Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 506 889
  • 21 781

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen poikkeuksellisesti pantannut lätkäpaketin ottamista alkukaudesta, johtuen ihan ajankäytöllisistä syistä. Ajattelin että Joulukuun alusta aloitan, kun tuolta löytyisi mielenkiintoisia sarjojakin katsottavaksi. Mutta nyt kyllä näiden sivutolkulla tulleiden kommenttien myötä taidan lykätä tuonne playoffeihin saakka, vähintään.

Mulle on muutenkin vuorotyön vuoksi tuo C Moren softalla onnistunut "aloita lähetys alusta" -toiminto kesken lähetyksen elintärkeä, enkä aio kyllä pakettia tilata ennen kuin saavat tuon kuntoon.
Juu ei kannata. Itse perkele myöhästyin päivälle lopetuksesta, ja joudun kuukauden körsimään tota paskaa, mutta sitten kyllä lähtee lepattamaan. Ainakin sportit. Joutuu kai edes välttävän perhehengen säilyttääkseen pidellä ton peruspaketin ilman mainoksia, ettei päädytä oikeudessa sitä ratkaisemaan kun kaikki rakkaat realityt katoavat vaimon töllöstä.
Muuten ottaisin pelkän britboxin jostakin.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Eniten tällä hetkellä häiritsee, että vanhat ottelut ovat katsottavissa vain 2 päivää. Todella oudossa paikassa ovat lähteneet säästämään.

Tätä olen ihmetellyt itsekin. Kai ne on jostain datasta kaivelleet että pelejä ei paljon tuon kahden päivän jälkeen sitten katsella. Voi myös liittyä johonkin tekijänoikeusjuttuihin että ei esimerkiksi haluta jotain klippien tai koosteiden tekoa youtubeen tms ja rajoitetaan sitä tuolla tiukalla aikarajalla. Säästöt palvelintilassa ei voi tuota päätöstä selittää kun kyseessä ei ole kun maksimissaan parikymmentä teraa mitä esimerkiksi koko kauden matsit veisivät.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siis mitä helvettiä? Nyt tuo katsomo ei edes jatka jefu-peliä(tallenne) siitä mihin sen on kesken jättänyt vaan aloittaa aina alusta!?! Eihän se nyt voi nuin paska olla? Android tabletilla yritän katsoa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Säästöt palvelintilassa ei voi tuota päätöstä selittää kun kyseessä ei ole kun maksimissaan parikymmentä teraa mitä esimerkiksi koko kauden matsit veisivät.
Ei minullakaan ole mitään faktaa asiasta, mutta yhdistettynä mtv:n twitter vastaukseen + siihen että pelien tiedostokoot on tuplaantunut C Moreen verrattuna, niin jotenkin tämä muutos liittynee palvelintilaan / kaistaan, ja nimenomaan sen säästämiseen;



 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Palvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä että sentään palautteet säilyy tallessa vaikka pelit ei.

On tallessa, mutta viekö sitä kukaan eteenpäin on sitten toinen juttu.

Uudesta Katsomosta nyt ei tarvitse paljoa sanoa, sillä lähestulkoon kaikki on jo varmasti mainittu. Todettakoon nyt sen verran, että jo pelkästään ulkoasu/muotoilu häviää tällä hetkellä CMorelle.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ei minullakaan ole mitään faktaa asiasta, mutta yhdistettynä mtv:n twitter vastaukseen + siihen että pelien tiedostokoot on tuplaantunut C Moreen verrattuna, niin jotenkin tämä muutos liittynee palvelintilaan / kaistaan, ja nimenomaan sen säästämiseen;




Miten livelähetys voi olla katsottavissa jälkikäteen? Nyt on ilmeisesti jotain aivan uudenlaista ja korkeampaa teknologiaa käytössä :D. Jos yksi kolmen tunnin lähetys on vaikka 200 gigaa niin 450 ottelua ei siltikään vie edes 100 teraa palvelintilaa. Tuollaisten tallennustilojen kustannukset ei päätä huimaa jos palvelusta veloitetaan 40 e/kk kymmeniltä tuhansilta kiekkofaneilta. No onneksi ei itse tule katsottua jälkitallenteita kun korkeintaan pari kertaa kaudessa ja samana iltana.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten livelähetys voi olla katsottavissa jälkikäteen? Nyt on ilmeisesti jotain aivan uudenlaista ja korkeampaa teknologiaa käytössä :D.
"Uusi teknologia" on lienee jotain sellaista että livelähetyksen kanssa rinnakkain generoituu samaan aikaan suoraan ottelun tallenne, kun vanhassa C Moressa nämä kait käsin leikattiin jälkikäteen (?)

Tällä hetkellä ottelutallenteet on noin 9GB kokoisia. UHD tallenteet lienee reilusti isompia, mutta niitä nyt niin harvoin on edes tarjolla.

Itsekin kyllä toivoisin että nuo olisi pidempään.
 

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
Onko kukaan saanut Katsomon asiakaspalvelua kiinni? Emaileihin eivät vastaa ja chat kaatuu aina yhteysvirheeseen kun se "siirtää ihmiskollegalle".

Jotenkin kuvittelisi että maksamalla 400-500€ vuodessa kanavapaketista voisi edes saada kerran yhteyden asiakaspalveluun mutta ei.

Olisi kiva myös ymmärtää miksi Cmore piti lopettaa ennen kuin Katsomo oli saatu toimivaksi.

No, jokaisesta urheilua tarjoavasta firmasta tulee näemmä oman aikansa Urho jossain vaiheessa.
Ei taida vastata enään mihinkään katsomoon liittyvään. Laitoin viime viikolla viestiä (eikä liittynyt edes jääkiekkoon), ei vastausta ole kuulunut.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei taida vastata enään mihinkään katsomoon liittyvään. Laitoin viime viikolla viestiä (eikä liittynyt edes jääkiekkoon), ei vastausta ole kuulunut.
Sain facebookin (messenger) kautta vastauksen, että tuotetta kehitetään koko ajan, ja vielä tämän vuoden puolella pitäisi tulla parannuksia. Saapa nähdä, että tuleeko oikeasti. Muuten ei jaksa enää facessa roikkua, mutta piti käydä lukemassa, että mitä siellä puhellaan tästä paskasta, ja laitoin sen kannustaman viestiä kaikista puutteista, joita on käytännössä ihan kaikki. No paitsi, että itsellä kyllä kuvan laatu on ollut erinomainen, enkä edes lätkämatsissa huomannut sitä kiekkoa katkoviivana.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
On ehkä pysyvä ominaisuus. Mulla on sama tilanne, eli ollut liigapaketti Telia TV:n eli nykyisen Telia Playn kautta ja ainakin CMoresta näkyi paljon muutakin, kuin pelkät liigapelit. Ilmeisesti sama nyt Katsomossa ja myös Telia Playssä. Mulla näkyy myös Viaplay V Sport+ sekä jotain maikkarin kanavia.
Minulla myös sama Telia Play-palvelu. Vanhalla hinnalla (29,95 e./ kk) saa nyt paljon lisää katseltavaa ja liiga-lähetykset näkyvät hyvällä kuvan laadulla TV-ruudussa (ulkoinen chromecast käytössä).
 

Crüe 13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Chicago Blackhawks, P-iirot, ManU.
Eikö MTV-palvelussa ole mahdollista katsella enää ottelua jälkilähetyksenä? en löytänyt ainakaan
vanhoja otteluita.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Varmaan tämäkin, mutta ainakin mulla on näkynyt noi MTV:n kanavat Telia Playssä jo jonkin aikaa. Tuskin Black Weekend vielä viime viikolla oli. Tosin maikkarin tietäen mikään ei yllätä.
Nämä lisäkanavat näkyvät Telia Play-asiakkaille, koska saimme perinteisen Telia Liiga-passin lisäksi extraa.

Laitan oheen suoran lainauksen Telian lähettämästä informaatioviestistä joka tuli (20.09.2023) sähköpostiini:

"Tilaamasi Telia Liigapassi -kanavapaketin nimi vaihtuu ja on 10.10.2023 alkaen MTV Katsomo+ Viihde ja Urheilu.
. . . Muutoksen myötä saat rutkasti lisää katsottavaa, kun kaikki MTV Katsomon viihde- ja urheilusisällöt kuuluvat pakettiisi samaan vanhaan hintaan. Muuten tilauksesi pysyy ennallaan."


Tämä kaikki siis hintaan 29,95 e./ kk. Kukkaro kiittää.

Tägätään tämä tiedoksi vielä nimimerkille @Kuopionkukko .
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
On kyllä yhtä riemua seurata pätkivää ja ajoittain sumeutuvaa lähetystä, sitten yhtäkkiä mennäänkin pikakelauksella livetilanteeseen ja kohta taas sama homma alusta ja tästä pitää vielä maksaa. Lisäksi se, että lähetys alkaa ennen kuin pystyt valitsemaan haluatko live tilanteeseen vai aloittaa lähetyksen alusta on myös yksi tämän sovelluksen parhaita puolia. Jotenkin en vain jaksa pidätellä hengitystäni sen suhteen, että millekään näistä olisi tapahtumassa tulevaisuudessa mitään parannusta.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse katselen LG C1:llä ja pari todella surkeaa hommaa tässä on. A) et pysty laittamaan lähetystä pauselle livelähetyksestä. B) minkäänlaista kelaamismahdollisuutta ei myöskään ole.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Tuohon g-pisteeseen verrattavaan 10sek fwd-nappulaan jos antaa liikaa rumputulta, muuttuu kuva sekavaksi puuroksi josta ei selviä enää kuin boottaustalkoilla.

Kyllä se nyt vaan on painettava omaan kaaliin että livekatselu on tässä lahopesässä ainoa relevantti jääkiekkonautiskelun muoto.
 

vilho

Jäsen
Nämä lisäkanavat näkyvät Telia Play-asiakkaille, koska saimme perinteisen Telia Liiga-passin lisäksi extraa.

Laitan oheen suoran lainauksen Telian lähettämästä informaatioviestistä joka tuli (20.09.2023) sähköpostiini:

"Tilaamasi Telia Liigapassi -kanavapaketin nimi vaihtuu ja on 10.10.2023 alkaen MTV Katsomo+ Viihde ja Urheilu.
. . . Muutoksen myötä saat rutkasti lisää katsottavaa, kun kaikki MTV Katsomon viihde- ja urheilusisällöt kuuluvat pakettiisi samaan vanhaan hintaan. Muuten tilauksesi pysyy ennallaan."


Tämä kaikki siis hintaan 29,95 e./ kk. Kukkaro kiittää.

Tägätään tämä tiedoksi vielä nimimerkille @Kuopionkukko .
Kiitos selvennyksestä! Mä menetin jo toivoni Telian / MTV:n / Cmoren viestintään jossain välissä. Sieltä kun tuli joskus muinoin alkusyksystä viestiä, että sun tilaus muuttuu, hetken kuluttua uusi viesti, ettei muutukaan tai siis muuttuu mutta eri tavalla ja aiempi viesti ei koske sinua ja oli virhe lähettää sulle. Jokunen aika sitten katsoin Cmoresta, että mitäs siellä sanotaan siirtymisestä Katsomoon ja sen perusteella Cmore piti mennä kiinni jokunen tovi sitten, mutta edelleen käy ja kukkuu.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tänään vissii viimenen päivä nauttia Cmoresta. Vituttaa huolella. Katsomo niin huono ettei ihan heti tuu mieleen.

Uudistukset ei yleensä onnistu mutta en käsitä edelleenkää miksi hyvin toimiva pitää lopettaa ja korvata se paskalla? Asiakas olen sen takia etten siedä mainoksia. Mitä tästä uudistuksesta sitten maikkari saa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös