Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 909 368
  • 23 440

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Telia Onko näin että esim. Sonyn Android TV:n sisäänrakennetut Google Castit ei ole tuettuja tällä hetkellä? Niitä ei voi vaihtaa 50hz muotoon.
Pyydän että luet viestejä. No joo menee siinä hetki mutta nopeampaa se on kuin Telian vastauksen odottaminen. No autan sen verran että ei ole tuettu.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paska hakusana. Koita vaikka sisäänrak* tuet*
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Sisäänrakennetut on nykyaikaa kun ihmiset ostaa telkkareita. Ulkoiset mokkulat on vanhaa..
Se on juuri näin. Hemmetin typerältä tuntuu lähteä kaupasta hakemaan Chromecast-mokkulaa ihan vaan sen takia, että saa kuvan telkkarissa näkymään ilman pahemmanlaatuista nykimistä. Läppärillä ja puhelimella toimii hyvin. Ja tietysti kaikki muu toimii telkkarissa, löytyy omat sovellukset sinne puolelle yms. yms., mutta ei näköjään Telialla. Pitää tässä nyt miettiä, että jaksaako hakea 40€ hintaisen Chromecastin vai pärjääkö pelkällä läppärin kuvalla. Koko paketista en usko luopuvani kuitenkaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä kuva on hyvä ja peli pyörii ilman nykimistä, mutta eihän Telia muuta olekaan tarjonnut (ja tätä ketjua lukien olen onnekkaiden joukossa). Tänään Jukurit-HIFK pelistä puuttui tyyliin kaikki tilastot ja grafiikat, ei niinku yhtään mitään! Missä on maalien syöttäjät? Maalintekijän tehopisteet olisi kiva nähdä, eilen tosin nämä olikin päin sitä just. Ei haastatteluja, selostaja ilman kommentaattoria.

Enemmän tilastoja peliin kiitos ja haastattelut ennen peliä, erien jälkeen sekä pelin jälkeen! Ja eilen tuli kattokameraa kehaistua niin tänään sitäkään ei sitten näkynyt, miksi?
Tämä. Helvetisti luvattiin etukäteen, mutta oikeasti mitään, ei siis mitään, parannusta ole tullut katsojakokemukseen. Tilastot puuttuu, äänimaailma entisellään ja hidastukset heikkoja. Ruutu sai epäselvistä tilanteista usein aika hyvää kuvaa lähetykseen hidastuksineen, tänäänkin tuijotettiin Tyrväisen maalissa ihan surkeasta kulmasta tilannetta. Mitä kameroita sillä tilannehuoneella on käytössä, eikö niiden kuvaa saa lähetykseen? Mä odotin oikeasti jotain NHL:n tapaista(ei tietenkään ihan yhtä tasokasta) kuvaa epäselvistä tilanteista etukäteislupausten jälkeen. Äänimaailma, melkein ikävä niitä Ruudun lähetyksissä mölynneitä idiootteja, nyt ei kuulu juuri mitään pelistä eikä katsomosta.

Kuvan laatuun olen ihan tyytyväinen, en ole hifistelijä tällä saralla. Lähetyksen katkeaminen muutaman kerran lähetyksen aikana vähän tympii myös, mutta tuon korjaantumista nyt maltan odotella tovin. Kevään ratkaisupeleissä kynnys vitutukseen on reilusti matalammalla. Kuuluuko kaikki oheissisältö(studiot ym.) vain liigapassiin? Joukkuepassilla on saanut vain hissimusiikin. Ihan OK jos noin, en niitä niin kaiipaa vielä, päivitän sitten myöhemmin joka tapauksessa liigapassin puolelle, mielenkiinnosta kysyn.
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kaksi matsia katsonut ja periaatteessa kaikki toiminut. Silti ollaan takapakkia otettu ruutuun verrattuna.
Sama homma täällä. Kuvanlaatu ollut hyvää ja pelit näkyneet moitteettomasti. Nuin muuten ollaan Ruutua paljon perässä:

- ennen peliä ei ole studioo, tai pelaaja/valmentajahaastatteluita.
- jäähyn tullessa, tilannetta ei näytetä uudelleen
- selostaja/kommentoija ei saa sanoa juttuaa loppuun --> koska kiire Telian mainokselle. HYI, että tämä syletti. Tuossa erätauko studiossa Ikalta lyödään juttu kesken ja mennään jo seuraavaan. Aivan juostenkustu koko homma. OTTAKAA vinkkiä, miten ne tuolla Viasat Hockey kanavalla esim hoidetaan.
- erätauot.. laittakaa sinne vaikka viime pelin tai harkkapelien kooste, jos ei kerran tilannehuonetta käytetä. Minusta erätauon alkaessa jokaisen jengin kanavan pitäisi tuohon 360 tilannehuoneeseen kääntyä. Tuon kauhean mainostuubassa pyörivän musiikin sijaan. Samalla alhaalla pitäisi näkyä tilastot muista peleistä (tilanne ja erätauko/paljonko peliä jäljellä

Niin ja se kiekko olisi tosiaan ihan kiva nähdä uusinnoissa. Ei mulla muuta. Jatkakaa
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sisäänrakennetut on nykyaikaa kun ihmiset ostaa telkkareita. Ulkoiset mokkulat on vanhaa..
Niin kauan kun sisäänrakennettua palikkaa ei saa laitettua 50 Hz tilaan, sisäänrakennetut edustavat kivikautta. Mun mielestä. Onko kellään valmistajalla mahdollisuutta tuohon?
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sama homma täällä. Kuvanlaatu ollut hyvää ja pelit näkyneet moitteettomasti. Nuin muuten ollaan Ruutua paljon perässä:

- ennen peliä ei ole studioo, tai pelaaja/valmentajahaastatteluita.
- jäähyn tullessa, tilannetta ei näytetä uudelleen
- selostaja/kommentoija ei saa sanoa juttuaa loppuun --> koska kiire Telian mainokselle. HYI, että tämä syletti. Tuossa erätauko studiossa Ikalta lyödään juttu kesken ja mennään jo seuraavaan. Aivan juostenkustu koko homma. OTTAKAA vinkkiä, miten ne tuolla Viasat Hockey kanavalla esim hoidetaan.
- erätauot.. laittakaa sinne vaikka viime pelin tai harkkapelien kooste, jos ei kerran tilannehuonetta käytetä. Minusta erätauon alkaessa jokaisen jengin kanavan pitäisi tuohon 360 tilannehuoneeseen kääntyä. Tuon kauhean mainostuubassa pyörivän musiikin sijaan. Samalla alhaalla pitäisi näkyä tilastot muista peleistä (tilanne ja erätauko/paljonko peliä jäljellä

Niin ja se kiekko olisi tosiaan ihan kiva nähdä uusinnoissa. Ei mulla muuta. Jatkakaa
Täysin samaa mieltä olen. No okei kaikki on kaikille uutta ja eiköhän kehitystä tule kauden aikana. Juurikin mainitsemasi erätauot oli itellekkin suuren suuri pettymys ja sit eniten vitutti se mainos,että osta liigapaketti isellesi. Voi vittu mulla on se jo. Mut noin kokonaisuudessaan ihan hyvä aloitus kun pahemmastakin oli pelkoa.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kaksi peliä (tai 1 2/3 tarkalleen ottaen, eka pelin ensimmäinen erä ei näkynyt) 4 k cc:llä katsottu. Kuvanlaatu varsinkin eilen pääsääntöisesti ihan erinomainen, välillä sitten romahti ihan puuromössöksi. Äänien käyttöä ilmeisesti ainakin perjantaina vasta testailtiin, katsomoäänet laitettiin välillä kaakkoon ja selostus hukkui sen alle.

Mitään mullistavaa katselukokemusta entiseen en havainnut, ehkä ennemkin päinvastoin. Sama paikallisselostaja (joka ennakkotietojen mukaan ei olisi pitänyt edes kuulua Telian selostajatiimiin) siellä erien aikana vanhat maneerinsa höpisi. Yhtään valmentaja- tai pelaajahaasttattelua en nähnyt saatikka mitään muutakaan oheisohjelmaa. Erätauolla puuduttavaa hissimusiikkiaa ja jääkoneen ajelua, siinäpä se oli.

Mielestäni ei kannattaisi hehkuttaa mistään erityisistä katselukokemuksista kun sellaisia ei kuitenkaan ole tarjota. Noh, mulle riittäisi se nykimätön ja puuroutumaton kuva. Äänet saa pois. Jääkoneen ajelua on toki jännittävää katsella, voittaa ainakin Janne Niinimaan asiantuntijakommentit.
 
Viimeksi muokattu:

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
Hintaansa nähden tämä on kyllä vielä todella jäljessä. Kuvanlaatu vaihtelee pelin sisällä uskomattoman paljon. 1min puuroa, 1min täydellistä (ja yhteydet yms kyllä riittää). Peliääniä ei tosiaan ole juuri ollenkaan ja kaikki tilastot tuntuu puuttuvan, tai ne on päin hanuria. Kaksi JYPin peliä kuitenkin katsottu ilman kokonaista pätkäisyä, josta plussaa. Studio osuus ihan ok, mutta hyppimistä ja kiireentuntua on (huonostikko suunniteltu?).
Vähän kyllä harmittaa, että tämä liiga uudelle toimijalle siirtyi, alkoi ruudulla olemaan homma jollain määrin jo hyvin hanskassa... Noh pelit kuitenkin nähty, joka tärkeintä. Hypeen nähden omen vain aika pettynyt (toistaiseksi).
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Mä sain tehtyä Telia tunnukset mutta jostain syystä en edes päässyt sisään. Vasta kun oman pankin kautta. Ja sitten IE ja Firefox ei tue ja Chrome vaatii älyttömästi lisäosia. Joten jotenki liian vaikeaa. Tai siis ei vaikeaa mutta liian monimutkaista mun makuun. Kyllähän mä osaan asentaa vaikka 10 lisäosaa ei se siitä kiinni ole, mutta koen ettei sen pitäisi olla niin monimutkaista. Siispä päädyin irtisanomaan tilauksen



Edit: Sanakorjaus
 

Qkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko kukaan eilen tilanneista saaneet tunnuksiaan? Parikymmentä tuntia venailtu eikä mitään ole tullut. Tilausvahvistuskin tuli sähköpostiin n. 5 tuntia tilauksen jälkeen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Olimme varautuneet ruuhkiin, mutta kysyntäpiikki ylitti arviomme."
- Camilla Ekholm

Te nimenomaan ette olleet varautuneet ja aivan vaikkapa tätä ketjua lukemalla olisitte sen saaneet selville. Kaikessa on takana raha eikä ollut mitään mielenkiintoa tuplata budjettia varautumiseen millä oltaisiin saatu homma toimimaan.

Sitten tullaan kirkkain silmin valehtelemaan.

Pystyn hyvin kuvittelemaan tuon palaverin missä päätetään kysyntäpiikistä. Osa porukasta oli varmaan Skypessa eikä saanut pullaa.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
"Olimme varautuneet ruuhkiin, mutta kysyntäpiikki ylitti arviomme."
- Camilla Ekholm

Te nimenomaan ette olleet varautuneet ja aivan vaikkapa tätä ketjua lukemalla olisitte sen saaneet selville. Kaikessa on takana raha eikä ollut mitään mielenkiintoa tuplata budjettia varautumiseen millä oltaisiin saatu homma toimimaan.

Sitten tullaan kirkkain silmin valehtelemaan.

Pystyn hyvin kuvittelemaan tuon palaverin missä päätetään kysyntäpiikistä. Osa porukasta oli varmaan Skypessa eikä saanut pullaa.


Yleensä kun nettipalveluita tilaa esim. Netflix,ruutu ym niin tilaus sisään ja palvelua katsomaan. Ei siinä mitään henkilökuntaa tarvita kun homma toimii automaattisesti. Tietenkin jos telialla tilauvahvistukset ym lähetetään käsipelillä niin varmasti kiirettä pukkaa.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin kauan kun sisäänrakennettua palikkaa ei saa laitettua 50 Hz tilaan, sisäänrakennetut edustavat kivikautta. Mun mielestä. Onko kellään valmistajalla mahdollisuutta tuohon?

Eikö asia ole niin, että tuota sisäänrakennettua CC:a ei edes tarvittaisi, jos Telia vaan suostuisi tekemään oman appin noihin telkkareihin? Tätähän on Telian puolelta puolusteltu sillä, että se olisi jotenkin tosi vaikeata, mutta muualta on sen kerrottu todellisuudessa olevan suhteellisen simppeli prosessi. Silloinhan tosin ei kenenkään tarvitsisi vuokrata noita Telian omia bokseja (joita ei muuten saa koskaan omakseen, vaikka maksaisit sitä 10€/kk 10v. ajan), joka lienee on se todellinen syy appin puuttumiselle.

Yleensä kun nettipalveluita tilaa esim. Netflix,ruutu ym niin tilaus sisään ja palvelua katsomaan. Ei siinä mitään henkilökuntaa tarvita kun homma toimii automaattisesti. Tietenkin jos telialla tilauvahvistukset ym lähetetään käsipelillä niin varmasti kiirettä pukkaa.

Joku Telian edustajista täällä väitti, että prosessi olisi automatisoitu, mutta ihan 100% totta se ei kyllä voi olla. Ei ne max 20 000 ihmistä 48h sisällä voi aiheuttaa tuommoisia ruuhkia, jos sen hoitaisi ATK ihmisen sijaan. Eiköhän todellinen syy ole tuo heidän kivikautinen laskutussysteeminsä, eli se ruuhka tulee noiden kaiken maailman luottotieto- jne tarkistusten takia, jotka hoitaa ulkopuolinen taho. Netflixit ja muuthan eivät tee mitään tommoisia, koska se raha lähtee suoraan tililtä ja jos siellä ei rahaa ole, niin palvelu ei toimi. Yksinkertaista. Tämä sama juttu tulee toistumaan myös vuoden päästä, jos maksut hoidetaan edelleen samalla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Tää on kyllä aivan naurettavaa puuhastelua. Täällä odotellaan jo neljättä tuntia tunnuksia sähköpostiin.

Ylellä oli tänään maininta siitä, miten esim. perinteisesti jäykkä pankkimaailma purjehtii uusissa tuulissa. Kännykkäpankkiin voi nyt avata tilin minuutissa. – Menet verkkoon, lataat appin, siirrät rahaa ja alat käyttää.

Telialla pelkkään katseluoikeuden välittämiseen menee neljä tuntia tai roimasti enemmän, kuten viime perjantaina tuli todistettua.

Jos osaat lukea... ...Osaatko siis lukea?...
... Sinä olet siis samaa logiikkaa soveltaen joko Elisan tai DNA:n työntekijä, etkös olekin?...
...Ennen kaikkea kuitenkin jäi nyt kaihertamaan että osaatko lukea... ...?

Tämä on teksitiä samalta kirjoittajalta, joka aiemmin on perännyt keskusteluun Telian ongelmista tason nostoa. Huoh.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Eikö asia ole niin, että tuota sisäänrakennettua CC:a ei edes tarvittaisi, jos Telia vaan suostuisi tekemään oman appin noihin telkkareihin? Tätähän on Telian puolelta puolusteltu sillä, että se olisi jotenkin tosi vaikeata, mutta muualta on sen kerrottu todellisuudessa olevan suhteellisen simppeli prosessi. Silloinhan tosin ei kenenkään tarvitsisi vuokrata noita Telian omia bokseja (joita ei muuten saa koskaan omakseen, vaikka maksaisit sitä 10€/kk 10v. ajan), joka lienee on se todellinen syy appin puuttumiselle.
Kai se totuus on jossain tässä välissä. TV-valmistajia on kuitenkin niin paljon että jokaiselle alustalle tekeminen on oma hommansa ja pitää muistaa sekin että ne televisiot vanhenee, näin siis sovellustuki loppuu. Älypuhelimista voi hakea vähän vertausta, esimerkiksi Honor 8 puhelimeen ei saa uusinta Android-versiota vaikka kyseessä on vain kaksi vuotta vanha lippulaivamalli. Ja ihan televisioista tosiaan se Ruudun sovellus on loppunut suuressa osassa Samsungin televisioita.

Toki totta on varmasti sekin että Telia tällä tavoin pakkomyy myös noita digiboksejaan.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kai se totuus on jossain tässä välissä. TV-valmistajia on kuitenkin niin paljon että jokaiselle alustalle tekeminen on oma hommansa ja pitää muistaa sekin että ne televisiot vanhenee, näin siis sovellustuki loppuu.
Tämä näin. Kyseisten eri sovellusten ylläpitoon ja päivittelyyn menisi paljon resursseja. Telian pitäisi nyt keskittyä siihen HTML5-soittimen käyttöönottoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös