Teuvo Hakkarainen – legenda jo eläessään

  • 29 779
  • 143

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Teukkahan osaa sujuvasti Espanjaa. Sehän on sahaillut noilla suunnilla jo pidempään. Siinä mielessä meni nyt vittuilu päin seiniä. Junttikin voi osata jotain, kuten esim. puhua eri kieliä, tehdä duunia paremmin kuin moni muu. Eri mieltä lienee monen kanssa ja siksi "tiedostavat" kaupunkilaiset vittuilevat. Teuvoa tuskin kiinnostaa.
Niin, mutta osaako vaimoke suomea? Siitähän tässä vitsailtiin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko? MInä olen ollut siinä uskossa, että Teuvo ei ole ollut ainakaan vanhempiensa perustaman (ja moneen kertaan palokuntaa, poliisia ja vakuutusyhtiöitä työllistäneen sekä runsaasti yhteiskunnalta tukea saaneen) sahan pääomistaja tai toimitusjohtaja, vaan puikoissa on ollut veljensä. Voin kyllä olla väärässäkin.

Ei taida Hakkaraisilla olla mitään tekemistä enää sahan kanssa. Sattumaa tai ei niin sen jälkeen on näköjään lähtenyt liikevaihto ja tulos kasvuun.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko? MInä olen ollut siinä uskossa, että Teuvo ei ole ollut ainakaan vanhempiensa perustaman (ja moneen kertaan palokuntaa, poliisia ja vakuutusyhtiöitä työllistäneen sekä runsaasti yhteiskunnalta tukea saaneen) sahan pääomistaja tai toimitusjohtaja, vaan puikoissa on ollut veljensä. Voin kyllä olla väärässäkin.
En toki tiedä sahoista juuri mitään, mutta pieniä palonalkuja ja viisi suurta tulipaloa kuulostaa kovin huonolta tuurilta ollakseen ihan sattumaa. Taivaan isä varmaan takana. Jos olisin vakuutusyhtiössä töissä, en myöntäisi sahalle vakuutuksia.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onko? MInä olen ollut siinä uskossa, että Teuvo ei ole ollut ainakaan vanhempiensa perustaman (ja moneen kertaan palokuntaa, poliisia ja vakuutusyhtiöitä työllistäneen sekä runsaasti yhteiskunnalta tukea saaneen) sahan pääomistaja tai toimitusjohtaja, vaan puikoissa on ollut veljensä.

Kyllähän Teuvo osakkaana on ollut, myi osuutensa aika lailla niihin aikoihin, kun poliittinen ura lähti nousukiitoon. Veljensä sen sijaan myi osakkuutensa jokin aika sitten.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kyllähän Teuvo osakkaana on ollut, myi osuutensa aika lailla niihin aikoihin, kun poliittinen ura lähti nousukiitoon. Veljensä sen sijaan myi osakkuutensa jokin aika sitten.

Olen minäkin ollut yhtiön pienosakkaana, mutta kun en ollut laittanut kuitenkaan omaa pääomaa yritykseen, ollut hallituksen pj tai edes firman tj, niin en nyt kehtaisi väittää työllistäneeni ihmisiä. Käsittääkseni Hakkaraisten vanhempien jälkeen Terho-veli tuota firmaa pyöritti ja Teuvo oli lähinnä työntekijä. Tätä puoltaisi myös se, että eduskunnan sivuilla olevassa esittelyssäkin lukee kohdassa Ammatti / arvo: työmies, sahuri eikä esimerkiksi yrittäjä.

Eipä tuolla minulle nyt mitään merkitystä ole, hyvä työmies on hyvä työmies ja ihan yhtä pätevä ihminen eduskuntaan siinä missä isommatkin herrat. Aina vaan vähän särähtää korviin tuo perustelu siitä, kuinka on luonut ihmisille töitä ja valtiolle verotuloja. Vaikka todellisuudessa koko bisnes on tullut perintönä, sahan toiminta on ollut jokseenkin erikoista, tukia kerätty varmaan enemmän kuin maksettu veroja ja se todellinen päättäjäkin on ollut joku muu henkilö.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En toki tiedä sahoista juuri mitään, mutta pieniä palonalkuja ja viisi suurta tulipaloa kuulostaa kovin huonolta tuurilta ollakseen ihan sattumaa. Taivaan isä varmaan takana. Jos olisin vakuutusyhtiössä töissä, en myöntäisi sahalle vakuutuksia.

Kyllähän niitä sahoja ja höyläämöitä palaa. Ei nyt ihan sama juttu kuin savusaunojen kanssa* mutta valitettavan yleistä kuitenkin. Monet toimivat vanhoissa tiloissa ja vanhoilla koneilla ja pölyä on väkisinkin kaikkialla.

Mutta et sinäkään nyt ehkä ihan väärillä jäljillä ole, tuossa linkkaamassani artikkelissahan oli mm. tällainen kohta:

Poliisi tutkikin paloa tuhopolttona. Esitutkinnassa kuultiin syylliseksi epäiltynä miestä, joka myönsi ennen paloa uhkailleensa Hakkaraisia vanhojen kaunojen takia. Mies kuitenkin kiisti ehdottomasti sahan polttamisen, sillä asia ei hänen mukaansa ollut käynyt mielessäkään. Tutkinta ei johtanut mihinkään, ja poliisi lopetti sen tuloksettomana.

Heimopäällikkömeininkiä selvästi.

* Savusaunojahan on tunnetusti vain kahta sorttia: palaneita, ja niitä jotka tulevat joskus palamaan.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli bongattua Teuvo Hakkarainen Linnan juhlien kättelyjonossa nuorikkonsa kanssa. Varmasti Teuvo kulissien takana on karismaattinen kaveri, mutta ihmettelen silti, miten hän näitä itseään huomattavasti nuorempia latina-naisia hurmaa.
 

Haudankaivaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, NHL:n suomalaiset, Porin Ässät, Lion #79
Teuvo Hakkarainen on kyllä erittäin mielenkiintoinen hahmo. Kahdeksan luokkaa peruskoulua käynyt sahanomistaja, joka on ponnistanut eduskuntaan ja europarlamenttiin. Latinalainen Amerikka on Teuvolle tuttu jo 1990-luvulta, sillä hän myi vanhan sahansa 1990-luvun alkupuolella Hondurasiin ja kävi kouluttamassa paikallisia pyörösahojen käyttäjiä ja teroittajia.

Hakkaraiselle on kyllä muutenkin sattunut ja tapahtunut. Keväällä 2021 Hakkaraista puukotettiin Hondurasissa. Seiskan mukaan koira oli hyökännyt Teuvon ystävän lampaan kimppuun. Teuvo puolusti lammasta ja tappoi koiran. Koiranomistaja puolestaan puukotti Hakkaraista. Ei tainnut koiranomistaja tajuta puukottaneensa suomalaista meppiä. Hakkarainen vietti kaksi päivää paikallisessa sairaalassa, hänen mielestään tilanne ei ollut vakava.

"Voin hyvin, se oli vain pikku naarmu, Hakkarainen kommentoi Iltalehdelle Brysselistä". Hakkarainen myös palasi parlamentin työhönsä äkkiä, ja etänähän se onnistui hyvin.

Kun ottaa huomioon Hakkaraisen rikostaustan, niin tässähän on jo melkein elokuvan ainekset.

Hakkarainen tuomittiin vuonna 1986 Suomussalmen kirkon ehtoollishopeiden törkeästä varastamisesta, haaskauksesta ja kulkuneuvon juopuneelle luovuttamisesta. Vuonna 1987 Hakkarainen oli matkustajana autonsa takapenkillä, kun juopunut kuljettaja törmäsi puuhun aiheuttaen etupenkillä istuneen matkustajan kuoleman. Hän on myös itse saanut tuomion rattijuopumuksesta 1980-luvulla. Hän kuului helluntaiseurakuntaan, mutta hänet on erotettu käytöksensä ja julkisuuskuvansa vuoksi.

Omaa nettisivuaan Hakkarainen ei ole viitsinyt päivittää kahdeksaan vuoteen, kun etusivulla lukee yhä: "Olen 55-vuotias kansanedustaja".
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en ihan niin kyyninen haluaisi olla, että yksinomaan Hakkaraisen varallisuus saisi nämä nuoret naiset yksi toisensa jälkeen lähtemään Hakkaraisen kelkkaan, mutta kaiketi sillä vaikutusta on. Hakkaraisella on kuitenkin taustaa väkivallasta, sekä alkoholiongelmasta. Sikäli mielenkiintoista, että ulkomaalaiset ei-eurooppalaiset naiset eivät ole myöskään hyvinkin suoraviivaisen rasistisista tölväyksistä tunnetulle hakkaraiselle ongelma.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hakkaraista kaiketi äänestetään paljon "läpällä"? Jotenkin haluaisin uskoa persuleiristäkin löytyvän useita Brysselissä aikaankinsaavia poliitikkoja, mutta oletettavimmin Hakkarainen ensi kesänä taas sinne äänestetään.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hakkaraista kaiketi äänestetään paljon "läpällä"? Jotenkin haluaisin uskoa persuleiristäkin löytyvän useita Brysselissä aikaankinsaavia poliitikkoja, mutta oletettavimmin Hakkarainen ensi kesänä taas sinne äänestetään.
Teemu Keskisarjan voisi lähettää sinne Hakkapeliittojen jälkiä kulkemaan. Plussana häntäkin voi äänestää läpällä.
 

MegaForce

Jäsen
Itse en ihan niin kyyninen haluaisi olla, että yksinomaan Hakkaraisen varallisuus saisi nämä nuoret naiset yksi toisensa jälkeen lähtemään Hakkaraisen kelkkaan, mutta kaiketi sillä vaikutusta on. Hakkaraisella on kuitenkin taustaa väkivallasta, sekä alkoholiongelmasta. Sikäli mielenkiintoista, että ulkomaalaiset ei-eurooppalaiset naiset eivät ole myöskään hyvinkin suoraviivaisen rasistisista tölväyksistä tunnetulle hakkaraiselle ongelma.
Kehitysmaasta on länsimaalaisen henkilön suhteellisen helppo pokata paikallinen henkilö kumppanikseen. Länsimaalainen nähdään varakkaana, vaikka olisi täällä "vain" keskiluokkaa. Tähän perustunee esimerkiksi se, kun moni hakee kumppanin Thaimaasta, Filippiineiltä, Gambiasta tms. Toki moni suhde perustuu varmasti puhtaasti rakkauteen, mutta myös rahalla vaikuttaa olevan näissä vaikutusta.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kehitysmaasta on länsimaalaisen henkilön suhteellisen helppo pokata paikallinen henkilö kumppanikseen. Länsimaalainen nähdään varakkaana, vaikka olisi täällä "vain" keskiluokkaa. Tähän perustunee esimerkiksi se, kun moni hakee kumppanin Thaimaasta, Filippiineiltä, Gambiasta tms. Toki moni suhde perustuu varmasti puhtaasti rakkauteen, mutta myös rahalla vaikuttaa olevan näissä vaikutusta.
Joo ovathan "postimyyntivaimot" jne. olleet ilmiö pitkään, mutta jossain mittakaavassa edelleen 2023. Voisi vain sikäli olettaa heidän etsivän Hakkaraista merkittävästi nuorempaa puolisoa.
 

rpeez

Jäsen
Joo ovathan "postimyyntivaimot" jne. olleet ilmiö pitkään, mutta jossain mittakaavassa edelleen 2023. Voisi vain sikäli olettaa heidän etsivän Hakkaraista merkittävästi nuorempaa puolisoa.
Tuo Hakkaraisen "nuorikko" ei ole enää kovin nuori itsekään, 46-vuotias. Rahan lisäksi asema yhteiskunnassa merkitsee varmaan paljon.

Itse toivon vain ja ainoastaan, että Hakkarainen kohtelee noita naisia hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös