Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 900 544
  • 23 429

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
CMore toimii myös chromecastilla (ja suoraa kännykässä) erittäin hyvin, sitä uskaltaa jopa suositella, varsinkin Telian asiakkaille etuhintaan. OIkeastaan ainoa ärsyttävä piirre on, että suoraa kännykällä katsellessa äppi kysyy aina striimiä avatessa, että haluatko aloittaa livehetkestä vai alusta, joka on aika ärsyttävää jos hyppii otteluiden välillä. Chromecastilla se ei muistaakseni tuota kysy.


Discoverystä ei minulla suurempaa kokemusta ole, mutta olympialaisten aikaan oli aika ärsyttävää kun lajikohtainen striimi saattoi loppua juuri ratkaisuhetkillä, kun alkuperäinen lähetysaika päättyi. Sitten ei auttanut kuin odotella että tallenne ilmestyi. Tätä vaivaa ei liigan osalta varmaankaan ole.
 

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnistuuko Discoveryn liigapassilla aloittamaan lähetyksen alusta kesken ottelun (esim. ottelu alkaa klo 17 ja aloitat katselun alusta klo 18)?

Viime vuonna tämä ei tainnut onnistua.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Elisalta sain 300mb 5G-netin ja Elisa Viihde Premiumin (tallennuspalvelu mukana) 34e/kk ensimmäiset puoli vuotta ja toiset puoli vuotta sitten 39e/kk.

Lievää offtopicia mutta näemmä aika ovelasti laitettu Elisalla nuo hinnat. Eli 24kk soppari pitää tehdä. Ekat 6kk 36.35e/kk. seuraavat 6kk 48.80e/kk ja viimeinen 12kk 52.80e/kk

Eikös sinullakin ole 24kk määräaikainen? Mikä on siis tuo jälkimmäisen 12kk kuukausihinta?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Onnistuuko Discoveryn liigapassilla aloittamaan lähetyksen alusta kesken ottelun (esim. ottelu alkaa klo 17 ja aloitat katselun alusta klo 18)?

Viime vuonna tämä ei tainnut onnistua.
Tämä muuten on hyvä pointti jonka itsekin vielä tahtoisin tietää ennen lopullista päätöstä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös sinullakin ole 24kk määräaikainen? Mikä on siis tuo jälkimmäisen 12kk kuukausihinta?
Taisi olla joku 44,80e/kk muistaakseni.

Eli tosiaan kyllähän tuossa hämäävästi osataan saada hinta näyttämään hyvältä, kun on näitä pieniä pätkiä halvemmalla.
Ärsyttää muuten suunnattomasti tämä kun yrität katsella niin Telialta tai Elisalta maksukanavien paketteja. Iso osa näyttää hinnaksi ensin, jonkun 0e ja kun vähän kerkeät innostumaan, niin onkin sitten joku pieni präntti alla "Ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi, vuoden määräaikainen norm. 29,90e/kk).
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@king of the jungle varmaan työni puolesta olen pikkusen jäävi tähän kommentoimaan, mutta kommentoin silti. Jokaisen kannattaa miettiä ihan oikeasti, pitääkö operaattorien asiakkaille hyväntekeväisyytenä tuota sisältöä tarjota. Totta kai kaikki paketit näkyy silleen, että siinä on se edullisin hinta ensin ja sitten normihinta. Se on vähän kolkko bisnes, jos pitäs asiakkaalle ilmaiseksi antaa sisältöä ja sitten antaa asiakkaan se parin kuukauden päästä irtisanoa.

Kanavissa & sisällössä on muutenkin tällä hetkellä ihan täysin asiakkaiden markkinat menossa eli pystyt helposti erilaisia etuja yhdistelmällä kikkailemaan itsellesi useampia kuukausia ilmaiseksi jotain palvelua. Eihän operaattorit varmaan niitä buy & try -paketteja sen takia tarjoile, että asiakas siirtyy vastaavan kilpailijan tarjouksen perässä, kun oma etu loppuu. Minä olen varmaan tässä liikaa nyt ns. firman mies enkä enää ymmärrä, mutta kyllä minulle ainakin on asiakkaana ihan itsestään selvää, jos otan johonkin määräaikaisen edun ja määräajan niin se tarkoittaa sitoutumista, josta ei noin vain kävellä pois.

Moni operaattori oli jo hyvällä tiellä & hyvää vauhtia oltiin pääsemässä jonkinlaiseen markkinaehtoiseen toimintaan kiinni, suurin osa palveluista on yhä useammin ilman määräaikaa operaattoreilla. Jostain syystä kaikilla on juuri sisältö-ja viihdepalveluissa vieläkin määräajat. Onko kukaan miettinyt, miksei tuota voida laskea toimimaan markkinoiden ehdoilla? Tulee aika paljon persnettoa, kun ensin haetaan Elisalta omat pois parin kuukauden avaustarjouksella (ilmainen), sitten irtisanotaan ja siirrytään hakemaan vastaavaa pakettia Telialta ja lopulta DNA:lta.

Kunnioittakaa niitä määräaikoja ja sopimuksia niin silloin myös palveluntarjoajat voivat luottaa siihen, että asiakas ei ainoastaan tavoittele lukematonta määrää ilmaisia kokeiluita.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Totta kai kaikki paketit näkyy silleen, että siinä on se edullisin hinta ensin ja sitten normihinta.

Miksi näin? Miksi yksi kiiinteä hinta pitää esittää jakamalla se kahteen eri ajanjaksoon ja kahteen erisuuruiseen kuukausihintaan?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi näin? Miksi yksi kiiinteä hinta pitää esittää jakamalla se kahteen eri ajanjaksoon ja kahteen erisuuruiseen kuukausihintaan?

Melko filosofisia kysyt. Se on se kuluttajalle luotu miinakenttä, jota kaikessa muussakin käytetään. Ja tämäkin keskustelu todistaa aika hyvin, että kyllähän moni kuluttaja myös sitä hintaa seuraa, koska juuri tuostahan esimerkissä oli kyse. Hinta näytti lupaavalta 0 e ja sitten kun avasin ja katsoin tarkemmin niin se olikin vain jonkin aikaa 0 €. Siis mitä? Ei kai se nyt ikuisesti ole 0 € minkään paketin kohdalla?

Ei ole olemassa ilmaisia lounaita. Miksi ihmeessä operaattori/sisällöntuottaja maksaisi sinulle 0 €:n kokeilujaksoja? Aivan, eivät ne haluakaan maksaa. Ihmisten logiikka loppuu digitaalisissa palveluissa jotenkin aivan eri tavalla kuin muulloin. Otan nyt tämmöisen esimerkin, mutta en muista, että kovinkaan moni joukkue Liigassa on tarjonnut pakettia "kausikortti 1 kk 0 €, sitten 200 € loppukausi" ilman määräaikaa tai "tammikuun pelit ilmaiseksi!." Eivät digitaaliset palvelut ole operaattoreille ilmaisia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Se on se kuluttajalle luotu miinakenttä, jota kaikessa muussakin käytetään

Hyvä että firman mies tämän näin selvästi tunnustaa. Kertonee riittävästi teleoperaattoreiden ja vastaavien tavasta kohdata kuluttaja.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Melko filosofisia kysyt. Se on se kuluttajalle luotu miinakenttä, jota kaikessa muussakin käytetään.
Kun kyseessä on määräaikainen sopimus pitäisi kuluttaja-asiamiehen puuttua tuollaiseen mainontaan. 0€ kokeilukuukausi on asia erikseen. Kun se on kokeilujakso on kuluttajalla sen jälkeen vapaasti päätettävissä ostaako jatkoa vai ei. Se on sama kuin kaupassa jaettavat maistiaiset. Niiden tarkoituksena on vakuuttaa kuluttaja tuotteen laadusta ja siitä että se kannattaa ostaa. Määräaikainen sopimus on eri asia. Siinä hinta pitäisi olla vakio koko määräaikaisuuden ajan. Sen jälkeen hinta voi sitten nousta. Tai sitten määräaikaisen paketin markkinoinnissa pitäisi olla esillä yksikköhinta, joka on yhden kuukauden keskihinta koko määräajalta laskettuna. Tuollaiset loppua kohti kallistuvat määräaikaiset paketit juuri houkuttaa kuluttajaa keplottelemaan itsensä irti määräaikaisuudesta kesken kaiken. Jos kuluttajan rahankäyttö on niin lyhytnäköistä, että ilmainen ensimmäinen kuukausi vaikuttaa ostopäätökseen on hyvin todennäköistä ettei kuluttaja selviydy paketin maksamisesta määräajan loppuun asti.

Tämä on ihan verrannollinen operaattorien tapaan houkutella asiakkaita kilpailijoilta tarjoamalla uusille asiakkaille huomattavasti parempia hintoja kuin omille vanhoille asiakkaille. Itsekin olisin saanut nykyiseltä operaattoriltani samanlaisen puhelinliittymän kuin mulla nyt on n. 30% halvemmalla kuin mitä operaattori minulle tarjoaa jos olisin ollut vaihtamassa toiselta operaattorilta nykyiselle. (Testasin ihan huvikseni kun feissari tuli kauppakeskuksessa kysymään mikä operaattori mulla on. Ilmoitin siinä siis testimielessä eri operaattorin ja sain tarjouksen)
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kertonee riittävästi teleoperaattoreiden ja vastaavien tavasta kohdata kuluttaja.

Yksi ihminen ei kerro mistään muusta kuin yhdestä ihmisestä eli kannattaa nyt vähän höllentää sitä tulkintaa.

En vain nyt oikein ymmärrä sinun argumenttejasi ja tahallista tyhmäksi heittäytymistä. Menetkö sinä kauppaan valittamaan, kun ikkunassa lukee "kaksi yhden hinnalla"? Se on ihan sama asia. Markkinointia harrastavat ihan kaikki yritykset, teleoperaattoreista sähköyhtiöihin ja ruokakauppoihin. Miten se on sinulta pois, jos joku hinta on esitetty ensimmäisellä sivulla toisin ja sitten kun klikkaat tarjouksen auki niin siihen liittyy ehtoja? Eikö tämä ole ihan tietoa siitä, kuinka maailma toimii ja täysin normaali malli?

Suurin osa yrityksistä ei kaipaa mitään hintakilpailua. Kun siellä esiintyy niitä tarjouksia ja 0 €:n hintoja niin jokainen varmaan kyllä ymmärtää, että ne ovat siellä kuluttajan takia. Jos kuluttajat ostaisivat ilman mitään "buy & try" -tarjouksia niin silloin niitä ei olisi. Mutta kuten tämäkin keskustelu loistavasti todistaa niin kuluttaja lähtee kikkailemaan itselleen maksimaalista etua, jos edulla ei ole ehtoja. Koko markkina perustuu aina siihen, että kuluttaja tekee omia ratkaisujaan "minä minä" -periaatteella ja yritys tekee vastaavasti omia ratkaisujaan oman intressinsä mukaan.

Jokainen "ikävä systeemi" - oli kyse operaattorista tai lehdestä on luotu tasan siitä syystä, että firma tavoittelee voittoa ja haluaa myydä. Asiakkaalle on annettava ehtoja, koska pieni porukka, joka nyhtää kaikki 0 €:n edun heti pois ilman ehtoja, muuten ajaa koko firman ja asiakaskunnan nurin. Kuten itse aiemmin sanoin - jos itse tilaan jotain niin se on minulla pari vuotta ja sitoudun siihen. Tilasin C More Totalin viime kaudella C Morelta ja se on vieläkin käytössä. Ei minua kiinnosta määräaika, koska minä tykkään jääkiekosta ja olen valmis maksamaan siitä jatkuvasti sen 30 € + / kk - minulle paljon tärkeämpää kuin hinta on se, että peli toimii. Mutta eivät kaikki ole kuten minä - toisille jääkiekko on kallista ja he ovat valmiita etsimään mitä tahansa etuja nähdäkseen sitä ilmaiseksi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulee tästä keskustelusta löyhästi mieleen taannoin (ehkä 15 vuotta sitten) Tampereen Hämeenkadulla sijainnut pitseria, jonka edustalla aamyön tunteina kyltti tyyliin "kaikki pitsat 5 €". Tilauksen tehtyäni myyjä pyysi 8,50 €. Mainittuani kyltissä olleesta vitosen tarjouksesta ja peräänkuulutettuani siinä kerrottua hintaa sain vastauksen: "se olla vain mainos".
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Menetkö sinä kauppaan valittamaan, kun ikkunassa lukee "kaksi yhden hinnalla"? Se on ihan sama asia.

Silloin se olisi sama asia jos kassalla osoittautuisikin ettei hinta olekaan se mitä väitettiin vaan tarjoukseen liittyisi jokin "pikkupräntti". En ainakaan itse pysty ymmärtämään miksi teleoperaattorien pitää yrittää lieroilla joka käänteessä jos asiakas ei ole tarkkana... ehkä se on se kilpailutilanne ja alan tapa.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Spitfire ei kukaan kieroile mitään. Jokainen tilaus pitää vahvistaa ja jokaisesta tilauksesta toimitetaan tilausvahvistus. Kyllä se on asiakkaan tehtävä tutustua myös pieneen pränttiin. Siinä ei ole mitään epäselvää. Eli jos näet 2 kk 0 € edun niin ihan varmasti siihen liittyy ehtoja. Missä ei liity?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
@Spitfire ei kukaan kieroile mitään. Jokainen tilaus pitää vahvistaa ja jokaisesta tilauksesta toimitetaan tilausvahvistus. Kyllä se on asiakkaan tehtävä tutustua myös pieneen pränttiin. Siinä ei ole mitään epäselvää. Eli jos näet 2 kk 0 € edun niin ihan varmasti siihen liittyy ehtoja. Missä ei liity?

Yleensä uskalletaan ilmoittaa ihan suoraan mitä se tuote maksaa, eikä asiakkaan tarvitse tavata pikkupränttiä tietääkseen mihin on sitoutumassa (vaikka tämä toki suositeltavaa on). Ihan turha selittää että tuollaiset ensimmäiset kuukaudet 0€ olisi asiakasta varten... ei, ne ovat vain ja ainoastaan teidän harhaanjohtavaa markkinointia varten.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Spitfire toivoisin, että luet mitä kirjoitan. En missään sanonut, etteikö yritys markkinoisi itseään varten. Totta kai se 0€ / 2kk kirjoitetaan isolla, että mahdollisimman moni kurkkaa sen.

Ja kyllä - yritys ei lähtökohtaisesti halua antaa asiakkaalle mitään ilmaiseksi. Tämä on globaali tosiasia, että kaikissa asiakaseduissa on lopulta kyse samasta tavoitteesta. Asiakas voi farmata ilmaisia etuja, joten yritys yrittää tämän estää. Totta kai. Ihan niin kuin kaikki sisältöfirmat yrittävät estää sisällön ilmaisen esittämisen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No jos joku luulee että saa C More tai vastaavan paketin ilmaiseksi koska tarjouksessa lukee 0€ 2 kk niin sietäisi saada vielä isomman lisämaksun.

Mikä tekee C Moresta poikkeuksellisen verrattuna HBO, Netflix, Viasat, etc? Kyllähän noista on uudet asiakkaat(käyttämätön luottokortti ja sähköpostiosoite) saanut maailman sivun täysin ilmaisia kokeilukuukausia ilman mitään teleoperaattoreiden haudattuja koiria. Ja kyllä myös teleoperaattorit tarjoaa täysin ilmaisia kokeilukuukausia kanavapaketteihin puhelimitse. Sen takia monelle voi tulla yllätyksenä nollahintaisena markkinoidut paketit netistä tilattuna.

Pahimmat haudatut koirat teleoperattoreiden tarjoamiin kanavapaketteihin on kuitenkin puutteellinen sisältö. Kuten esim. NHL-kanavat joista näytetään vaan osa peleistä tai sarjat joiden jaksot ilmestyy päivän myöhässä operaattorin kautta tilaamaan palveluun esim. HBO ja GOT… silkkaa kusetustahan tuo on…
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Pieniä nuo "C More 0€ 2kk" viritykset ovat muiden asioiden rinnalla mitä teleoperaattorit tekevät. Esimerkkinä vaikka Elisan myymät tietoturvapaketit joita on myyty puoliväkisin senioreille joiden puhelimeen ei saa edes tietoturvapakettia. Myös DNA on osannut sekoittaa kuituliittymien pakkaa myymällä Valokuitu Plus liittymää asiakkaille mutta joka on oikeasti kaapelimodeemiliittymä. Myös Telia on kunnostautunut siinä että asiakaspalvelussa yrittävät myydä tuotteita ihmisille jotka soittavat asiakaspalveluun hakeakseen apua liittymäongelmiin. Näitä palveluntarjoajien virityksiä on tullut aika paljon vastaan Digitutor vapaaehtoistyössä jota tein ennen koronaikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No jos joku luulee että saa C More tai vastaavan paketin ilmaiseksi koska tarjouksessa lukee 0€ 2 kk niin sietäisi saada vielä isomman lisämaksun.
Samaa mieltä sinänsä, mutta siis vuosikausiahan Telialla/Soneralla oli tarjous "C More Sport ensimmäinen kuukausi veloituksetta ja seuraavat 5 kk hintaan 24,95 e/kk." Vasta sopimusehdoissa mainittiin, että sopimus on toistaiseksi voimassaoleva, eli sen pystyi aina ekan kuukauden jälkeen irtisanomaan, ja pystyi aluksi myös tilaamaan saman tien uudestaan, 0€/kk. Jossain vaiheessa tuli sellainen esto, että joutui joka toinen kk ottamaan eri käyttäjätilillä, ja sitten muistaakseni niin, että oli pakko ottaa myös yksi maksullinen kuukausi (eli kokonaishinta oli aina -50% tarjoushinnasta).
Tässä oli varmaankin taustalla joku Telian Omien sivujen rajoite määräaikaisten liittymien suhteen.
 
4

444

Tulee tästä keskustelusta löyhästi mieleen taannoin (ehkä 15 vuotta sitten) Tampereen Hämeenkadulla sijainnut pitseria, jonka edustalla aamyön tunteina kyltti tyyliin "kaikki pitsat 5 €". Tilauksen tehtyäni myyjä pyysi 8,50 €. Mainittuani kyltissä olleesta vitosen tarjouksesta ja peräänkuulutettuani siinä kerrottua hintaa sain vastauksen: "se olla vain mainos".
Lohjan Virkkalassa sijaitsee pizzeria nimeltä Kervan. Heillä on tälläkin hetkellä isot plakaatit ulkona, joissa mainostetaan lounastarjousta ”kaikki pizzat ja kebab-annokset X,XX€”. Äxät siksi, että en muista tarkkaa hintaa. Ei mitään pientä pränttiä eikä muita mainintoja. Menin sisälle tilaamaan listan kalleimman pizzan, ja hinta olikin jotain aivan muuta. Kysyin ulkona olevasta mainoksesta, että mikäs juttu tää on, ja vastaus oli, että koskee vain tietyn hintaisia pizzoja. En jäänyt vääntämään asiasta epärehellisen yrittäjän kanssa, vaan poistuin paikalta. Valitettavasti alueella ei ole juurikaan kilpailua ja tuolta saa parhaat lätyt. Aiemmin olin tilannut vain lounasajan ulkopuolella, tuon jälkeen en enää kertaakaan. En usko, että muutti kummankaan osapuolen elämää millään tavalla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nimimerkin @peterra ruokakaupan kaksi yhden hinnalla vertaaminen operaattorin eka vuosi kympillä kuussa ja jälkimmäinen kahdella kympillä kuussa on niin huono analogia ettei se oikeasti edes ansaitsisi kommenttia, mutta kun päivittäistavarakauppa on omaa osaamista, niin en malta olla kommentoimatta.

Parempi analogia olisi, että kaupassa myytäisiin tänään kilo appelsiineja eurolla ja samalla suostuisit huomenna ostamaan sen toisen kilon kahdella eurolla, mutta ennemmin vertaisin operaattorien tapaa toimia vaikka Vitaepro-kauppaan tai kalsareiden tai kahvin määräaikaisiin kestotilauksiin.

Mitä sitten tulee tähän vallitsevaan operaattorien myyntikulttuuriin, niin operaattoreilla on pirun paljon paremmat mahdollisuudet muuttaa vallitsevaa tapaa kuin yksittäisellä kuluttajalla.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@msg otetaan tällainen esimerkki: kaupassa on tarjouksessa 10 kahvipakettia. Saat ne kahdeksan hinnalla. Menetkö seuraavana päivänä palauttaan kahdeksan pakettia ja sanot, en tykännyt tästä kahvista? Ei kukaan niin tee. Jos palautat niin palautat kaikki 10. Kaikilla maksukanavilla on 14 vrk palautusoikeus, jos netistä tilaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös