Ainakin tallenteessa minulla toimii näppäimistön nuolinäppäimet 10-sekunnin kelausnappeina. Kokeile saatko noilla toimiin.No eipä tämä, peli saadaan näkymään selaimella.
Mutta missä V****ssa on 10sek-kelauksen napit!
Ainakin tallenteessa minulla toimii näppäimistön nuolinäppäimet 10-sekunnin kelausnappeina. Kokeile saatko noilla toimiin.No eipä tämä, peli saadaan näkymään selaimella.
Mutta missä V****ssa on 10sek-kelauksen napit!
Miksiköhän Telia päivystää yhä esim Tapparan omalla palstalla mutta ei täällä? Tuliko liikaa arvostelua?
Meille on ystävällisesti tarjottu mahdollisuutta jatkaa tällä maksullisella profiililla keskustelua Jatkoajassa, mutta Telia Partion toiminnan mukaisesti jatkamme partiointia meille ilmaisilla keskustelufoorumeilla.
Terveisin,
Telia Partio (sometiimi)
Täällä hengaaminen maksaa ja jatkossa vain siellä missä voi ilmaiseksi hääriä
Toki tällä yhteistyöllä on saanut palstaprofiilin lisäksi myös muutaman Matin journalismiksi naamioidun mainoksen verkkolehden puolella.
Mutta näinhän se toimii kaikilla suoratoistopalveluilla. Tilaat palvelun ja saat sen käyttöösi joskus hamassa tulevaisuudessa. Tai siis saat, jos naapurin mummon kissa on muistettu kääntää kohti lounasta, eikä nyt puhuta siitä ruokakiposta. Vai koskiko tämä käytäntö sittenkin vain näitä lennätinlaitoksia joita ei saanut sekoittaa suoratoistopalveluihin? Hemmetti kun kuluttajana pitäisi muistaa olla odottamatta liikoja vain siksi, että kilpailijoilla (joita Netflix yms. eivät tietenkään ole, koska ovat suoratoistopalveluita, ei lennätinlaitoksia) homma yleensä toimii sujuvasti ja muitta mutkitta.Meinasin perjantaina katsoa tepsin pelin, mutta enpä katsonut kun passin aktivointiin meni reilut 3h. Aspa pisti tämän tänään mun omaan piikkiin kun en ollut aiemmin liikeellä tilauksen kanssa. VMP. Voispa maksaa jollekin muulle lätkän katsomisesta.
Juuri näin. Tarkoitukseni ei ole suoranaisesti puolustella Teliaa, vaan järkevämpi vertailukohde on keskustelun kannalta parempi.@Nelfor joo kyllähän osuvampi vertailukohde Telian Liiga-lähetyksille on vaikkapa edeltäjänsä Ruudun toiminta (mm. HTML5, äly-tv-apit, maksutavat, koosteet, palvelun aktivointi) ja tuossakin vertailussa Telia on monella osa-alueella toteutuksessa jäljessä.
Juuri näin. Tarkoitukseni ei ole suoranaisesti puolustella Teliaa, vaan järkevämpi vertailukohde on keskustelun kannalta parempi.
Omissa papereissani Telia on Ruutua edellä vain kuvan- ja äänenlaadussa, sekä studion ja oheismateriaalin osalta. Kaikessa muussa Telia on jäljessä ja kyse on varsin isoista asioista, kuten maksutavat ja aktivoinnin toimivuus, sekä käyttömukavuus.
Vaikka itsekin olen viimeaikoina kohdannut aiempaa enemmän ongelmia Telian Liiga-lähetysten kanssa ja olen vahvasti sitä mieltä, että Telian resursseilla pitäisi pystyä parempaan, niin silti vieroksun jossain määrin sitä, että vertailukohteina käytetään Netflixin kaltaisia palveluita. Netflix on maailmanlaajuinen ja sillä on asiakkaita noin tuhatkertainen määrä Teliaan verrattuna (tämä ei ole liioittelua, vaan puhdasta faktaa). Lisäksi Netflix on ollut palveluna olemassa paljon pidempään kuin Telia TV. Niin, eikä Netflix edes näytä suoria lähetyksiä, joka on aivan oma taiteenlajinsa tallenteisiin verrattuna.
Eli pientä suhteellisuudentajua ja realismia olisi hyvä kaapaista mukaan, kun Telian touhuja arvostelee.
Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.Sinällään vaikka Netflixin käyttäminen vertailukohteena on kyllä ihan relevanttia, molemmat kun toimittavat suoratoistopalvelua. Eikä Netflixin maailmanlaajuinen toiminta esim. maksuliikenteen, tilausten sujuvuuden jne. kohdalla anna Telialle mitään anteeksi. Ne toimivat ihan samalla tavalla - tai siis pitäisi toimia. Yrityskauppojen jäljiltä Telialla toivottavasti taivutaan toimittamaan palvelua kuten sitä nykypäivänä halutaan, eli alustoilla, jotka asiakas itse valitsee. Pöytä on ainakin tälle valmiiksi katettuna.
Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.
Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee.
Telialla on aivan varmasti riittävät resurssit käytettävissään paitsi itse tuotteen osalta, myös esim. maksunvälityksen ja tilinhallinnan ym. kohdalla.
Niin, tai jos vertaillaan asiaan kuuluvia lukemia, niin Netflixin liikevaihto 20 miljardia ja Telia Finlandin noin 1 miljardi, josta ehkä vajaat 10% tulee suoratoistosta. Eli 20 miljardia vs. 0,1 miljardia.Niinpä. Telia-konsernin liikevaihto on kai about 10 miljardia euroa. Luulisi, että sieltä liikenisi halutessa tarvittavat roposet siihen, että homman saisi skulaamaan. Vertailuun otetun Netflixin liikevaihto on ehkä noin 14 miljardia euroa. Jos taas kyse on siitä, että striimaus ei ole Telian ydinliiketoimintaa, toisin kuin Netflixin, niin olisivathan voineet vaikka ostaa konsultointia esim. Netflixiltä...
Luvut vuodelta 2018.
Itselläkin tänään päivällä jotain samantyyppistä virhettä antoi ja viime kauden pelit olivat täysin solmussa. Puolista tallenteista puuttui nimet eikä niitä edes voinut koittaa toistaa. (Kun painoi kuvasta kirjastossa niin mitään ei tapahtunut) Sitten jos löytyi viime kaudelta peli jossa oli nimi niin sen painaminen heitti vaan satunnaisesti johonkin tämän kauden otteluun.Yritän katsoa selaimen kautta kirjastosta pelilähetystä. Heitti jo päivällä ja heittää edelleen muutaman sekunnin katsomisen jälkeen ruudulle virheen tekstillä: "Videotoistoa ei voitu aloittaa. Toistoa ei voitu aloittaa (Virhekoodi: Da11:90404)". Kellään ollut samanlaista ongelmaa ja täten antaa ratkaisua?
Niin, tai jos vertaillaan asiaan kuuluvia lukemia, niin Netflixin liikevaihto 20 miljardia ja Telia Finlandin noin 1 miljardi, josta ehkä vajaat 10% tulee suoratoistosta. Eli 20 miljardia vs. 0,1 miljardia.
Netflixin konsultoiminen olisi esimerkiksi livelähetysten kannalta turhaakin turhempaa. Sen sijaan laskutuksen muutoksiin eivät varmasti tarvitse konsultointia, vaan rahaa. Rahaa teoriassa varmasti olisi, mutta eivät laske kyseistä rahan käyttöä kannattavaksi toiminnaksi. Näistä on helppo huudella ulkopuolisena, kun ei tiedä asioista tarkemmin.
En ole missään vaiheessa sanonut, että Telialle pitäisi antaa näiden syiden vuoksi tasoitusta tai anteeksi. Sen sijaan olen sanonut monta kertaa juuri päinvastoin. Pyysin vain realistisempaa vertailukohtaa, jollainen heti esitettiin (Ruutu).En edelleenkään ymmärrä pointtiasi. Jos laskutuksen muutos vaatii rahaa, ja tähän Telialla ei ole haluttu investoida, sen toimivuutta ei saisi verrata muihin, tai Telialle pitäisi tässä verailussa antaa jotain tasoitusta? En vaan ymmärrä.
Entä saako huudella, jos on ollut toteuttamassa maksuliikenneratkaisuja?
Siis mitä helvettiä? Alkaa mennä jo sanattomaksi sun kanssa. Mitä tahansa vertailua voi harrastaa, mutta kaikki vertailukohteet eivät ole yhtä realistisia tai hyviä. Ruutu on erinomainen vertailukohde, joten miksi ei pysytä sitten siinä?Ei se kyllä noinkaan mene. Mikä tahansa suoratoistopalvelu on täysin realistinen vertailulohde. Jos lähdet väittämään, että näin ei ole, lähdet antamaan Telialle tasoitusta. Ei tää nyt oo niin vaikeeta hei.
Siis mitä helvettiä? Alkaa mennä jo sanattomaksi sun kanssa. Mitä tahansa vertailua voi harrastaa, mutta kaikki vertailukohteet eivät ole yhtä realistisia tai hyviä. Ruutu on erinomainen vertailukohde, joten miksi ei pysytä sitten siinä?
Netflix ja monet muut suoratoistopalvelut eivät näytä livelähetyksiä, joka jo yksinään tekee monesta vertailusta mahdotonta. Eli ei, kaikki eivät ole yhtä hyviä vertailukohteita.
Ihan turhaan nyt jäit vänkäämään tästä asiasta, kun homma käsiteltiin pois oikeastaan heti alkuunsa.
Kyse on vain siitä, että vertaa osa-alueita, joita voi verrata ja on järkevää verrata. Kaikilta osin vertailu ei ole järkevää. Alunperinkin pyysin vain suhteellisuudentajua hieman mukaan. En sanonut että vertailua ei saisi tehdä tai että se ei voisi olla mielekästä.No voit pitää tätä vänkäämisenä, mutta livelähetykset eivät sinällään tee mitään eroa palveluiden välille. Niiden sisältöön kyllä. Olen siis samaa mieltä siitä, että Telia on Ruutua jäljessä mainitsemillasi osa-alueilla, mutta sitä en suostu allekirjoittamaan, että kahta suoratoistopalvelua ei olisi mielekästä verrata keskenään. Ihan yhtälailla itse vänkäät asiasta, mutta puolestani voidaan lopettaa ja todeta, että emme ole samaa mieltä verailun mielekkyydestä.
Kyse on vain siitä, että vertaa osa-alueita, joita voi verrata ja on järkevää verrata. Kaikilta osin vertailu ei ole järkevää. Alunperinkin pyysin vain suhteellisuudentajua hieman mukaan. En sanonut että vertailua ei saisi tehdä tai että se ei voisi olla mielekästä.
Tämä vänkäys perustuu selvästi vain siihen, että et ole lukenut kunnolla mitä olen kirjoittanut.
En ole missään kohtaa syyllistänyt sinua epärealistisesta vertailusta?Olen lukenut. Avaatko vielä alle lainaamani tarkemmin, jos et ole jotenkin antamassa Telialle tasoitusta? Miten ne asiat sitten pitää ottaa huomioon? Puhut itsesi täysin pussiin heti ja nyt syyttelet minua, että vänkään ja teen epärealistista vertailua kahden toimijan välillä?
Telialla palvelun toimivuus ja käytettävyys ei ole jäänyt kilpailijoista resurssien vuoksi. Se on jäänyt siitä jälkeen, koska Telialla palvelu on sidottu muuhun liiketoimintaan ja tähän liittyen ei ole haluttu investoida riittävästi asiakaskokemuksen parantamiseksi etenkin niillä osa-alueilla, jotka nyt ovat esillä olleet - koska tämä olisi vaatinut suoratoistopalvelun eriyttämistä. Asiakkaalle se on herttaisen yhdentekevää, mitä syitä on taustalla. Asiakaskokemus tulee suoraan palvelun käytöstä. Telia on yrityksenä sitä kokoluokkaa, että en itse ainakaan keksi syytä, jolla toimintaa voisi mitenkään puolustella tai vaatia jotain suhteellisuudentajua vertailuihin. Asiat varmasti muutuvat tehtyjen yrityskauppojen myötä, mutta onhan tämä kaikkine tilaustenkäsittelyviiveineen ym. ollut jopa surkuhupaisaa.
"Netflixin toiminnan laajuus ja asiakasmäärä vaikuttaa kaikkeen. Se vaikuttaa siihen rahamäärään, mitä Netflixillä on käytettävissä varmistaakseen palvelun toimivuuden kaikkien osa-alueiden osalta.
Tämä ei toki tarkoita, että Telialle pitäisi antaa anteeksi mitään, mutta kyllä nämä asiat on syytä ottaa huomioon, kun vertailuja tekee. "