Iso käsi ja kiitos Muksulle ja Isakssonille - aivan samat ajatukset täälläkin. Ja ne ovat vielä voimistuneet yön aikana. Vaikka minua syytettiinkin eilen erään ihailijani toimesta yv:ssä psykopaatiksi. HIFK on tehnyt itsestään vitsin, miksei kukaan naura?
Ja eikä helvetissä se ole Alpo-vihaa, että eilisenkaltaisiin juttuihin reagoidaan. Ja jos on, niin sitten olen -tosin tietämättäni- Alpo-vihaaja. Joku saatanan raja se pitää olla omien puolustamisellakin. Ja Animalille tässä yhteydessä iso käsi myöskin - ei yhtään syytöstä siitä, että täällä ollaan omaan pesään kusijoita.
Oli miten oli, on karu tosiasia, että eilinen oli eräänlainen jäävuoren huippu ja kulminaatiopiste hyvin pitkäaikaisessa prosessissa, mikä alkoi 7.1.2002. HIFKin tj:lle voi hyvällä omallatunnolla sanoa: sitä saa, mitä tilaa. Olo on kuin entisellä tanssienjärjestäjällä Pohjanmaalla, joka tilasi keikalle tunnetusti viinaan menevän laulajatähden luottaen siihen että "kai se nyt kuitenkin klaaraa". Kun tähti tuli 3 tuntia myöhässä taksilla umpijurrissa paikalle ja kaatui ovesta pihalle, oli vihainen tanssienjärjestäjä vastassa. Ennenkuin äijä ehti sanoa mitään, tokaisi maassa makaava tähti: "Mitäs tilasit!?".
Tarina on tosi. Aivan kuten HIFKinkin tapauksessa. Ape voi hyvin sanoa häntä mahdollisesti kovistelevalle tj:lle: "Mitäs palkkasit?Kikkeliskokkelis vaan, sulla on mun luonto." HIFKillä on nyt Apen luonto.
Alphonsea olen itsekin maininnut 5 pennin filosofiksi, jonka ajatukset saavat ylimääräistä glooria sen vuoksi, että ne lausuu jääkiekkovalmentaja. Todellisten filosofien, vaikkapa Tuomas Nevanlinnan, ajatusten seurassa Apen toteamukset saavat oikean mittasuhteen. Peesaaja. Itsestäänselvyyksien laukoja. Efekti on sama kuin ns. älykkään painijan tapaus, josta Eppu Normaalikin on laulanut. Pohjanmaalla -niin ikään- oli muinoin painija, joka tunnettiin älykkäänä. Hänestä lähdettiin tekemään juttua oikein valtakunnan mediaan ja paikalle päästyään haastattelija totesi, että kaveri "ei ole tyhmä, mutta ei älykäskään". Hän ainoastaan erottui muista painijoista.
No, Alphonse on hyvä jätkä. En minä sillä. Kaikki, jotka potkivat keskivertoa vastaan, ovat hyviä. Mutta Alphonse on kerta kaikkiaan väärässä paikassa. Minua melkein säälitti enemmän kuin inhotti Alpon silminnähden kateissa oleva katse eilisissä tv-kommenteissaan. Mies oli vitun kiusaantunut ja vitun väärässä paikassa. Ihan kuin reserviläinen, joka on napattu miespulassa etulinjaan.
Alpo on syytön siihen, että hän on Alpo. Mutta HIFK: Mitäs tilasitte? Kikkeliskokkelis vaan.
PS.
Muista tilanteista:
-Vopatin taklaus edelleen mielestäni pelitilanne. Ei mitään aihetta jatkotoimiin. Ja näkikö kukaan Vopatin mussuttavan tai valittavan?
Vopat pelaa itsekin kovaa.
-Niemen pelaaminen tyypillistä Antti "mikkihiiri" Jussia. Muinoin Mäkkäri pyyhki jäätä tällä pellellä aina ohi mennessään. Varomaton mailankäsittely, ehkä 2 ottelun arvoinen. Puolustukseksi voidaan mainita, että kyseessä oli pelitilanne, ei itse haettu.
-Joroisten Marsu oli oma tutiseva itsensä. Hedberg oli sopivaa kokoluokkaa hänelle. Taklaus teknisesti puhdas kuitenkin ja niin ikään pelitilanteessa. 2+10 oli oikea tuomio, en antaisi jatkoseuraamuksia. Käypäs Pasi ruuvaamassa pää irti...ai niin, Pasihan ei ole meillä.
-Peli ei ollut yltiöfyysinen muutenkaan. Edellisessä paikallisessa rymisteltiin enemmän.
-Summanen: maalta olet tullut ja maalainen tulet aina olemaan. Aamen.
edit: Luonnollisesti kiitän kaikkia tapahtumista asiallisesti keskustelleita Jokeri-fanejakin ja suurinta osaa HIFK-veljistäkin. Halusin nostaa erikseen Isakssonin ja Muksun, koska herrat kirjoittavat kovin harvoin.