Minä en oikeastaan tiedä/muista näiden euroopan tekojen tekijöiden taustoja.Onko tällä hetkellä todisteita ISIS-taistelijoista turvapaikanhakijoiden joukossa?
Minä en oikeastaan tiedä/muista näiden euroopan tekojen tekijöiden taustoja.Onko tällä hetkellä todisteita ISIS-taistelijoista turvapaikanhakijoiden joukossa?
Kyllä voidaan olla ylpeitä kansalaisistamme. Sellaista "talvisodan henkeä" tuli esille kun viattomia vastaan hyökätään. Oli sitten kanta-asukas tai muualta tullut. Toki hiukan ihmetyttää miksi marjamyyjällä on pesäpallomaila duunissa mukana. Torimyyjä Arya, 24, ajoi Turun puukotuksista epäiltyä takaa pesäpallomailan kanssa - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Toivottavasti poliisin tehokkuus ja kansalaisten pelkäämättömyys on myös jonkinlainen viesti tuleville teroille.
Niin - sinä puhut nyt aiheista, et siitä, miten ne esitetään eli retoriikasta. Varsinkin poliittinen retoriikka Suomessa on ollut masentavan samanlaista vuosikymmenestä toiseen - aiheet vaihtuvat, asenteet pysyvät.Minun elinaikanani se on muuttunut paljonkin. Kun minä olin lapsi, ei Suomessa jauhettu sarkastisesti moniosaajista, rauhan uskonnosta, yksittäistapauksista ja isäm maan puollustajista. Vexi Salmi toki tekstitti maahanmuutosta mainion kappaleen Mutakuono ja lakupelle, joka kuvastaa monien nykymaahanmuuttokriitikoidenkin ajatusmaailmaa aika hyvin. Sen ajan innokkaimmalta "rajat kiinni" -porukalta meni tekstin sarkasmi ohi että rytinä kävi.
Toki hiukan ihmetyttää miksi marjamyyjällä on pesäpallomaila duunissa mukana.
No jutussa lukee, että torimyyjä sai sen mailan joltakulta toiselta. Toivottavasti häntä nyt ei jatkossa syytetä tuosta pamputtamisesta, se tästä puuttuisikin.
Tämä käsitys mullakin on. Sitä en sitten tiedä, jos joku sattuisi ampumaan tällaista tekijää. On Suomessa sen verran aseita, että ei ihan mahdoton skenaario. Tosin ei noita keskustoissa kanneta, jossa tällaiset yleensä sattuu.Tämä on kyllä aivan käsittämätön myytti, että jonkun ympäriinsä puukottavan terroristin voimakeinoin taltuttaminen voisi johtaa syytteeseen. Ei tule tapahtumaan. Jos lyöt pesäpallomailalla jotain näpistykseen syyllistynyttä niin sitten on vähän eri juttu.
Niin - sinä puhut nyt aiheista, et siitä, miten ne esitetään eli retoriikasta. Varsinkin poliittinen retoriikka Suomessa on ollut masentavan samanlaista vuosikymmenestä toiseen - aiheet vaihtuvat, asenteet pysyvät.
Aika monet torimyyjät (etenkin ulkomaalaiset) kohtaavat kaikenlaisia hörhöjä, joten en ihmettele, että pitävät kättä pidempää tiskin alla piilossa.
Eli meni jutun pointti täysin ohi vaikka kirjoittaja väänti sen rautalangasta loppuun:
Selvennys 15.11.2015
”tarina näyttää tämän hetkisen tiedon valossa olevan pelkkää satua.”
Kyllä voidaan olla ylpeitä kansalaisistamme. Sellaista "talvisodan henkeä" tuli esille kun viattomia vastaan hyökätään. Oli sitten kanta-asukas tai muualta tullut. Toki hiukan ihmetyttää miksi marjamyyjällä on pesäpallomaila duunissa mukana. Torimyyjä Arya, 24, ajoi Turun puukotuksista epäiltyä takaa pesäpallomailan kanssa - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Toivottavasti poliisin tehokkuus ja kansalaisten pelkäämättömyys on myös jonkinlainen viesti tuleville teroille.
Tuo tutkijan "selvennys" ja sanavalinta (= satu) sisältää ainakin minun mielestäni hyvin voimakkaan epäuskon sitä kohtaan, että joku turvapaikanhakija voisi mitenkään silloin tai tulevaisuudessa olla ISIS-taustainen. Muut saavat tulkita miten haluavat
On meillä näkymyseroa.Tuo tutkijan "selvennys" ja sanavalinta (= satu) sisältää ainakin minun mielestäni hyvin voimakkaan epäuskon sitä kohtaan, että joku turvapaikanhakija voisi mitenkään silloin tai tulevaisuudessa olla ISIS-taustainen. Muut saavat tulkita miten haluavat
Mielipiteitä on kyetty ilmaisemaan maailman sivu, sarkastisesti tai millä muulla tavalla ja tyylillä hyvänsä. Internet on tietysti "jakelukanavana" siinä mielessä ylivertainen, että mekin voimme keskustella tässä näkyvästi täysin irrelevanteista asioista, mitä tulee varsinaisesti ketjun aiheeseen.Oliko sarkasmi poliittisessa keskustelussa näin kovassa suosiossa lapsuudessasi kuin se on nykyään? Minä väitän että internet on tässä asiassa muuttanut asioita aika paljon. On helpompaa vittuilla vastakkaisen poliittisen laidan edustajille sarkastisesti täällä nettifoorumeilla kuin päin naamaa.
Varmaan rahoitusta löytyy paremmin, kun kirjoittaa juuri noin.
Kertoo jotain modeista että Scholl sai monoa mutta tämä seppä jatkaa.Suurin ihme on toki se, että vuodesta toiseen moderaattorit antavat tämän supertrollin jatkaa. Scholl oli sentään ihan hauska ja puhui välillä asiaakin.
Itse en osaa anonyyminä pidättäytyvän missin lausuntoa pitää kovin aukottomana todisteena siitä, että Allahia on oikeasti huudeltu
Niin siis sehän on tämän tapauksen kannalta yksi ja sama onko allahia huudeltu, kun jokainen maailmaa seuraavaa osaa yhdistää palaset oikein muutenkin.
Maailmaa seuraavat osasivat yhdistää palaset myös silloin, kun Norjassa ammuskeltiin demarinuorten kesäleirillä. Välittömästi tiedettiin, että islamistithan siellä taas riehuu, vaikkei poliisi vielä niin ollut tiedottanutkaan.
"ISIS:in uhka Euroopassa realisoituu ensisijaisesti konfliktialueella taistelleiden eurooppalaisten vierastaistelijoiden, sekä ISIS:in ideologiaa kannattavien eurooppalaisten aktivistien muodossa."
Se oli huomattavasti vähemmän spontaani luonteeltaan ja selvästi paljon pidemmälle suunniteltu.Maailmaa seuraavat osasivat yhdistää palaset myös silloin, kun Norjassa ammuskeltiin demarinuorten kesäleirillä. Välittömästi tiedettiin, että islamistithan siellä taas riehuu, vaikkei poliisi vielä niin ollut tiedottanutkaan.
Vaikka en halua millään tavalla vähätellä Turun äärimmnäisen ikävää tapahtumaa, niin tavallaanhan tämä muistuttaa erittäin paljon 2004 vuonna Helsingin metrossa tapahtunutta silmitöntä väkivallan tekoa, jossa kuoli täysin sivullinen on jannu:
Metrossa kirveellä lyönyt oli syyntakeeton - Kotimaa - Turun Sanomat
Tosin sellainen ero siinä oli, että siitä ei kirjotettu kymmeniä sivuja tekstjä palstoille, ei facebookit täyttyneet kantaa ottavista kirjoituksista joissa vaaditaan radikaaleja toimia. En voi välttyä ajatukselta, että nyt iskujen tekijän kansallisuudella oli aika iso merkitys.