The Voice of Finland

  • 671 665
  • 2 823

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ju-ma-lau-ta mikä veto Herraselta!

En ole koskaan Suomen laulukilpailuissa ollut noin fiiliksissä. Uskomaton kaveri.

Jos Herranen ei ole finaalissa, heitän tv:ni parvekkeelta. (En kuiteska oikeesti, mut joo)
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Teknisesti huippu, mutta se jokin juttu siinä puuttuu niiden esitysten perusteella, jotka itse olen nähnyt. Tulkitsijana on vielä tehtävää vaikka toki siinäkin on hyvä ja hakkaa tulkitsemisessakin esim. Idols-kilpailijat 100-0. Aikalailla varmaan makukysymyksiä. Toiseen vetoaa teknisesti upea laulusuoritus ja toiseen enemmän ne "veskuloirit", joissa on jotain muuta kuin tekniikkaa.

Tyhmää jäädä varmaan jankkaamaan, mutta mulle uppoaa Saara Aallon kohdalla kyllä todella koko pakkaus, ei pelkkä tekninen täydellisyys. Saarassa yhdistyy jotenkin sellainen terve itsetunto, herttaisuus, kunnianhimo, upea ääni ja koskettava esiintyminen. Siis itselleni.

Kim Koskinen menee omalla kohdallani vähän tällaiselle Idols-Martti Saarinen-osastolle. Kiva kundi mutta en näe uraa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eikös Herranen vetänyt tämän saman biisin viime kerralla?

Saako niin tehdä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paska biisi, loistava esitys! Ei tuo Herrasen laulu virheetöntä ole kuten kilpakumppanillaan mutta häneltä löytyy juuri se mitä minä Saara Aallolta kaipaan eli aito ja todellinen heittäytyminen. Minulle tulee tuosta vaan sellainen olo että Herranen ei ole lähtenyt tuonne esittämään mitään vaan antaa vaan kaiken tulla aidosti ja luonnollisesti, ja sen takia saa yleisön ja tilan haltuun mahtavalla tavalla.

En ole koskaan tuosta biisistä tai yleensäkään Foo Fightersista erityisemmin pitänyt, mutta Herranen teki tuosta kyllä kuunneltavan.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ju-ma-lau-ta mikä veto Herraselta!

En ole koskaan Suomen laulukilpailuissa ollut noin fiiliksissä. Uskomaton kaveri.

Jos Herranen ei ole finaalissa, heitän tv:ni parvekkeelta.
Samaa mieltä, yleensä tulee naureskellen katseltua näitä suomalaisia laulukilpailuja, mutta kaveri veti ihan pirun hyvin. Eläytyminenkin oli luonnollista, yleensä näiden laulukilpailujen yleisön sytyttämiset herättää lähinnä vain myötähäpeää, mutta Herranen onnistui oikeasti sytyttämään yleisön.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka rockista pidänkin, niin tuo Herranen ei vain iske yhtään. Pitäisi osata laulaakin, pelkkä karjuminen ei vain riitä.
Laulaa voi eri tavalla. Pelkkää karjumista tuosta nyt ei saa millään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös Herranen vetänyt tämän saman biisin viime kerralla?

Jos löytää yhtäläisyyksiä tuon biisin ja Sielun Veljien Rakkaudesta -biisin välillä niin on ehkä joko TV:ssä tai kuulossa vikaa.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tyhmää jäädä varmaan jankkaamaan, mutta mulle uppoaa Saara Aallon kohdalla kyllä todella koko pakkaus, ei pelkkä tekninen täydellisyys. Saarassa yhdistyy jotenkin sellainen terve itsetunto, herttaisuus, kunnianhimo, upea ääni ja koskettava esiintyminen. Siis itselleni.
.

Saara Aalto ärsyttää jotenkin sillä että se on liian 'kiltti'. Se euroviisun kermainen biisi on sellaista mitä en kuuntele. Nyt samaa tullu. En tykkää. Sais tippua
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aki Louhelalta tasaisen varmaa jälkeä mutta olisin kyllä toivonut nyt vähän enemmän riskinottoa ja jotain erilaista välillä. Ei missään nimessä huono, eihän tuo Louhela ole koskaan huono, mutta mitä olen herran YouTube-videoita katsellut niin pystyisi vielä paljon parempaan. Olisi ollut kiva kuulla Louhelalta myös jotain tämän vuosituhannen musiikkia tässä kilpailussa, nyt voi olla että joutuu aika tiukalle Kaikurannan kanssa ja saattoi hyvinkin jäädä viimeiseksi esitykseksi tässä kisassa.
 

Fordél

Jäsen
Tyhmää jäädä varmaan jankkaamaan, mutta mulle uppoaa Saara Aallon kohdalla kyllä todella koko pakkaus, ei pelkkä tekninen täydellisyys. Saarassa yhdistyy jotenkin sellainen terve itsetunto, herttaisuus, kunnianhimo, upea ääni ja koskettava esiintyminen. Siis itselleni.

Kim Koskinen menee omalla kohdallani vähän tällaiselle Idols-Martti Saarinen-osastolle. Kiva kundi mutta en näe uraa.

Eipä mitään, ihan hyvä näkemys ja tuo huoli Kim Koskisesta on täysin oikeutettua: mahdollisuus marttisaarisiin on suuri. Itsekin noista kahdesta näen Aallolla olevan paremmat mahdollisuudet tehdä pitkä ura. Aallon kohdalla on vain se ongelma, että mistä saadaan hänelle oikeanlaiset biisit. Helpompi se on Koskiselle vääntää biisejä, kun "vähempikin riittää". Aallolle taas pitää mun mielestä olla selkeesti suurempaa eikä niiden biisien tekijöitä löydy näiltä leveysasteilla kovinkaan paljoa.

Ja siis vielä tosta Koskisesta niin ei ollut tänään parhaimmillaan eikä muutenkaan ole allekirjoittaneen suurimipia suosikkeja. Itse liputan Mikkolan ja Herrasen puolesta, sillä heissä yhdistyy hyvä ääni ja laulu hyvään tulkintaan sekä lavaesiintymiseen.

Loppuun vielä, että tuo köyhän miehen pepewillbergin (siis oikeesti pepestäkin on näköjään köyhän miehen versio) soisi jo pikku hiljaa tippuvan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tästä Louhelasta tulee mieleen joku Toton lyhytaikainen ex-laulaja. Tukkakin puhuu sen puolesta, ettei kyseessä ole mikään tämän vuosituhannen trendsetter
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelkästään tämän illan esitysten perusteella laittaisin jatkoon Kim Koskisen, Mikko Herrasen, Mikko Sipolan ja ehkä Jesse Kaikurannan. Jos taas pitää ottaa huomioon aikaisemmatkin niin sitten onkin jo taas paljon tiukempaa Elastisen ja Paulan kilpailijoiden kohdalla, Koskinen ja Herranen sen sijaan edelleen ehdottomasti jatkoon.
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Herrasta ilman muuta toivotaan finaaliin ja voittajaksi, muuten itsestä tuntuu hieman väärältä tämän ohjelman huipennus. Nyt oli taas sitä Herrasta jossa kylmät väreet meni koko kehon läpi. Herrasta on livenäkin tullut nähtyä maiden covereiden kera ja jo silloin upposi kuin häkä.

-OO-n kanssa samaa mieltä jatkoonmenijöistä eli Herranen, Sipola, Koskinen ja Kaikuranta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä kyllä olisi ikävää jos yhtään naislaulajaa ei pääsisi finaaliin mutta niinhän sen pitäisi mennä että parhaat jatkaa. Vaan on nämä kaikki jäljelläolevat niin pirun hyviä että ihan makuasioita ketkä sinne finaaliin haluaa.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Herranenhan veti biisin paremmin kuin Grohl. Tuon osasi arvatakkin, että osa ihmisistä pitää "pelkkänä huutona", mutta siinäs pitävät. Harmi toki, jos sen vuoksi ei pääse Herranen finaaliin. Mutta onhan se nyt perseestä, että kisan kaksi parasta ovat samassa tiimissä. Finaaliinhan nuo molemmat ehdottomasti kuuluisivat.

Ja veikkaan, että noin 90% suomalaiskodeissa ihmeteltiin Herrasen kommenttia, että hänestä kuultaisiin finaalissa uusi puoli; Heavy metal. "'Sitä heviähän se on kokoajan vetänyt". Iron Maidenia siellä ilmeisesti olisi luvassa.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä laittaisin jatkoon: Herrasen, Kaikurannan, Koskisen ja Mikkolan.

Mut eihän se noin mene, Saara nyt on ihan varmasti jatkossa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Finaaliin ehdottomasti: Herranen, Louhela, Koskinen ja Mikkola.

Tylsä Sipola ei kuulu finaaliin. Kaikuranta saa pudota Louhelan tieltä jotta finaalissa ei ole kahta samantyyppistä (Kim ja Jesse).

Herranen > Aalto tässä kilpailussa, laulamisessa Aalto vie 10 000-0 toki.

Aalto kuuluu muualle esiintymään upealla äänellään, ei VOF:n finaaliin.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tästä Louhelasta tulee mieleen joku Toton lyhytaikainen ex-laulaja. Tukkakin puhuu sen puolesta, ettei kyseessä ole mikään tämän vuosituhannen trendsetter

Ei saatana. Eiköhän kuitenkin ennemmin yhdistetä Sipolan tyyli Toton Steve Lukatheriin kuin Louhela...... johonkin. Jos Bobby Kimballia tarkoitit niin siinä on ainakin 1000000 kertaa energisempi kaveri. Toki Totolta löytyy monenlaista tavaraa kun biisejä tehty neljällä vuosikymmenellä. Ei tuotanto pelkkää Afrikkaa ole.
 

Fordél

Jäsen
Tää on ihan perseestä, että jompi kumpi Herranen tai Aalto joutuu tippumaan. Parhaiden pitäisi mennä jatkoon eikä pitäisi olla mitään tallimääräyksiä. Ilman niitä jatkoon menisi mun mielestä:

Mikkola
Herranen
Aalto
Löfman/Koskinen

Mutta kun on tallimääräykset niin silloin menee jatkoon mm. toinen kaksikosta Kaikuran-Louhela, joista mun mielestä kumpikaan ei ansaitsisi finaalipaikkaa.
 

Joope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Eihän tuo Herrasen laulu mitään ihan puhdasta ole, mutta ei sen tarvitse ollakaan. Ylivoimaisesti kovin esiintyjä mitä missään näissä kykykilpailuissa on Suomessa nähty. Ei tuosta vaan voi olla pitämättä kun näkee miten paljon kaveri itse tuosta nauttii. Harmi vaan, että kahdesta parhaasta vain toinen voi jatkaa.
 

Schadowan

Jäsen
Herraselta hieno veto..

Mites näkeekö muut näissä ehdokkaissa selkeitä artistin alkuja, jotka oikeasti voisivat myydä levyjä/menestyä? Kuten Lasse Kurki tuossa mainitsi, niin aika vaikea jonkun Louhelakin on löytää omaa paikkaansa musiikkitaivaalta. Tuollainen pula-ajan Kirka tulee mieleen, ilman persoonallisuutta. Näistä finalisteista näkisin ehkä parhaimman sauman Jesse Kaikurannalla. Hänellä on kuitenkin tunnistettavin soundi koko joukosta, joka sopii loistavasti Iskelmä Radioon/Novaan ainakin tuon Sininen Sointu-biisin perusteella. Lisäksi miehellä on huikea kyky laulaa noita slovareita. Minä ja Hän on vieläkin koko skaban paras "veto".

Herranen ja Aalto ovat loistavia, mutta mitkä heidän paikkansa tulevat olemaan? Herranen on ainakin omasta mielestäni aivan selkeä bändin keulahahmo eikä sooloartisti. Aalto menee edelleen enemmän musikaalitähdestä kuin poptähdestä. Amanda on myös vähän niin ja näin, ei oikein herätä tunteita. Muistelisin nähneeni hänet jossain teatterijutuissa aikanaan.

Muista mieslaulajista puuttuu persoona niin äänestä kuin myös ulkonäöstä.

Näiden skabojen voittajien pitäisi kuitenkin tuoda jotain uutta soundillisesti/tyylillisesti/persoonallaan, mikäli mielivät huipulle. Tämän lisäksi tarvitaan hemmetin kovia biisejä, ja niitä osaa säveltää tässä maassa aika harva. Esimerkiksi Anna Puulla kävi siinä mielessä hyvä tuuri, kun sai Immosen tuottamaan ja Knipin tekemään loistavia biisejä.

Ei oo heleppoa!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pyh ja pah! Musikaaliesitykset jatkuu...

EDIT: Tämä Kim vs. Amanda -pari oli jo etukäteen aika selvä tapaus, joten ei yllätystä tässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös