Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

• 3 897 494
  • 23 417

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Molemmat toimii ja tulevat toimimaan varmasti vuosia vielä.
Itsellä oli vuoden 2015 Sonyn Android tv, siinä Katsomo-tuki loppui kokonaan kun tuli tuo app päivitys. Oli ainoa app myös, jonka tuki loppui noin vanhaan televisoon.

Voi olla, että tosiaan toimii Androidin uusimassa, viimeisessä versiossa vielä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsellä oli vuoden 2015 Sonyn Android tv, siinä Katsomo-tuki loppui kokonaan kun tuli tuo app päivitys. Oli ainoa app myös, jonka tuki loppui noin vanhaan televisoon.

Voi olla, että tosiaan toimii Androidin uusimassa, viimeisessä versiossa vielä.
Se on ihan valmistaja/mallikohtaista, että tuleeko kyseiseen telkkariin enää Android TV:n päivityksiä.

Mutta Katsomo kyllä toimii, jos Android TV on ajantasalla.

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Se on ihan valmistaja/mallikohtaista, että tuleeko kyseiseen telkkariin enää Android TV:n päivityksiä.

Mutta Katsomo kyllä toimii, jos Android TV on ajantasalla.
Toki näin, fakta on että MTV ei tehnyt enää tuota uutta äppiään yhteensopivaksi tiettyyn android versioon ja sitä vanhempiin. Kaikki muut App:t päivittyvät tähän vanhaan versioon yhä.

Se, miksi tähän Sonyyn ei tullut enää Android päivitystä liitynee toki rautaan.

Googletv ollut omaan makuun älyttömän hyvä ja luotettava.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Toki näin, fakta on että MTV ei tehnyt enää tuota uutta äppiään yhteensopivaksi tiettyyn android versioon ja sitä vanhempiin. Kaikki muut App:t päivittyvät tähän vanhaan versioon yhä.

Se, miksi tähän Sonyyn ei tullut enää Android päivitystä liitynee toki rautaan.

Googletv ollut omaan makuun älyttömän hyvä ja luotettava.
Mulla oli vanhempien kohdalla tismalleen sama tilanne (Sony '15 Android TV), ja hommasin heille Chromecastin jotta näkee katsomot ja kiekot.

Mutta tuli mieleen, miten Google TV käytännössä eroaa Chromecastista? :D Vähän isompi laite, mutta äkkiseltään sama idea kyseessä. Toki tuolla jotain muita älyohjaushommia ja TV-kanavat saa tuota kautta näkymään?

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mulla oli vanhempien kohdalla tismalleen sama tilanne (Sony '15 Android TV), ja hommasin heille Chromecastin jotta näkee katsomot ja kiekot.

Mutta tuli mieleen, miten Google TV käytännössä eroaa Chromecastista? :D Vähän isompi laite, mutta äkkiseltään sama idea kyseessä. Toki tuolla jotain muita älyohjaushommia ja TV-kanavat saa tuota kautta näkymään?
Google TV -laitteissa on oma käyttöliittymä. Eli niitä voi käyttää itsenäisesti niiden omilla kaukosäätimillä. Niihin voi asentaa sovelluksia. Chromecast toimii vain siten että sitä ohjataan jollain toisella laitteella kuten puhelimella tai tietokoneella. Google TV:ssä on toki myös tuo ominaisuus mutta paljon muutakin. Uusimmassa Google TV Streamerissä on myös Google Home jolla voi ohjata esimerkiksi kodin valaistusta jos on siihen yhteensopivia laitteita.

Käytännössä Google TV on pelkistetty android tietokone johon kytketään ulkoinen näyttö. Siihen voi asentaa myös vaikkapa selaimen ja yhdistää bluetooth hiiren ja näppäimistön.

Takapiiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko kenelläkään ollut MTV:n TV-sovelluksen kanssa sellaista ongelmaa, että kirjautuminen täytyy ensin vahvistaa jonkun QR-koodin takaa, mutta siitä linkistä kirjautuessa ei yksinkertaisesti tapahdu yhtään mitään ja näinollen ei pysty kirjautua sovellukseen?

Toisaalta tuo MTV:n tv-sovellus ei taida olla muutenkaan sieltä käyttöystävällisemmästä päästä? niin menetänkö edes mitään, kun voin hyvin mennä tietokoneella selaimen kautta.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Google TV -laitteissa on oma käyttöliittymä. Eli niitä voi käyttää itsenäisesti niiden omilla kaukosäätimillä. Niihin voi asentaa sovelluksia. Chromecast toimii vain siten että sitä ohjataan jollain toisella laitteella kuten puhelimella tai tietokoneella. Google TV:ssä on toki myös tuo ominaisuus mutta paljon muutakin. Uusimmassa Google TV Streamerissä on myös Google Home jolla voi ohjata esimerkiksi kodin valaistusta jos on siihen yhteensopivia laitteita.

Käytännössä Google TV on pelkistetty android tietokone johon kytketään ulkoinen näyttö. Siihen voi asentaa myös vaikkapa selaimen ja yhdistää bluetooth hiiren ja näppäimistön.
Uusimmassa Chromecastissa jonka ostin on oma käyttöliittymänsä ja kaukosäädin myöskin, eli sikäli se on vähän samalainen. Nuo vanhemmat mallit taisivat olla kuten sanoit ohjattavissa vain muilla laitteilla.

Toki nuo muut pienet ominaisuudet eivät liene tuossa, mutta muutoin varsin kätevä pieni kapistus halvahkoon hintaan tuollaiselle vanhalle älytv:lle.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Uusimmassa Chromecastissa jonka ostin on oma käyttöliittymänsä ja kaukosäädin myöskin, eli sikäli se on vähän samalainen. Nuo vanhemmat mallit taisivat olla kuten sanoit ohjattavissa vain muilla laitteilla.

Toki nuo muut pienet ominaisuudet eivät liene tuossa, mutta muutoin varsin kätevä pieni kapistus halvahkoon hintaan tuollaiselle vanhalle älytv:lle.
Uusin Chromecast on Chromecast with Google TV. Se on täysiverinen Google TV -laite. Siinä on kaukosäädin. Sitä vanhemmissa ei ole. Sekin on nyt poistumassa markkinoilta ja sen korvaa uusi Google TV Streamer. Myös muilla valmistajilla on Google TV -laitteita.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aivan, no tämä selittääkin. Kätevä vehje anyways, vaikka itse ostaisinkin uuden TV:n vastaavassa tapauksessa.
Meillä on landella kolme telkkaria, joihin mihinkään ei saa yhtäkään appia. Niissä on chromecastit. Ja himassa kaksi melko tuoretta telkkaria (vanhempi n. 5 vuotta vanha), joihin saa yleisimmät, mutta esim. Viaplay ei juurikaan toimi kummassakaan. Enää. Ykköstelkussa on kiinni AppleTV, mihin saa ehkä maailman tappiin asti päivityksiä (sitäkin käytän jälkilähetyksissä puhelimen kautta, kun kelaaminen on paljon helpompaa). Kakkostelkussa tyhmä chromecast, jolla matsit näkyy niin kauan kuin puhelin on ajan tasalla. Minkä hiton takia olisin vaihtamassa telkkaria aina, kun joku app lakkaa toimimasta?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aivan, no tämä selittääkin. Kätevä vehje anyways, vaikka itse ostaisinkin uuden TV:n vastaavassa tapauksessa.
Ai uusi TV pelkästään sen vuoksi, että telkkarin smart tv -softa on vanhentunut?

Nykyään tuossa ei olisi mitään järkeä. Chromecast with Google TV -laitteen kaukosäätimen kun voi säätää niin, että sen kautta voi käynnistää telkkarin (ja muutkin AV-laitteet, jos sellaisia on), eli ei tarvitse mitään muita kaukosäätimiä. Se tuntuu täsmälleen samalta kuin telkkarin oma Google TV, kun käytössä on vain yksi kaukosäädin, eli käyttö on ihan yhtä helppoa ja yksinkertaista. Painaa yhtä nappia säätimestä, niin kaikki on käynnissä ja Google TV:n etusivu auki.

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Meillä on landella kolme telkkaria, joihin mihinkään ei saa yhtäkään appia. Niissä on chromecastit. Ja himassa kaksi melko tuoretta telkkaria (vanhempi n. 5 vuotta vanha), joihin saa yleisimmät, mutta esim. Viaplay ei juurikaan toimi kummassakaan. Enää. Ykköstelkussa on kiinni AppleTV, mihin saa ehkä maailman tappiin asti päivityksiä (sitäkin käytän jälkilähetyksissä puhelimen kautta, kun kelaaminen on paljon helpompaa). Kakkostelkussa tyhmä chromecast, jolla matsit näkyy niin kauan kuin puhelin on ajan tasalla. Minkä hiton takia olisin vaihtamassa telkkaria aina, kun joku app lakkaa toimimasta?
Ai uusi TV pelkästään sen vuoksi, että telkkarin smart tv -softa on vanhentunut?

Nykyään tuossa ei olisi mitään järkeä. Chromecast with Google TV -laitteen kaukosäätimen kun voi säätää niin, että sen kautta voi käynnistää telkkarin (ja muutkin AV-laitteet, jos sellaisia on), eli ei tarvitse mitään muita kaukosäätimiä. Se tuntuu täsmälleen samalta kuin telkkarin oma Google TV, kun käytössä on vain yksi kaukosäädin, eli käyttö on ihan yhtä helppoa ja yksinkertaista. Painaa yhtä nappia säätimestä, niin kaikki on käynnissä ja Google TV:n etusivu auki.
Mä puhuin vaan omasta puolestani, en kenenkään muun puolesta. Ehkä ajattelen, että TVn vaihto muutaman vuoden välein on teknisestikin ihan hyvä vaihtoehto.

Chromecast with Google TV tosin vaikutti varsin järkevältä ostokselta, ehkä tuollaista enemmänkin käyttäessä voisin ajatella eri tavalla. Olen vain tottunut itse TV:n softan käyttämiseen (vaikka se perkeleen hidas onkin). Periaatteessa halvemmaksi se tulisikin Chromecastilla mennä vuosia.

Oikeastaan tuo @Nelfor mainitsema yhden säätimen taktiikka on se mitä ainakin vaadin, ja jos se toteutuu niin miksei sitten.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä puhuin vaan omasta puolestani, en kenenkään muun puolesta. Ehkä ajattelen, että TVn vaihto muutaman vuoden välein on teknisestikin ihan hyvä vaihtoehto.

Chromecast with Google TV tosin vaikutti varsin järkevältä ostokselta, ehkä tuollaista enemmänkin käyttäessä voisin ajatella eri tavalla. Olen vain tottunut itse TV:n softan käyttämiseen (vaikka se perkeleen hidas onkin). Periaatteessa halvemmaksi se tulisikin Chromecastilla mennä vuosia.
Tuon Chromecastin käyttäminen tosiaan tuntuu ihan samalta kuin telkkarin oman softan käyttäminen. Sillä erolla, että Chromecastin Google TV toimii yleensä paremmin ja nopeammin. Sitä myös päivitetään paremmin.

Telkkarin jatkuva päivittäminen ei ole enää nykyään järkevää. Jos ostaa kunnollisen, niin sillä pärjää helposti 8-10 vuotta - tai pidempäänkin. Tekniset ominaisuudet eivät ole telkkareissa kehittyneet enää erityisen kovaa kyytiä, eikä nykyään tarvitse softastakaan huolehtia.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers

Kyllä ikinvanha laite joskus on vaihtokunnossa. Mutta edes Full HD ei peruskäytössä ole vielä vanhaa tekniikkaa. Mä taas ajattelen telkkaria näyttöruutuna. Äly löytyy sitten muualta. Jos se näyttöruutu on edelleen kurantti, pikkupäivityksiin satsaaminen on mun mielestä yksinkertaisesti tuhlausta.

Se nyt on jo nähty vuosien varrella, että telkkarien natiivi-appit happanevat luultavasti ennemmin kuin myöhemmin. Siksi joku striimauspalikka on aina hyvä olla takataskussa. Puhelimiin saa aina pisimpään päivityksiä. Eikä ihmiset niitäkään tuppaa pitämään kolmea vuotta pitempään.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kakkostelkussa tyhmä chromecast, jolla matsit näkyy niin kauan kuin puhelin on ajan tasalla.
Kunhan ei ole liian vanha Chromecast. Katsomo ei enää Tue ykkössukupolven Chromecastia. Toki se on 11 vuotta vanha kapistus joten niitä ei varmaan enää hirveästi ole käytössä.

Ykkössukupolvi on siis se tikku joka laitetaan suoraan TV:n hdmi-liittimeen. Uudemmissa on pieni johto välissä. Siitä erottaa. Ihan sillä mainitsin jos jollakin vielä on tuo vanha versio ja ihmettelee kun ei toimi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kunhan ei ole liian vanha Chromecast. Katsomo ei enää Tue ykkössukupolven Chromecastia. Toki se on 11 vuotta vanha kapistus joten niitä ei varmaan enää hirveästi ole käytössä.

Ykkössukupolvi on siis se tikku joka laitetaan suoraan TV:n hdmi-liittimeen. Uudemmissa on pieni johto välissä. Siitä erottaa. Ihan sillä mainitsin jos jollakin vielä on tuo vanha versio ja ihmettelee kun ei toimi.
EI taida juuri paljon mikään sovellus enää tukea ykkössukupolvea, toimiikohan Areenakaan enää sujuvasti? Oli kyllä mullistava laite aikoinaan, ja siis eipä chromecastiin tuon jälkeen tarkkuuden parantumisen lisäksi (jota sitäkään ei tosin taideta läheskään kaikissa sovelluksissa hyödyntää) mitään uutta oikeastaan tullut. Kakkosversioon tuli ethernet virtalähteen kautta, joka oli kiva, mutta poistuiko sekin Ultrassa tai tuliko virtalähdettä enää mukana?

Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitsen kaukosäädintä Chromecastin tai siis mikä Google TV Streameri tms kanssa, kun minulle koko chromecastin idea on ollut, että pääsen sekä 1980-lukulaisesta kaukosäätimestä ja varsinkin sillä käytettävistä telkkarisovelluksista eroon. Tai siis kun en ole chromecastin kanssakaan käyttänyt telkkarin kaukosäädintä vuosiin, niin miksi minun pitäisi palata käyttämään kaukosäädintä nyt. Eikä tietysti tarvitsekaan, mutta väkisin se minulle myydään. Ymmärrän että jotkut sitä varmasti pitävät kätevänä.

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minulle ei ole vielä avautunut, mihin tarvitsen kaukosäädintä Chromecastin tai siis mikä Google TV Streameri tms kanssa, kun minulle koko chromecastin idea on ollut, että pääsen sekä 1980-lukulaisesta kaukosäätimestä ja varsinkin sillä käytettävistä telkkarisovelluksista eroon. Tai siis kun en ole chromecastin kanssakaan käyttänyt telkkarin kaukosäädintä vuosiin, niin miksi minun pitäisi palata käyttämään kaukosäädintä nyt. Eikä tietysti tarvitsekaan, mutta väkisin se minulle myydään. Ymmärrän että jotkut sitä varmasti pitävät kätevänä.
Kaukosäätimen idea noissa uusissa Googlen laitteissa on tietysti se että se laite ei tarvitse puhelinta toimiakseen vaan kaiken voi tehdä yhdellä kaukosäätimellä. Sinä et sitä selvästikään tarvitse kun tykkäät mielummin käyttää puhelinta. Minä taas nimenomaan pidän siitä että laite toimii itsenäisesti. Makuasioita ja paljon myös tottumuskysymyksiä. Streamer tarjoaa molemmat tavat käyttää. Toki harmi ettei puhtaita Chromecast laitteita enää ole sinun kaltaisille joille uudet ominaisuudet on turhia ja nostaa vain hintaa.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmisillä on tietysti erilaisia mieltymyksiä. Itse en tykkää siitä, että puhelimen akku kuluu Chromecastia käytettäessä ns. turhaan, enkä muutenkaan pidä Chromecastin käyttämistä puhelimella kovin kätevänä. Saati sitä, että se puhelin on aina oltava mukana. Lisäksi puhelimen muu käyttö on keskeytettävä siksi aikaa, että saa ohjattua siitä haluamansa Chromecastille.

Mutta kaikki Chromecastit toimivat edelleen puhelimella, jos käyttäjä sitä haluaa. Itsekin harvakseltaan käytän tuota Chromecastia puhelimella, jos selaan vaikka puhelimella jotain, minkä haluan saada isolle ruudulle näkyviin. Tuo pieni kaukosäädin on kätevä lisä varmasti niillekin, jotka puhelimella käytöstä tykkäävät, jos sattuu käymään niin, että puhelin ei ole jostain syystä mukana, tai vaikka puhuu puhelimessa ja haluaisi samalla polkaista Chromecastin kautta jotain pyörimään.

Itselleni tuo vanha Chromecast ilman Google TV:tä ja kaukosäädintä tuntuu vanhanaikaiselta ja kankealta, kun on tottunut käyttämään Chromecastia monipuolisemmin ja helpommin. Pelkkä puhelimen varassa oleminen on 2010-lukua.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmisillä on tietysti erilaisia mieltymyksiä. Itse en tykkää siitä, että puhelimen akku kuluu Chromecastia käytettäessä ns. turhaan, enkä muutenkaan pidä Chromecastin käyttämistä puhelimella kovin kätevänä.
No jos se luurin näyttö on päällä sen 10 s, kun käynnistät striimin tai siirryt aikajanalla, niin ei se akku ihan hirveästi ota siitä nokkiinsa.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pelkkä puhelimen varassa oleminen on 2010-lukua.
Haha, nice try, mutta totta toki toinen puoli kun on ääniohjaukset, alexat ja älykodit ym. Kaukosäädin tässä yhteydessä turha kikkare ja paluu menneisyyteen.

Me ollaan muuten varmaan ennenkin väännetty tästä ihan samasta aiheesta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haha, nice try, mutta totta toki toinen puoli kun on ääniohjaukset, alexat ja älykodit ym. Kaukosäädin tässä yhteydessä turha kikkare ja paluu menneisyyteen.

Me ollaan muuten varmaan ennenkin väännetty tästä ihan samasta aiheesta.
Edelleen, uusin Chromecast ei poista mitään ominaisuuksia, vaan tuo niitä lisää. Siksi pelkän puhelimen varassa oleminen on miinus, eikä plussa. Kakella sitä voi käyttää kuka tahansa vieras myös ihan yhtä helposti.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kakella sitä voi käyttää kuka tahansa vieras myös ihan yhtä helposti.
Toi on hyvä pointti, hyväksyn. Toki jos vieraalla on lupa valita ohjelma niin tyypillisesti on pääsy wifiinkin, niin vieras saa käytettyä omaa tuttua ekosysteemiään puhelimestaan, jolloin se on sitten jo ylivertainen käyttökokemus johonkin kämäiseen kakeen verrattuna. Onneksi sitä ei tosiaan ole pakko käyttää jos on jo siirtynyt 1980-luvulta eteenpäin.

Meinaatko että tässä rintamalinjat liikkuu jos vielä jatketaan vai mikä on strategia?

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toi on hyvä pointti, hyväksyn. Toki jos vieraalla on lupa valita ohjelma niin tyypillisesti on pääsy wifiinkin, niin vieras saa käytettyä omaa tuttua ekosysteemiään puhelimestaan, jolloin se on sitten jo ylivertainen käyttökokemus johonkin kämäiseen kakeen verrattuna. Onneksi sitä ei tosiaan ole pakko käyttää jos on jo siirtynyt 1980-luvulta eteenpäin.

Meinaatko että tässä rintamalinjat liikkuu jos vielä jatketaan vai mikä on strategia?
Ilmeisesti ei liiku rintamalinjat, kun olet päättänyt pysyä vanhanaikaisessa ajattelussa kiinni. Katsotaan mikä päivä liityt mukaan nykypäivään. :)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy