The Voice of Finland

  • 671 616
  • 2 823

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekassa jaksossa muistelisin, että jollekin 17v tytölle oli ensimmäinen kommentti iästä.
Tarkistin. Koivuniemi sen iän mainitsi, mutta sitä ennen näytettiin Elastisen arviot. Eli siitä on voitu leikata ihan mitä vaan pois.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Olen Maya Paakkarin nähnyt keikalla aikaisemmin. Bluesiin ja old school Rock 'n Rolliin hänen äänensä ja laulutyylinsä sopii, ei muuhun. Voi mennä pitkällekin kisassa, mutta ei tule voittamaan koska hän ei pysty kunnolla muuhun genreen. Tässä kisassa monipuolisuus on valttia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen Maya Paakkarin nähnyt keikalla aikaisemmin. Bluesiin ja old school Rock 'n Rolliin hänen äänensä ja laulutyylinsä sopii, ei muuhun. Voi mennä pitkällekin kisassa, mutta ei tule voittamaan koska hän ei pysty kunnolla muuhun genreen. Tässä kisassa monipuolisuus on valttia.

Ja kuten viime vuonna, kisaa ei tule voittamaan kukaan rokkikukko, vaan sellainen kaikkia miellyttävä keskinkertaisuus.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Olen Maya Paakkarin nähnyt keikalla aikaisemmin. Bluesiin ja old school Rock 'n Rolliin hänen äänensä ja laulutyylinsä sopii, ei muuhun. Voi mennä pitkällekin kisassa, mutta ei tule voittamaan koska hän ei pysty kunnolla muuhun genreen. Tässä kisassa monipuolisuus on valttia.

Itsekin olen livenä nähnyt ja samaa mieltä olen sun kanssa. Toisaalta on upea juttu, että tuo blues ja old school -meininki on edustettuna näin hyvin asiansa osaavalla laulajalla. Kuitenkin tuo perus AC/DC rokki tulee olemaan Paakkarin esittämänä pitemmän päälle puuduttavaa. Toivon paljon hidasta räkästä bluesia kiitos.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Olen Mayan nähnyt ensimmäisen kerran livenä ehkä joskus 15 vuotta sitten, ja se ääni teki jo silloin vaikutuksen. Ei ole vuosien varrella kyllä vähentynyt ollenkaan, varsinkin livenä kuultuna ääni parhaimmillaan uppoaa ihan luihin.

Bluesiin ja old school Rock 'n Rolliin hänen äänensä ja laulutyylinsä sopii, ei muuhun. Voi mennä pitkällekin kisassa, mutta ei tule voittamaan koska hän ei pysty kunnolla muuhun genreen. Tässä kisassa monipuolisuus on valttia.

Mullakin on omat epäilykset siitä, että Maya kisan voittaisi, niin paljon kuin sitä toivoisin. Joka tapauksessa, toivottavasti pääsee pitkälle ja muusikkoura saa uutta nostetta. Aivan liian pitkään Maya on mun mielestä ollut jumissa noissa jamihommissa, vaikka tietty sitä kautta on tainnut tulla melko rautainen rutiini.

Rilliba kirjoitti:
Toisaalta on upea juttu, että tuo blues ja old school -meininki on edustettuna näin hyvin asiansa osaavalla laulajalla. ... Toivon paljon hidasta räkästä bluesia kiitos.

Aivan. Mitä monipuolisuudesta, räkäinen rock/blues kyllä kolisee sellaisenaan :) EDIT: Niin, toki Maya osaa laulaa muutakin ja vähän kaikenlaista, mutta käheä-äänisesti ja räkäisesti laulettu rock/blues taitaa silti olla se bravuuri ja tekijä, joka erottaa hänet niin monesta muusta artistista. ...Siirsinpä silti esittelyvideot omaan postaukseen, ettei menis ihan kauhean sekavaksi tää homma...

heavy kirjoitti:
Onhan hän aika elämää nähneen näköinen nykyisin tuohon aikaan verrattuna.

Tainnut myös nähdä sitä...
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Maya Paakkarin musiikillista esittelyä

Editoin tuohon edelliseen viestiin tavaraa, mutta ehkä on parempi kuitenkin pistää ihan oma viestinsä. Sanoin:

Niin, toki Maya osaa laulaa muutakin ja vähän kaikenlaista(*), mutta käheä-äänisesti ja räkäisesti laulettu rock/blues taitaa silti olla se bravuuri ja tekijä, joka erottaa hänet niin monesta muusta artistista.

Pistetään Mayalta muutama biisi näytille, ko. laulajalta kun ei ole kovin yksinkertaista löytää kuuntelukelpoista tavaraa. Useimmat äänitteet ovat erilaisia bootleggejä jameista tai muista live-tilanteista, laadultaan ihan laidasta laitaan. Omaa studiolevyä Maya ei ole käsittääkseni koskaan tehnyt, syystä tai toisesta, ja se syy ei ainakaan ole se, etteikö sitä oltaisi häneltä vuosien varrella useamminkin toivottu.

Joplin-coverit taitavat olla Mayan tunnetuinta repertuaaria:

MAYA PAAKKARI SHAMOON BAND / Piece of My Heart / ON THE ROCKS / Oct 20, 2010 - YouTube
MAYA PAAKKARI SHAMOON BAND / Move Over / ON THE ROCKS / Oct 20, 2010 - YouTube
Rowaltz - Paakkari Experience: Mercedes Benz (Janis Joplin cover) - YouTube

Samoin kaikenlainen rock, AC/DC mukaan lukien, parhaimmillaan niissä on ihan mieletön energia:

Varre Vartianen Band feat. Maya Paakkari - Whole Lotta Rosie (AC/DC) - YouTube

(YouTubesta löytyy laulun kannalta parempiakin, mutta esimerkiksi tässä näytteessä kitaristi sekoaa biisin puolessa välissä aika lahjakkaasti, ja toisaalta tässä (biisi alkaa 1:19) kuvaus yms. on mitä sattuu, niin että olkoon tuo nyt sitten esimerkkinä :))

Kaiken kaikkiaan kaikenlainen rock/blues kuuluu repertuaariin, tässä on mun mielestä aika hyvälaatuinen näyte ihan perusbluesista:

BIG JAY V feat MAYA PAAKKARI Turtle Blues HELSINGIN GRILLIJUHLAT 2011 Bootfactory Carol Oy - YouTube

Mutta herkempääkin kamaa löytyy, vaikka se näyttää ainakin YouTubessa olevan harvinaisempaa:

Jamit Rocksissa 081210, laulussa Maya Paakkari - YouTube
22.3.2009 Rakkauden jälkeen - Maya Jam Group.mp4 - YouTube

Ja pistetään loppuun vielä tämä, vaikka huumoribiisi onkin, on sen verran pätevä Vilkkumaa-imitaatio toiselta Maijalta:

Maija Vilkkumaa - Krapulatango (satumaa tango ;) - YouTube

Ihan mahdotonta on kovin kattavaa esittelyä saatavilla olevalla aineistolla tehdä, joka kyllä kertoo omaa kieltään siitä, kuinka hanakkaasti kyseinen esiintyjä on julkisuutta ja suosiota hakenut...
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En katsonut tämän(kään) päiväistä jaksoa, mutta ilmeisesti Reeta Vestmanin kaunis ääni toimi myös Voicen tuomareihin. Kun on vuosien ajan kuunnellut hänen musisointiaan, en yhtään ihmettele tuollaista reaktiota. Toivon hartaasti, että hän vie voiton koko kisassa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
En katsonut tämän(kään) päiväistä jaksoa, mutta ilmeisesti Reeta Vestmanin kaunis ääni toimi myös Voicen tuomareihin. Kun on vuosien ajan kuunnellut hänen musisointiaan, en yhtään ihmettele tuollaista reaktiota. Toivon hartaasti, että hän vie voiton koko kisassa.

Itse asiassa petyin. Toimi rauhallisessa alussa kuin häkä, mutta heti kun piti hieman revitellä, niin ääni alkoi ikävästi hajoamaan. Biisivalinnat ensisijaisen tärkeitä tällä henkilöllä.
 

¤Kane¤

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä tämä Reeta mielestäni hyvin veti vaikka oli valinnut helvetin vaikean biisin.

Vittu että olin mielissään kun se yks pelle eli Henry Lee Roots pullahti jatkosta pois. Oli kuin euroopan omistaja ennen esitystä ja aika paska laulaja todellisuudessa, ja kehtasi vielä yrittää pistää bändin piikkiin putoamisen.

Onkohan ihan ite keksiny tuon taiteilianimen. Henry Lee Roots, ei helevetti.!!!
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Vittu että olin mielissään kun se yks pelle eli Henry Lee Roots pullahti jatkosta pois. Oli kuin euroopan omistaja ennen esitystä ja aika paska laulaja todellisuudessa, ja kehtasi vielä yrittää pistää bändin piikkiin putoamisen.

Phytyi! Onneksi tippui. Enjoy the silence kun pärähti soimaan olin täpinöissään. Huikee biisi, mutta tää pelle veti sen aivan päin persettä. Pakko kuunnella orkkis versio ennen kuin menen nukkumaan, satana!
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Kyllä tämä Reeta mielestäni hyvin veti vaikka oli valinnut helvetin vaikean biisin.

Vittu että olin mielissään kun se yks pelle eli Henry Lee Roots pullahti jatkosta pois. Oli kuin euroopan omistaja ennen esitystä ja aika paska laulaja todellisuudessa, ja kehtasi vielä yrittää pistää bändin piikkiin putoamisen.

Onkohan ihan ite keksiny tuon taiteilianimen. Henry Lee Roots, ei helevetti.!!!
Eikös tuo ennen ihan Nenne-nimellä tunnettu, kun aikoinaan Ninja Sarasalon selkäänkin kiipeili?

Spihalla on muutama itseasiassa helvetin hyvä rock-styge, mutta eihän tuo ääni nyt oikein istu tämmöiseen kilpailuun. Ja ihan överspedeilyksihän se kukkoilu lopussa meni.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kieltämättä aika heikkotasoinen jakso. Huipentumaksikin oli saatu vanha Idols-finalisti. Saas nähdä, saadaanko tästä kaudesta ihan ensimmäisen veroista.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Olen kyllä nyt sitä mieltä että aivan liian pian uusi kausi laitettiin tulille. Jos jostain Niina Kähösistä ollaan innoissaan, niin ollaan menossa metsään.
 

Da-Capo

Jäsen
Jakson ehdottomasti suurin yllätys oli, että Tähkä sai kilpailijan itselleen, kun joku muukin tuomari oli painanut nappia. Olin varma, ettei kyseistä tapahtumaa enää tultaisi tällä kaudella näkemään, mutta niin vain Kaapo Kokkonen otti hänet Paulan sijasta.
 

K3sis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäläinen taitokiekko, Caps
Eikös tuo ennen ihan Nenne-nimellä tunnettu, kun aikoinaan Ninja Sarasalon selkäänkin kiipeili?

Sonic Roots bändiin siirryttyään vaihtoi taiteilijanimeään. Ilmeisesti pitänyt sen vaikka onkin taas Spihan kanssa keikkailemassa. Ihan hyvä rock-laulajahan Nenne on kun pysyy omilla vahvuusalueillaan.

Tänä vuonna ei kisa ole oikein jaksanut kiinnostaa vaikka kaikki lauluesitykset olenkin kelaillut jälkeenpäin. Samaa mieltä siitä, että tämä kausi tuli liian nopeasti edellisen perään vaikka vuosi edellisen alusta onkin. Oikeastaan mikään esitys ei ole säväyttänyt erityisesti mutta eipä tuo nyt kovin yllätyksenä tule.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Tuo blondi mies joka laulo Killersiä, laulo sitä kyllä hyvin. Ei mikään tekniikkamestari tai muutenkaan kovin taitava laulaja, mutta live tilanteessa mahkuja uudeksi herraseksi jollain Runaways biisillä! Ehdottomasti.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo blondi mies joka laulo Killersiä, laulo sitä kyllä hyvin. Ei mikään tekniikkamestari tai muutenkaan kovin taitava laulaja, mutta live tilanteessa mahkuja uudeksi herraseksi jollain Runaways biisillä! Ehdottomasti.

Kyllähän Kaapo hyvä laulaja on ja kohtuullisen kokenut. Minusta on jopa jonkun sortin vääryys, että Monday Box on jäänyt niin vähälle huomiolle ja tokihan Voltaskin oli hyvä bändi. Ja hienoa, että länsivantaalaisedustustakin on mukana, kun tuo Ilarikin meni putoamaan.

Tässä vielä Kaapo Kokkosen tyylinäyte Monday Boxin kanssa. Linkki vie youtubeen: The Monday Box - Radical - YouTube
 

Eskelarit

Jäsen
Carolina Storrank heittämällä omiin suosikkeihin. Olin ihan varma että vähintään kolme valmentajaa kääntyy, mutta menikin yllättävän tiukille.

Kuin myös! Tuli yöllä katsottua viime viikon jakso, koko laulun ajan odotin milloin alkaa tuomarit kääntyilemään, vähän epäuskoinen olo tuli kun kukaan ei meinannut kääntyä.. Monroehan sitten loppujen lopuksi kääntyi, hyvä vaan, saatiin tää jatkoon, toivotttavasti pääsee pitkälle!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös