Itse finaalihan oli suorastaan paska, mutta eipä jaksa yllättää. Sarjan vetäjä on tainnut vaihtua jo pari kertaa 3. tuotantokauden aikana, enkä jaksa uskoa, että taso tuosta hirveästi nousee.
Tuosta en minä ainakaan tiennytkään, että tuotannon puolella on ovet käynyt. Selittäisi kyllä paljon.
Tilitin jo ekalla sivulla kuinka pettynyt olen Andrean hahmoon. Yhdessä vaiheessa mimmi käveli zombien iholle kiinni ja tökki noin viiden sentin puukolla silmien lävitse aivoihin asti, ihan kasuaalisti niin kuin availisi jotain tonnikalapurkkia tylsistyneenä. Loppu koittikin sitten aivan helevetillisen sähläyksen ansiosta. Teki oikein pahaa katsoa kun tämä hahmo kopeloi käsirautojaan auki, pysähtyen vähän väliä tuijottelemaan tuoretta ruumista, ihan kuin ensimmäistä kertaa todistaisi elävän kuolleen nousemista. Ekoissa jaksoissa Andrea kuitenkin todistaa sisarensa muutoksen. Ja viettipä neiti pitkän tovin vaeltaen yksinkin Woodburyn ja vankilan väliä ilman mitään ongelmia. Ei mitään järkeä. Luulis, että yhden hoipertelijan olisi saanut pidettyä etäällä vaikka toinen käsi olikin vielä tuolissa kiinni. Vai oliko sillä jalatkin sidottu? No oli miten oli, hyvä että pääsi kärsimyksistään.
Governor listi kyllä upeasti yhdellä lippaallisella arviolta n. 2-3% amerikan, ja yli 50% Woodburyn hengittävistä ihmisistä. Tuntui että ne 2 kätyriäkin jäi henkiin ainoastaan sen takia että sattuivat nyt vaan seisomaan kuvernöörin takana. Voi tehdä tiukkaa löytää korvaavia sotilaita. Governor voisi vaikka kaapata Carlin hilpeään porukkaansa.
Saa nähdä mitä neljäs kausi tuo tullessaan. Tosiaan sarjakuvan pohjalta ei paljoa pysty arvailemaan, sen verran on näitä taiteellisia vapauksia jo otettu. Eiköhän tälle vielä yhden kauden voi antaa aikaa. Saisivat kyllä liikkua tuolta vankilasta aiemmin kuin 4. season lopussa.
Rickin näyttelijä on kyllä pirun hyvä. Muutos kiiltokuvapoliisista, psykoosin rajamailla tasapainottelevaksi huru-ukoksi on ollut vakuuttavaa. Tunnustusta myös Daryl Dixonin ja Hershelin näyttelijöille.