Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

• 3 909 368
  • 23 440

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole missään kohtaa syyllistänyt sinua epärealistisesta vertailusta?

Ensin sanot ettei toimivuus ja käytettävyys ole jäänyt jälkeen resurssien vuoksi, jonka jälkeen toteat ettei ole haluttu investoida riittävästi? Toki sinällään ihan totta, koska teoriassa resursseja varmasti olisi, mutta edes Telian kokoinen organisaatio ei voi resurssejaan käyttää loputtomasti kaikkeen. Mielestäni tämä ei ole hyväksyttävää asiakkaan näkökulmasta, mutta osittain myös ymmärrän taustalla olevat syyt.

En puolustele Teliaa, enkä vaadi suhteellisuudentajua. Ainoastaan toivon sitä, koska se tuottaa hedelmällisempää keskustelua. Kaikki ongelmat tilauksissa, maksuvaihtoehtojen puutteet yms. eivät ole hyväksyttäviä asioita. Kuten ei myöskään palvelun yleinen heikko toimivuus ja raskas riippuvaisuus nettiyhtyden laadusta ja nopeudesta.

Niin, on eri asia antaa asioita anteeksi huonon vertailukohteen myötä, kuin ottaa asioita huomioon. Ei tuon pitäisi olla kovin vaikea asia ymmärtää? Mitä paremmin ottaa erilaisia asioita huomioon, niin sitä hedelmällisempää keskustelu asiasta on. Tämä on vain minun mielipiteeni ja toiveeni.

Niin, resursseja kyllä olisi, mutta tähän niitä ei ole haluttu allokoida. Mitä jäi epäselväksi? Ymmärrän (varmaankin) ihan yhtä hyvin taustalla olevat syyt ja osan niistä listasinkin. Resursseja ei tietysti voi käyttää loputtomasti, enkä edes väitä, että investoinnit palvelun eriyttämiseen ja maksuliikenteen nykyaikaistamiseen olisivat Telialle kannattavia. Se on silti kylmä fakta, että tämä näkyy asiakkaalle todella ikävästi. Ja haluan vielä palata siihen, että asiakkaalle se ei käytännössä kuulu mitenkään, miten em. prosessi menee organisaation sisällä, asiakas kun näkee ja kokee vain sen lopputuotteen.

Mistä tässä lopulta sitten keskustellaan? En ihan aidosti ymmärrä enää tekstejäsi. Haukut telian palvelun ja ollaan samaa mieltä, että maksuliikenne, tilausongelmat ja palvelun toimivuus eivät ole hyväksyttävällä tasolla. Miten muuten vertailua voi tehdä, kuin vastaavia palveluja kohtaan? Mitä ihmettä tässä pitää vielä huomioida, jotta toiveesi hedelmällisemmästä keskustelusta toteutuu? Se ainakin pitää huomioida, että Netflixin tai Telian kohdalla toimivuus ja asiakaskokemus ei jää kiinni organisaation käytettävissä olevista taloudellisista resursseista. Telialla on tehty nämä valinnat ja sitä ei saisi verrata suoraan muihin? Hämmästyttävää.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tässä lopulta sitten keskustellaan? En ihan aidosti ymmärrä enää tekstejäsi. Haukut telian palvelun ja ollaan samaa mieltä, että maksuliikenne, tilausongelmat ja palvelun toimivuus eivät ole hyväksyttävällä tasolla. Miten muuten vertailua voi tehdä, kuin vastaavia palveluja kohtaan? Mitä ihmettä tässä pitää vielä huomioida, jotta toiveesi hedelmällisemmästä keskustelusta toteutuu? Se ainakin pitää huomioida, että Netflixin tai Telian kohdalla toimivuus ja asiakaskokemus ei jää kiinni organisaation käytettävissä olevista taloudellisista resursseista. Telialla on tehty nämä valinnat ja sitä ei saisi verrata suoraan muihin? Hämmästyttävää.
Ei tässä tarvitsisi keskustella enää mistään, jos olisit alusta alkaen lukenut mitä tässä on kirjoitettu. Vertailua tehdään nimenomaan vastaaviin palveluihin, mutta Netflix ei ihan täysin vastaava palvelu ole, jonka vuoksi otin asian esille. Heti perään todettiin, että Ruutu olisi parempi vertailukohde ja olen tästä täysin samaa mieltä.

En ole missään vaiheessa kieltänyt vertailua mihinkään, kuten jatkuvasti yrität väittää. Jokaisessa viestissäsi käy selväksi, että et ole kunnolla lukenut yhtäkään viestiäni ja olet siksi ihan pihalla siitä mistä tässä on kyse.

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tässä tarvitsisi keskustella enää mistään, jos olisit alusta alkaen lukenut mitä tässä on kirjoitettu. Vertailua tehdään nimenomaan vastaaviin palveluihin, mutta Netflix ei ihan täysin vastaava palvelu ole, jonka vuoksi otin asian esille. Heti perään todettiin, että Ruutu olisi parempi vertailukohde ja olen tästä täysin samaa mieltä.

En ole missään vaiheessa kieltänyt vertailua mihinkään, kuten jatkuvasti yrität väittää. Jokaisessa viestissäsi käy selväksi, että et ole kunnolla lukenut yhtäkään viestiäni ja olet siksi ihan pihalla siitä mistä tässä on kyse.

Tämä nyt varmasti kuuluisi jo yksityisviestien puolelle, mutta itse olet täysin pihalla. Minkä mukaan Ruutu on vastaava palvelu? Minkä/kenen mukaan Netflix ei ole? Kerroin jo itse, että livelähetysten osalta ei ole. Muilta osin, kuten esim. tilaukset ja maksuliikenne, palvelut voisivat olla täysin samanlaisia - mutta eivät ole. Nyt valoja päälle! Ruutukaan ei ole yhtään parempi vertailukohde, se kun ei tarjoa operaattoripalvelua. Eri palveluita itse olen yrittänyt keskenään verrata niiltä osin kuin verrattavissa ovat. Olen myös yrittänyt vääntää rautalankaa, miten jonkun osa-alueen toimimattomuus on vain Telian päätösten syytä.

En todellakaan ymmärrä, miten yrität keinotekoisesti rajata vertailua vain hyväksi katsomiisi kohteisiin. Tai paremmin, miksi Telialle pitäisi antaa jotain armoa tässä arvostelussa?

Sanatarkasti kirjoitit näin: "Eli pientä suhteellisuudentajua ja realismia olisi hyvä kaapaista mukaan, kun Telian touhuja arvostelee. "

Missä kohtaa suhteellisuudentajua ja realismia puuttuu, kun verrataan Netflixiin? Missä kohtaa sitä tulee mukaan, kun verrataan Ruutuun? Kaikki tekniset toteutukset ym. ovat kevyesti tehtävissä niillä resursseilla, joita nyt esim. Telialta ja Netflixiltä löytyy. Yrität nyt tuoda tähän mukaan jotain aspektia, joka ei millään tapaa kuulu mukaan vertailuun, mitä tulee palvelun toimivuuteen.

Viimeksi muokattu:

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hienoa, että Telia järjestää näitä pride -teemaisia liigalive -lähetyksiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy