Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 513 602
  • 21 783
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselläni herää kysymys, että miksi ette vain käytä jotain muuta selainta, jos Silveri ahistaa?

En ole millään tasolla etevä näissä asioissa mutta olen ymmärtänyt esim Chromen poistavan yllämainitun mielipahan? Korjatkaa, jos olen väärässä. Mut eniveis, järkevää joka tilanteessa ois olla käyttämättä Exploreria muutoin kuin työnantajan määräylsestä. Vapaa-ajalle sit eri laitteet.

Itse sen verran onnellisessa asemassa tulevan kiekkokauden suhteen, että taloyhtiöstämme löytyy Telian sekä kaapeli-tv, että valokuitu. Arpa osu siis tällä kertaa kohilleen, ens kerralla voi olla toisin. Näillä omilla yhteyksillä netti-tv:stä on pelit näkyneet ok. Parempikin kuvanlaatu sais olla, töllöttimenä 65" super uhd 4K.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Itselläni herää kysymys, että miksi ette vain käytä jotain muuta selainta, jos Silveri ahistaa?

En ole millään tasolla etevä näissä asioissa mutta olen ymmärtänyt esim Chromen poistavan yllämainitun mielipahan? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Kuka jaksais vastata? Mä en viittis enää..
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
En unohtanut, mutta puhun kyllä yleisesti Windows käyttäjistä, joita Telian asiakaskunnasta taitaa olla noin 99%.

Väitän kyllä, että prosentti on alle 50 tai jotain, jotka telia tv:ta koneelta käyttävät? Chromecast ja padi/kännykkä on minulla ja kaikilla tutuillani kätössä... (tai sitten me ollaan tuo 1%)
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itselläni herää kysymys, että miksi ette vain käytä jotain muuta selainta, jos Silveri ahistaa?

En ole millään tasolla etevä näissä asioissa mutta olen ymmärtänyt esim Chromen poistavan yllämainitun mielipahan? Korjatkaa, jos olen väärässä. Mut eniveis, järkevää joka tilanteessa ois olla käyttämättä Exploreria muutoin kuin työnantajan määräylsestä. Vapaa-ajalle sit eri laitteet.

Itse sen verran onnellisessa asemassa tulevan kiekkokauden suhteen, että taloyhtiöstämme löytyy Telian sekä kaapeli-tv, että valokuitu. Arpa osu siis tällä kertaa kohilleen, ens kerralla voi olla toisin. Näillä omilla yhteyksillä netti-tv:stä on pelit näkyneet ok. Parempikin kuvanlaatu sais olla, töllöttimenä 65" super uhd 4K.



Eihän tuokaan paljon auta jos pelit ei näy ollenkaan viime pelien tapaan. Olihan ruudullakin joskus pieniä ongelmia mutta en muista että ruutuun olisi ikinä pamahtanut tekstiä peli peruttu Sorry.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vihellän omalta osalta nyt tämän teknillisen osa-alueen poikki. Myönnän suoraan että kompetenssini ei riitä keskustelemaan siitä miten nämä murrot tapahtuu ja pahoittelut siitä kaikille jos kauheasti läpiä juttelin.

Koko homman ydin: Miksi ihmeessä tuotteen oma kehittelijä eli Microsoft kehottaa kaikkia siirtymään pois Silverlightista? Ymmärrän sen että jos ei ole asiakaskuntaa paljoa (tuloa) niin kehitys ja tuote ajetaan alas. Usein jos kehittäjä/valmistaja itse kehottaa kaikkia poistamaan ko. tuotteen koneeltaan on siinä pahempia ongelmia kuin se että se on vaan hidas paska.

Myös näitä tietomurtoja on todennettu asiantuntijoiden osalta tapahtui ne sitten miten tapahtui.
En ole kovinkaan kovan luokan asiantuntija tietomurtojen kohdalla, IP-maailma on kyllä hyvinkin tuttu. Mutta mielikuva mulla on, että nuo selaimen lisäosat ovat ikävien ihmisten temmellyskenttä. Se on ihan sama, ajetaanko siinä sovelluksessa Javaa, Flashia tai Silverlightia (sori, jos puhun väärillä termeillä). Kaikki nuo ovat ylläpitäjän painajainen ja samalla käyttäjille tietoturvariski. Java taitaa olla hiipuva luonnonvara ja Silverlightille on käymässä samoin. Flashia on niin paljon käytössä, että sitä vielä päivitetään ahkerasti, jos olen oikein tulkinnut. Ei siis pelkästään se, että käyttää noita nettisivustoja, vaan se, että onko se serveri korkattu vai ei. Jos on, siinä ei mene kuin hujaus ja päivittämätön kone on auki pahiksille. Mutta jos siis on päivittämätön kone, mutta sillä ei tee muuta kuin pitää päällä, häkkeröinnin kohteeksi joutumisen riski lienee aika pieni.

Siihen saavat sitten minua viisaammat (tää on helppo nakki) kertoa, miksi html5 tuo onnen ja autuuden. Tai jos puhuin tässä muuten paskaa, niin oikaiskaa toki.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Väitän kyllä, että prosentti on alle 50 tai jotain, jotka telia tv:ta koneelta käyttävät? Chromecast ja padi/kännykkä on minulla ja kaikilla tutuillani kätössä... (tai sitten me ollaan tuo 1%)
Eiköhän tuossa puhuttu nimenomaan niistä käyttäjistä, jotka koneella tuota katsovat. Ei chromecastilla, digiboksilla tai kaapeli-tvn kautta.

Edit: pieni kirjoitusvirhe
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
En ole kovinkaan kovan luokan asiantuntija tietomurtojen kohdalla, IP-maailma on kyllä hyvinkin tuttu. Mutta mielikuva mulla on, että nuo selaimen lisäosat ovat ikävien ihmisten temmellyskenttä. Se on ihan sama, ajetaanko siinä sovelluksessa Javaa, Flashia tai Silverlightia (sori, jos puhun väärillä termeillä). Kaikki nuo ovat ylläpitäjän painajainen ja samalla käyttäjille tietoturvariski. Java taitaa olla hiipuva luonnonvara ja Silverlightille on käymässä samoin. Flashia on niin paljon käytössä, että sitä vielä päivitetään ahkerasti, jos olen oikein tulkinnut. Ei siis pelkästään se, että käyttää noita nettisivustoja, vaan se, että onko se serveri korkattu vai ei. Jos on, siinä ei mene kuin hujaus ja päivittämätön kone on auki pahiksille. Mutta jos siis on päivittämätön kone, mutta sillä ei tee muuta kuin pitää päällä, häkkeröinnin kohteeksi joutumisen riski lienee aika pieni.

Siihen saavat sitten minua viisaammat (tää on helppo nakki) kertoa, miksi html5 tuo onnen ja autuuden. Tai jos puhuin tässä muuten paskaa, niin oikaiskaa toki.

Voin yrittää, vaikka minäkin olen vain puhdas harrastelija.

Java-, Silverlight- ja Flash-tekniikoilla tehdyt web-sovellukset ovat kaikki liitetty historiassa selaimeen NPAPI-rajapintaa hyödyntäen. Itse rajapinta on ikivanha, Netscapen ajoilta. Google on kehittänyt oman, sofistikoituneemman PPAPI-rajapinnan jonka kautta esim Flashin ajo onnistuu Chrome-selaimissa. Google pudotti NPAPI-tuen Chromesta joskus 3 vuotta sitten , Firefox myöhemmin. PPAPI on paljon turvallisempi edistyneen sandboxauksen vuoksi. Tämä NPAPI on se syy, miksi mainitsemasi selainpluginit ovat olleet kehittäjien painajaisia. Nämä pluginit eivät ole siis kuuluneet selaimiin, niitä varten on täytynyt avata oma rajapinta.

Mainittakoon vielä, että Silverlightia ei voi ajaa selaimissa muuten kuin NPAPI-rajapinnan kautta.

HTML5 on joukko standardeja. Standardeihin kuuluu mm. video streaming. Näin ollen tällä teknologialla toteutetut videot ovat osa standardia, toimivat about joka selaimella eivätkä tarvitse mitään tietoturvattomia härpäkkeitä kylkeen.

Toivottavasti tämä avasi hieman.
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Voin yrittää, vaikka minäkin olen vain puhdas harrastelija.

Java-, Silverlight- ja Flash-tekniikoilla tehdyt web-sovellukset ovat kaikki liitetty historiassa selaimeen NPAPI-rajapintaa hyödyntäen. Itse rajapinta on ikivanha, Netscapen ajoilta. Google on kehittänyt oman, sofistikoituneemman PPAPI-rajapinnan jonka kautta esim Flashin ajo onnistuu Chrome-selaimissa. Google pudotti NPAPI-tuen Chromesta joskus 3 vuotta sitten , Firefox myöhemmin. PPAPI on paljon turvallisempi edistyneen sandboxauksen vuoksi. Tämä NPAPI on se syy, miksi mainitsemasi selainpluginit ovat olleet kehittäjien painajaisia. Nämä pluginit eivät ole siis kuuluneet selaimiin, niitä varten on täytynyt avata oma rajapinta.

Mainittakoon vielä, että Silverlightia ei voi ajaa selaimissa muuten kuin NPAPI-rajapinnan kautta.

HTML5 on joukko standardeja. Standardeihin kuuluu mm. video streaming. Näin ollen tällä teknologialla toteutetut videot ovat osa standardia, toimivat about joka selaimella eivätkä tarvitse mitään tietoturvattomia härpäkkeitä kylkeen.

Toivottavasti tämä avasi hieman.

Tästä voi siis vetää sellaisen tiivistelmänkin, että kenen *****tanan torspon idea oli alunperinkään lähteä liikkeelle jollain silverlighteillä... En tiedä, mutta harkitsisin vakavasti kenkää sille.

Vastaus miksi näin tod.näk. on, se ei ole maksanut juuri mitään. Tässä on Telia haistanut hyvät massit, maksanut toki reilusti oikeuksista mutta sitten laskettu että se saadaan moninkertaisesti takaisin kun tietyt vuodet plakkarissa, ns. väkisinkin saadaan käyttäjiä, ja tehdään kävyillä ja narun pätkillä itse palvelu. Imo paras olisi kun ne jotka jo ehti mukaan laittais piuhat poikki, ja loput halukkaat sanois ei kiitos, ja kaikki yhdessä sanois et katellaan sitten 19-20 kaudelle aitä tilausta jos saatte hommanne kuosiin. Nää kusettaa aina, jos näiden antaa aina kusettaa.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En voi millään ymmärtää näitä Telian puolesta puhujia täällä. Entinen helppokäyttöinen ja luotettava palvelu muutetaan tällaiseksi paskaksi että varmasti suurin osa entisistä Ruudun käyttäjistä joutuu ostamaan ties mitä härpäkkeitä eikä silti ole mitenkään varmaa että pelit näkyy. Esim. itselläni nousee hinta viime kauden 16:sta noin 40 euroon. Ja luotettavuus silti ei ole lähelläkään kaapelia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
En voi millään ymmärtää näitä Telian puolesta puhujia täällä. Entinen helppokäyttöinen ja luotettava palvelu muutetaan tällaiseksi paskaksi että varmasti suurin osa entisistä Ruudun käyttäjistä joutuu ostamaan ties mitä härpäkkeitä eikä silti ole mitenkään varmaa että pelit näkyy. Esim. itselläni nousee hinta viime kauden 16:sta noin 40 euroon. Ja luotettavuus silti ei ole lähelläkään kaapelia.

Mutta kun ilmaiseksi saa niin ei tuote saa olla viallinen. Pelien näkyvyys ei pidä olla 100% koska tämä on ilmainen. Syyskuussa vasta aukeaa kuluttajan valitusoikeus. Ennen sitä pitää ymmärtää, että kaapelit menevät rikki.

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi tulee.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
En voi millään ymmärtää näitä Telian puolesta puhujia täällä. Entinen helppokäyttöinen ja luotettava palvelu muutetaan tällaiseksi paskaksi että varmasti suurin osa entisistä Ruudun käyttäjistä joutuu ostamaan ties mitä härpäkkeitä eikä silti ole mitenkään varmaa että pelit näkyy. Esim. itselläni nousee hinta viime kauden 16:sta noin 40 euroon. Ja luotettavuus silti ei ole lähelläkään kaapelia.
Viime kauden Ruudun hintaa on vähän turha verrata koska tuon sai puoli-ilmaiseksi. Itse maksoin viime kaudella Ruudusta kauden alusta - kauden loppuun ajalta vain 9.95e/kk. Sitä ennen hinta taisi olla 19.90/24.90. Eli aika lähelle sama mitä hinta nytten on

Sen sijaan täysin samaa mieltä tuosta toimimattomuudesta. Ei toimi kaikilla windowseilla tai selaimilla. Joudut asentamaan lisäosia tai käyttämään ikivanhaa silverlightia. Joudut tekemään kahdet eri tunnukset, että pääset katsomaan. Eikä palvelua saa muiden kuin Telian verkosta. Ulkomaalla olevista tai luottotiedottomista puhumattakaan. Tähän päälle kaksi edellistä harjoitusotteluakin on jäänyt lähetys ongelmien takia näkemättä. Kyllä nuo pelit vaikkakin sillä kurapaskalaadullakin näki järestään aina URHON kuin Ruudunkin aikana.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En voi millään ymmärtää näitä Telian puolesta puhujia täällä. Entinen helppokäyttöinen ja luotettava palvelu muutetaan tällaiseksi paskaksi että varmasti suurin osa entisistä Ruudun käyttäjistä joutuu ostamaan ties mitä härpäkkeitä eikä silti ole mitenkään varmaa että pelit näkyy. Esim. itselläni nousee hinta viime kauden 16:sta noin 40 euroon. Ja luotettavuus silti ei ole lähelläkään kaapelia.
Kukaan ei ole pakottanut tilaamaan pakettia. Senkus irtisanot jos vain mahdollista. Oma päätöksesi oli tilata.

Kyllä meikäläinen ymmärtää puolesta puhujia, mutta ymmärrän myös vastapuolenkin. Ainoa homma mitä vastapuolelta en ymmärrä, on jatkuva kitiseminen ketjuun kun asiat ei mene täsmälleen niinkuin haluaa. Muutamalla nimimerkillä menee tuo kitiseminen myös hieman yli.

Boldaus oma.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta kun ilmaiseksi saa niin ei tuote saa olla viallinen. Pelien näkyvyys ei pidä olla 100% koska tämä on ilmainen. Syyskuussa vasta aukeaa kuluttajan valitusoikeus. Ennen sitä pitää ymmärtää, että kaapelit menevät rikki.

Kaikkea sitä kuulee kun vanhaksi tulee.
Jos kerran olet jo vanhaksi tullut, niin luulisi sinun ymmärtävän hieman tästä maailmasta. Ei siltä kuitenkaan vaikuta.

Valittaa saa, ei sitä kukaan kiellä. Itsekin valitan Silverlightin käytöstä, Telia TV:n huonosta käyttöliittymästä ja Telian ennakkotilaajien kohtelusta laskutukseen liittyen. Myös näiden testaustarkoituksessa näytettävien ilmaisten harjoitusottelulähetysten toimimattomuudesta saa valittaa, mutta mielestäni sen valittamisen suhteen on vain menty yli. Monilta tuntuu katoavan kaikki ymmärrys, kun lähtevät tätä tilannetta kritisoimaan.

Olen vain yrittänyt sanoa, että ei kannata tässä vaiheessa vielä repiä pelihousuja. On myös hyvä asia, että tällaisia ongelmia sattuu ennen varsinaisen liigan alkua, koska se saattaa herättää Teliaa olemaan valmiimpi tosipelien alkaessa. Ja tämä on varmasti ollut myös iso syy harjoitusotteluiden näyttämiselle ylipäätään.

Eniten näiden kahden edellisen ottelun osalta kritisoin sitä, että Telian tiedottaminen on ollut varsin surkeaa. Olisi kaikkien etu, että Telia kertoisi mahdollisimman nopeasti ja avoimesti, että missä meni vikaan ja millä tavoin tällaiseen pyritään varautumaan jatkossa. Mitä vähemmän kerrotaan ja mitä hiljaisemmaksi Telian tiedottaminen käy, niin sitä enemmän lähtee liikkeelle vääriä teorioita ja saadaan asiakkaat suututettua.

Telia ei anna itsestään suoraselkäistä ja rehellistä kuvaa, kun se hiljenee aina silloin, kun tulee vastoinkäymisiä tai negatiivista palautetta.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Jatkoaika-Telian uusi koti.

Sinänsä tietenkin Telialle hienoa että Jatkoajan keskustelu on nykyään keskittynyt itse olennaiseen eli Teliaan. Itse en ymmärrä ollenkaan tätä vitun tuhatsivuista nillitystä. Palvelun voi ostaa tai jättää ostamatta. Tilata, perua ja kaikkea sellaista.

No niin, nyt itsekin nillitin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoaika-Telian uusi koti.

Sinänsä tietenkin Telialle hienoa että Jatkoajan keskustelu on nykyään keskittynyt itse olennaiseen eli Teliaan. Itse en ymmärrä ollenkaan tätä vitun tuhatsivuista nillitystä. Palvelun voi ostaa tai jättää ostamatta. Tilata, perua ja kaikkea sellaista.

No niin, nyt itsekin nillitin.
Eli et ymmärrä konseptia, jossa asiakkaat voivat antaa tuotteesta palautetta ja tuotetta voidaan kehittää sen palautteen pohjalta?

En minäkään näitä liiallisia itkupotkuraivareita ymmärrä, mutta näiden Telian ketjujen tarkoituksen ymmärrän kyllä hyvin.
 

Bullseye

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Varmasti kysytty ja vastattukin moneen kertaan, kerta vielä kuitenkin.

Miten ulkomailla väliaikaisesti asuva voi tilata ja katsoa Liigaa? Osoite ja paperit ym. edelleen suomessa, joten kysymys olisi lähinnä, että onko lähetyksissä jonkunnäköistä geoblokkausta?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Varmasti kysytty ja vastattukin moneen kertaan, kerta vielä kuitenkin.

Miten ulkomailla väliaikaisesti asuva voi tilata ja katsoa Liigaa? Osoite ja paperit ym. edelleen suomessa, joten kysymys olisi lähinnä, että onko lähetyksissä jonkunnäköistä geoblokkausta?
Geoblokkausta ei ole. Ulkomailla asuvien ongelmat liittyvät lähinnä siihen, että suomalainen osoite todellakin vaaditaan, jotta tilauksen voi tehdä. Ainakin toistaiseksi.

E: Tarkennetaan, että toistaiseksi ilmeisesti toimii vain EU-maissa. Lisenssi mahdollistaisi toimimisen missä tahansa, mutta Telia TV on rajattu EU-alueelle, joten sen mukana myös liiga on ainakin tällä hetkellä rajattu samoin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tästä voi siis vetää sellaisen tiivistelmänkin, että kenen *****tanan torspon idea oli alunperinkään lähteä liikkeelle jollain silverlighteillä... En tiedä, mutta harkitsisin vakavasti kenkää sille.

Tämä Olli-Pekka Takanen on Telian Head of Hockey eli tästä päätöksestä ja muistakin Liiga-tuotteeseen liittyvistä asioista vastuussa:
https://www.linkedin.com/in/olli-pekka-takanen-21a51/

CV:stä päätellen pitkän linjan uskollinen Sonera-mies ja onhan tämä tuote kaikkineen muotoa "Telehallintokeskus goes suoratoistopalvelu"

Olli-Pekan tiiin lupaus:
− Teemme palvelun asiakkaiden ehdoilla. Tavoitteena on tehdä käyttäminen ja ostaminen helpoksi. Kuuntelemme asiakkaiden toiveita ja kehitämme palvelua niiden perusteella, Telian liigatarjooman kehityksestä vastaava Petri Huttunen täydentää.

Olli.Pekan tiimin todellisuus, jossa Nikokin tunnustaa että helpompaakin voisi olla (Tjeu Netflix tai Viaplay)

Tilaaminen herättää keskustelua ja varmasti tämä meidän tilausputki voisi olla helpompikin.

Laitetaan selkeät tilausohjeet vielä uudelleen. Nopeimmillaan tämä prosessi menee läpi ihan muutamassa minuutissa ja palvelut on käytössä.

Minulla on jo Telian TV-palvelu käytössä
  1. Kirjaudu telia.fi sivujen kautta nettipankkitunnistautumisella tai mobiilivarmenteella sisään
  2. Valitse Liittymäni ja palveluni -> Telia TV
  3. Valitse Kanavapaketit ja laita täppä kohtaan Saatavilla
  4. Klikkaa Urheilu-kategoriaa ja valitse haluamasi passi
  5. Avautuvalla sivulla hyväksy ehdot ja lähetä tilaus. Saat vahvistuksen sähköpostiisi.

Tarvitsen myös TV-palvelun

Telia TV –sovellus + Liiga
  1. Tilaa Liiga ja Telia TV -tunnus verkkokaupastamme
  2. Valitse haluamasi passi ja lisää se ostoskoriin
  3. Tarkista ostoskori, tunnistaudu ja seuraa verkkokaupan ohjeita
  4. Saat tilauksen jälkeen kaksi sähköpostia. Toisessa on tilausvahvistus ja toisessa linkki, jonka kautta saat luotua tunnukset Telia TV -sovellukseen.
  5. Asenna sovellus App Storesta tai Google Play –sovelluskaupasta ja kirjaudu tunnuksilla palveluun.
Telia.fi sivuille (omien liittymien hallintaan) on eri tunnistautuminen/tunnukset, kuin sitten Telia TV -sovellukseen. Tämä siitä syystä, että yhdellä asiakkaalla voisi olla monta Telia TV tiliä/tunnusta käytössään yhden asiakkuuden alla.

Toivottavasti nämä ohjeet selkiyttää asiaa hieman ja tarvittaessa lisää ohjeita löytyy täältä.

Niko / Telia
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Tilasin liigapassin joskus alkukesästä kun luulin, että näen kaikki suosikkijoukkueen harjoituspelit. Olen aika varma, että Telia mainosti asiaa niin, että näkisin kaikki ottelut. Loppujen lopuksi tuo muuttui yhdeksi otteluksi per joukkue, ja SaiPan kohdalla kaivurikuski otti niskalenkin. Onko tosiaan nyt niin, että maksan syyskuulta täyden hinnan kun taas jos olisin ottanut passin liigan alkaessa niin maksaisin syyskuulta puolet hinnasta? Ja kun tilausta tehdessä luulin että laskutus alkaa vasta kun pelit alkaa , eli puolivälissä kuukautta, niin mihin tämä laskutuksen aloittaminen 1.9 perustuu? Tässähän on hieman kusetuksen makua kaikenkaikkiaan. Mitenkä homma toimii jos irtisanon tilauksen elokuussa ja tilaan uudestaan kun kausi alkaa? Onko tätä joku jo tiedustellut Telialta?
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onko tosiaan nyt niin, että maksan syyskuulta täyden hinnan kun taas jos olisin ottanut passin liigan alkaessa niin maksaisin syyskuulta puolet hinnasta?
En menisi vannomaan. Telian tiedotus varsinkin näiden Merjojen ja Nikojen nimissä on ollut niin ristiriitaista ja sekavaa, että ei voi tietää mikä on totta ja mikä ei. Isojen pomojen suusta on kerrottu vain, että Telialla on kalenterikuukauteen perustuva laskutus ja siksi syyskuu laskutetaan kokonaan.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hei Telia,

Pahoittelut kun en ole aiemmin ennättänyt vastaamaan.

Preseasonin idea on testata yhteydet ja kalusto eri halleilla ja sen vuoksi haluamme kiertää mahdollisimman monella paikkakunnalla kuvaamassa. Tästä syystä televisioitavien pelien määrät eivät jakaudu joukkueiden välillä ihan tasaisesti. Harjoituskausi näytetään maksutta koska tämä on meillekin harjoittelua kun testaillaan kalustoa, kameroita, mikkejä ja muita systeemeitä.

Merja / Telia

Minulle jäi hieman erilainen kuva keväällä markkinoinnistanne. Tilausvahvistus on saapunut 25.4. sähköpostiin ja silloin tuota mainitsemaasi laitetestausta kuvailtiin alla olevilla sanoilla kuten ansiokkaasti nim. I own your face onkin ottanut talteen.

"Tilaa Liiga ensi kaudeksi jo nyt ja näet veloituksetta Liigan preseason-pelit, jotka alkavat perjantaina 3.8" Noin luki ennen preseasonin alkua, tästä on kuvankaappaus tallessa. Nyt siellä lukee näin: "Tilaa Liiga jo nyt ja näet kaikki elokuussa televisioitavat preseason-pelit veloituksetta."
Mielestäni tuosta saa sen käsityksen että niitä pelejä näkyisi enemmän(/kaikki?) kuin kaksi suosikkijoukkueelta minkä passin ostamisella tuon edun sai? Jos tarkoitus oli alunperinkin testailla muutamassa pelissä laitteistoa vain, niin olisiko pitänyt ilmaista asia vähän eri tyyliin?

Tämän hetken harmitukseni sitten koskee tuota SaiPa-KalPa -peliä. En ole kahlannut ketjua läpi, mutta oletan että joku on jo maininnut siinä lähetyksessä ilmenneistä ongelmista.

Oletteko miettineet minkälaista hyvitystä palveluunne aikaisin (ja myöhemminkin) asiakkaiksi sitoutuneille? Mielestäni kontrasti luvatun ja toteutuneen välillä on iso.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko tosiaan nyt niin, että maksan syyskuulta täyden hinnan kun taas jos olisin ottanut passin liigan alkaessa niin maksaisin syyskuulta puolet hinnasta?... Mitenkä homma toimii jos irtisanon tilauksen elokuussa ja tilaan uudestaan kun kausi alkaa? Onko tätä joku jo tiedustellut Telialta?
Olen tiedustellut ja homma toimii juuri noin eli jos pidät jo tilaamasi setin voimassa, maksat syyskuulta täyden hinnan ja saat siitä hyvästä kattoa hyvällä onnella yhden tai kaks harkkapeliä ties millä laadulla. Tai sitten irtisanot paketin elokuun vika päivä ja tilaat taas 14.9. ja maksat n. puolet kuukauden normihinnasta.
En menisi vannomaan. Telian tiedotus varsinkin näiden Merjojen ja Nikojen nimissä on ollut niin ristiriitaista ja sekavaa, että ei voi tietää mikä on totta ja mikä ei. Isojen pomojen suusta on kerrottu vain, että Telialla on kalenterikuukauteen perustuva laskutus ja siksi syyskuu laskutetaan kokonaan.
Mulla on kuvakaappaukset tallessa siitä, kun chatissa lupasivat, että voi vapaasti elokuun aikana irtisanoa ja tilata uudestaan 14.9. ja maksat vain puolet syyskuulta.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulla on kuvakaappaukset tallessa siitä, kun chatissa lupasivat, että voi vapaasti elokuun aikana irtisanoa ja tilata uudestaan 14.9. ja maksat vain puolet syyskuulta.
Tässähän se Telian tiedotusongelma konkretisoituu. Ei normaalissa asiakkaan ja palveluntarjoajan kommunikaatiossa tarvita mitään kuvankaappauksia todistamaan mitä toinen on luvannut. Telian tiedotus on menettänyt luottamuksen jatkuvilla väärillä tiedoilla. Asiakas ei enää tiedä mihin uskoa ja jos jotain luvataan joutuu siitä ottamaan todisteet talteen kun seuraavana päivänä voidaan kumota kaikki lupaukset.

Useammassakin lähteessä Telian pomo on kertonut, että laskutus alkaa syyskuun alusta koska Telialla on kalenterikuukausiin perustuva laskutus, joka on hänen mukaansa yleinen alalla. En ymmärrä miten on mahdollista, että niille, jotka ovat tilanneet ennakkoon laskutus alkaisi kuun alusta, mutta myöhemmin tilanneilla ei. Mun mielestä se, että 14 tilaamalla maksaa vai osan kuukaudesta kumoaa tuon perustelun miksi ennakkotilaajat joutuvat maksamaan kuun alusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös