Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 512 034
  • 21 783

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Erikoista kyllä, että Ruutua muistellaan "puoli-ilmaisena", vaikka se oli keskimäärin Teliaa kalliimpi. Viimeinen kausi oli toki polkuhintaan, mutta sitä ennen hinnoittelu oli kovin erilaista.
Jos nyt en ihan väärin muista niin Ruutu oli ekallakin kaudella hintaan 24,90/kk mutta se piti ottaa 12kk määräaikaisena. Eli toki siinä tuli niitä ylimääräisiä kuukausia jos ei muuta kuin Liigaa katsonut. Tietystihän sen kautta näki sitten muutakin, nyt ei Telia TV:ssä nää muuta kuin Liigaa tuolla heidän kuukausimaksullaan.

Jos Ruudun otti toistaiseksi voimassaolevana niin se taisi olla sen 29,90/kk. Tämä siis kun puhutaan nettipalvelusta, tv-kortille hinnat oli aina vähän korkeampia.

Ruudun tuote oli helppo hankkia ja se oli perusteiltaan toimiva, mutta siihen se hyvä jääkin. Tuotannollisesti Ruudun liigalähetykset olivat silkkaa paskaa, kamerakalusto ja sitä kautta kuvanlaatu oli silkkaa paskaa ja sama koskee myös äänenlaatua.
Ei mulla ainakaan koskaan ollut telkkarin HD-kanavilla mitään ongelmaa Ruudun/Nelosen kuvanlaadussa. Äänenlaatu oli kyllä monessa hallissa paska etenkin jos ei ollut päälähetys ja studioitahan ei viimeisellä kaudella ollut kuin kerran viikossa ja ne oli jostain vessan nurkasta vedettyjä.
 

Wire

Jäsen
Tämä oli kyllä selvästi ilmoitettu, olisi pitänyt tilata ensin joukkuepassin ja päivittää se elokuun lopussa all star passiksi...
Missä näin on ilmoitettu? Tottakai menee omaan piikki mutta harmittaa snadisti kuitenkin.

Jos Telialla on 100k tilaajaa niin kassavirta on silti sopimuksen aikana ~100M€. Ei tarvi tuplata tilauksia.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Ja tämä lukema tulee... Mistä? Ei taida olla mitään faktapohjaa, jos saan veikata.

Faktapohjaa tulevaisuuden arvioille? Haha. Ei tuohon kummoista intuitiota tarvitse että tilaajia ei voi saada tuplattua, tämä siis täysin riippumatta onko kyseessä vaikka hyppäys radiolähetyksestä 4K-laatuiseen striimiin. Ei olla nähty - eikä tulla näkemäänkään sellasta oikeaa syytä minkä takia aiemmin ei olisi tilannut Ruutua ja nyt hankkisi tämän, ei juurikaan edes vanhat Telia-asiakkaat vaikka heille varmasti pommitettu sydämen kyllyydestä pakettia. Netflix-tilaajiakin vain 800 000 Suomessa vaikka taloutta kohden verraten puoli-ilmainen ja on suunnattu kaikille, sekä se että uusi tilaaja saa kuukauden ilmaiseksi.

2,6 miljoonaa taloutta
-------------------------------
800 000 Netflix-tilaajaa 10€/kk
200 000 Liigapassi-tilaajaa (Liiga) 25€/kk
100 000 Ruutu-tilaajaa (Liiga, kotimainen futis, pesäpallo, sarjat, leffat.. muuta?) 9,90 - 25€/kk

Melkosta huutonaurua tuo 200k herättää. Väittäisin ettei nouse 200K tilaajaan vaikka saisi vitosella kuussa Liigan, ihan sen takia koska hinta ei ole este nytkään heille jotka Liigan haluaa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Missä näin on ilmoitettu? Tottakai menee omaan piikki mutta harmittaa snadisti kuitenkin.

Jos Telialla on 100k tilaajaa niin kassavirta on silti sopimuksen aikana ~100M€. Ei tarvi tuplata tilauksia.

Telia taitaa maksaa oikeuksista 23M/kausi, joten taitaa hinnaksi tulla 138M koko sopimuskaudelta.
 

Wire

Jäsen
Telia taitaa maksaa oikeuksista 23M/kausi, joten taitaa hinnaksi tulla 138M koko sopimuskaudelta.
Laskin 20€/kk/naama Todellisuus jossain 22-23€.

Tähän päälle tulee mainokset ja canal digital tulot. Tietysti tämä boostaa muuta myyntiä niin ei ne varmasti tappiota tee edes 100k:lla
 

Telia

Jäsen
Miksi @Telia Allstars tilaajat maksaa day 1:stä lähtien täyttä hintaa? Koska liiga pre-season oli ns ilmainen tuli Viasat Jääkiekko kanavan NHL ja KHL uusinnoille hintaa 34,90€. Kiitoksia vaan... nimim. lasku tuli
AllStars-passin laskutuksessa ei ole kesätaukoa ja laskutus käynnistyy tämän paketin osalta heti tilaushetkestä alkaen. Sama pätee muihin yhdistelmäpaketteihin.

Kyllä tuolla Telia yhteisössä kerrotaan ihan suoraan, että peruskanavat vaativat sen maksullisen tallennuspalvelun aktivoinnin. Allstar-passin yhteyttä asiaan en osaa sanoa.
AllStars-passi ei sisällä tallennuspalvelua, joka vaaditaan peruskanavien katseluun sovelluksella. Tallennuspalvelun voi hankkia hintaan 6,50 €/kk.

Joonas S. / Telia
 
Viimeksi muokattu:

Vauhti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Palloilu
Laskin 20€/kk/naama Todellisuus jossain 22-23€.

Tähän päälle tulee mainokset ja canal digital tulot. Tietysti tämä boostaa muuta myyntiä niin ei ne varmasti tappiota tee edes 100k:lla

Kannattaa myös huomioida vuosittaiset teknisen tuotannon sekä ottelutuotannon kulut. Plus uuden etätuotantokeskuksen perustuskulut.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kannattaa myös huomioida vuosittaiset teknisen tuotannon sekä ottelutuotannon kulut. Plus uuden etätuotantokeskuksen perustuskulut.

Plus mainonta, plus asiakaspalvelun lisääntynyt kysyntä (iskee naamalle taatusti kun kausi alkaa). Plus myyntimiehet, plus projektin epäonnistunut johto, plus plus plus. Ei riitä 100k (tilaajaa) alkuunkaan.
 

Wire

Jäsen
Plus mainonta, plus asiakaspalvelun lisääntynyt kysyntä (iskee naamalle taatusti kun kausi alkaa). Plus myyntimiehet, plus projektin epäonnistunut johto, plus plus plus. Ei riitä 100k (tilaajaa) alkuunkaan.

Tuskin jää ainoaksi sisältöpalveluksi eli kustannukset tulee jakautumaan tässä vuosien aikana.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Otin tuon kaikki liigapelit 25egeä jo aikoja sitten. Ilmeisesti sähköpostiin tulee lasku, mutta onko tietoa milloin ensimmäinen lasku on tulossa? 14.9?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Plus mainonta, plus asiakaspalvelun lisääntynyt kysyntä (iskee naamalle taatusti kun kausi alkaa). Plus myyntimiehet, plus projektin epäonnistunut johto, plus plus plus. Ei riitä 100k (tilaajaa) alkuunkaan.
Itsekkin näkisin että voitolla pelkkä liiga ei tule pyörimään. Tosin tietoa ei ole tietoa mitä kaikkea tuonne tulee, eli tuleeko noita muita sisältöpalveluja vai ei. Mutta nuo digipoksit ja mediaportaalit yms kikkareet viittavat vahvasti siihen että lätkä on enemmänkin sisäänheittotuote ja muista revitään sitten sen verran että liiga-tuotteesta tulleet tappiot saadaan kuitattua ja jäädään voitollekkin. Toki pörssiä seuranneet tietävät että track record ei ole tässä niin kauhean vahva.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Faktapohjaa tulevaisuuden arvioille? Haha. Ei tuohon kummoista intuitiota tarvitse että tilaajia ei voi saada tuplattua, tämä siis täysin riippumatta onko kyseessä vaikka hyppäys radiolähetyksestä 4K-laatuiseen striimiin. Ei olla nähty - eikä tulla näkemäänkään sellasta oikeaa syytä minkä takia aiemmin ei olisi tilannut Ruutua ja nyt hankkisi tämän, ei juurikaan edes vanhat Telia-asiakkaat vaikka heille varmasti pommitettu sydämen kyllyydestä pakettia. Netflix-tilaajiakin vain 800 000 Suomessa vaikka taloutta kohden verraten puoli-ilmainen ja on suunnattu kaikille, sekä se että uusi tilaaja saa kuukauden ilmaiseksi.

2,6 miljoonaa taloutta
-------------------------------
800 000 Netflix-tilaajaa 10€/kk
200 000 Liigapassi-tilaajaa (Liiga) 25€/kk
100 000 Ruutu-tilaajaa (Liiga, kotimainen futis, pesäpallo, sarjat, leffat.. muuta?) 9,90 - 25€/kk

Melkosta huutonaurua tuo 200k herättää. Väittäisin ettei nouse 200K tilaajaan vaikka saisi vitosella kuussa Liigan, ihan sen takia koska hinta ei ole este nytkään heille jotka Liigan haluaa.
Puhuin siis tästä lauseesta: "Pitäisi olla joka toisessa lätkätaloudessa 2-3 tilausta että päästäisiin 200k rajalle."

200k tilaajaa on todellakin tällä hetkellä utopiaa, mutta edelleen pitän kiinni siitä, että se olisi teoriassa Suomen talousalueella mahdollinen lukema. Jostain syystä täällä on nyt lähdetty olettamaan, että pitäisin tuota lukemaa helposti saavutettavana ja realistisena lähivuosien aikana, mikä ei pidä paikkansa.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ruudun tuote oli helppo hankkia ja se oli perusteiltaan toimiva, mutta siihen se hyvä jääkin. Tuotannollisesti Ruudun liigalähetykset olivat silkkaa paskaa, kamerakalusto ja sitä kautta kuvanlaatu oli silkkaa paskaa ja sama koskee myös äänenlaatua.

Se oli kuitenkin "paskaa", joka a) toimi b) oli käytettävyydeltään loistava c) laskutettiin nykyaikaisesti. Ruudun toimintavarmuus oli älyttömän hyvä ja tv app tuotti todella terävää ja sulavaa kuvaa.

Telian käytettävyys ja laskutus ovat tällä hetkellä surkeaa, osa käytetystä tekniikasta todella vanhaa ja nykyinen toimintavarmuus todella epävarmaa. Lisäksi mahdolliset 4K kokeilut jne. tulevat vaatimaan Telian boksin, joka nostaa kyllä hintaa aika roimasti.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mun mielestä Telian laskutus on tällä hetkellä loistavaa. Vielä ei ole tullut yhtäkään laskua.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se oli kuitenkin "paskaa", joka a) toimi b) oli käytettävyydeltään loistava c) laskutettiin nykyaikaisesti. Ruudun toimintavarmuus oli älyttömän hyvä ja tv app tuotti todella terävää ja sulavaa kuvaa.

Telian käytettävyys ja laskutus ovat tällä hetkellä surkeaa, osa käytetystä tekniikasta todella vanhaa ja nykyinen toimintavarmuus todella epävarmaa. Lisäksi mahdolliset 4K kokeilut jne. tulevat vaatimaan Telian boksin, joka nostaa kyllä hintaa aika roimasti.
Käytin ruutua parin telkkarin omilla softilla ja selaimen kautta, laatu oli aina riittävää, mutta ei yhtään enempää. Toistit vain sen mitä sanoinkin, että Ruutu oli kyllä loppuvuosinaan toimiva, mutta laadullisesti ei tarjonnut mitään erikoista.

Ja Teliahan on kaikessa muussa paitsi kuvanlaadussa tällä hetkellä valovuosia jäljessä, siitä ei ole kahta sanaa. Pointtini oli, että kehitysvaraa on todella paljon, jos verrokkina käytetään Ruudun tarjontaa viime vuosien aikana.
 

Jerkkola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Porilaiset, etenkin Ässät.
Ihan mielenkiinnosta, onko oikeasti toivottu vielä erillistä sovellusta? Vai onko toiveita ja palautteita kuunneltu, sitten on päätetty tehdä uusi sovellus, vaikkei sitä itsessään ole toivottu?

Tämä..

Mä en ymmärrä mikä siinä on että kaikelle pitää tehdä erillinen sovellus (tilauksen hallinnointi, pelien katselu ja koosteet). Toki silloin yksittäinen sovellus voi olla vähemmän kompleksisempi, mutta mun mielestä ihan perseestä tuo on kuluttajan kannalta. Aktiivisessa käytössä olevia sovelluksia kun on puhelimessa muutenkin jo helvetisti.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mielenkiinnosta, onko oikeasti toivottu vielä erillistä sovellusta? Vai onko toiveita ja palautteita kuunneltu, sitten on päätetty tehdä uusi sovellus, vaikkei sitä itsessään ole toivottu?
Ei ole varmastikaan toivottu, vaan Telialla on todettu, että se on helpoin tapa toteuttaa ko. palvelu. Nykyinen Telia TV kun on niin vahvasti sidottu kirjautumiseen ja maksulliseen sisältöön, että ei taida taipua kovin helposti sellaiseen käyttöön, jossa ei vaadita kirjautumista tai maksuja.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Ei ole varmastikaan toivottu, vaan Telialla on todettu, että se on helpoin tapa toteuttaa ko. palvelu. Nykyinen Telia TV kun on niin vahvasti sidottu kirjautumiseen ja maksulliseen sisältöön, että ei taida taipua kovin helposti sellaiseen käyttöön, jossa ei vaadita kirjautumista tai maksuja.

Eli jälleen asiakas unohtunut täysin. Vaikka sinä @Nelfor ymmärtäisitkin tämän, me muut emme ymmärrä, minä mukaan lukien. Ei palveluntarjoaja voi yksinkertaisesti ajatella niin, että ”mihin systeemimme taipuvat”. Ei, ei todellakaan. Kyllä sen palveluntarjoajan on aina käännettävä se niin, että ”millaisia systeemejä asiakkaamme toivovat ja tarvitsevat”.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli jälleen asiakas unohtunut täysin. Vaikka sinä @Nelfor ymmärtäisitkin tämän, me muut emme ymmärrä, minä mukaan lukien. Ei palveluntarjoaja voi yksinkertaisesti ajatella niin, että ”mihin systeemimme taipuvat”. Ei, ei todellakaan. Kyllä sen palveluntarjoajan on aina käännettävä se niin, että ”millaisia systeemejä asiakkaamme toivovat ja tarvitsevat”.
En sanonut missään kohtaa, että tämä olisi se tapa miten minä toivoisin asian hoidettavan - tai että tämä olisi millään tavalla optimaalisin tapa toteuttaa asia.

Itse ainakin odotan ja toivon, että Telialla ollaan laittamassa Telia TV:tä uuteen uskoon ja jossain välissä kahta erillistä sovellusta ei enää tarvita. Eli uskoisin tämän olevan nopein tapa toteuttaa se mitä tässä halutaan. Ei optimaalisin, ei asiakkaan kannalta paras, vaan nopein vaihtoehto ensihätään.

Mutta onhan tämä selvästi Telialta hätäistä paikkailua, kun ei ole tätäkään asiaa osattu etukäteen ajatella. Paljon on Telialla selvästi oppimista, mutta ehkä se siitä hiljalleen.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jotenkin tästä koko roskasta saa vain sellaisen kuvan ettei juuri mitään olla tehty. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä että Telia rahastaa millä keinoilla tahansa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jotenkin tästä koko roskasta saa vain sellaisen kuvan ettei juuri mitään olla tehty. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä että Telia rahastaa millä keinoilla tahansa.

Paras keino on tietysti jättää tilaamatta koko tuote niin kauan kunnes se on kunnossa. Tietty tämä viimeistelemättömyys, vanhentunut välitystapa ym. ajavat väkisinkin paljon budjetoitua alempiin tilausmääriin.

Mä vähän luulen, että tässä käy niin, että Telian on jossain kohtaa pakko ottaa lusikka kauniisti käteen ja organisoida tämä koko paska uudelleen. On kuitenkin kuusivuotinen pahvi, ja jossain kohtaa konsernijohtoa varmasti kiinnostaa myös tämän projektin kannattavuus as is, olkoonkin että muu myynti olisi hieman lisääntynyt.

Sanotaan vielä, että luottamuksen voi yleensä menettää vain kerran, sen takaisinsaaminen todella vaikeaa. Kyllä ymmärrän, että Jatkoajan HC-kuluttaja tilaa toimivan tuotteen vaikka se olisi ollut paskaa edelliskaudella. Taviskuluttaja ei näin tee. Hänen päänsä kääntäminen on todella vaikeaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras keino on tietysti jättää tilaamatta koko tuote niin kauan kunnes se on kunnossa. Tietty tämä viimeistelemättömyys, vanhentunut välitystapa ym. ajavat väkisinkin paljon budjetoitua alempiin tilausmääriin.

Mä vähän luulen, että tässä käy niin, että Telian on jossain kohtaa pakko ottaa lusikka kauniisti käteen ja organisoida tämä koko paska uudelleen. On kuitenkin kuusivuotinen pahvi, ja jossain kohtaa konsernijohtoa varmasti kiinnostaa myös tämän projektin kannattavuus as is, olkoonkin että muu myynti olisi hieman lisääntynyt.

Sanotaan vielä, että luottamuksen voi yleensä menettää vain kerran, sen takaisinsaaminen todella vaikeaa. Kyllä ymmärrän, että Jatkoajan HC-kuluttaja tilaa toimivan tuotteen vaikka se olisi ollut paskaa edelliskaudella. Taviskuluttaja ei näin tee. Hänen päänsä kääntäminen on todella vaikeaa.

Samaa mieltä. Ja eilen sanoin että Telia on hoitanut tämän hyvin omaan pussiinsa. He käyttävät surutta suomalaista menttaliteettia hyväkseen, jossa täälläkin suurinosa nillittäjistä kuitenkin palvelun tilaa. Jos Suomessa oikeasti äänestettäisiin jaloilla (tässä tapauksessa lompakolla) niin meillä olisi paljon laadukkaampia palveluja kautta linjan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Samaa mieltä. Ja eilen sanoin että Telia on hoitanut tämän hyvin omaan pussiinsa. He käyttävät surutta suomalaista menttaliteettia hyväkseen, jossa täälläkin suurinosa nillittäjistä kuitenkin palvelun tilaa. Jos Suomessa oikeasti äänestettäisiin jaloilla (tässä tapauksessa lompakolla) niin meillä olisi paljon laadukkaampia palveluja kautta linjan.
Yksinoikeudella kun vetää, niin kilpailua ei ole. Jaloilla tai lompakolla äänestäminen on huomattavan paljon vaikeampaa, jos ei ole vaihtoehtoja ko. tuotteen saamiseksi. Ei tämä ole suomalaista mentaliteettia, vaan ihan maailmanlaajuista. Yksinoikeudella myytävät tuotteet ovat vain yleisesti ottaen ihan perseestä.

Kuluttajien kannalta on aina parempi, jos kilpailua löytyy, koska silloin tuotekehitys on selvästi kovempaa luokkaa ja oikomista tehdään paljon vähemmän.
 
Toivon todella, että Viasat tekee ihan vittuillakseen niin, että alkaa tarjota urheilujaan pelkästään Viaplayssä ja C-more myöskin vain netin kautta. Siinä saisi Telia maistaa omaa lääkettään, eikä voisi enää myydä oikeastaan mitään kaapelikanavia muuta kuin Liigaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös