The Voice of Finland

  • 671 697
  • 2 823

d2uce

Jäsen
Tuossa kun tuota pudotusta katsoi, niin on kyllä paska jengi Paulalla.

Elastinen pudotti pommin lähettämällä Kallion ja Hammarstenin himaan, big up!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuossa kun tuota pudotusta katsoi, niin on kyllä paska jengi Paulalla.

Nyt oli Paulalla aika helppo valinta kun hänen porukassaan oli kolme selkeästi ylitse muiden ja kaksi niistä meni yleisöäänillä jatkoon. Jesse Kaikuranta ansaitsi ehdottomasti mennä jatkoon ja lopuista kolmesta oli sitten ihan sama kenet valitsee koska kukaan heistä ei ollut erityisen hyvä. Melkein olisi joutanut pudottaa kaikki kolme ja nostaa Elastisen porukasta jonkun tilalle...

Elastiselle jäi aika paha paikka valita koska etukäteen ehkä heikoimmaksi (ainakin minun toimestani...) arvioidut Mikko ja Eveliina onnistuivat selkeästi ja menivät jo yleisöäänillä jatkoon. Kaikki neljä muuta ovat erinomaisia laulajia jotka kaatuivat minusta biisivalintoihinsa jotka ei välttämättä oikein suomalaisille äänestäjille putoa. Periaatteessa kaikki neljä olisivat ansainneet mennä jatkoon koska ovat hyviä, joten ihan makuasioita kenet noista pudottaa. Vähän yllätyin siitä että Elastinen valitsi Tarun.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omat suosikkini tänään Aki Louhela, Tanja Vähäsarja ja Eveliina Tammenlaakso. Hiukan on kyllä pettyneet fiilikset illan tasoon. Etukäteen odotin paljon erityisesti Karoliina Kalliolta ja Jesse Kaikurannalta. Osansa saattaa olla biisivalinnoilla, niin kuin se on täällä todettu moneen kertaan. Mikko Sippolasta vielä sen verran, että alkukarsintojen jälkeen hän on ollut mulle pieni pettymys.

Hyvä, että Mike huomautti Laurille tuosta "Sä oot ihan mieletön" -kommentoinnista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi että minua harmittaa vieläkin tuo Aki Louhelan biisivalinta, kun minä oikein odotin tuota You are so beautifulia! Kun taso jäi nyt kokonaisuudessaan näin vaisuksi niin tuo olisi takuuvarmasti räjäyttänyt potin heti alkajaisiksi, mutta onneksi meni nyt kuitenkin jatkoon tuollaisella vähän mitäänsanomattomallakin biisillä.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Tällaisen järjestyksen minä näistä saisin:
1. Taru Ratilainen - Fallin'
2. Mikko Sipola - Use somebody
3. Eveliina Tammenlaakso - Respect
4. Jesse Kaikuranta - Piiloon
5. Aki Louhela - I won't let you go
6. Karoliina Kallio - If I had you
7. Tanja Vähäsarja - Vanha sydän
8. Lauri Mikkola - Open your eyes
9. Isabella Hammarsten - Rude boy
10. Nelli Petro - C'est la vie
11. Anfisa Proskuryakova - Nobody's perfect
12. Sophie Aittola - I don't believe you

Siis kai tämä listaus on tehty ihan vitsillä? Jos ei ole, niin miten voit laittaa Muovi-Karoliinan Vähäsarjan ja Mikkolan edelle? Kallion esitys oli mielestäni tänään Sophien epäselvän ja hiljaisen vedon kanssa illan surkein. If i had you kuulosti ihan korvasta sisään ja toisesta korvasta -ulos tyyppiseltä laulamiselta - tuloksena täydellinen pannakakku. Hyvä että Kallio tippui. Yeah!

Tuomareiden sä olet paras -hehkutus alkaa jo hieman kyrsiä... rakentavaa kritiikkiä ei kuultu heiltä tänään yhtään.

----

Illan parhaimmat olivat mielestäni Vähäsarja, Mikkola ja ensimmäisenä laulanaut Louhela. Lauri Mikkola yllätti kyllä kieltämättä noin hyvällä vedollaan, täysin ansaittu jatkopaikka. Moves like jarmo oli vielä ihan untuvikko-tasolla, kunnes sitten tänään näytti tuikkivansa kuin tähti taivaalla. Kerrassaan huikea veto.

Vähäsarja illan paras. Jäätävä tulkinta!

---

Mitäpä sitä muuta enää... niin se tietenkin, että Ela rummutti itseään taas tutussa epätahdissaan. Värisee aina silmiin.
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olipas aika vaisu esitys nuoremmalta Hammarstenilta, jos verrataan siihen mahtavaan show'hun minkä pisti pystyyn siskonsa kanssa edellisessä vaiheessa. Oli niin pirun tasapaksu biisi että ei tuosta oikein saanut mitään irti, ja esiintymisessäkään ei ollut nyt samaa heittäytymistä kuin viimeksi.

Ihan paska taso oli kyllä tällä viikolla verrattuna viime viikkoon, vaikka yhtään varsinaisesti huonoa esitystä ei mukaan mahtunut. Biisit oli vaan niin täydellisen mitäänsanomattomia että hyvätkään laulajat ei päässeet loistamaan.

Tällaisen järjestyksen minä näistä saisin:
1. Taru Ratilainen - Fallin'
2. Mikko Sipola - Use somebody
3. Eveliina Tammenlaakso - Respect
4. Jesse Kaikuranta - Piiloon
5. Aki Louhela - I won't let you go
6. Karoliina Kallio - If I had you
7. Tanja Vähäsarja - Vanha sydän
8. Lauri Mikkola - Open your eyes
9. Isabella Hammarsten - Rude boy
10. Nelli Petro - C'est la vie
11. Anfisa Proskuryakova - Nobody's perfect
12. Sophie Aittola - I don't believe you

Mun mielestä Jesse oli aika huono tänään. Ja Kallion veto oli pliisuhko euroviisut mieleen tuova veto. Muuten oma lista samantapainen, mutta Kaikuranta ja Kallio listalla alaspäin ja Vähäsarja top 3:seen!
 
Suosikkijoukkue
Sini-puna-valkoinen, Kupittaan ylpeys!
Se on kyllä pakko sanoa, että suurin osa tämän kisan laulajista on ottanut enemmän mallia amerikkalaisista staroista kuin suomalaisista laulajista. Tämä tässäkin ketjussa puitu "sopisi ennemmin jenkkeihin mutta siellä on kilpailua enemmän" -dilemma pätee moneen muuhunkin kuin Saara Aaltoon.

Mua ei toi Lauri Mikkola sytytä oikein yhtään ja olisin valinnut Hammarstenin. Mutta ei oikein passaa valittaa Elastisenkaan valinnoista, kun pudotti Kallion. Paula teki todella onnistuneet valinnat. Onneksi Jesse sai jatkaa. On kuitenkin kirkkaasti yksi parhaista laulajista ja tulkitsijoista tässä kisassa.

Biisivalinnat menivät tosiaan tänään vähän vihkoon. Elastinen valitsee jatkuvasti huonoja biisejä. Se vähän latisti meininkiä, vaikka hyvät laulajat pitivätkin tason korkealla.
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Mikä saatana tässä on että kaikki on valinneet ihan ihmeellisiä biisejä? Erinomainen laulaja tuo Tanjakin mutta ihan paska biisi jos minulta kysytään. On kyllä todella paljon heikompi taso kuin viime viikolla vaikka yhtään huonoa laulusuoritusta ei ollakaan vielä kuultu.

Siis haloo... mitä kappaleita sä sitten oikein odotat noiden kilpailijoiden laulavan? Sun lempibiisejä...? Maybe in your dreams, mutta ei aikuisten oikeassa maailmassa.

Jottei ihan turhaksi viestiksi jää, niin todettakoon, että olihan toi Mikkokin ihan hyvä ja hänkin yllätti, kerran särähti vähän häiritsevästi... muuten ihan hyvän puolelle kallistuva esitys.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis kai tämä listaus on tehty ihan vitsillä? Jos ei ole, niin miten voit laittaa Muovi-Karoliinan Vähäsarjan ja Mikkolan edelle?

Miksi en voisi laittaa? Minun mielipiteestänihän tässä vain on kysymys.

Siis haloo... mitä kappaleita sä sitten oikein odotat noiden kilpailijoiden laulavan? Sun lempibiisejä...?

Se kieltämättä olisi optimitilanne.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika käsittämätön kommentti. Mitä nyt yhdellä mainoskatkolla vilkaisin, niin toisessa joukkueessa esiintyi Suomen kovimpien mieslaulajien joukkoon lukeutuva Mikael Konttinen eikä hänen parinaan ollut Heidi Kyrökään kovin paskalta kuulosta...

Joo, kun kirjoitin kommenttia, niin äänessä oli tää toinen tiimi. En tiedä keitä he olivat, mutta tää tää naikkoinen veti ainakin huolella vihkoon siinä vaiheessa. Kyrö ja Konttinen hoiteli omat osuutensa ihan ok, mitä nyt ehdin kuunnella. Se offtopikista.

Aika hassua, että kerrankin tuomarit teki ne valinnat noissa pudotuksissa, mitä olisin itsekin tehnyt. Tälla kertaa näin ja tyytyväinen olen siltä osin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielipiteistähän pitää kiistellä, oletko kuullut?

Ei tarvitse, koska minun mielipiteeni on aina oikea...


EDIT: No mutta ihan vakavissaan. Minä saatan analysoida kyllä aika paljonkin noita esityksiä mutta loppujen lopuksi kun noita järjestykseen laittaa niin ihan fiilispohjalta mennään. Siihen vaikuttaa laulusuorituksen ja persoonan lisäksi vahvasti myös biisivalinta koska jotta pystyisi nauttimaan esityksestä niin biisin pitää olla sellainen josta pitää. Nyt vaan esim. tuo Karoliinan esitys oli miellyttävämpää kuunneltavaa kuin Tanjan tai Laurin koska noiden jälkimmäisten biisit oli jokseenkin sietämätöntä kuunneltavaa hyvistä laulusuorituksista huolimatta. Ei tuo Karoliinankaan esitys huippuhyvä ollut, ja periaatteessa tuossa tämän päivän listassa erot on kaikkien välillä niin pienet koska koko ilta oli niin tasapaksu, mutta tuo biisi vaan oli nyt parempi ja esitys kokonaisuutena siksi miellyttävämpi. Tuo kuudes sija listallani ei tarkoita todellakaan että olisin varsinaisesti pitänyt esityksestä, se kertoo vaan siitä kuinka heikko taso tänään oli.

Se kenet minä sitten olisin jatkoon laittanut on osittain eri näköinen kuin tuo lista jonka laitoin tänne, koska siihen vaikuttaa sitten myös se miten kukin on esiintynyt aikaisemmissa vaiheissa.

Ja mitä tulee sitten tuohon harrastamaani kitinään ja natinaan biisivalinnoista, niin en minä nyt todellakaan sitä tarkoita vakavissani että kaikkien pitäisi laulaa vain minun suosikkibiisejäni. Mutta toivoisin että jokainen valitsisi jonkun mieleenjäävän biisin johon he ensinnäkin pystyisivät tuomaan jotain omaa juttua, mutta myös sellaisen biisin joka toisi heidän äänistään ja esiintymisestään parhaat puolet esiin. Tänään suurin osa valinnoista oli minusta ihan pirun tylsiä. Täysin yhdentekeviä ja mitäänsanomattomia biisejä jotka eivät saaneet oikein ketään loistamaan. Mutta kuten sanoin niin se on vaan minun mielipiteeni, jollekin tuollaisen musiikin ystävälle tämä saattoi olla ihan huippuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Olipas tylsä kattaus tänään. Samaan syssyyn muutama ajatus siitä, miksen minäkään syty loistavasti laulavasta Saara Aallosta. Millähän hänen levyjään ja keikkojaan myydään tv-nosteen taittumisen jälkeen? En keksi kiinnostavia syitä.

Ilmeisin vertailukohta on Anna Puustjärvi, joka on Idolsin kautta breikannut kauppatieteiden maisteri mutta kuitenkin monissa haastatteluissa suosionsa keskellä ilmaissut olevansa ns. yksi jätkistä kiertuebändin mukana. Väittäisin, että Suomen kaltaisessa pienessä maassa persoonan mutkattomuudella ja inhimillisyydellä on merkittävä vaikutus suosioon. Saarasta en tähänastisen vaikutelman perusteella usko samaa. Kansainvälisille areenoille hän sanookin tähtäävänsä, mutta teknisesti taitavia laulajia on ihan riittävästi tässä maailmassa, joten sitten on parempi löytää joku taikuri biisintekijäksi.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tätä ketjua lukiessa voisi kuvitella, että kisassa on toinen toistaan keskinkertaisempia wannabe-artisteja. Helvetin hyviä vetojahan nuo olivat kaikki. Osalla biisivalinta osui paremmin, osalla ei ihan niin hyvin.
 

Miguel

Jäsen
Tätä ketjua lukiessa voisi kuvitella, että kisassa on toinen toistaan keskinkertaisempia wannabe-artisteja. Helvetin hyviä vetojahan nuo olivat kaikki. Osalla biisivalinta osui paremmin, osalla ei ihan niin hyvin.

Olen samaa mieltä. Mutta olen siinä määrin suomalainen, että minua ei tällainen suuren maailman "sielukas" tai groovaava musiikkiesitys puhuttele, jollei siinä ole todellista draivia. Tänään sitä oli minun mielestäni isoissa määrin vain Eveliina Tammenlaaksolla ja heikosta biisivalinnasta huolimatta Aki Louhelalla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä haluan vielä korostaa sitä että tänään ei siis kuultu yhtään oikeasti heikkoa laulusuoritusta, vaan kaikki olivat hyviä. Mutta minä en vaan pysty nauttimaan huonosta musiikista vaikka laulaja olisi oikea perkele laulamaan, ja tänään kuultiin suurimmaksi osaksi sellaista musiikkia josta en pidä yhtään. Ja jotenkin minulle jäi vaan sellainen kuva että iso osa oli epäonnistunut biisivalinnassaan sikäli että se ei tuonut heistä parasta esille. Suurimman osan kohdalla tuo kaksintaistelu oli ihan eri luokkaa, ja oikeastaan Mikko Sipola ja Eveliina Tammenlaakso olivat ainoat jotka pystyivät parantamaan edellisestä esityksestään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuomaripudotukset on molemmissa jaksoissa mennyt mieleni mukaan, siis niistä mitä valittavissa on ollut, Aallon olisin toki pudottanut jo viimeksi.

Tämän illan jaksosta ei muuta sanottavaa, kuin että kaikki onnistuivat. Vähäsarja oli illan ykkönen, biisivalintakin oli täydellinen. Kaunis melodia, kauniit sanat, ei-liian-taitava alkuperäisesittäjä. Eriniä onkin tullut paljon kuunneltua, automusiikkia.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heh, kun ensimmäisen kerran näin tähän ketjuun postatun biisilistan niin meinasin jo kirjoittaa, että voi olla ettei ihan jatkislaisille saatika suomalaisille uppoa... Seuraava kommentti kyllä pisti naurattamaan, summasi aika lailla koko illan vastaukset yhteen viestiin. :)

Me ollaan Suomessa. Laulakaa hevia suatana

Noh, leikki leikkinä (onko muuten hiukan ärsyttävä sanonta). Ei tämä ehkä niin huikeaa tykitystä ollut kuin viime jaksossa, mutta kuten esim. -OO- sanoi, niin kaikkihan nuo pirun hyvin laulaa. Itse (moi Evil) tykkäsin kuitenkin hiukan enemmän myös biisivalinnoista kuin "kiikarit".

Ekaksi täytyy vähän tuosta Karoliina Kalliosta puhua, nimittäin nyt mä ymmärrän ehkä vähän paremmin miksi jotkut syyttivät Saara Aaltoa laskelmoinnista ja sieluttomuudesta. Mua alkoi melkeinpä ärsyttämään se Kallion kameralle flirttailu, ja miksi helvetissä "you" täytyy lausua "shuu"? Tuo on joku varmaan joku Kallion tavaramerkki, sitä se käytti mm. siinä koelaulussa, Waldo's Peoplessa ja mielestäni parit Tartu Mikkiin -jaksotkin olen katsonut missä Kallio on, ja joka toiseen lauluun saadaan "shuut" ja "shaat" ja "sheet".

Siis en mä usko että hän on mitenkään sen laskelmoivampi kuin muutkaan mutta se mielikuva mulle vaan tuli, joten nyt ymmärrän näitä ihanan Saara Aallon "dissaajia".

Paulan joukkue on tähän mennessä kyllä heikoin. Kaikki tykkää tästä Tanja Mikäliestä vaan minä en. En sitten lainkaan, minä sitten inhoan tuonkaltaista esiintymistä ja sitä tangovibraa.

Taru oli loistava, meni tämän TOP-24 -kierroksen kuuden parhaan joukkoon minun papereissani.

Tästä nuoresta Respect-tytöstä olen vähän samaa mieltä jonkun kanssa kuka sen sitten kirjoittikin, että meni vähän huutamiseksi. Silti kuitenkin hyvä esitys nuorelt flikalt ja olin ihan iloinen siitä että pääsi jatkoon.

Mikko se näytti sen, että ei aina tarvii olla mitään tajunnan räjäyttävää kikkailua ollakseen hieno esitys. Komeasti veti, yksi suosikeistani tämän jälkeen. Taitaa mennä niinikään sinne TOP-6:een tai ainakin ihan siihen havinoille.

Tää Lauri oli sinänsä hyvä, mutta tästä biisivalinnasta mä en sitten kauheasti tykännyt. Mutta onhan tuolla jätkällä ihan mieletön ääni!
 

Soolo

Jäsen
Ei voi kuin ihmetellä sitä, miten esimerkiksi Karoliina ja Isabella ampuivat itseään päähän noilla biisivalinnoilla. Todellakin yhdyn siihen kritiikkiin mitä täällä on esitetty noista biiseistä kautta linjan. Aivan älytöntä eritoten Kallion eurodanceläjä jonka vielä lausui päin persettä ja koomisesti. Hammarstenin alku oli lupaava, mutta sen jälkeen tuo reggae-rihannan biisi hajosi hämäräksi revittelyksi josta tiesi jo ettei ääniä liiemmin tule tippumaan. Viimeisenä esiintyminenkään ei varmaan auta tuossa äänestyksessä. Taru valitsi äänelleen sopivan kappaleen ja veti sen sielukkasti, siksi jatkoon.

Jatkoonmenijät oli ok, paitsi itse pidin sen venakon esityksestä aika paljon. Mutta ei mitään oikeusmurhia tällä kertaa nähty. Mitä nyt kaksi potentiaalista naishuippua tekivät sen ihan itse.

Kannattaisi valita joku sellainen ei niin tunnettu, mutta ensi kuulemalta koukuttava biisi vedettäväksi. Esimerkiksi Jessen edellinen oli yhtä tuntematon minulle kuin tämänkertainenkin, mutta niin paljon paremmin eka kerralla uppoava kappale.
 
K

Kiekkokatsoja

Tosiaan suosikit ovat menneet jatkoon tänä ja viime perjantaina. No odotin tosin, että Karoliina Kallio menisi jatkoon, mutta biisivalinta oli surkea.

Muutenkin, en ymmärrä miksi pitää vetää riskillä tuntemattomia biisejä, tai sellaisia, missä ei laulajan kyvyt tule esille?

Toinen epäkohta on tuo tuomareiden ylihehkutus. ei kaikki ole olleet niin huippuja, mitä ovat väittäneet.

Hyvä kisa, ja tasokaskin se on.
 

stiffler

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Taisipa olla kauden vaisuin jakso tähän mennessä. Hyvinhän ne suurimmaksi osaksi lauleli, mutta yksikään esitys ei kyllä sytyttänyt kunnolla. Kaikurantakin floppas huolella odotuksiin nähden.

Hahmotellaanpa jonkinlaista omaa mieltymystä viimeisimmistä esiintyjistä:

1. Tanja Vähäsarja - Vanha sydän
2. Nelli Petro - C'est la vie
3. Eveliina Tammenlaakso - Respect
4. Anfisa Proskuryakova - Nobody's perfect
5. Lauri Mikkola - Open your eyes
6. Mikko Sipola - Use somebody
7. Aki Louhela - I won't let you go
8. Taru Ratilainen - Fallin'
9. Karoliina Kallio - If I had you
10. Jesse Kaikuranta - Piiloon
11. Isabella Hammarsten - Rude boy
12. Sophie Aittola - I don't believe you
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Toinen epäkohta on tuo tuomareiden ylihehkutus. ei kaikki ole olleet niin huippuja, mitä ovat väittäneet.

Jokainen tuon kisan laulajista vois aloittaa/jatkaa keikkailua ihan millon vaan, eikä heidän laulussaan teknisessä mielessä paljon kritisoitavaa ole, tai jos onkin niin ihan kuin nämä kokeneet laulajat eivät tiedä mitä heidän tulisi kehittää ja mitä ei. Ei siihen tarvita Elastista kertomaan, että joo sun pitäs vähän tuota ylärekkarii säätää. Siinä mielessä on hyvä, että on päätetty ottaa positiivinen ja KEVYT mieli perjantai-illan viihde ohjelmaan.

näin hyvässä showssa preesens ja uskottavuus on ne asiat missä eroa tehdään kilpailijoiden välillä ja kyllähän se sitten ihan selkeästi punasilla penkeilläkin näkyy, jos joku on oikeasti tehnyt eroa muihin.

Karoliina Kallion putoaminenkin kertoo sen, että vaikka olet kenties paras laulaja kisassa, niin jos sulla ei ole sitä x-fäktöriä niin putoat.

Anfiisan olisin toivonut jatkavan ja miehetkin oli hyviä eilen. Se 16 vuotias veti kyllä parhaimman menobiisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös