Kiitos luottamuksesta...
Oli mukava yllätys huomata, että kirjoitukseni on katsottu suljetulle osastolle pääsemisen arvoisiksi. Pyrin jatkossakin kirjoittamaan asioista mahdollisimman subjektiivisesti.
Kirjoitukseni tulevat olemaan analyyttisiä pohdintoja ajankohtaisista aiheista, jotka liittyvät jääkiekkoon.
Seuraan useamman liigapelin viikossa pääosin IFK:n, Jokereiden ja BLUES:in kotipelit ja siinä saa aika laajan kuvan kaikista SM-Liigan joukkueista. Seuraan kauden aikana pelejä myös muilla paikkakunnilla mm. Hämeenlinnassa, Tampereella ja Turussa.
Näiden lisäksi seuraan aktiivisesti myös Mestiksen pelejä, lähinnä Kiekko-Vantaan ja KJT:n pelejä. Olenkin nähnyt liki kaikki Kiekko-Vantaan kotipelit tällä kaudella. Myös A-nuorten SM-liigaa tulee seurattua lähinnä pääkaupunkiseudulla IFK:n, Jokereiden ja BLUES:in pelejä katsellen. Vahinko vain, että tänä vuonna A-nuorten pelit on jäänyt aika vähiin, koska kaikkiin peleihin ei aina ehdi tai jaksa lähteä. Joka tapauksessa olen nähnyt tällä kaudella lähes kaikki n.25 IFK:n kotipeliä, noin 20 Jokereiden kotipeliä, kymmenkunta BLUES:in kotipeliä ja Hämeenlinnassa, Tampereella ja Turussa n.15 peliä. Mestiksen Kiekko-Vantaan kotipelejä n.25 peliä, playoff-pelit mukaanlukien sekä KJT:n pelejä n.10 kpl. A-Nuorten SM-Liigan pelejä olen nähnyt n.10 kpl:tta. Näihin, kun lisätään harjoituspelit ja -turnaukset, maaottelut, joita niitäkin olen nähnyt kauden aikana lähes 100 kpl. Näin ollen seuraan yli 200 peliä pelikauden aikana ja näin on tapahtunut n.10 vuoden ajan. Joinakin vuosina pelimäärä on lähennellyt 300 kpl:tta, kun on tullut seurattua junioreiden pelejä nykyistä aktiivisemmin. Liigassa on paljon pelaajia pääkaupunkiseudulta, joiden kehitystä olen päässyt seuraamaan aina E-junioritasolta lähtien. Tuttuja nuoria liigapelaajia ovat mm. Santala, Somervuori, Ahonen, Kalto, Vihko, Grunn, Pikkarainen, Viitaluoma, Häppölä, Helanen, Mäki, Bergenheim, Sainomaa, jne... tulevaisuuden lupauksista Mestiksestä mainittakoon Filppula (ensi kaudella tiettävästi HPK:ssa), Ekholm, Nikoskelainen, Rahikainen(alkukausi Ilveksessä), jne..., on nimet syytä painaa mieleen tulevaisuuden pelaajina. Tällä pelimäärällä uskon pystyväni kirjoittamaan jääkiekosta aika subjektiivisesti. Näiden livepelien lisäksi tulee TV:n välityksellä seurattua varmasti n.100 peliä, kun huomioidaan Olympia- ja MM-kisojen lisäksi taivaskanavilta tulevat NHL-pelit.
Pelimäärä vaihtelee kaudesta riippuen TV-pelit mukaanlukien n.300-400 pelin välillä per kausi.
Pyrin tuomaan tältä pohjalta näkökantani esiin mahdollisimman subjektiivisesti ja tasapuolisesti joukkueita, pelaajia, tuomareita ja seurojen taustoja koskevissa asioissa.
Toivon mukaan olen paikkani ansainnut suljetulla osastolla kirjoituksieni sisällön mukaan.
Mielenkiintoisia ja jännittäviä hetkiä jääkiekon parissa koko Suomen jääkiekkoväelle !
T: freelancer