Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 908 406
  • 23 439
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Sama juttu, minäkin peruutin tänään Discovery tilaukseni.
Sama juttu ja otin vielä vittuillakseni sen kalliimman katsomon paketin. Syyään makaroonia ja tonnikalaa perkele, mainoksia en kattele.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pääsettekö te Discoveryn sivuille niihin omiin tiliasetuksiin tai tukeen? Kummasti jotenkin bugaa nyt. Aiemmin illalla toimi.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No eipä se nyt hirvittävä yllätys ole, että sähköpostit päätyvät roskapostiksi jos edes sinne, kun edes perusasiat sähköpostimäärityksissä eivät ole kunnossa. Mutta varmaan jonkun muun vika. Hienoa suorittamisesta monikansalliselta mediayhtiöltä. Saatanan tunarit.

discoveryplus.fi dns tietueista löytyy kaksi erillistä SPF tietuetta. Käytännössä kaikki heidän lähettämänsä mailit ovat sähköpostijärjestelmien näkökulmasta epäluotetavia.

edit: ja yhteydenottolomakkeen alussa vielä maininta "Lisää support@discoveryplus.fi sähköpostin yhteystietoihin, jotta saat varmasti vastauksemme." ... ei siinä, hyvin ne vetää...
 
Viimeksi muokattu:

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sama juttu ja otin vielä vittuillakseni sen kalliimman katsomon paketin. Syyään makaroonia ja tonnikalaa perkele, mainoksia en kattele.
Tiesitkö muuten, että kahden miehen alivoimasta voi selvitä yhdellä mailalla. Sinällään merkityksetöntä, mutta jos et katsele mainoksia, niin tämä on voinut mennä ohi.
Tonnikala on muuten aika kallista sielä kalatiskillä: kilo maksaa noin katsomon kk-tilauksen verran, joten suosittelen lahnaa jos haluaa säästää.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Jos tästä Paskasta voi hakea jotenkin positiivisuutta, eri joukkueiden ihmiset on vihdoin samaa mieltä asiasta
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
No eipä se nyt hirvittävä yllätys ole, että sähköpostit päätyvät roskapostiksi jos edes sinne, kun edes perusasiat sähköpostimäärityksissä eivät ole kunnossa. Mutta varmaan jonkun muun vika. Hienoa suorittamisesta monikansalliselta mediayhtiöltä. Saatanan tunarit.

discoveryplus.fi dns tietueista löytyy kaksi erillistä SPF tietuetta. Käytännössä kaikki heidän lähettämänsä mailit ovat sähköpostijärjestelmien näkökulmasta epäluotetavia.

edit: ja yhteydenottolomakkeen alussa vielä maininta "Lisää support@discoveryplus.fi sähköpostin yhteystietoihin, jotta saat varmasti vastauksemme." ... ei siinä, hyvin ne vetää...
Muistaakseni Teliankin postit menivät ainakin muutama vuosi takaperin roskapostiin. No joku lasku pari sinne oli ainakin joutanut, ja siitäkös ongelmia seurasi. Tuo oli sitä aikaa, kun sai yksittäisiäkin pelejä ostettua.

Tuo on yksi iso syy, miksi välttelen Teliaa niin pitkään kun pystyn.
 

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Nyt on Discoveryyn saatu jumpattua ottelutallenteet marraskuulta muutamasta pelistä :D
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Kyllä mä sitten mieleni pahoitin.

Se lienee kuitenkin oli kaikille kiinnostuneille ihan selvää, että siellä oli vika? Mihin tuota twiittiä ylipäätään vielä tarvittiin?

Ja lopulta sitten senkään sisältö ei osalle kelvannut, että teet niin tai näin niin kaikki on lopulta aina paskaa. Syyllinen kun on päätetty niin sitten etsitään vaan joku syy, sellainen onneksi löytyy aina.
Eli nykyaikana on normaalia että lähetysten alusta melkein 2h menee että palveluntarjoaja reagoi siihen ettei mikään toimi? Näitä vikoja on satunnaisesti ollut aikaisemminkin mutta ne on selvitetty sieltä kuitenkin jo ensimmäisen erän aikana. Nyt oli kaikki lähetyksen poissa 18:15 alkaen eikä niitä saatu korvattua toimivilla pelien loppuun mennessä.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli nykyaikana on normaalia että lähetysten alusta melkein 2h menee että palveluntarjoaja reagoi siihen ettei mikään toimi?
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun. Nykyaikana tuntuu olevan sääntö numero 1: tilannetiedote vähintään kymmenelle eri somealustalle. Sääntö numero 2: päivitä eri somealustojen tilannetiedotukset vähintään 5 min välein. Sääntö numero kolme: yritä ratkaista tekninen ongelma, jos vain suinkin ehdit ongelmanratkaisuun keskittyä somevastaavan ajan tasalla pitämisen sijaan.

Heti mulle kaikki tänne nyt.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun. Nykyaikana tuntuu olevan sääntö numero 1: tilannetiedote vähintään kymmenelle eri somealustalle. Sääntö numero 2: päivitä eri somealustojen tilannetiedotukset vähintään 5 min välein. Sääntö numero kolme: yritä ratkaista tekninen ongelma, jos vain suinkin ehdit ongelmanratkaisuun keskittyä somevastaavan ajan tasalla pitämisen sijaan.

Heti mulle kaikki tänne nyt.
Jos siellä olis jotain tehty niin olisihan ne tyhjät lähetykset katkenneet nopeemmin tai sinne ilmestynyt joku häiriötiedote. Nyt kaikki tapahtumattomuus antaa ymmärtää järjestelmän toimineen autopilotilla ja henkilökunnan huomanneen ongelman viiveellä työpäivän jälkeen lukemalla iltalehdestä.
 
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun.

No mitä nyt ihmettä? Totta kai maksavalla asiakkaalla on oikeus vaatia tietoa siitä, miksei saa sovittua vastinetta rahoilleen. Tai oikeastaan palventuottajalla on velvollisuus ensitilassa informoida, jos ei pysty tuottamaan lupaamaansa palvelua.

Tällaisen asian tiedottaminen ei nyt kyllä montaa minuuttia vie, ja toivon todella, ettei viestinnästä ja teknisestä ongelmanratkaisusta vastaa yksi ja sama henkilö. Joten tiedotteen kirjoittamiseen kulunut aika ei kyllä varmasti ole itse ongelmanratkaisusta pois.

Eilinen hyvin lyhyt tiedote tuli tosi myöhään, eikä sen jälkeen tilannetta ole tarkennettu yhtään. Ainakin minulle on vielä tälläkin hetkellä epäselvää, että mistä tuo eilinen katkos johtui, ja näkyvätkö Liiga-pelit palvelun kautta vielä 29.2. saakka, kuten ovat aiemmin tiedottaneet. Mitä jos seuraava kuukausiveloitus menisi tänään tai huomenna, eikö tuo asia olisi melko olennaista tietää? Ja varmaan se pari minuuttia tiedotukseen käytetystä työajasta maksaisi Discoverylle itsensä takaisin, kun nyt ihmiset epätietoisuuksissaan Discovery-tilauksiaan irtisanovat.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No mitä nyt ihmettä? Totta kai maksavalla asiakkaalla on oikeus vaatia tietoa siitä, miksei saa sovittua vastinetta rahoilleen. Tai oikeastaan palventuottajalla on velvollisuus ensitilassa informoida, jos ei pysty tuottamaan lupaamaansa palvelua.
Eli sieltä kun olisi tullut 5 minuuttia lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!", niin miten se olisi tilannetta muuttanut mihinkään suuntaan. Sen nyt varmaan jokainen itsenäiseen ajatteluun kykynevä näki muutenkin, että ongelmia on. Nyt tuo tiedote tuli reilu 1,5 tuntia otteluiden alkamisen jälkeen, ainakin X:ään.

Tällaisen asian tiedottaminen ei nyt kyllä montaa minuuttia vie, ja toivon todella, ettei viestinnästä ja teknisestä ongelmanratkaisusta vastaa yksi ja sama henkilö. Joten tiedotteen kirjoittamiseen kulunut aika ei kyllä varmasti ole itse ongelmanratkaisusta pois.
Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia? Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään. Sen verran monta linkkiä ja mutkaa matkassa, että ei varmastikaan ole aina ihan yksinkertainen asia antaa tyhjentävää vastausta siihen, että mikä mättää ja koska taas toimii.

Sitten ollaan jo ihan eri kysymyksen äärellä, jos kyse on siitä, että liigalähetykset loppuivat eilen kokonaan ja Discovery oli tästä tietoinen. Siinä tapauksessa mennään jo tiedotuksen ja palvelun tarjoamisen osalta pahasti kuluttajan oikeuksia vastaan. Mutta mehän emme ainakaan toistaiseksi tiedä, että johtuuko tämä kaikki Discoverystä, vai MTV:stä, vai mistä, ja mikä sopimustaistelu siellä on mahdollisesti näiden yhtiöiden välillä taustalla meneillään. Eilinen saattoi olla myös tästä koko lähetysoikeuskuviosta täysin riippumaton tekninen ongelma.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun. Nykyaikana tuntuu olevan sääntö numero 1: tilannetiedote vähintään kymmenelle eri somealustalle. Sääntö numero 2: päivitä eri somealustojen tilannetiedotukset vähintään 5 min välein. Sääntö numero kolme: yritä ratkaista tekninen ongelma, jos vain suinkin ehdit ongelmanratkaisuun keskittyä somevastaavan ajan tasalla pitämisen sijaan.

Heti mulle kaikki tänne nyt.
Kyllä nykyään ihan pariinkin alustaan riittää tiedote, ja sehän vie aikaa vain alta minuutin.

Kukaan ei ole vaatinut mitään tilannetiedotetta 5min välein, mutta ei todellakaan ole ok maksavaa asiakasta odotuttaa pohtimassa mitä lie tapahtunut. Kuuluu ihan ammattimaiseen asiakaspalveluun tuollainen, kaikki muu alkaa olla amatöörien puuhastelua.

Ihmisillä näköjään on varsin erilaiset mielipiteet mitä tulee maksavan asiakkaan kohteluun, mutta meitähän riittää moneen junaan.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä nykyään ihan pariinkin alustaan riittää tiedote, ja sehän vie aikaa vain alta minuutin.
Kopio edellisestä viestistäni: Eli sieltä kun olisi tullut heti lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!". Sinne johonkin, muutamaan alustaan, joista olisi pitänyt heti osata oikeat löytääkin, olisi tullut tuollainen tiedote heti, niin olisi mielensäpahoittajatkin tyytyväisiä, niinkö? Mitenköhän se olisi tilannetta muuttanut suuntaan tai toiseen. Melkoista on touhu nykypäivänä, kärsivällisyyttä ei ole kyllä nimeksikään.
 
Eli sieltä kun olisi tullut 5 minuuttia lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!", niin miten se olisi tilannetta muuttanut mihinkään suuntaan.

Se olisi muuttanut tilannetta siten, että kuluttajat olisivat olleet tietoisia siitä, että palveluntuottaja on tietoinen ongelmasta ja pyrkii parhaansa asian eteen tekemään. Nythän piti odotella n. kahden erän verran, että saatiin tietoon, onko palveluntuottaja asiasta ylipäätään tietoinen ja aikeissa tehdä asialle jotain.

Tapsuttelija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmia? Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään. Sen verran monta linkkiä ja mutkaa matkassa, että ei varmastikaan ole aina ihan yksinkertainen asia antaa tyhjentävää vastausta siihen, että mikä mättää ja koska taas toimii.

Sitten ollaan jo ihan eri kysymyksen äärellä, jos kyse on siitä, että liigalähetykset loppuivat eilen kokonaan ja Discovery oli tästä tietoinen.

Tuskinpa kukaan odotti tai tarvitsi mitään hektistä tilannepäivitystä vaihe vaiheelta, vaan olisi ollut tärkeää sekä riittävää, että kuluttajia informoidaan mikä on tilanne. Esimerkiksi näin:

Klo 18:35

"Liiga-lähetykset eivät tällä hetkellä näy Discovery+-palvelussa syystä X. Selvitämme ongelmaa. Discovery+:n oikeudet Liiga-lähetyksiin ovat yhä voimassa aiemmin tiedotetun mukaisesti 29.2.2024 saakka."

Tuolla olisi vältetty aika monta epäselvyyttä ja kaikki pysyisivät ihan riittävän kärryillä tilanteesta. Ei siis vaadita mitään jatkuvaa viestinnän ja teknisen tuen välistä yhteydenpitoa, joka väittämäsi mukaan veisi hirveästi työaikaa. Viestintä on aika tärkeä asia, ja sen tulisi olla selkeää. Varsinkin jos tuollaisia luetun ymmärtämisongelmia ilmenee, joista olit huolissasi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli sieltä kun olisi tullut heti lähetyksen alkamisen jälkeen viesti, että "Illan Liiga-pelit eivät valitettavasti näy tällä hetkellä discovery+ -palvelussa. Olemme erittäin pahoillamme asiasta, selvitämme tilannetta!". Sinne johonkin, muutamaan alustaan, joista olisi pitänyt heti osata oikeat löytääkin, olisi tullut tuollainen tiedote heti, niin olisi mielensäpahoittajatkin tyytyväisiä, niinkö?
Jos nyt perkaan tätä eilistä tapahtumaa: Kaikki Liigapelit olivat mykkänä. Kukaan ei tiennyt, että mitä tapahtuu. Alkaako pelit/eikö ala/loppuuko kokonaan/jatkuuko vielä tämän kuun loppuun. Itse asiassa tuota ei taida edes vielä tietääkään. Noin kaksi tuntia ottelujen alkamisen jälkeen tuli yhteen kanavaan (X) viesti, että ottelut eivät toimi ja vikaa korjataan. Tämän lisäksi ilmeisesti yhteenkään palautteeseen ei olla tähän päivään mennessä vastattu.

Miten hyvin tuon koko tapahtuman kulku on siis mennyt mielestäsi ja miten asia pitäisi hoitaa sen sijaan, että kirjoitat täällä mielensäpahoittamisesta? Korostan, että kuluttajat maksavat tästä kaikesta.
 

EngAge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan taatusti se on ongelmanratkaisusta pois, jos tekniikasta vastaavien täytyy siinä ongelmanratkaisun ohessa pitää somevastaavaa ajan tasalla, jotta se saa pidettyä heti-mulle-kaikki-tänne-nyt -tyypit koko ajan tietoisena, että missä mennään.
Palvelu, jota tarjotaan on suora urheilulähetys. Tälläisessä pitää olla ongelman viestittämisessä kyse minuuteista, ei tunneista. Vituiks män.

Otetaan nyt vaikka esimerkiksi uutislähetys. Jos siinä olisi ongelmia, niin ruutuun pamahtaa ongelmasta viestiä sekunneissa. Discoveryä ei vaan paljoo kinostele.
 

Donmuang

Jäsen
Jos on Discoveryssä ongelmia niin on telkkarissakin jossa on MTV Katsomo sovellus. Kuvan laatu on ollut huono siitä asti kun C More loppui. Ei ole yksikään Liiga peli toiminut kunnolla 60min.
On kyllä parantunut hieman mutta kolmannessa erässä kuva alkaa mennä epäselväksi, alkaa pätkimään, ruutu menee mustaksi tulee jotain virheilmoituksia. Muut Live lähetykset kuten jalkapallo, tennis ja Mestin toimii ihan moitteettomasti. Että sellainen MTV Katsomo, eikun Mestistä seuraamaan.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Ehkä siellä on priorisoitu ajankäyttö johonkin oleellisempaan kuin someen kirjoitteluun. Nykyaikana tuntuu olevan sääntö numero 1: tilannetiedote vähintään kymmenelle eri somealustalle. Sääntö numero 2: päivitä eri somealustojen tilannetiedotukset vähintään 5 min välein. Sääntö numero kolme: yritä ratkaista tekninen ongelma, jos vain suinkin ehdit ongelmanratkaisuun keskittyä somevastaavan ajan tasalla pitämisen sijaan.

Heti mulle kaikki tänne nyt.

@Tapsuttelija , sulle olisi varma paikka Pelicansin tiedotuspuolella.

"Ei näitä ole ennenkään tehty maksavaa asiakasta miellyttääkseen" -motto voi myös siellä hyvin.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Tapsuttelija , sulle olisi varma paikka Pelicansin tiedotuspuolella.

"Ei näitä ole ennenkään tehty maksavaa asiakasta miellyttääkseen" -motto voi myös siellä hyvin.
Itseäni maksavana asiakkaana miellyttää / miellyttäisi huomattavasti paljon enemmän se, että tekniset viat yritetään korjata kaikin voimin asap, kuin se, että ollaan haukkana päivittämässä someen jotain tiedotetta, joka ei valaise asiaa yhtään sen enempää. Tästä nyt monet on näköjään mielensä pahoitaneet, kun jotain muutenkin tiedossa ollutta asiaa ei tiedotettu minuuteissa, vaan siihen meni 1,5 tuntia. Jos kyseessä oli tekninen vika, niin varmasti olisivat kertoneet, että milloin noin suunnilleen ne pelit lähtevät ruudussa pyörimään, jos sen olisivat tienneet.

Kyllä ne kestää esim. sähköyhtiöillä tai teleyhtiöillä, tai monella monella muullakin yhtä lailla toisinaan ne vikatiedotteiden tulemiset. Useinkaan, varsinkin kun toimintoja on ulkoistettu, se tieto ei ihan tuosta vaan kulje organisaatiosta toiseen tai ihmiseltä toiselle, ja vikakohde saattaa olla vaikka kymmenien kilometrien ajomatkan päässä. Niiden jollekin jotain olleellista kertovien vikatiedotteiden päivittäminen someen kyllä edellyttää, että palveluntarjoaja edes itse tietää, että missä mennään ja mikä se ongelma ylipäätään on.

Oletus tässä toistaiseksi on se, että joku tekninen ongelma siellä on ollut, mutta jotenkin tästä kaikesta lähetysoikeuksien loppumisesta kesken kauden on tullut kuitenkin sellainen mielikuva, että taustalla on kyse nyt ihan jostain muusta. Jos näin, niin sitten on kyllä ihan aiheellista osoittaa sormella, on se sitten Discovery tai MTV tai molemmat. Mutta että joku välittömän vikatiedotteen puuttuminen teknisen ongelman (edelleen oletus) takia on isompikin ongelma joillekin, niin hohhoijaa vaan tätä pullamössösukupolvea.
 

M@thieu

Jäsen
Discovery nyt tosiaan ilmoitti, että tämä lysti loppuu. Tilauksen palvelukuvauksessa, tai mikä onkaan, lukee yksiselitteisesti, että hintaan sisältyy Liiga MTV:n urheilukanavilla koko Liiga-kauden ajan. Ei kai palveluntarjoaja voi rikkoa sopimusta ihan näin yksinkertaisesti ja helposti?
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Discovery nyt tosiaan ilmoitti, että tämä lysti loppuu. Tilauksen palvelukuvauksessa, tai mikä onkaan, lukee yksiselitteisesti, että hintaan sisältyy Liiga MTV:n urheilukanavilla koko Liiga-kauden ajan. Ei kai palveluntarjoaja voi rikkoa sopimusta ihan näin yksinkertaisesti ja helposti?
Ilmoitti sinulla että loppuu 29.2 vai että loppuu välittömästi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös