Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 945 402
  • 23 566

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Peruskanavat näkyvät heti, kun olet ostanut jonkun kanavapaketin. Jos sinulla ei ole mitään sisältöpakettia tilattuna, niin et näe myöskään peruskanavia. Eihän Ruudustakaan näe muita peruskanavia.
Onko näin? Mä olen ymmärtänyt, että peruskanavat näkyvät vasta, kun tilaa tallennuspalvelun. Mulla on liigapassi eikä kanavissa näy muuta kuin liigaseurojen logot.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Peruskanavat näkyvät heti, kun olet ostanut jonkun kanavapaketin. Jos sinulla ei ole mitään sisältöpakettia tilattuna, niin et näe myöskään peruskanavia. Eihän Ruudustakaan näe muita peruskanavia.
Tämä selvä, pitänee sitten ottaa ensi viikolla ainakin kuukaudeksi testiin tuo Liigapaketti.
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
On kyllä todella vaikea lähteä arvioimaan mahdollisia tilausmääriä, mutta voisi kuvitella, että yli 200k tilaajaa ei pitäisi todellakaan olla mikään mahdottomuus.

Ruudulla maksavia asiakkaita oli niukasti yli 100 000kpl, tuplat siitä kuulostaa aika hurjalta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruudulla maksavia asiakkaita oli niukasti yli 100 000kpl, tuplat siitä kuulostaa aika hurjalta.
Tuohon lähtökohtaan nähden se voi kuulostaa hurjalta, mutta ilman tätä kontekstia se ei kuulosta hurjalta. Kyllä tästä jääkiekkohullusta maasta löytyy maksavia asiakkaita yli 200k, jos tuote on kunnossa. Siitähän tässä juuri on kyse, että tuotteen täytyy olla kunnossa ja siihen Telialla on vielä matkaa.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuohon lähtökohtaan nähden se voi kuulostaa hurjalta, mutta ilman tätä kontekstia se ei kuulosta hurjalta. Kyllä tästä jääkiekkohullusta maasta löytyy maksavia asiakkaita yli 200k, jos tuote on kunnossa. Siitähän tässä juuri on kyse, että tuotteen täytyy olla kunnossa ja siihen Telialla on vielä matkaa.
Sanotaanko näin, että jos puoli-ilmaisella ja suht vaivattomalla ja helppokäyttöisellä Ruudulla jäätiin 100 000 asiakkaaseen, niin erittäin vaikea kuvitella Telian tuota lukemaa tuplaavan ihan lähivuosina.

Oli se tuote miten kunnossa tai kuinka toimiva tahansa. Olettaen, että nuo lukemat pitävät siis paikkansa.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Onko näin? Mä olen ymmärtänyt, että peruskanavat näkyvät vasta, kun tilaa tallennuspalvelun. Mulla on liigapassi eikä kanavissa näy muuta kuin liigaseurojen logot.
Korjataan sen verran, että Nelonen Median kanavat vaativat tuon tallennuspalvelun. Ylen ja maikkarin ilmaiskanavat näkyvät, kun olet ostanut jonkun sisältöpaketin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Tuohon lähtökohtaan nähden se voi kuulostaa hurjalta, mutta ilman tätä kontekstia se ei kuulosta hurjalta. Kyllä tästä jääkiekkohullusta maasta löytyy maksavia asiakkaita yli 200k, jos tuote on kunnossa. Siitähän tässä juuri on kyse, että tuotteen täytyy olla kunnossa ja siihen Telialla on vielä matkaa.

Pitäisi olla joka toisessa lätkätaloudessa 2-3 tilausta että päästäisiin 200k rajalle. Ei mene yli 120k:n tilauksen vaikka saataisiin laatu 8K:lla 100fps:llä ja itse saisi valita kuvakulmat ja kamerat.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Varmasti asiakkaita olisi yli 200 000 koska olemme lätkähullua kansaa, mutta tuossa se kolikon kääntöpuoli onkin. Ollaan maksavan tuotteen kanssa vaativia, mutta samalla joillekkin kelpaa ilmainen live stream. Itsekkin katsoin tepsin CHL pelit ilmaisen streamin kautta ja voisin kuvitella etten ollut ainoa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Sanotaanko näin, että jos puoli-ilmaisella ja suht vaivattomalla ja helppokäyttöisellä Ruudulla jäätiin 100 000 asiakkaaseen, niin erittäin vaikea kuvitella Telian tuota lukemaa tuplaavan ihan lähivuosina.

Oli se tuote miten kunnossa tai kuinka toimiva tahansa. Olettaen, että nuo lukemat pitävät siis paikkansa.

Lisäksi on hyvä muistaa, että Ruutu tarjoaa lätkän lisäksi muutakin. Tilaajissa on varmasti muitakin kuin lätkäviihteen kuluttajia.

Aluksi ihmettelisin, jos Telia pääsee 50.000 tilaajaan. Sen verran sekundaa on tuote, jonka ostaminen on vaikeaa ja katsominenkin vaatii aivan eri kilkkeet, mihin kuluttaja on tottunut kaikkien muiden palveluntarjoajien kanssa.

Edit: @Nelfor : En haluaisi olla sen myyntijohtajan pöksyissä, kenen tehtävänä on nelinkertaistaa tämä luku lähivuosina.
 
Viimeksi muokattu:

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh, oli tilaajia sitten 100K tai 200K, aika iso potti tuo toukokuun lasku. Sellainen 2-4 miljoonaa, jos mennään kuudenteen peliin, mikä tekee helposti 10% liigaoikeuksista. Mielenkiintoista nähdä, mikä on se "reilu ratkaisu", jos sellainen saadaan aikaiseksi. Mielenkiintoista myös nähdä, onko foliohatuille käyttöä, kun finaalisarjaa 3-1 johtava joukkue häviää viidennen pelin erikoisten tuomariratkaisujen jälkeen... :D
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Heh, oli tilaajia sitten 100K tai 200K, aika iso potti tuo toukokuun lasku. Sellainen 2-4 miljoonaa, jos mennään kuudenteen peliin, mikä tekee helposti 10% liigaoikeuksista. Mielenkiintoista nähdä, mikä on se "reilu ratkaisu", jos sellainen saadaan aikaiseksi. Mielenkiintoista myös nähdä, onko foliohatuille käyttöä, kun finaalisarjaa 3-1 johtava joukkue häviää viidennen pelin erikoisten tuomariratkaisujen jälkeen... :D
Lasket vissiin mukaan joukkuepassin tilaajat? Toukokuussa ei taida enää pelata kuin kaksi joukkuetta. Mutta olet oikeassa foliohatuista. Aivan varmasti pelataan päätyyn asti joka sarjassa, koska joku on niin päättänyt.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitäisi olla joka toisessa lätkätaloudessa 2-3 tilausta että päästäisiin 200k rajalle. Ei mene yli 120k:n tilauksen vaikka saataisiin laatu 8K:lla 100fps:llä ja itse saisi valita kuvakulmat ja kamerat.
Ja tämä lukema tulee... Mistä? Ei taida olla mitään faktapohjaa, jos saan veikata.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanotaanko näin, että jos puoli-ilmaisella ja suht vaivattomalla ja helppokäyttöisellä Ruudulla jäätiin 100 000 asiakkaaseen, niin erittäin vaikea kuvitella Telian tuota lukemaa tuplaavan ihan lähivuosina.

Oli se tuote miten kunnossa tai kuinka toimiva tahansa. Olettaen, että nuo lukemat pitävät siis paikkansa.
Erikoista kyllä, että Ruutua muistellaan "puoli-ilmaisena", vaikka se oli keskimäärin Teliaa kalliimpi. Viimeinen kausi oli toki polkuhintaan, mutta sitä ennen hinnoittelu oli kovin erilaista.
 

Nick Neim

Jäsen
Erikoista kyllä, että Ruutua muistellaan "puoli-ilmaisena", vaikka se oli keskimäärin Teliaa kalliimpi. Viimeinen kausi oli toki polkuhintaan, mutta sitä ennen hinnoittelu oli kovin erilaista.
Varmaankin sitä muistellaan siksi, koska se viimeinen kausi oli puoli-ilmainen. Ja sillä hankittiin reippaasti uusia käyttäjiä, allekirjoittanut mukaan lukien.

Siksi jos lukemat pitävät edes vähän alusta paikkaansa, niin väite tuplauksesta "tuotteen ollessa kunnossa" on kyllä posketon, tai ainakin hyvin lähelle sitä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toukokuussa ei taida enää pelata kuin kaksi joukkuetta. Mutta olet oikeassa foliohatuista. Aivan varmasti pelataan päätyyn asti joka sarjassa, koska joku on niin päättänyt.

Mitkään puolivälierät tai aina edes välierät ei kiinnosta muilta joukkeilta, mutta välillä sitä kiduttaa itseään finaalien muodossa.

Kuinkahan monta asiakasta tässä pystyy erehdyttämään, kun toukokuussa on vain kaksi peliä ja ratkaisu olisi kiva nähdä. Lasku tulee sitten perässä mistä ei voinut tietää sen olevan noin iso.

Erikoista kyllä, että Ruutua muistellaan "puoli-ilmaisena", vaikka se oli keskimäärin Teliaa kalliimpi. Viimeinen kausi oli toki polkuhintaan, mutta sitä ennen hinnoittelu oli kovin erilaista.

Paljonkohan se oli mitä maksoin yhdestä pelistä. Se oli jotain 20 euroa päivälipusta, mutta laatu oli moitteeton. Kannatti maksaa asuessani EU:n ulkopuolella eikä mitään mahdollisuutta päästä halliin.

Edelleen keskihinnat ei ole niin tärkeitä vaan se onko peli näkyvillä vai musta ruutu tai se helvetin tiimalasi.
 

Wire

Jäsen
Miksi @Telia Allstars tilaajat maksaa day 1:stä lähtien täyttä hintaa? Koska liiga pre-season oli ns ilmainen tuli Viasat Jääkiekko kanavan NHL ja KHL uusinnoille hintaa 34,90€. Kiitoksia vaan... nimim. lasku tuli
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmaankin sitä muistellaan siksi, koska se viimeinen kausi oli puoli-ilmainen. Ja sillä hankittiin reippaasti uusia käyttäjiä, allekirjoittanut mukaan lukien.

Siksi jos lukemat pitävät edes vähän alusta paikkaansa, niin väite tuplauksesta "tuotteen ollessa kunnossa" on kyllä posketon, tai ainakin hyvin lähelle sitä.
Ruudun tuote oli helppo hankkia ja se oli perusteiltaan toimiva, mutta siihen se hyvä jääkin. Tuotannollisesti Ruudun liigalähetykset olivat silkkaa paskaa, kamerakalusto ja sitä kautta kuvanlaatu oli silkkaa paskaa ja sama koskee myös äänenlaatua. Jos Telia kykenee saamaan tuotteen tilaamisen Ruudun tasolle helppoudessa, sekä samalla pystyy tarjoamaan varmasti toimivan ja kaikin puolin selvästi laadukkaamman tuotteen, niin ei todellakaan ole kaukaa haettua, että asiakasmäärä voisi tuplaantua.

Helppoa se ei tietenkään ole ja tässä puhutaan pitkälti ihanteellisesta tilanteesta, mutta mahdollista se Suomen talousalueella on.
 

Nick Neim

Jäsen
Ruudun tuote oli helppo hankkia ja se oli perusteiltaan toimiva, mutta siihen se hyvä jääkin. Tuotannollisesti Ruudun liigalähetykset olivat silkkaa paskaa, kamerakalusto ja sitä kautta kuvanlaatu oli silkkaa paskaa ja sama koskee myös äänenlaatua. Jos Telia kykenee saamaan tuotteen tilaamisen Ruudun tasolle helppoudessa, sekä samalla pystyy tarjoamaan varmasti toimivan ja kaikin puolin selvästi laadukkaamman tuotteen, niin ei todellakaan ole kaukaa haettua, että asiakasmäärä voisi tuplaantua.

Helppoa se ei tietenkään ole ja tässä puhutaan pitkälti ihanteellisesta tilanteesta, mutta mahdollista se Suomen talousalueella on.
Sanoisin, että on teikäläisellä on aika ruusuiset kuvitelmat kotimaisen jääkiekon vetovoimasta.

Siinä missä HC-fanit katsovat Liigaa, oli alustana Ruutu tai Telia, on tavalliselle ja normaalille satunnaisseuraajalle - joka sen 5-10 kertaa kaudessa käy kotikaupungin jäähallissa katselemassa paikallisen jengin peliä, ja jonka mielenkiinto kohdistuu pääasiassa vain siihen oman jengin menestykseen - aika paskanhaileeta, onko kuva 720p vai 1080i. Sille samalle kerta viikkoon jääkiekkoa seuraavalle satunnaiskatsojalle on ihan yhtälailla paskanhailee, kuuluuko terien potku jäästä hyvin, heikosti vai hyvin heikosti. Ehdottomasti tärkein asia tällaiselle ihmiselle on hinta, minkä jälkeen toisena tulee helppous ja helppokäyttöisyys. Ei kukaan mitään puuroa halua katsoa, mutta jos tuote toimii edes kohtuullisesti, niin suomalaisen kansanperinteen mukaan halvimman perässä mennään, kuten aina ollaan tehty.

Tuplaus niihin edelliskauden (oletettuihin) lukemiin on vitsi, vaikka minkälaisesta toimivuudesta huolimatta. Samoihin lukemoihin? Mahdollisesti. Pientä kasvuakin? Kenties. Tuplaus puoli-ilmaiseen Ruutuun nähden? Ei kyllä ikinä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi @Telia Allstars tilaajat maksaa day 1:stä lähtien täyttä hintaa? Koska liiga pre-season oli ns ilmainen tuli Viasat Jääkiekko kanavan NHL ja KHL uusinnoille hintaa 34,90€. Kiitoksia vaan... nimim. lasku tuli

Tämä oli kyllä selvästi ilmoitettu, olisi pitänyt tilata ensin joukkuepassin ja päivittää se elokuun lopussa all star passiksi...
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on all star passi ja kanavat näkyvät, onko tässä mukana tallennus?
Mä en ehkä taas osaa tai jotain.

E. Kyllä tuolla Telia yhteisössä kerrotaan ihan suoraan, että peruskanavat vaativat sen maksullisen tallennuspalvelun aktivoinnin. Allstar-passin yhteyttä asiaan en osaa sanoa.
 
Viimeksi muokattu:

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tuplaus niihin edelliskauden (oletettuihin) lukemiin on vitsi, vaikka minkälaisesta toimivuudesta huolimatta. Samoihin lukemoihin? Mahdollisesti. Pientä kasvuakin? Kenties. Tuplaus puoli-ilmaiseen Ruutuun nähden? Ei kyllä ikinä.

Samaa mieltä. Lisäksi lisäisin, että mahdollisius edes samoihin lukuihin (silloin kun tuote on oikeasti myytävä) vaatii jo aikamoisia ponnisteluja. Tämän saa ottaa talteen. Vuoden päästä kauden alkaessa Telian myyntimies: ”Viime kaudella meillä oli juu vähän ongelmia, mutta nyt on priimaa”. Saa siinä ihmisiä kohdata että saavat myyntiluvut kuntoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös