Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitsen kaukosäädintä Chromecastin tai siis mikä Google TV Streameri tms kanssa, kun minulle koko chromecastin idea on ollut, että pääsen sekä 1980-lukulaisesta kaukosäätimestä ja varsinkin sillä käytettävistä telkkarisovelluksista eroon. Tai siis kun en ole chromecastin kanssakaan käyttänyt telkkarin kaukosäädintä vuosiin, niin miksi minun pitäisi palata käyttämään kaukosäädintä nyt. Eikä tietysti tarvitsekaan, mutta väkisin se minulle myydään. Ymmärrän että jotkut sitä varmasti pitävät kätevänä.
Ihmisillä on tietysti erilaisia mieltymyksiä. Itse en tykkää siitä, että puhelimen akku kuluu Chromecastia käytettäessä ns. turhaan, enkä muutenkaan pidä Chromecastin käyttämistä puhelimella kovin kätevänä. Saati sitä, että se puhelin on aina oltava mukana. Lisäksi puhelimen muu käyttö on keskeytettävä siksi aikaa, että saa ohjattua siitä haluamansa Chromecastille.
Mutta kaikki Chromecastit toimivat edelleen puhelimella, jos käyttäjä sitä haluaa. Itsekin harvakseltaan käytän tuota Chromecastia puhelimella, jos selaan vaikka puhelimella jotain, minkä haluan saada isolle ruudulle näkyviin. Tuo pieni kaukosäädin on kätevä lisä varmasti niillekin, jotka puhelimella käytöstä tykkäävät, jos sattuu käymään niin, että puhelin ei ole jostain syystä mukana, tai vaikka puhuu puhelimessa ja haluaisi samalla polkaista Chromecastin kautta jotain pyörimään.
Itselleni tuo vanha Chromecast ilman Google TV:tä ja kaukosäädintä tuntuu vanhanaikaiselta ja kankealta, kun on tottunut käyttämään Chromecastia monipuolisemmin ja helpommin. Pelkkä puhelimen varassa oleminen on 2010-lukua.