Terrori-isku Turussa 18.8.2017

  • 433 256
  • 3 300

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Saisiko jotain koottuja parhaita paloja Rasmuksesta, kun siihen on useita viittauksia tehty? En omaa Facebookin tiliä.

Ihan mielenkiinnosta kävin itse lukemassa (en seuraa mitään blogeja tms., en osaa niitä kommentoida). Ketjunavauksissa on ainakin poliisin tiedotteita, ihmettelyä siitä, mikä Marokossa on pielessä kun sieltä tulee niin paljon terroristeja, kritiikkiä Suomi ensin-mielenosoitusta kohtaan (syytetään haudalla tanssimisesta) jne. Risikkoa vastaan kohtuutonta kritiikkiä siihen nähden, mikä vaikutelma itselleni jäi hänen esiintymisestään.

Eniten tykkäyksiä on kerännyt avaus, jossa sanotaan tällaista:

Mulle alkaa riittää. Turussa tapettiin LASTENRATTAILLA liikenteessä oleva äiti. Nyt tässä menee joku tosi pahasti pieleen, ei me voida rakentaa maata missä tulee tämmöinen uhka missä ei voi "keskustassa" kulkee rauhassa.

En mä haluu tämmöistä Suomea!

Alla käydään keskustelua siitä, miten tällaista voisi estää. Muistutetaan, että yksilö - ei esim. kokonainen uskontokunta - on teon taustalla. Jne, jne. Kaiken kaikkiaan huomattavasti monipuolisempaa keskustelua kun mitä olisi voinut joistain purkauksista ja verenpainetietopäivityksistä päätellä. Selvää näköalattomuutta ja tyhmyyttäkin on tietysti joissain kommenteissa nähtävillä, mutta niin on kyllä ollut kaikkialla mistä olen tästä tapauksesta lukenut.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi tota DeWittiä ei laiteta hoitoon. Selvästi psykoottinen ja henkisesti luokkaa teini-ikäinen. "Mee sä pois, mee sä pois, mä käsken sua poistumaan." Sairasta!
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Kirjoittelija Sinä olet sairas. Oikeasti. Todella sairas. Minä en ole ilmaissut mitään iloa. Kuinka helvetisti tuosta voisi iloinen olla tai tyytyväinen, jotta pääsisi sanomaan "mitä minä sanoin".

Tällä viikolla pari hehkeä suomessa, yksi saksassa ja 13 espanjassa sekä satakunta louklaantunutta. Eikä loppua näy. Silti vaan sivistyssiipi sanoo, että jatketaan kuten ennenkin, ei ole estettävissä ja se vasta sairasta onkin.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
MTV:n uutisten mukaan puukottaja on aiemmin kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut mies. Jos näin on, niin tulkaa nyt joku vielä vastustamaan laittomasti maassa olevien pakkopalautuksia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No julistetaan sitten, että pelolle pitää antaa valta. Poliisi suosittaa, ettei kaupunkien toreilla, kävelykaduilla tai yleisötapahtumissa liikuttaisi ennen kuin viimeinenkin ulkomaalainen tai sellaiselta näyttävä on poistettu maasta.

Tai sitten tällaiset uhreille, läheisille ja muillekin suunnatut "pelolle ei saa antaa valtaa" -tyyliset vittuilut voisi vain jättää kokonaan pois.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tarvitaan puukotuksen uhreja, jotta huomaat erään Kirjoittelijan olevan mieleltään sangen epävakaa. Parahin @teroz, tule ulos pumpulirasiasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja näin.

Kielteisen päätöksen saanut alkaa riehumaan, jotta saa täysihoidon Suomen lepsuissa vankiloissa.

Ehkä ne palautuskeskukset olisivat olleet ihan hyvä idea. Tämähän varmaan vain innostaa muita kielteisen saaneita, joiden on käsketty lähtemään vittuun tekemään jotain kamalaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
MTV:n uutisten mukaan puukottaja on aiemmin kielteisen turvapaikkapäätöksen saanut mies. Jos näin on, niin tulkaa nyt joku vielä vastustamaan pakkopalautuksia.

Tämä taas asettaa terroritutkinnan uuteen valoon. Jos kyseessä on pelkästään turhautuminen ja suuttuminen kielteistä päätöstä kohtaan ilman motiivia vaikuttaa vallitsevaan yhteiskuntatilanteeseen, voiko tekoa kutsua terroriteoksi?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tarpeeksi kun paskaa suoltaa niin joskus menee vanhingossa oikeinkin. Tosin varmaan suurin osa ihmisistä osasi jo eilen aavistella, että jotain tälläistä tässä on...
Tai rahoittaja on vinkannut skuupin, ohrana vuotaa Kremliin vanhaan tuttuun tapaan...
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tämä taas asettaa terroritutkinnan uuteen valoon. Jos kyseessä on pelkästään turhautuminen ja suuttuminen kielteistä päätöstä kohtaan ilman motiivia vaikuttaa vallitsevaan yhteiskuntatilanteeseen, voiko tekoa kutsua terroriteoksi?

Tällä hetkellä linja on että tekoa tutkitaan terrorina, jotenki mautonta alkaa heti siirtämään keskustelua muualle. Odotetaan faktoja!
 
Onko Suomessa natsien saldo tältä viikolta muovia mikrossa ja allah akbar porukan 2+8?

Nähtävästi joku natsi-idiootti laittanut pizzerian ikkunat sisään kun nyt nettiä selailin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Keräsin tähän muutamia esimerkkejä ilakoinnista ihan vain tältä palstalta:

Voi vain arvailla millainen kollektiivinen orgasmi nähtiin eilen Hommaforumilla, kun täälläkin meno on noin sakeaa.

Veikkaan että jossain vaiheessa joku "maahanmuuttokriitikkokin" päättää vielä Suomessa lahdata porukkaa vähän Brejvikin tyyliin. Silloin moni niistä, jotka nyt paheksuvat somen eilisiä riemunpurkauksia joissa jauhetaan "yksittäistapauksista", "rauhan uskonnosta" ja "suvakkiunelmoijista", huutaa itse internetissä riemuissaan "mitäs minä sanoin". Ja eiliset ilakoijat paheksuvat, että onpas mautonta tuollainen haudoilla tanssiminen.

Sut nyt pitäisi jättää muutenkin ihan omaan arvoonsa tai laittaa estolistalle, mutta miten helvetissä tosta munkin viestistä saa ilakointia? Täysin kontektistaan irrotettu viesti. Ilmeisesti se sitten oli liian provosoivalla tyylillä kirjoitettu, kun täällä eilenkin nämä muutamat muutkin nillitti. Kyselin kyllä, että miten meni omasta mielestä, mutta vähemmän yllättäen ilman vastausta. Ei ole kirjoittajan vika, jos vastaanottaja on idiootti ja saa pahoitettua mielensä ennakkoluulojensa takia.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kyl, sieltä katselemaan meininkiä tovi sitten: Maidailla 191. Turun Tilanteesta - YouTube (Linkki vie youtube-striimiin, fiksujen ihmisten ei välttämättä kannata pilata päiväänsä katsomalla)
Toivottavasti Turussa on tarpeeksi poliiseja. (Ja vielä lehmänhermoisia sellaisia...)

On tuo äijä kyllä sekaisin. Iso respect poliisille, kun joutuu tuollaisia kuuntelemaan lehmän hermoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös