Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 511 643
  • 21 783

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mediassa olevien tietojen mukaan Telia maksoi lähetysoikeuksista 23 miljoonaa euroa. Olisihan se mielenkiintoista nähdä mitä tiistaisen Jukurit-Sportin pitäisi maksaa itse tuotettuna, jotta samaan päästäisiin. Tai että millaisen myyntikoneiston yksittäisen joukkueen pitäisi valjastaa streamiensa myymiseen, että saisi oman osuutensa katettua.

No sitte en tiiä. Perkele ku on hankalaa. Maksetaan 23 miljoonaa eikä pelit ees toimi :D oiskai ton rahan voinu käyttää muutenkin.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Mediassa olevien tietojen mukaan Telia maksoi lähetysoikeuksista 23 miljoonaa euroa. Olisihan se mielenkiintoista nähdä mitä tiistaisen Jukurit-Sportin pitäisi maksaa itse tuotettuna, jotta samaan päästäisiin. Tai että millaisen myyntikoneiston yksittäisen joukkueen pitäisi valjastaa streamiensa myymiseen, että saisi oman osuutensa katettua.

Varmaan pointti on se, että Kärpät sai minimaalisella budjetilla tuotettua katsottavan streamin, kun taas @Telia ei saa 23 miljoonalla eurolla tuotua kuluttajille toimivaa ratkaisua.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
.
Kärpillä oli loistava facebook-striimi torstaina. En näkis yhtään syytä miksei jokainen joukkue hoitais ite noi striimaukset. Sit vaan joukkueen sivulta ostamaan ottelupaketteja ne vois olla vaik 1 peli, 5 peliä, 10 peliä, puolikautta, kausi? Tottakai sinne erätaukohaastattelut ja muut mukaan. Liiga sitte päättää studiot pari kertaa kuussa johonki ja sieltä mukaan sitte niinimaat ja vallinit jauhamaan paskaa niille jotka heitä haluaapi kuunnella. Mikähän se tuossaki ois niin vaikeaa vuonna 2018?

Periaatteessa ei mitään vaikeutta PAITSI että liiga seurojen yhteisellä päätöksellä myi kyseiset oikeudet juuri vuosi sitten seuraavaksi kuudeksi vuodeksi Telialle.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se nyt ihan noin taida mennä. Jokainen altistaa itse laitteensa hyökkäyksille vierailemalla kaiken maailman verkkosivuilla. Sillä "paikallisella" IP-osoitteella ei tee hevon kukkua. Se on paikallinen. Julkisella sinä netissä poukkoilet. Jos joku hyökkää sun koneen varsinaista IP:tä kohti, hyökkääjä on jo sun sisäverkossa. Ja luultavasti on jo tehnyt mitä halusi.
Vihellän omalta osalta nyt tämän teknillisen osa-alueen poikki. Myönnän suoraan että kompetenssini ei riitä keskustelemaan siitä miten nämä murrot tapahtuu ja pahoittelut siitä kaikille jos kauheasti läpiä juttelin.

Koko homman ydin: Miksi ihmeessä tuotteen oma kehittelijä eli Microsoft kehottaa kaikkia siirtymään pois Silverlightista? Ymmärrän sen että jos ei ole asiakaskuntaa paljoa (tuloa) niin kehitys ja tuote ajetaan alas. Usein jos kehittäjä/valmistaja itse kehottaa kaikkia poistamaan ko. tuotteen koneeltaan on siinä pahempia ongelmia kuin se että se on vaan hidas paska.

Myös näitä tietomurtoja on todennettu asiantuntijoiden osalta tapahtui ne sitten miten tapahtui.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
No ei tuo striimi mikään paskanhäävi ollut, varsinkaan isolla ruudulla katsottuna.

Löisin vetoa, että oli parempi, kuin ne Telian lähetykset, joissa ruutu oli mustana. 23 miljoonalla nyt yksinkertaisesti pitäisi saada hyvä ja toimiva tuote aikaan, vaikka kuinka olisi harjoituskausi.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan pointti on se, että Kärpät sai minimaalisella budjetilla tuotettua katsottavan streamin, kun taas @Telia ei saa 23 miljoonalla eurolla tuotua kuluttajille toimivaa ratkaisua.

Ei, kyllä pointti oli se, että alkuperäinen kirjoittaja ei nähnyt yhtään syytä sille, etteivätkö seurat voisi ihan itse tuottaa streamit otteluistaan ja myydä ne suoraan kuluttajille. Kerroin 23 miljoonaa syytä sille, että se ei kyllä todennäköisesti kovin kannattavaa olisi nykyiseen verrattuna.
 

Ävssät

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Colorado Avalanche
Varmaan pointti on se, että Kärpät sai minimaalisella budjetilla tuotettua katsottavan streamin, kun taas @Telia ei saa 23 miljoonalla eurolla tuotua kuluttajille toimivaa ratkaisua.

Eikös tuo 23 miljoonaa ole summa, jonka Telia makspi OIKEUDESTA pelien televisiointiin. Ei summa, jonka Telia on käyttänyt siihen, että tuotanto on kunnossa ja lähetykset näkyvät.

Vertailet vääriä lukuja, jos vertaat Kärppien streamin budjettia ja Telian oikeuksien oston hintaa. Kärppien budjetti nousee aika merkittävästi, jos pitäisi ostaa oikeus lähettää pelejään runkosarjassa.

Ja siis tietenkin Telian budjetti tuohon tuotantoon on paljon suurempi kuin Kärppien oli, pointti oli lähinnä siinä että verrattiin vääriä lukuja keskenään.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Flash on käytännössä kuollut ohjelmisto myös, joka on kyllä valitettavan paljon kuitenkin käytössä. Kyseessä on erittäin haavoittuvainen tekniikka ja tietomurtoja tms tulee flashiin lähes päivittäin, suhteellisen tiiviistä päivitystahdista huolimatta.

Jos kahdesta pahasta pitää valita, niin mieluummin asennan Silverlightin koneelle kuin flashin.

Tämä on toki oma valintasi. Minä sen sijaan käytän mieluummin up-to-date selainta, ja päivitettyä flashia. No, maailma on valintoja.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on toki oma valintasi. Minä sen sijaan käytän mieluummin up-to-date selainta, ja päivitettyä flashia. No, maailma on valintoja.
Tässä tapauksessa Telia TV toimii uusimmalla Chromella, uusimmalla IE:llä ja uusimmalla Safarilla. Hieman ontuu tämä sinun jatkuva argumentointisi vanhojen selaimien pakkokäytöstä Silverlightin kanssa.

Flash on päivitetympi kyllä, mutta myös niin paljon käytetympi, että se on hyökkäyksien kohteena todella paljon enemmän, kuin Silverlight.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tässä tapauksessa Telia TV toimii uusimmalla Chromella, uusimmalla IE:llä ja uusimmalla Safarilla. Hieman ontuu tämä sinun jatkuva argumentointisi vanhojen selaimien pakkokäytöstä Silverlightin kanssa.
Saat kymppitonnin jos tulet laittamaan minulle Telia TV:n näkymään, ja on uusin Chrome käytössä. Ja ilman wineä yms kikkailuja. Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Telialle paljon posia noista ilmaispeleistä, mutta tuo on niin täyttä paskaa että HTML5:sta ei ole saatu intergroitua reilun vuoden aikana. Kohta tietysti joku johto** tulee kertomaan että kaikki on hyvää ja Chromebookin/linuxin käyttäjillä on osaamisessa vikaa ja kaikki valitus asioista on turhaa, kun hänen 107v sokea naapurikin onnistui tilaamaan tuon paketin ja kuulemma näkyy hyvin.

Telia TV:n toimivuuteen on tietyt ehdot/vaatimukset ja selaimella täytyy erilaista paskaa* asennella koneella jotta homma toimii.

* paskalla tarkoitan turhaa tauhkaa, jotka voitaisiin korvata ns. natiivilla ratkaisulla.
** nimi muutettu
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tässä tapauksessa Telia TV toimii uusimmalla Chromella, uusimmalla IE:llä ja uusimmalla Safarilla. Hieman ontuu tämä sinun jatkuva argumentointisi vanhojen selaimien pakkokäytöstä Silverlightin kanssa.

Chrome-toteutus ei ole Silverlight-pohjainen, vaan käyttää Telian omaa pluginia (Windows only). Jätetään tämän kommentointi siis sikseen tällä erää.

Huom! Seuraava menee hieman tekniseksi.

En lue Safaria enkä IE:tä moderneiksi selaimiksi. Sekä IE että Safari tukevat edelleen erittäin haavoittuvaa ja ongelmaista NPAPI-rajapintaa, jonka juuret ulottuvat jonnekin 1990-luvulle. Modernit selaimet (Edge, Chrome, Firefox) jne eivät ole tukeneet tätä rajapintaa tätä aikoihin saati ollenkaan (Edge). IE on ollut alusta asti ihan reikäjuustoa, ja siksi siitä on jopa Mäsä itse luopumassa ja rakensi paremman selaimen. Safari tukee varmasti tätä rajapintaa ainoastaan rahan vuoksi, juurikin tällaisten retardien palveluntarjoajien palvellessa myös heidän asiakkaitaan. Ja on tietysti vain Mac.

Edit note: @muti , samassa veneessä. Mä voin soutaa välillä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saat kymppitonnin jos tulet laittamaan minulle Telia TV:n näkymään, ja on uusin Chrome käytössä. Ja ilman wineä yms kikkailuja. Asia ei todellakaan ole noin yksinkertainen. Telialle paljon posia noista ilmaispeleistä, mutta tuo on niin täyttä paskaa että HTML5:sta ei ole saatu intergroitua reilun vuoden aikana. Kohta tietysti joku johto** tulee kertomaan että kaikki on hyvää ja Chromebookin/linuxin käyttäjillä on osaamisessa vikaa ja kaikki valitus asioista on turhaa, kun hänen 107v sokea naapurikin onnistui tilaamaan tuon paketin ja kuulemma näkyy hyvin.

Telia TV:n toimivuuteen on tietyt ehdot/vaatimukset ja selaimella täytyy erilaista paskaa* asennella koneella jotta homma toimii.

* paskalla tarkoitan turhaa tauhkaa, jotka voitaisiin korvata ns. natiivilla ratkaisulla.
** nimi muutettu
Arvasin, että sieltä hyökkää heti joku näsäviisas Linux-mies esiin. Onnittelut vaan, kun pääsit pätemään. Toivottavasti helpotti!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Chrome-toteutus ei ole Silverlight-pohjainen, vaan käyttää Telian omaa pluginia (Windows only). Jätetään tämän kommentointi siis sikseen tällä erää.
Puhuinkin tästä tapauksesta, joten ei ole väliä miten Telia TV Chromella toimii, kunhan toimii. Telia ei siis pakota asentamaan Flashia, eikä Silverlightia, kunhan koneessa on pohjilla Windows.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Joku sanoi, että harkkapelin pystyi "ostamaan" 0€:lla.
Nyt kun katsoo, siellä lukee tiistain harjoituspelin kohdalla 9,90€/peli, tätähän ei ole virallisesti Telia tietenkään julkaissut. Mitäs sitä suotta, epäoleellista tietoa.. :)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Arvasin, että sieltä hyökkää heti joku näsäviisas Linux-mies esiin. Onnittelut vaan, kun pääsit pätemään. Toivottavasti helpotti!
Helpotti, mutta eikö olisi ollut vain helpompi myöntää että unohdit tuon täysin ja koitat peittää omaa unohdustasi tuollaisella alivoimaisella nopealla käännöllä. Mutta toinen homma vielä tuo että koneelle tarvii selaimella katsomiseen adminit jos kyseessä ei ole windows 10, siitä ei ole tarkkaa tietoa että saattaako vaatia siitä huolimatta.

Ja toiseksi, ei kaikki saaneet edes lisäpalikoiden kanssa vanhoilla windowseilla (jopa niinkin wanha kuin windows 7) tuota toimimaan. Ainoa kiistaton fakta tällä hetkellä on se että sovelluksen ulkopuolella Telian toteutus on täysin paska ja tuollaisten käyttäminen pitäisi olla lailla säädetty rangaistavaksi. Mutta on Telialla hyviäkin juttuja tulossa ja julkaistu. Tekninen toteutus ja viestintä on ollut vain paskaa tähän asti.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Puhuinkin tästä tapauksesta, joten ei ole väliä miten Telia TV Chromella toimii, kunhan toimii. Telia ei siis pakota asentamaan Flashia, eikä Silverlightia, kunhan koneessa on pohjilla Windows.

Telia pakottaa asentamaan kikkareita Chromenkin toteutuksen päälle. Näiden tietoturvallisuutta en lähde arvioimaan. Jos veikata pitäisi, en varmaan löisi vetoa Telian toteutuksen puolesta.

Aiemmin jo sanoin, että kokemukset näiden toiminnallisuuksista ovat olleet vähintäänkin vaihtelevia. Minä sain ystävän kanssa toimimaan, mutta lähetys oli epäselvä ja heitti ulos ehkä viiden minuutin jälkeen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helpotti, mutta eikö olisi ollut vain helpompi myöntää että unohdit tuon täysin ja koitat peittää omaa unohdustasi tuollaisella alivoimaisella nopealla käännöllä. Mutta toinen homma vielä tuo että koneelle tarvii selaimella katsomiseen adminit jos kyseessä ei ole windows 10, siitä ei ole tarkkaa tietoa että saattaako vaatia siitä huolimatta.
En unohtanut, mutta puhun kyllä yleisesti Windows käyttäjistä, joita Telian asiakaskunnasta taitaa olla noin 99%.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aiemmin jo sanoin, että kokemukset näiden toiminnallisuuksista ovat olleet vähintäänkin vaihtelevia. Minä sain ystävän kanssa toimimaan, mutta lähetys oli epäselvä ja heitti ulos ehkä viiden minuutin jälkeen.
Minun on hankala kommentoida näitä ongelmia, kun olen itse tosiaan neljällä eri koneella nyt katsellut Chromen lisäosan kanssa Telia TV:tä ilman ongelmia. Kaksi kertaa olen katsonut ottelun alusta loppuun (JYPin harkkamatsit), sekä muutamia lyhyempiä pätkiä muista harjoitusotteluista. Tuon lisäosan asennuksessa ei ole kertaakaan ollut ongelmia ja se on asentunut nopeasti. Telia TV itsessään on myös toiminut hyvin, vaikka sen käyttöliittymästä en erityisesti pidäkään.

Kuvanlaadussa ja -päivityksessä oli kyllä toivomisen varaa, kunnes nyt viimeksi katsomani Pelicans-JYP korjasi näitä osa-alueita selvästi parempaan suuntaan. Tuossa matsissa mentiin jo Ruudun lähetyksien edelle. Tuo matsi tuli myös katsottua kotona 117" kankaalta, joka ei ole kovin anteeksiantava, mikäli kuvanlaadussa on valittamisen aihetta.

En sitten tiedä mistä erinäiset ongelmat muilla käyttäjillä johtuvat, kun en ole niihin itse törmännyt. Mielenkiintoista olisi päästä tutkimaan tällaista ongelmakohdetta, kun sattuu olemaan ammatin ja harrastuksien puolesta kiinnostusta tämän kaltaiseen ongelmanratkaisuun.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Telia pakottaa asentamaan kikkareita Chromenkin toteutuksen päälle. Näiden tietoturvallisuutta en lähde arvioimaan. Jos veikata pitäisi, en varmaan löisi vetoa Telian toteutuksen puolesta.

Aiemmin jo sanoin, että kokemukset näiden toiminnallisuuksista ovat olleet vähintäänkin vaihtelevia. Minä sain ystävän kanssa toimimaan, mutta lähetys oli epäselvä ja heitti ulos ehkä viiden minuutin jälkeen.
Ja nykyään ei ole edes harvinaista että omana koneena on joku chromebook tai sitten vain tabletti, varsinainen tietokone on sitten taas työnantajan omaisuutta. Ja nuoremmilla on sitten vain kännykkä ja pleikkari. Muutenkin smart-tv:n sovellusten puuttuminen tällä hetkellä on jotenkin ymmärrettävissä (tuo on kuitenkin suuren muutoksen äärellä, android tv näyttää olevan voitolla). Selaimella HTML5:lla toimiva, apple ja android appit, pleikka&android tv&apple tv-appit luulisi olevan helvetin korkealle prioriteetti listalla. Sitten vasta smart-tv sovellukset yms. Pahjan pohjimmaisena sitten win10:n oma sovellus. Ja itsellä löytyy myös tälläisistä paljon kokemusta sekä tietoa, alunperin omaa harrastuneisuutta, myöhemmin myös ihan paperilla oleva tutkintokin. Mutta itse olen pettynyt Telian touhuihin niin paljon että tein osittain tunteella jopa sijoituspäätöksen ja heitin kaikki Telian laput laitaan, ei luotto riitä.

Ja on oikeasti hyvä että jotkut, kuten @Nelfor vähän tuovat vastapainoa tähän, mutta tämä telian lisäpalikat yms paskeet tuovat mielikuvan että tähän tyydytään. Vähän kuten yksi tuttu käytti johdollista trimmeriä, kunnes lainasi minulta akkuvehjettä, ei tee kuulemma enää mieli koittaa tuota johdollista. Ja toinen tuttava taas vaihtoi polttomoottori-trimmerinsä myös akkutrimmeriin. Se että joku toimii kikkailujen kanssa, ei tarkoita että se on millään tavalla hyvä tai puolusteltava. Kuten Telian tämän hetken ratkaisut. Ymmärrettävää olisi jos koko homma olisi ratkennut muutamia viikkoja sitten, mutta siitä on reilusti yli vuosi kun Liigan tulo Telialle varmistui. Tekosyitä ei tällä hetkellä ole, perimmäinen syy on Telia. On se sitten osasto joka on kussut asian tai johto joka ei ole tehnyt päätöstä asiasta, mutta vika on Teliassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös