Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 947 356
  • 23 567

msg

Jäsen
Nimimerkin @peterra ruokakaupan kaksi yhden hinnalla vertaaminen operaattorin eka vuosi kympillä kuussa ja jälkimmäinen kahdella kympillä kuussa on niin huono analogia ettei se oikeasti edes ansaitsisi kommenttia, mutta kun päivittäistavarakauppa on omaa osaamista, niin en malta olla kommentoimatta.

Parempi analogia olisi, että kaupassa myytäisiin tänään kilo appelsiineja eurolla ja samalla suostuisit huomenna ostamaan sen toisen kilon kahdella eurolla, mutta ennemmin vertaisin operaattorien tapaa toimia vaikka Vitaepro-kauppaan tai kalsareiden tai kahvin määräaikaisiin kestotilauksiin.

Mitä sitten tulee tähän vallitsevaan operaattorien myyntikulttuuriin, niin operaattoreilla on pirun paljon paremmat mahdollisuudet muuttaa vallitsevaa tapaa kuin yksittäisellä kuluttajalla.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@msg otetaan tällainen esimerkki: kaupassa on tarjouksessa 10 kahvipakettia. Saat ne kahdeksan hinnalla. Menetkö seuraavana päivänä palauttaan kahdeksan pakettia ja sanot, en tykännyt tästä kahvista? Ei kukaan niin tee. Jos palautat niin palautat kaikki 10. Kaikilla maksukanavilla on 14 vrk palautusoikeus, jos netistä tilaa.
 

msg

Jäsen
@msg otetaan tällainen esimerkki: kaupassa on tarjouksessa 10 kahvipakettia. Saat ne kahdeksan hinnalla. Menetkö seuraavana päivänä palauttaan kahdeksan pakettia ja sanot, en tykännyt tästä kahvista? Ei kukaan niin tee. Jos palautat niin palautat kaikki 10. Kaikilla maksukanavilla on 14 vrk palautusoikeus, jos netistä tilaa.

En tuotakaan osaa nähdä kovin onnistuneena analogiana näihin ensimmäiset 12 kk kympillä ja seuraavat 12 kk sitten kahdella kympillä. Ruokakaupassa kun ei ole tapana sitovasti sitoa asiakasta ostamaan ostamaansa tuotetta nyöhemmin kallimmalla vain koska sai sitä aikaisemmin halvemmalla.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
@msg otetaan tällainen esimerkki: kaupassa on tarjouksessa 10 kahvipakettia. Saat ne kahdeksan hinnalla. Menetkö seuraavana päivänä palauttaan kahdeksan pakettia ja sanot, en tykännyt tästä kahvista? Ei kukaan niin tee. Jos palautat niin palautat kaikki 10. Kaikilla maksukanavilla on 14 vrk palautusoikeus, jos netistä tilaa.

Huomasin jo tuossa aiemmin että tässä puhutaan ihan eri asioista, joten lopetin keskustelun. Ei tietenkään ole oikein käyttää vain ilmaisia kuukausia, mutta useampi muu tässä puhui siitä ettei hinnoittelussa kerrota yksiselitteisesti helposti vertailtavaa hintaa, vaan annetaan hinnasto tuollaisena silppuna.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Menee vissiin vähän metsän puolelle tämä keskustelu - ei kai kukaan mitään ilmaiseksi olekaan vaatimassa (?), vaan murheena oli enemmänkin se, että jos mainostetaan 19.90e/kk - 24kk määräaikaista sopimusta, niin silloin tuon hinnan olettaisi olevan koko sopimuskauden ajan sama. Se on selvää, että määräaikaisuuden jälkeen hinta saa olla vaikka 1000e/kk, mutta silloin asiakkaalla on oikeus irtisanoa. Mutta ihan täyttä rotanpaskaa on mainostaa jotain 19.90e/kk 24kk määräaikaisena sopparina, jos todellisuudessa hinta on ~30e/kk keskimäärin tuon määräaikaisuuden ajan. Mutta nykypäivänähän ei kuluttaja voi olla koskaan liian tarkkana ja hyvä kun esim. täältä sitten löytyy se paras/halvin palveluntarjoaja.

Halpasähköyhtiöthän tuota venkoilua harrastaa, että saavat kilpailutuksissa itsensä näennäisesti halvimmaksi jollain 3,99c/kWh hinnalla, mikä sitten pompsahtaa 3kk jälkeen 8 senttiin, mutta määräaikaisuus on 24kk. Toki tämä jossain lopullisessa tilausvahvistuksessa tämä sitten mainitaan pienellä, mutta tahallista harhaanjohtamistahan tuo on ja präntin myötä toki laillisuuden puolella, joskin moraalisesti arveluttavaa.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Yleensä uskalletaan ilmoittaa ihan suoraan mitä se tuote maksaa, eikä asiakkaan tarvitse tavata pikkupränttiä tietääkseen mihin on sitoutumassa (vaikka tämä toki suositeltavaa on). Ihan turha selittää että tuollaiset ensimmäiset kuukaudet 0€ olisi asiakasta varten... ei, ne ovat vain ja ainoastaan teidän harhaanjohtavaa markkinointia varten.
Elisan CMore Sport:
0,00 €/kk (1 kk ajan)
1 kk 0,00 €/kk + 5 kk 29,95 €/kk. Määräaikaisuuden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Kokonaishinta 149,75 €.

Telian Cmore Sport:
C More sport -kanavapaketin ensimmäinen kuukausi veloituksetta ja seuraavat 5 kk hintaan 29,95 €/kk
6 kk määräaikainen sopimus. Sopimuskauden kokonaishinta 149,75 €

Voiko noita selvemmin kirjoittaa?
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Ei ole olemassa mitään eri fonttikokoa sille tarjouksen kertomiselle. Jos ei tule sitä tarjousta luettua kunnolla niin vika löytyy selkänojan ja näppäimistön välistä.
 

Malcolm

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulee tästä keskustelusta löyhästi mieleen taannoin (ehkä 15 vuotta sitten) Tampereen Hämeenkadulla sijainnut pitseria, jonka edustalla aamyön tunteina kyltti tyyliin "kaikki pitsat 5 €". Tilauksen tehtyäni myyjä pyysi 8,50 €. Mainittuani kyltissä olleesta vitosen tarjouksesta ja peräänkuulutettuani siinä kerrottua hintaa sain vastauksen: "se olla vain mainos".
Tämä ei siis olekaan pelkkä urbaanilegenda, vaan on oikeasti sattunut sinulle! Onkohan tämä "Otatko oregano tai valkosipuli? Ei olee" -legenda myös siis totisinta totta. Pahoittelut offtopicista, mutta aina hienoa päästä vuosia legendana kiertäneen jutun alkulähteille.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Menee vissiin vähän metsän puolelle tämä keskustelu - ei kai kukaan mitään ilmaiseksi olekaan vaatimassa (?), vaan murheena oli enemmänkin se, että jos mainostetaan 19.90e/kk - 24kk määräaikaista sopimusta, niin silloin tuon hinnan olettaisi olevan koko sopimuskauden ajan sama. Se on selvää, että määräaikaisuuden jälkeen hinta saa olla vaikka 1000e/kk, mutta silloin asiakkaalla on oikeus irtisanoa. Mutta ihan täyttä rotanpaskaa on mainostaa jotain 19.90e/kk 24kk määräaikaisena sopparina, jos todellisuudessa hinta on ~30e/kk keskimäärin tuon määräaikaisuuden ajan. Mutta nykypäivänähän ei kuluttaja voi olla koskaan liian tarkkana ja hyvä kun esim. täältä sitten löytyy se paras/halvin palveluntarjoaja.
Nykypäivänä nuo ilmoitetaan sen verran hyvin ettei voi enää olla tietämättä.

Netin ja puhelinliittymienkin osalta nykyään on pakollista lähettää/käydä sopimustiivistelmä läpi asiakkaan kanssa, on sitten oma moka jos ei sitä lue tai kuuntele.

Operaattorin kautta kanavapaketeissa harvemmin on mitään jymäytyksen ainetta.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Mikä tekee C Moresta poikkeuksellisen verrattuna HBO, Netflix, Viasat, etc? Kyllähän noista on uudet asiakkaat(käyttämätön luottokortti ja sähköpostiosoite) saanut maailman sivun täysin ilmaisia kokeilukuukausia ilman mitään teleoperaattoreiden haudattuja koiria. Ja kyllä myös teleoperaattorit tarjoaa täysin ilmaisia kokeilukuukausia kanavapaketteihin puhelimitse.
Paketin arvo. Ei ole Viaplaystäkään saanut kokeiluun kuin leffa- ja sarjapaketin - sama on ollut kaikilla operaattoreilla. HBO:ta, C Morea (Film) ja Discoveryä kaupattiin aikanaan jopa kolmen kuukauden kokeilujaksolla, mutta hinta näillä onkin kympin luokkaa per kk. Noita +30e/kk urheilupaketteja ei ole koskaan saanut kokeiluun ilmaiseksi, vaan niistä on tehty kuuden tai 12 kuukauden sopimuksia (poislukien tuo @benicio n mainitsema Telian järjestelmäeste määräaikaisuudelle).
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä ei siis olekaan pelkkä urbaanilegenda, vaan on oikeasti sattunut sinulle! Onkohan tämä "Otatko oregano tai valkosipuli? Ei olee" -legenda myös siis totisinta totta. Pahoittelut offtopicista, mutta aina hienoa päästä vuosia legendana kiertäneen jutun alkulähteille.
Kyllä tämä on minulle sattunut ja ilmeisesti ko. urbaanilegenda on minut kiertänyt. Ehkä olen maalainen urbaanilegenda? Muistini mukaan samassa sijainnissa (tai hyvin lähellä samalla Hämeenkadulla) toiminut eri pitseria myös pudotti aikanaan ystäväni pitsan uunista ottaessaan. Ei tippunut lattialle, vaan hieman lattiatason yläpuolella olevalle tasolle. Tästä mainittuani närkästyivät ja sanoivat, että ei tippunut lattialle. Ja jos haluaisimme uuden pitsan, pitäisi odottaa, että tekevät koko muulle jonolle pitsat ensin. Kaveri totesi, että olkoot ja söi pitsansa.

Miten tämä liittyy Liigaotteluiden suoratoistoon? Niimpä. Jos haluat pitsaa, mene pitseriaan. Jos haluat nähdä lätkää, pahoita mielesi harhaanjohtavista tarjouksista ja mene hallille.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten tämä liittyy Liigaotteluiden suoratoistoon? Niimpä. Jos haluat pitsaa, mene pitseriaan. Jos haluat nähdä lätkää, pahoita mielesi harhaanjohtavista tarjouksista ja mene hallille.

Se on juuri näin :D Äläkä oleta, että saat joltain kolmannelta osapuolelta ko. pelit veloituksetta ja jos yrität saada niin kikkaile edes rehellisesti hiljaisesti yksinäsi.

Olkoon meikäläisen viimeinen väkevä nasautus toistaiseksi tähän keskusteluun, mutta herranen aika sentään, jatkoaika.com, foorumi, joka elää jääkiekkoa varten. Ja täällä ihan tosissaan muka keskustelussa on pyörimässä joku joka tarvitsee jonkun suoratoistopalvelupaketin testatakseen, millaisen tuotteen saa :D Lehmät lentää tosi korkealla, seinät on laajat ja katto korkealla. Olen meinaan melkoisen varma, että juuri täällä tiedetään tasan tarkkaan - ilman mitään lisätietoja - ostettaessa, mitä mahtaa sisältää paketti suoratoistopalvelua nimeltä Liiga.
 

Santtu76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minuakin kiinnostaisi tässä ketjussa tietää, että voiko tuolla Discoveryn liiga-paketilla aloittaa katselun alusta, jos tulee kesken ottelun linjoille?

Ja tuo siis kiinnostaa enemmän kuin pizza tai operaattori hintavääntö.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Minuakin kiinnostaisi tässä ketjussa tietää, että voiko tuolla Discoveryn liiga-paketilla aloittaa katselun alusta, jos tulee kesken ottelun linjoille?

Ja tuo siis kiinnostaa enemmän kuin pizza tai operaattori hintavääntö.
Voi aloittaa. Ainakin viime kaudella oli "Aloita ottelu alusta", tai "Katso suorana"-vaihtoehdot.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos on telian liittymä, niin cmore sarjat,elokuvat ja kiekko (liiga + mestis ym) 25e/kk.
Tämähän on tietääkseni ollut voimassa jo vuoden ajan, eli ei ole uusi tarjous. Itseltä löytyy tuo 29,95€/kk Total+, johon kuuluu myös C Moren muu urheilutarjonta.

Hinta on kyllä erittäin sopiva, eli kannattaa tarttua, jos on mahdollisuus. Monissa tapauksissa kannattaa jopa ottaa Telialta halvin mahdollinen puhelinliittymä tms, että pystyy tämän tarjouksen hyödyntämään.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on tietääkseni ollut voimassa jo vuoden ajan, eli ei ole uusi tarjous. Itseltä löytyy tuo 29,95€/kk Total+, johon kuuluu myös C Moren muu urheilutarjonta.

Hinta on kyllä erittäin sopiva, eli kannattaa tarttua, jos on mahdollisuus. Monissa tapauksissa kannattaa jopa ottaa Telialta halvin mahdollinen puhelinliittymä tms, että pystyy tämän tarjouksen hyödyntämään.

Näin on. Itse otin 24,95€/kk maksavan C More Hockey paketin 27.9.2020. Eli ei mikään uusi tarjous.

Telia TV:n yhteysongelmien vuoksi olin ottamassa Elisan kaapelikortille Liiga-passin, mutta päätin kuitenkin kokeilla C More Hockey pakettia, kun oli edullisempi ja tarjosi enemmän sisältöä. En muista oliko myös tässä 24,95€ hinnassa edellytyksenä Telian liittymäasiakkuus, mutta yksi vanha ja halpa Telian liittymä löytyy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin on. Itse otin 24,95€/kk maksavan C More Hockey paketin 27.9.2020. Eli ei mikään uusi tarjous.

Telia TV:n yhteysongelmien vuoksi olin ottamassa Elisan kaapelikortille Liiga-passin, mutta päätin kuitenkin kokeilla C More Hockey pakettia, kun oli edullisempi ja tarjosi enemmän sisältöä. En muista oliko myös tässä 24,95€ hinnassa edellytyksenä Telian liittymäasiakkuus, mutta yksi vanha ja halpa Telian liittymä löytyy.
Kyllä siinäkin on edellytyksenä liittymäasiakkuus. Itselläkin Telialla vain yksi vanha ja halvin mahdollinen puhelinliittymä, joka mahdollisti tuon tarjouksen hyödyntämisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös