@king of the jungle varmaan työni puolesta olen pikkusen jäävi tähän kommentoimaan, mutta kommentoin silti. Jokaisen kannattaa miettiä ihan oikeasti, pitääkö operaattorien asiakkaille hyväntekeväisyytenä tuota sisältöä tarjota. Totta kai kaikki paketit näkyy silleen, että siinä on se edullisin hinta ensin ja sitten normihinta. Se on vähän kolkko bisnes, jos pitäs asiakkaalle ilmaiseksi antaa sisältöä ja sitten antaa asiakkaan se parin kuukauden päästä irtisanoa.
Kanavissa & sisällössä on muutenkin tällä hetkellä ihan täysin asiakkaiden markkinat menossa eli pystyt helposti erilaisia etuja yhdistelmällä kikkailemaan itsellesi useampia kuukausia ilmaiseksi jotain palvelua. Eihän operaattorit varmaan niitä buy & try -paketteja sen takia tarjoile, että asiakas siirtyy vastaavan kilpailijan tarjouksen perässä, kun oma etu loppuu. Minä olen varmaan tässä liikaa nyt ns. firman mies enkä enää ymmärrä, mutta kyllä minulle ainakin on asiakkaana ihan itsestään selvää, jos otan johonkin määräaikaisen edun ja määräajan niin se tarkoittaa sitoutumista, josta ei noin vain kävellä pois.
Moni operaattori oli jo hyvällä tiellä & hyvää vauhtia oltiin pääsemässä jonkinlaiseen markkinaehtoiseen toimintaan kiinni, suurin osa palveluista on yhä useammin ilman määräaikaa operaattoreilla. Jostain syystä kaikilla on juuri sisältö-ja viihdepalveluissa vieläkin määräajat. Onko kukaan miettinyt, miksei tuota voida laskea toimimaan markkinoiden ehdoilla? Tulee aika paljon persnettoa, kun ensin haetaan Elisalta omat pois parin kuukauden avaustarjouksella (ilmainen), sitten irtisanotaan ja siirrytään hakemaan vastaavaa pakettia Telialta ja lopulta DNA:lta.
Kunnioittakaa niitä määräaikoja ja sopimuksia niin silloin myös palveluntarjoajat voivat luottaa siihen, että asiakas ei ainoastaan tavoittele lukematonta määrää ilmaisia kokeiluita.