Telia pakottaa asentamaan kikkareita Chromenkin toteutuksen päälle. Näiden tietoturvallisuutta en lähde arvioimaan. Jos veikata pitäisi, en varmaan löisi vetoa Telian toteutuksen puolesta.
Aiemmin jo sanoin, että kokemukset näiden toiminnallisuuksista ovat olleet vähintäänkin vaihtelevia. Minä sain ystävän kanssa toimimaan, mutta lähetys oli epäselvä ja heitti ulos ehkä viiden minuutin jälkeen.
Ja nykyään ei ole edes harvinaista että omana koneena on joku chromebook tai sitten vain tabletti, varsinainen tietokone on sitten taas työnantajan omaisuutta. Ja nuoremmilla on sitten vain kännykkä ja pleikkari. Muutenkin smart-tv:n sovellusten puuttuminen tällä hetkellä on jotenkin ymmärrettävissä (tuo on kuitenkin suuren muutoksen äärellä, android tv näyttää olevan voitolla). Selaimella HTML5:lla toimiva, apple ja android appit, pleikka&android tv&apple tv-appit luulisi olevan helvetin korkealle prioriteetti listalla. Sitten vasta smart-tv sovellukset yms. Pahjan pohjimmaisena sitten win10:n oma sovellus. Ja itsellä löytyy myös tälläisistä paljon kokemusta sekä tietoa, alunperin omaa harrastuneisuutta, myöhemmin myös ihan paperilla oleva tutkintokin. Mutta itse olen pettynyt Telian touhuihin niin paljon että tein osittain tunteella jopa sijoituspäätöksen ja heitin kaikki Telian laput laitaan, ei luotto riitä.
Ja on oikeasti hyvä että jotkut, kuten
@Nelfor vähän tuovat vastapainoa tähän, mutta tämä telian lisäpalikat yms paskeet tuovat mielikuvan että tähän tyydytään. Vähän kuten yksi tuttu käytti johdollista trimmeriä, kunnes lainasi minulta akkuvehjettä, ei tee kuulemma enää mieli koittaa tuota johdollista. Ja toinen tuttava taas vaihtoi polttomoottori-trimmerinsä myös akkutrimmeriin. Se että joku toimii kikkailujen kanssa, ei tarkoita että se on millään tavalla hyvä tai puolusteltava. Kuten Telian tämän hetken ratkaisut. Ymmärrettävää olisi jos koko homma olisi ratkennut muutamia viikkoja sitten, mutta siitä on reilusti yli vuosi kun Liigan tulo Telialle varmistui. Tekosyitä ei tällä hetkellä ole, perimmäinen syy on Telia. On se sitten osasto joka on kussut asian tai johto joka ei ole tehnyt päätöstä asiasta, mutta vika on Teliassa.