Terveys

  • 10 281
  • 56

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Päivittäin menee kolmea. Yksi noista kahdessa kahdella eri vahvuudella, eli tavallaan neljää. Onneksi noista täydet korvaukset, halpoja apteekkireissuja.

Tarvittaessa taitaa olla lähinnä pari tujumpaa särkylääkettä, jotka nekin unohtuu usein kaappiin vuodeksi.

Tuo päivittäin-osio laskenut muuten kahteen. Eli tavallaan kolme huomioiden tuon yhden kaksi eri vahvuutta. Pitäisi ehkä pyytää lääkäriltä resepti vain tuohon pienempään, niitä ottaisin sitten enemmän. Nojoo, ei isoista rahoista puhuta.

Mutta tsemppini @Kiekkokatsoja. Itsellä suuri helpotus oli, kun sain eläkepaperit. Tykkään, kun voin keskittyä siihen, missä voin itse päättää ajankäytön ja muutenkin tehdä sitä juuri omalla tavallani.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Liittyy ketjun otsikkoon, joten laitetaan tänne:

Millaisia terveys-/sairausvakuutuksia palstaveljillä on ja millaisia summia joudutte vakuutuksistanne vuosittain pulittaa?

Itselläni menee se rapia 500 e vuodessa OP:n terveysvakuutukseen ja henkivakuutukseen yhteensä. Lapsen vakuutukseen toinen mokoma.
 
K

Kiekkokatsoja

Liittyy ketjun otsikkoon, joten laitetaan tänne:

Millaisia terveys-/sairausvakuutuksia palstaveljillä on ja millaisia summia joudutte vakuutuksistanne vuosittain pulittaa?

Itselläni menee se rapia 500 e vuodessa OP:n terveysvakuutukseen ja henkivakuutukseen yhteensä. Lapsen vakuutukseen toinen mokoma.
Mulla ihan perus terveysvakuutus. Omavastuu on /sairaus, mutta ylimemenevästä korvataan ihan hyvin. Onneksi tuli hommattua ajoissa, tuollainen ihan ok vakuutus. Vuosimaksua en muista, mutta on alle tuon mainitsemasi summan.

Terveys on kyllä asia, jonka edessä tulee nöyrtyä, ja sopeutuakin tilanteeseen riittävästi. Kyllä tää tästä taas rullaa eteenpäin.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Itse olen fyysisesti melko terve, ainoastaan lievä skolioosi selässä joka ei suuremmin vaikuta elämään lukuunottamatta sitä ettei pysty oikein mitään raskaampia kantelemaan. Tuon vuoksi armeijankin suoritin b-miehenä. Lisäksi minulla on "jännitysvatsa" eli melko helposti menee maha sekaisin jos on jotakin stressiä.

Henkisellä puolella on ollut enemmänkin ongelmia. Jonkinmoista masennusta läpi elämän ja erinäistä päihderiippuvuutta. Alkoholin kanssa painin edelleenkin, mutta muista substansseista olen pääosin päässyt eroon. Opiaatit jäivät onneksi kokeiluasteelle ja samoin bentsot. Kannabiksenkin olen lopettanut koska se passivoi liikaa. Tutkimuskemikaalikokeiluista tuli psykoosi jonka seurauksena tulin jonkun aikaa melko pelokkaaksi ja epäsosiaaliseksi. Hyvä puoli siinä oli kuitenkin se, että oppi viimeinkin tajuamaan sen kuinka hauras ihmismielikin voi olla. Alkoholin jälkeen eniten koukkua on aiheuttanut amfetamiini. ADHD-diagnoosin jälkeen selvisi että olen tuolla "itselääkinnut" itseäni. Nykyään saan sitä laillisesti apteekista ja se onkin minulle lääke joka on parantanut hieman oireitani joskaan ei niitä täysin pois vie. Minulla on myös jonkin verran autismin piirteitä, mutta niitä ei ole ikinä tutkittu tarkemmin. Joskus neurologisiin testeihin...

Syömishäiriötäkin löytyy ja se tuntuu aina palaavan takaisin. Olen kuitenkin 185cm pitkä ja olen vieläkin alipainoinen vaikka painoa olenkin saanut takaisin. Silloin psykoosin jälkeen tilanne oli pahimmillaan kun painoin juuri ja juuri 50 kiloa. Silloin en voinut hyvin.

Kyllä sitä saa olla kuitenkin onnellinen siitä kuinka terveenä on pysynyt. Se vain tuppaa aina unohtumaan. Sitten kun on joku reikä hampaassa sitä aina muistuttelee että enää en ota terveyttä itsestäänselvyytenä. Vaan sitten se taas unohtuu. Pitäisi pitää parempaa huolta terveydestä. Tupakointi pitäisi lopettaa.

Eräs kaverini sairasti syövän. On sen jälkeen nähnyt maailman eri perspektiivistä ja koittaa nauttia joka päivästä aivan kuin olisi viimeinen. Varmasti tuommoinen pysäyttää. Tsemppiä kaikille!
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ilmaisia vinkkejä, miten voi edistää omaa terveyttään:

- älä tupakoi
- älä käytä runsaasti alkoholia
- vältä stressiä
- vältä ylipainoa
- nuku riittävästi
- harrasta liikuntaa
- syö terveellisesti (runsaasti kasviksia, kuituja, vältä liiallista suolaa, tyydyttynyttä rasvaa ja sokeria)
Kaikki muut vinkit ovat toteutettavissa, mutta tuo vältä stressiä ei ainakaan itsellä, eikä varmasti monella muullakaan onnistu.
Tuo stressi kun ei ole mikään tahdon alainen juttu niin kuin lenkille lähtö, terveellisen ruoan syönti, alkoholin välttäminen jne.
Haluaisin olla stressaamatta, mutta kun on sellainen työ, että välillä ne työasiat tulevat kotiin ja kun oikein on tiukkaa töissä, niin jopa uniin.
Minä en pysty olemaan työpaikalla asenteella, että minä olen vain töissä täällä eikä ole penniäkään yrityksessä kiinni.
En vaan pysty ja siksi se stressi aika ajoin pukkaa päälle.
Varsinkin jos ja kun tarvitsee vääntää asiakkaiden tai toimittajien kanssa rahasta.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Kaikki muut vinkit ovat toteutettavissa, mutta tuo vältä stressiä ei ainakaan itsellä, eikä varmasti monella muullakaan onnistu.
Tuo stressi kun ei ole mikään tahdon alainen juttu niin kuin lenkille lähtö, terveellisen ruoan syönti, alkoholin välttäminen jne.
Haluaisin olla stressaamatta, mutta kun on sellainen työ, että välillä ne työasiat tulevat kotiin ja kun oikein on tiukkaa töissä, niin jopa uniin.
Minä en pysty olemaan työpaikalla asenteella, että minä olen vain töissä täällä eikä ole penniäkään yrityksessä kiinni.
En vaan pysty ja siksi se stressi aika ajoin pukkaa päälle.
Varsinkin jos ja kun tarvitsee vääntää asiakkaiden tai toimittajien kanssa rahasta.

Kyllä stressin vähentämiseksi on toimenpiteitä ihan realistisesti toteutettavissa. Ne eivät tosin ole välttämättä toteutettavissa yhtä selkeästi hahmotettavin päivittäisin valinnoin kuin nuo muut. Eikä stressitöntä elämää ole olemassakaan, ei ainakaan sellaista jossa on paljon aikaa vaativaa sisältöä ja vastuunkantoa. Hyvä sitä stressiä on silti yrittää välttää ja ennen kaikkea hallita, ettei jatkuvasti aja itseään äärirajoille esim. sen työn tähden. Lyhytaikainen ja ajoittainen stressi on normaalia ja sen elimistö kyllä kestää, jatkuvaa stressitilaa ei. Kliseisesti itsensä ja omat rajansa sekä toimivat stressinhallintatyökalunsa tuntemalla pystyy paremmin suhtautumaan stressitilanteisiin "rauhallisemmin".
 
K

Kiekkokatsoja

Hajoaako keho vai mieli ensimmäisenä?
Vastaan keho, vaikkakin se mieli seuraa sitä hiljalleen perässä.
Pienen pohtimisen jälkeen toivon, että pääasiassa ihmisillä menee juurikin näin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös