teki niin se tehdään väärin! Muuli ei se siitä piitannut, propsit hänelle:-))
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hyväksytty nouto, mutta tyylipisteet jäivät heikoiksi. Ihan hyvä kiekkomatsi ja tunnetta oli pitkästä aikaa SaiPankin pelissä...

Samaa mieltä siitä, että olisi voinut kostaa törkeästikin ja tämä oli kohdetta myöten ok tapa. Kivahan täällä on fanien kesken provoilla puolin ja toisin (itse sorrun varsinkin otteluseurantaketjussa helposti siihen). Lopulta ainoa törkeä esitys illan aikana taisi olla McIntyren kyynärpäälyönti. Kaikki muu menee sattuu ja tapahtuu osioon...

Hienosti kiteytetty. Ei tässä kuitenkaan mannerlaatat revenneet. Shokkiasteikolla koko touhu on kuin amanda harkimon panot; ai se jakoi jollekin svedulle töllössä persettä? No jes, mutta mites se huominen tapaaminen...

Itse pelihän oli hyvä! HIFK pelasi hyvin ja SaiPa samoin. Lopussa tuli kyllä itselle kylmä hiki kun Lankinen otti hörpyn. Ei olis eka kerta kun on sulaminen tapahtunut lopussa kotona. Mutta nyt luulisi SaiPamörönkin kadonneen HIFK:lta. Koska viimeksi voitettu ne himassa?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Harvinaista että tiistai-illan el clasicosta ifk-saipasta edes puhutaan ennen tai jälkeen matsin. Piristävä poikkeus jääkiekko-ottelu missä tapahtuu, Åsten - Kuronen episodista on palstalle jo kirjoitettu yli kymmenen sivua, hienoa! Liiga herättää keskustelua. Itse tapauksesta voi todeta hyvin lyhyesti että ne tyylipisteet niin Kurosella kuin Åstenilla jäivät heikoiksi, mutta pääasia on että ei jääty hautomaan viikkojen kaunoja, nyt matsi on taputeltu ja suunnataan katse torstain Tappara-matsiin.

_
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Omalta kannaltaki katsottuna myös ylivoimaisesti yksi vittumaisimpia pelaajia tämä Åsten, mitä liigassa olen pitkään aikaan nähnyt. Ei voi muuta sanoa kun hattua nostaa, nimittäin roolissaan erittäin hyvä.

Hyvä kosto, eikä siinä mitään törkeätä mielestäni ollut. Åsten ei sentään (onneksi) nähdäkseni alkanut takaapäin takomaan, vaan käänsi kaverin ympäri ja sitten jo mentiin.

Ruma, vittumainen, ärsyttävä, filmaa, raastaa, tökkii, naureskelee. Ai saatana, veri kiehuu pelkästä ajatuksesta jo.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
No ei se nyt ihan tasavertainen lähtökohta ole missään nimessä jos takaapäin kiskot paidan pään yli ja samalla alat jo takomaan. Väriä kaukaloon kumminkin, se on parasta.
Taklaus näytti äkkiä nähtynä ihan komealta niitiltä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipäs nyt käännetä mustaa valkoiseksi. Kuronen sanoi tuossa Ilta-Sanomien haastattelussa olevansa valmis lähtemään koska tahansa kävi miten kävi... Lopulta Åsten hoiti homman takaapäin. Eiköhän tuo homma mennyt lopulta niin, että HIFK ei halunnut aikaisemmin hommaa hoitaa (vaikka kävi muistuttamassa Kurosta, että tänään tanssitaan), koska peli ei ollut vielä ratkennut ja Åstenilla oli vähän liikaa intoa ja Kurosen nähtyään ei ollut muuta mielessä kuin täysillä kimppuun. Veikkaan, että molemmat "Mikot" olisivat olleet valmiit reiluun lähtöön, mutta teidän Micke kävi vähän turhan kiimaisena ja oli jo menossa ennenkuin Kuronen tajusi, että nyt mennään... Ihan hyväksytty nouto, mutta tyylipisteet jäivät heikoiksi. Ihan hyvä kiekkomatsi ja tunnetta oli pitkästä aikaa SaiPankin pelissä...

Samaa mieltä siitä, että olisi voinut kostaa törkeästikin ja tämä oli kohdetta myöten ok tapa. Kivahan täällä on fanien kesken provoilla puolin ja toisin (itse sorrun varsinkin otteluseurantaketjussa helposti siihen). Lopulta ainoa törkeä esitys illan aikana taisi olla McIntyren kyynärpäälyönti. Kaikki muu menee sattuu ja tapahtuu osioon...

Hyvä viesti! Olet varmaan suurelta osin ihan oikeassa ja voi olla että olet oikeammassa kuin minä. Kuitenkin voidaan myös nähdä Kurosen kääntävän mustaa valkoiseksi jälkikäteen selittelemällä, vaikkei kuitenkaan itse matsissa ollut valmis lähtemään pelkällä kyselyllä. Mutta voi olla että juttu meni juuri noin kun kuvailit, enkä Åstenin kurmotusintoa epäile yhtään. Harva jätkä on niin kokenut ja kylmäverinen kuittaaja, että osaa noita kliinisesti hoitaa Jatkoajan jälkiviisaiden koodiston mukaisesti. Tunteet kuohuu ja jos Åsten huutelikin Kuroselle ensin ja hakkasi mailalla suojia haasteeksi, ei Kurosta toisaalta voi syyttää jos keskittyi enemmän peliin ja kiekkoon Åstenin roolin huomioiden.

Erityisesti viestisi loppuosa on täysin totta ja muutenkin mukava keskustella kun viestit ovat tällaisia!
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta Elkinsin tapauksesta sen verran, että siinähän Elkins suojaa kiekkoa Hämäläiseltä ja on siten tämän kassa kaksinkamppailussa. Elkins saa suojattua kiekon ja syöttää sen eteenpäin, jolloin tilanne on ohi. Vasta tämän jälkeen tulee Kurosen taklaus, toisen IFK pelaajan takaa, mistä Elkins sitä ei voi nähdä. Eli Kuronen tuli kolmantena miehenä myöhässä tilanteeseen. Kyllähän tuosta voisi matsin, pari antaa, kun Elkins kerran loukkaantui, riippumatta siitä osuiko päähän.

Åsten saanee myös vähän kakkua ja toivottavasti myös McIntyre. Menikö muuten McIntyren tapaus jatkokäsittelyyn?

Itse matsista sen verran, että jos veskat olisi vaihdettu päittäin olisi lopputulos voinut olla melko toinen. Nieminen oli melko heikko ja päästi juuri tuollaisin hieman pienemmän veskan maaleja pari. SaiPalla oli muuten todella hyvin harjoiteltu kuvio, jossa hyökkäysalueella laitettiin kova pakki-pakki syöttö ja kaikki hyökkääjät menivät joko tekemään maskia tai hakemaan irtokiekkoa. Se toimi erittäin hyvin ja toistui varmaan 5 kertaa ottelussa. Ensimmäinen maalikin tuli sillä kuviolla.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa pitkästä aikaa käytyä hallissa. Pienet lapset jne. Kaukana ovat ajat, jolloin tuli katsottua 20-50 ottelua kaudessa. Nojooh, eihän itsellä sitten ole pelisilmää, kun nähtyjä otteluita on viime ajoilta vähän, mutta laitetaan nyt harrastusen vuoksi oma näkemys ylös.

Taklaus Kuronen-Elkins: Joo, taklaus tuli vähän myöhässä, ei kuitenkaan mitenkään poikkeavan myöhässä mitä noita taklauksia on tottunut näkemään. Kiekko irtoaa lavasta ja sekuntia myöhemmin taklaus tulee -niin mitä sitten. Ihan normaalia. Elkinsin loukkaantuminen: minä ja lähellä olleet katsomossa ihmettelimme mitä sille Elkinsille kävi. Sattuiko jalkaan, vai lähtikö ilmat? Sitten se tuli sinne videotaululle, ja mölinä alkoi päähän osuneesta taklauksesta, vaikkei tuo kuva nyt mitenkään kovin selkeä ole. Ja se että Kuronen "tuli puun takaa" -so? Keep your head up -niin kuin Jere sanoisi. Siellä kentällä vastustajalla on viisi pelaajaa, ja aina ei riitä, että pitää sitä lähintä heeboa silmällä. Kaiken kaikkiaan aikalailla normaali pelitilannetaklaus, jossa nyt sitten kävi vähän huonommin, eli Elkins loukkaantui. Jos ei olisi loukkaantunut, kukaan ei muistelisi sitä täällä.

Lopussa tuli sitten tuo tappelu -ei juuri sanottavaa, paitsi että takaa päin niitä ei aloiteta noin kauan törttöilyn jälkeen. Jos MMÅ olisi ottanut Kurosen käsittelyyn samassa vaihdossa, missä Elkins loukkaantui, olisi se vielä hyväksyttävää. Ei hyvä, ei todellakaan.

Ja sitten vielä tämän jälkeen tapahtui jotain kummallista. Siim ja joku (Järvinen?) olivat aloittelemassa tappelua. En nähnyt mistä tuo alkoi, mutta Simon peruuttelun näin. Mihin jäi ylpeys? Mihin jäi "taka-askeleita ei oteta"? Hävetti Simon ja etenkin edustamansa punaisen paidan ja kilpilogon puolesta. Vittu. Ja sitten seuraavassa vaihdossa kun "rouhijapelaajana -myös tarvittaessa tappeluihin osallistujana tunnettu Simo" oli peruutellut, sai Zabo kyynärpäästä naamaan. Vittu! Syy ja seuraus. Ei olisi saanut, jos Simo olisi vastannut kutsuun. Nythän Simo peruuttelemalla osoitti, että meidän tähdille saa tehdä mitä tahansa, ei ole enää ketään Åstenin jälkeen vastaamaan puhelimeen. Ei sillä ole väliä, ottaako pataan vai ei, sillä on että ottaa haasteen vastaan. Peräänantamattomuus, ylpeys, kunnia, taistelu, niihin arvoihin kuuluu myös se, että välillä otetaan pataan. Kaikkia tappeluita ei voiteta, mutta taka-askelia ei oteta, ainakaan turhaan. Tappeluun lähteminen vain silloin kun varmasti tai lähes varmasti tietää voittavansa ei ole mun papereissani kovin arvokas meriitti. Muistakaapa vaikkapa Stolkin ja Halkidiksen ottelua. Bob tiesi ottavansa pataan, -ja lähti silti. Ville Peltonen kävi haastamassa Artyukhnin, joka törkeästi taklasi hänet aiemmassa pelissä NHL:ssä, vaikka tiesi ottavansa pataan. Respect. Simo -en viitsisi edes samana päivänä puhua. Häpeä.

Näin minä tämän näin, mutta kuten todettua -mun puusilmillä varmaan näkymät olivat erilaiset kuin niiden jotka näitä otteluita ovat viime aikoina enemmän katsoneet. Silti uskaltaudun kertomaan mikä mielikuva mulle jäi. Voitto ja häpeä?! Jos Liivikin otteet ei muutu, niin kenkää sille. Ei mulla muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös