Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 517 155
  • 21 783

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Liveä katsoessa chromecast on hiukan tarpeeton. Edut tulevat jälkilähetyksissä, kun erätaukojen yli siirtyminen on huomattavasti näppärämpää. Mutta onhan se halpuutensa vuoksi näppärä varalaite yllättäviä tilanteita varten.

@Jyyd Eilen tsiigattiin Hifkin treenipeli tv:n selaimen kautta. Hifk.fi auki ja kokoruututila päälle. Ei tarvinnut mitään läppärirumbaa. Sitäkin joskus joutunut harrastamaan. Aika hankalaa minusta, jos on helppo vaihtoehto tarjolla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Jokasyksyinen probleemi. Mistä liigapelit näytille. Tämä on dna-kaapelitalous, mutta saako kaapelin kautta mitään hyötyä vs ihan cmoren softa esim AppleTV:llä pyöritettynä? Cmore toimisi vaikka kännykässä hätätapauksessa silloinkin kun ei ole vastaanottimen äärellä. Lähinnä nyt mietin että teräväpiirtolähetyksiä onko saman verran kaikissa tms muita eroja? Miten näitä edes vertailee. Sinänsä mitään muita urheilulajeja en kaipaa joten paketin sisältö on se ja sama.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jokasyksyinen probleemi. Mistä liigapelit näytille. Tämä on dna-kaapelitalous, mutta saako kaapelin kautta mitään hyötyä vs ihan cmoren softa esim AppleTV:llä pyöritettynä? Cmore toimisi vaikka kännykässä hätätapauksessa silloinkin kun ei ole vastaanottimen äärellä. Lähinnä nyt mietin että teräväpiirtolähetyksiä onko saman verran kaikissa tms muita eroja? Miten näitä edes vertailee. Sinänsä mitään muita urheilulajeja en kaipaa joten paketin sisältö on se ja sama.
Uhd-pelit saat kaapelin kautta liigapaketin kautta.
Ainakin viime keväänä olivat ne disabloineet Cmoren sovelluksesta, Apple TV kyllä näytti että pitäisi olla UHD-lähetys mutta ei todellakaan ollut,säästävätkö dataa vai mikä hommeli kun aiemmin kaudella ne vielä toimi.
Saa nähdä mikä homma on tällä kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Man United, Huuhkajat
Telian kautta kamppis Cmore Totalista
 

Liitteet

  • Screenshot_20230815_090749_Chrome.jpg
    Screenshot_20230815_090749_Chrome.jpg
    295,1 KB · kertaa luettu: 407

axe

Jäsen
Mää tein nyt havaintoesimerkin itsestäni tän koko paskan paskuuden tiimoilta. Olen oikein hyvä netin käyttäjä, melko kokenut kanavapakettien ja muiden ostaja, mutta en mikään superstriimaaja enkä maksu-tv-urheilun suurkuluttaja vaan ihan normipena, joka haluan katsoa suosikkijoukkueeni ottelut Liigassa ja CHL:ssä. Lähden tutkimaan asiaa. En ole satavarma kaikista oikeuksista, mutta muistelisin että Liigan oikeudet on Telialla ja/tai C Morella, vähän sekavaa mun makuun. Tiedän myös, että CHL oli Maikkarilla ja näkyi C Moressa, mutta se vaihtui nyt Viasatille. Vai onko se Viaplay? Samaa ne kai on, mutta onkohan niissäkin joku eri merkitys. Mennään eteenpäin.

Ensimmäisenä havaintoesimerkkinä on kanavapakettien typerät nimet. Sitä on heti sekaisin miksi joku on Total, toinen on Total+, on Premium mutta onkohan sitten Premium+. Tietysti tajuan, että plussalla on enemmän mutta mitä enemmän ja miksi. Ja kun myydään jotain C More Total Sport+ + V Premium -systeemiä, niin meneehän siinä mieli nurin. Ja siis juuri sillä tavalla, että näiden ostaminen pitäisi olla kuin maidon hakemista kaupasta (vaikka toki niissä maitotölkeissäkin on nykyään niin monta muuttujaa että vertaus ontuu).

Toinen on se, että pakettien sisällön kuvaukset on paskaa. Joissain on jotain näytettävien eri liigojen logoja, joka visuaalisempana on vähän parempi, mutta kaipaisin sellaista vaikka taulukkoa missä on akseleilla eri paketit ja tarjonta, ja rasti ruudussa jos se kuuluu pakettiin. Sen sijaan saan erilaisia tekstimassoja, joissa lukee Rallin WRC, WRC 2 ja WRC 3 -sarjat, monipuolista huippujääkiekkoa: Mestis ja SHL, huippufutista: UEFA Champions League, La Liga ja Serie A, UEFA Nations League, 21 FIFA ottelua jalkapallon MM-kisoista sekä EM- ja MM-karsinnat, yleisurheilun hallikisat, IAAF:n Timanttiliiga ja World Challenge, tenniksen ATP-turnauksia, amerikkalaisen jalkapallon NFL ja raveja. Toki asia niistä selviää, mutta edelleen, mää oon ostamassa maitoa kaupasta siten, että valitsen otanko sinistä vai punaista vaiko jopa sitä ihan vaaleansinistä, en ole kiinnostunut kaikista ravintoarvoista ja muista kalorioista.

Olen Elisan liittymäasiakas. Google-haut tarjoavat varsinkin Liiga-pelien ostamiseksi Telian sivuja. Voi olla, että voisin ostaa Telialtakin, mutta olen kovin skeptinen sen suhteen kun en ole asiakas. Tarjoushintoja en tietenkään ainakaan saisi. Etsisin mieluummin muualta, koska, no, niin mää nyt tekisin kun en ole tämän puljun asiakas.

Menen siis Elisan puolelle. Toki se on kilpailija, mutta mulla on muistikuva muutaman vuoden takaa, että jotenkin ne sai Elisa Viihteen kauttakin. Elisalla on karkea hakusuodatinkin, mutta se ei tarjoa vaihtoehtoina niitä mitä etsin, joten se jää hyödyttömäksi. Huomaan, että Elisa Viihteeseen saa C More Totalin, joka muistaakseni sisälsi Liigapelit. Lisätutkimus osoittaa, että väärin, pitäisi olla C More Total+, jota en ainakaan huomaa tähän saavan. Olen ymmärtävinäni, että en ainakaan osaa etsimällä löytää, että Liigapaketin tätä kautta saisi. Sen sijaan CHL löytyy paketista, joka on taas yksi käsittämätön sanahirviö, Elisa Viihde Viaplay Total. Tämä paketti sisältää CHL:n , mutta se sisältää myös kaikki ne muut liigat ja lajit, joita en haluaisi ja joiden tiedän olevan kalliita: NHL, Valioliiga, Bundesliiga, Formula 1. Mun tarpeeni mukaiset 5-6 CHL-peliä maksaisi 44,99 €/kk ja sitä pitäisi pitää useampia kuukausia.

C More on seuraava tarjokkaani. Se on kaikista etsimispaikoistani eniten myyvä, kun tuputtaa pakettejaan heti silmille. Toisessa paketissa on mukana Liiga-pelit. Sekin on kallis, 37,95 €/kk ja onko se muuten vieläpä joku kampanjahinta? Kuulunkohan minä kampanja-asiakkaisiin vai en? En tiedä. Joka tapauksessa se olisi sitten vielä seitsemän euroa kalliimpi jos en kuulu. Tämäkin paketti sisältää paljon muutakin urheilua ja sen lisäksi sarjoja,elokuvia ja muuta krääsää, jota en halua enkä edes ehtisi katsomaan. Olisiko siis jotain halvempaa pakettia? Sivu kysyy enkö löytänyt etsimääni ja tarjoaa lisälinkkiä. Toivorikkaana klikkaan löytääkseni itselleni vähän järkevämmän paketin. En löydä sellaista. Tulee vaihtoehdoksi yksi (1) turha kanavapaketti lisää.

Viime vuonna käytin Discoveryn palvelua liigapelieni katsomiseen. Vai olikohan sekin Discovery+? No sama suurinpiirtein, plussalla tai ilman. Menen sinne ja kirjaudun profiiliini. Se sivu ei myy mitään. En löydä mistään minkäänlaisia paketteja joita voisi tilata, vaikka kuinka kaivan. Kirjautumisprofiilistani löydän tilin, joka kertoo mikä paketti mulla oli viime vuonna. Siinä on nappi josta sen voisi tilata uudelleen, mutta kun haluan kartoittaa olisiko vaihtoehtoja, niin en löydä. Muistan myös, että viime syksynä oli myös vähän vaikeuksia Discoveryn palvelun kanssa, ei meinannut löytyä ja sitten kun oli saanut tilattua, niin hinta pompsahtikin, vaihdoin halvempaan pakettiin ja sitten sähköposti lauloi koko ajan, että olet perunut - olet tilannut - ei vaan perunut, enkä ollut ollenkaan varma onko nyt paketti päällä vai ei. No maksut ilmeisesti lähti ja kaikki pelit näkyikin. Se toimi, mutta käyttökokemus oli hankala ja aiheutti epävarmuutta. Sen hinta oli kuitenkin 25,99 €/kk liigapeleistä, mikä oli ihan ok, vaikka äkillisesti kovasti pompsahtaneen hinnan takia jouduin luopumaan CHL-peleistä. Nyt en tosiaan löydä edes mitään pakettivaihtoehtoja. Olikohan ne vuosi sittenkin pelkästään mobiilisovelluksen kautta? Tekisi järkeä kun täältä ei löydy, mutta en nyt jaksa lähteä sieltä tutkimaan.

Menen Viaplayhin ja koska sitäkin oon joskus käyttänyt, niin kirjaudun suoraan tililleni. Olen jo ihan vitun väsynyt ja turhaudun helposti, kun koko sivulla ei taaskaan ole mitään paketteja myynnissä. Taas löydän jostain oman käyttäjätilini takaa kaksi pakettivaihtoehtoa, mutta niiden sisältöluettelo on sellaisella tasolla kuin "penkkiurheilijan ykkösvaihtoehto", joten en tiedä yhtään mitä se sisältää.

Väsyneenä en äkkiseltään edes keksi muita mahdollisia kanavia tilata pelejä, jos sellaisia mahdollisesti olisi.

Tähän mennessä olen siis löytänyt vaihtoehdoiksi Liigapelit hintaan 37,95 kuukaudessa (tai 44,95 jos en ole kampanjakohde, sitä en äkkiseltään siinä keksinyt) tai sitten se viimevuotinen 25,99 kuukaudessa, josta en kuitenkaan ole tilaa-nappia painamatta varma, onko sellainen olemassa enää vai ei, koska viime syksynäkin oli pakettien katoamisia ja hintojen muutoksia. Ja sitten ne muutamat CHL-pelit hintaan 44,99 kuukaudessa.

Yhteensä maksaisin Tapparan vieraspelien seuraamisesta maksukanavilta vähintään 71 euroa kuukaudessa ja mahdollisesti jopa 90 euroa. Tavalliselle jampalle niin epäselvän hinnoittelun vuoksi en voi tässä vaiheessa pelkän vaihtoehtojen tutkimisen vaiheessa olla ihan varma.

Minä haluan todellakin nähdä vain Tapparan pelejä. Mistään muusta en ole kiinnostunut, enkä halua muuta nähdä enkä niistä maksaa. Mutta saadakseni nuo pelit minun pitää ostaa myös

Formula 1
Valioliiga
Bundesliiga
NHL
jääkiekon MM-kisat
UFC
golfin US Open
paljon muuta nimeämätöntä urheilua
uusimmat Hollywood-leffat
eniten kotimaisia elokuvia
laaja valikoima kansainvälisiä menestyssarjoja
kaikki kotimaiset Elisa Viihde -alkuperäissarjat
Viaplayn pohjoismaiset alkuperäissarjat
C Moren alkuperäissarjat
kotimaiset ja kansainväliset suosikkielokuvat ja -sarjat
Britbox ja Hayu (joista en tiedä mitä ne on, mutta ilmeisesti jotain realitypaskaa ym.)
MTV3:n, MTV Subin ja MTV Avan suosikkiohjelmia (jotka näen telkkarista jos haluan)
Rallin WRC, WRC 2 ja WRC 3 -sarjat
Mestis
UEFA Champions League
La Liga
Serie A
UEFA Nations League
21 FIFA ottelua jalkapallon MM-kisoista
EM- ja MM-karsinnat
yleisurheilun hallikisat
IAAF:n Timanttiliiga ja World Challenge
tenniksen ATP-turnauksia
raveja
ja paljon muuta

Mitä muuta tämä on kuin törkeää riistoa, kusetusta ja täyttä paskaa niin hintojen, tuputettavan sisällön kuin ihan pelkästään sen koko ostoyrityksen kokemuksen suhteen? Taidan lopettaa maidon juomisen kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oon aivan samaa mieltä. Ota tuo discovery+ jääkiekko 25,99€/kk ja katselet CHL, VPN:n kautta youtubesta. Telian asiakkaana itse harkitsen tuota cmore total+ 1kk 0€, jonka jälkeen 32,99€/kk, ei määräaikaa.
 

axe

Jäsen
Oon aivan samaa mieltä. Ota tuo discovery+ jääkiekko 25,99€/kk ja katselet CHL, VPN:n kautta youtubesta. Telian asiakkaana itse harkitsen tuota cmore total+ 1kk 0€, jonka jälkeen 32,99€/kk, ei määräaikaa.
Jees, tuolla Discovery+vpn:llä mentiin viime kausikin. Ja tokihan sieltä D+:n nettisivun käyttäjäprofiilin Tilaa-napista aukeaa pakettivaihtoehtoja, mutta tuon havaintoesimerkin vähän tyhmennetty minä roolihahmona ei osaa sieltä etsiä. Tuo roolihahmokin on kuitenkin osaavampi kuin tuhannet, mahdolliset jopa kymmenet tuhannet potentiaaliset asiakkaat, jotka eivät ole kuulleetkaan esim. mistään Discovery+:sta ja jotka Viasat ja C More on saaneet paskalla politiikallaan karkotettua olemaan edes yrittämättä.
 

axe

Jäsen
Pienen laskutehtävän tuossa tein, että ainoa tarjolla oleva laillinen tapa nähdä CHL:n vieraspelit omasta kotitelkkaristaan maksaa joukkueen CHL-menestyksestä riippuen 30-40 euroa per peli. Tähän ei sisälly Viasatin tuleva hinnannosto.

Tässä ei siis tokikaan anneta mitään arvoa Valioliigalle, Mika Häkkisen autoajeluille, Teemu Selänteen peleille ja mitä kaikkea pakettiin kuuluukaan, koska niitä ei haluta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kuinka usein UHD kanavalta tulee matseja? Nimimerkillä kannattaako ottaa Discovery+n sijaan paikallisen LPONetin kautta Liigapassi koska samaan pakettiin LPONetiltä UHD kanavan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Telian sivuilta kopioituna paketti hintaan 39,90€ sisältäen siis myös CHL:n:

"Telia Liigapassi + C More Sport

Katso kaikkien Liiga-joukkueiden kaikki pelit ensimmäisestä kiekontiputuksesta Kanada-maljan kohotukseen. Lisäksi mukana on C Moren koko monipuolinen urheilutarjonta.

Urheilutarjontaan sisältyy mm.
✔ Rallin MM-sarja
✔ Jalkapallon Mestarien liiga
✔ Italian Serie A
✔ Espanjan La Liga
✔ Portugalin Primeira Liga
✔ Liiga
✔ Jääkiekon MM-kisat
✔ Mestis
✔ CHL – Champions Hockey League
✔ Sveitsin liiga – National League
✔ SHL – Svenska Hockeyligan
✔ Amerikkalaisen jalkapallon NFL
✔ Tennis: WTA1000, WTA500 ja WTA250
✔ Yleisurheilun Timanttiliiga ja IAAF World Challenge
✔ Raveja Suomen ja Ruotsin radoilta

Pakettiin kuuluvat kanavat:
✔ Liiga 1 - Liiga 7
✔ Liiga UHD*
✔ C More Max HD
✔ C More Sport 1 HD
✔ C More Sport 2 HD
✔ Liiga-ohjelmakirjasto
✔ Lisäksi C Moren viihdekanavat ovat vapaasti katsottavissa toistaiseksi.
✔ Saat myös C More -suoratoistopalvelun sisällöt maksutta käyttöösi.

* Ultra HD -laatu on saatavilla vain Telian digiboksilla sekä kaapelikortilla. Lue lisää: telia.fi/liigauhd. Telia TV sovelluksessa kanava saatavilla HD-kuvanlaadulla.

Lisäetu:
Jos olet uusi Telia TV -asiakas, saat tilauksen jälkeen etukoodin, jolla voit vuokrata yhden ilmaisen elokuvan Telia TV:n elokuvavuokraamosta, joka on pullollaan uutuuselokuvia sekä vanhoja klassikkoleffoja.

Miten voit katsoa:
✔ Maksuttoman Telia TV sovelluksen kautta (ladattavissa älypuhelimille ja tableteille. Chromecast ja Apple TV myös tuettu)
✔ Web-selaimen kautta osoitteessa tv.telia.fi
C More -suoratoistopalvelun kautta Telia TV sovelluksen tunnuksia käyttäen
✔ Lisämaksusta digiboksilla suoraan TV:n ruudulta (tilattavissa erikseen)

Irtisanomisaika:
  • Mikäli haluat lopettaa tilauksen, sinun tulee ilmoittaa siitä meille 30 päivää etukäteen. Kanavapaketilla on 30 vuorokauden irtisanomisaika (pois lukien maksuttomat kokeilujaksot).
  • Mikäli irtisanot tilauksen maksuttoman kokeilujakson aikana, kanavapaketti irtisanoutuu välittömästi, eikä tilauksesta tällöin koidu sinulle maksettavaa.
  • Mikäli olet tilannut tuotteen määräaikaisella sopimuksella, voit lopettaa tilauksen vasta määräaikaisen sopimuskauden jälkeen. Irtisanomisesta voi toki ilmoittaa määräaikaisen sopimuksen aikana esimerkiksi siten, että tilaus loppuu määräaikaisen tilausjakson loputtua.
  • Telia Liigapassi + C More Sport -kanavapaketti 39,90 e/kk 12 kk ajan.
  • 12 kk määräaikainen sopimus.
  • Sopimuskauden kokonaishinta 478,80 €"
Kallista lystiä varsinkin, kun mikään muu ei oikeasti kiinnosta näistä kuin SM-liiga ja CHL niin kauan aikaa, kun oma joukkue on mukana. 12 kk määräaikainen sopimus on tässä mielessä aika julma.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
VPN, CHL ja youtube.
Onko se satavarmaa että tämäkään yhtälö toimii alkavana kautena?

Karrin kaima Aleksis jo totesi "Niin muuttuu maailma, Eskoseni”
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Ennen vanhaan rikkaat katseli, kun köyhät urheilee. Nykyään köyhät katselee, kun rikkaat urheilee.
Paitsi että ei katsele, kun ei ole varaa. Eli rikkaat katselevat kun rikkaat urheilee. Köyhät seuraavat Jatkoajan Keskustelupalstalta tilannetta.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
DNA näyttää tarjoavan kaapeli-tv asiakkailleen Liigapassia 29,90€/kk ja automaagisesti kesän ajaksi tuo menee tauolle. Tarvinnee tarttua tuohon. Ja tietysti ahneena kyselen että onko näistä ollut vielä joku kamppis joskus ennen sarjan alkua?
 

IsoPahaMuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
DNA näyttää tarjoavan kaapeli-tv asiakkailleen Liigapassia 29,90€/kk ja automaagisesti kesän ajaksi tuo menee tauolle. Tarvinnee tarttua tuohon. Ja tietysti ahneena kyselen että onko näistä ollut vielä joku kamppis joskus ennen sarjan alkua?
Kyllä ainakin kysyä kannattaa, viime vuonna sai syyskuussa ainakin jotain tarjouksia.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joo, eli tosiaan en varmaan saa Chromecastista juuri mitään irti.

Esim. huomenna paikallisen uutissivuston kautta näkyvissä Ässien matsit jotka voi Chromecastata, mutta onko siinä mitään eroa siihen, jos heitän vain läppäristä TV:hen HDMI:n kiinni ja peilaan sitä kautta näytön..?
Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta, mutta siis... Juurikin tuo ero. Eli Chromecastilla castatessa ensinnäkään sun ei tarvitse lyödä konetta piuhalla kiinni telkkariin, mutta myös lisäksi castatessa voit jatkaa koneesi käyttöä normaalisti, mutta telkkarissa näkyy pelkästään peli ihan niinkuin esim. tv-lähetystä katsottaessa.
 

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Mää tein nyt havaintoesimerkin itsestäni tän koko paskan paskuuden tiimoilta. Olen oikein hyvä netin käyttäjä, melko kokenut kanavapakettien ja muiden ostaja, mutta en mikään superstriimaaja enkä maksu-tv-urheilun suurkuluttaja vaan ihan normipena, joka haluan katsoa suosikkijoukkueeni ottelut Liigassa ja CHL:ssä. Lähden tutkimaan asiaa. En ole satavarma kaikista oikeuksista, mutta muistelisin että Liigan oikeudet on Telialla ja/tai C Morella, vähän sekavaa mun makuun. Tiedän myös, että CHL oli Maikkarilla ja näkyi C Moressa, mutta se vaihtui nyt Viasatille. Vai onko se Viaplay? Samaa ne kai on, mutta onkohan niissäkin joku eri merkitys. Mennään eteenpäin.

Ensimmäisenä havaintoesimerkkinä on kanavapakettien typerät nimet. Sitä on heti sekaisin miksi joku on Total, toinen on Total+, on Premium mutta onkohan sitten Premium+. Tietysti tajuan, että plussalla on enemmän mutta mitä enemmän ja miksi. Ja kun myydään jotain C More Total Sport+ + V Premium -systeemiä, niin meneehän siinä mieli nurin. Ja siis juuri sillä tavalla, että näiden ostaminen pitäisi olla kuin maidon hakemista kaupasta (vaikka toki niissä maitotölkeissäkin on nykyään niin monta muuttujaa että vertaus ontuu).

Toinen on se, että pakettien sisällön kuvaukset on paskaa. Joissain on jotain näytettävien eri liigojen logoja, joka visuaalisempana on vähän parempi, mutta kaipaisin sellaista vaikka taulukkoa missä on akseleilla eri paketit ja tarjonta, ja rasti ruudussa jos se kuuluu pakettiin. Sen sijaan saan erilaisia tekstimassoja, joissa lukee Rallin WRC, WRC 2 ja WRC 3 -sarjat, monipuolista huippujääkiekkoa: Mestis ja SHL, huippufutista: UEFA Champions League, La Liga ja Serie A, UEFA Nations League, 21 FIFA ottelua jalkapallon MM-kisoista sekä EM- ja MM-karsinnat, yleisurheilun hallikisat, IAAF:n Timanttiliiga ja World Challenge, tenniksen ATP-turnauksia, amerikkalaisen jalkapallon NFL ja raveja. Toki asia niistä selviää, mutta edelleen, mää oon ostamassa maitoa kaupasta siten, että valitsen otanko sinistä vai punaista vaiko jopa sitä ihan vaaleansinistä, en ole kiinnostunut kaikista ravintoarvoista ja muista kalorioista.

Olen Elisan liittymäasiakas. Google-haut tarjoavat varsinkin Liiga-pelien ostamiseksi Telian sivuja. Voi olla, että voisin ostaa Telialtakin, mutta olen kovin skeptinen sen suhteen kun en ole asiakas. Tarjoushintoja en tietenkään ainakaan saisi. Etsisin mieluummin muualta, koska, no, niin mää nyt tekisin kun en ole tämän puljun asiakas.

Menen siis Elisan puolelle. Toki se on kilpailija, mutta mulla on muistikuva muutaman vuoden takaa, että jotenkin ne sai Elisa Viihteen kauttakin. Elisalla on karkea hakusuodatinkin, mutta se ei tarjoa vaihtoehtoina niitä mitä etsin, joten se jää hyödyttömäksi. Huomaan, että Elisa Viihteeseen saa C More Totalin, joka muistaakseni sisälsi Liigapelit. Lisätutkimus osoittaa, että väärin, pitäisi olla C More Total+, jota en ainakaan huomaa tähän saavan. Olen ymmärtävinäni, että en ainakaan osaa etsimällä löytää, että Liigapaketin tätä kautta saisi. Sen sijaan CHL löytyy paketista, joka on taas yksi käsittämätön sanahirviö, Elisa Viihde Viaplay Total. Tämä paketti sisältää CHL:n , mutta se sisältää myös kaikki ne muut liigat ja lajit, joita en haluaisi ja joiden tiedän olevan kalliita: NHL, Valioliiga, Bundesliiga, Formula 1. Mun tarpeeni mukaiset 5-6 CHL-peliä maksaisi 44,99 €/kk ja sitä pitäisi pitää useampia kuukausia.

C More on seuraava tarjokkaani. Se on kaikista etsimispaikoistani eniten myyvä, kun tuputtaa pakettejaan heti silmille. Toisessa paketissa on mukana Liiga-pelit. Sekin on kallis, 37,95 €/kk ja onko se muuten vieläpä joku kampanjahinta? Kuulunkohan minä kampanja-asiakkaisiin vai en? En tiedä. Joka tapauksessa se olisi sitten vielä seitsemän euroa kalliimpi jos en kuulu. Tämäkin paketti sisältää paljon muutakin urheilua ja sen lisäksi sarjoja,elokuvia ja muuta krääsää, jota en halua enkä edes ehtisi katsomaan. Olisiko siis jotain halvempaa pakettia? Sivu kysyy enkö löytänyt etsimääni ja tarjoaa lisälinkkiä. Toivorikkaana klikkaan löytääkseni itselleni vähän järkevämmän paketin. En löydä sellaista. Tulee vaihtoehdoksi yksi (1) turha kanavapaketti lisää.

Viime vuonna käytin Discoveryn palvelua liigapelieni katsomiseen. Vai olikohan sekin Discovery+? No sama suurinpiirtein, plussalla tai ilman. Menen sinne ja kirjaudun profiiliini. Se sivu ei myy mitään. En löydä mistään minkäänlaisia paketteja joita voisi tilata, vaikka kuinka kaivan. Kirjautumisprofiilistani löydän tilin, joka kertoo mikä paketti mulla oli viime vuonna. Siinä on nappi josta sen voisi tilata uudelleen, mutta kun haluan kartoittaa olisiko vaihtoehtoja, niin en löydä. Muistan myös, että viime syksynä oli myös vähän vaikeuksia Discoveryn palvelun kanssa, ei meinannut löytyä ja sitten kun oli saanut tilattua, niin hinta pompsahtikin, vaihdoin halvempaan pakettiin ja sitten sähköposti lauloi koko ajan, että olet perunut - olet tilannut - ei vaan perunut, enkä ollut ollenkaan varma onko nyt paketti päällä vai ei. No maksut ilmeisesti lähti ja kaikki pelit näkyikin. Se toimi, mutta käyttökokemus oli hankala ja aiheutti epävarmuutta. Sen hinta oli kuitenkin 25,99 €/kk liigapeleistä, mikä oli ihan ok, vaikka äkillisesti kovasti pompsahtaneen hinnan takia jouduin luopumaan CHL-peleistä. Nyt en tosiaan löydä edes mitään pakettivaihtoehtoja. Olikohan ne vuosi sittenkin pelkästään mobiilisovelluksen kautta? Tekisi järkeä kun täältä ei löydy, mutta en nyt jaksa lähteä sieltä tutkimaan.

Menen Viaplayhin ja koska sitäkin oon joskus käyttänyt, niin kirjaudun suoraan tililleni. Olen jo ihan vitun väsynyt ja turhaudun helposti, kun koko sivulla ei taaskaan ole mitään paketteja myynnissä. Taas löydän jostain oman käyttäjätilini takaa kaksi pakettivaihtoehtoa, mutta niiden sisältöluettelo on sellaisella tasolla kuin "penkkiurheilijan ykkösvaihtoehto", joten en tiedä yhtään mitä se sisältää.

Väsyneenä en äkkiseltään edes keksi muita mahdollisia kanavia tilata pelejä, jos sellaisia mahdollisesti olisi.

Tähän mennessä olen siis löytänyt vaihtoehdoiksi Liigapelit hintaan 37,95 kuukaudessa (tai 44,95 jos en ole kampanjakohde, sitä en äkkiseltään siinä keksinyt) tai sitten se viimevuotinen 25,99 kuukaudessa, josta en kuitenkaan ole tilaa-nappia painamatta varma, onko sellainen olemassa enää vai ei, koska viime syksynäkin oli pakettien katoamisia ja hintojen muutoksia. Ja sitten ne muutamat CHL-pelit hintaan 44,99 kuukaudessa.

Yhteensä maksaisin Tapparan vieraspelien seuraamisesta maksukanavilta vähintään 71 euroa kuukaudessa ja mahdollisesti jopa 90 euroa. Tavalliselle jampalle niin epäselvän hinnoittelun vuoksi en voi tässä vaiheessa pelkän vaihtoehtojen tutkimisen vaiheessa olla ihan varma.

Minä haluan todellakin nähdä vain Tapparan pelejä. Mistään muusta en ole kiinnostunut, enkä halua muuta nähdä enkä niistä maksaa. Mutta saadakseni nuo pelit minun pitää ostaa myös

Formula 1
Valioliiga
Bundesliiga
NHL
jääkiekon MM-kisat
UFC
golfin US Open
paljon muuta nimeämätöntä urheilua
uusimmat Hollywood-leffat
eniten kotimaisia elokuvia
laaja valikoima kansainvälisiä menestyssarjoja
kaikki kotimaiset Elisa Viihde -alkuperäissarjat
Viaplayn pohjoismaiset alkuperäissarjat
C Moren alkuperäissarjat
kotimaiset ja kansainväliset suosikkielokuvat ja -sarjat
Britbox ja Hayu (joista en tiedä mitä ne on, mutta ilmeisesti jotain realitypaskaa ym.)
MTV3:n, MTV Subin ja MTV Avan suosikkiohjelmia (jotka näen telkkarista jos haluan)
Rallin WRC, WRC 2 ja WRC 3 -sarjat
Mestis
UEFA Champions League
La Liga
Serie A
UEFA Nations League
21 FIFA ottelua jalkapallon MM-kisoista
EM- ja MM-karsinnat
yleisurheilun hallikisat
IAAF:n Timanttiliiga ja World Challenge
tenniksen ATP-turnauksia
raveja
ja paljon muuta

Mitä muuta tämä on kuin törkeää riistoa, kusetusta ja täyttä paskaa niin hintojen, tuputettavan sisällön kuin ihan pelkästään sen koko ostoyrityksen kokemuksen suhteen? Taidan lopettaa maidon juomisen kokonaan.
Aika hyvin kiteytetty, juuri tälläisen paskan takia IPTV palveluihin siirtyminen on aika houkuttelevaa. Itsekin nykyinen asiakas, ja hyvin tulee uni illalla, ihan vitun ryöstämiseksi ja kusettamiseksi mennyt koko homma. Toivottavasti ViaPlay tai joku muu suurempi toimija menisi oikeasti nurin niin ehkä joku roti palautuisi markkinoille.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aika hyvin kiteytetty, juuri tälläisen paskan takia IPTV palveluihin siirtyminen on aika houkuttelevaa. Itsekin nykyinen asiakas, ja hyvin tulee uni illalla, ihan vitun ryöstämiseksi ja kusettamiseksi mennyt koko homma. Toivottavasti ViaPlay tai joku muu suurempi toimija menisi oikeasti nurin niin ehkä joku roti palautuisi markkinoille.
Kun kaikki siirtyvät IPTV:n puolelle, sen sisältö lähestyy asymptoottisesti kohti nollaa. Ja IPTV taitaa olla kusetusta ja ryöstöä ihan sanojen varsinaisessa merkityksessä. Täältä marmorijalustalta vaan huutelen, ajattelin seuraavaksi hypätä valkean hevosen selkään.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Sopii myös kysyä, onko urheiluviihdebisnes liiga mukaanlukien jo ylihinnoiteltua?

Mikäli uutisiin on uskominen, eivät jääkiekkoa koteihin jakavat yhtiötkään kovin hyvässä jamassa ole ja isopalkkaiset konsultit pohtivat miten saada kurssi oikenemaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sopii myös kysyä, onko urheiluviihdebisnes liiga mukaanlukien jo ylihinnoiteltua?
Vaikea sanoa. Mä olen lukenut rivien välistä, että kuluttaja haluaa maksaa palvelusta ehkä kympin kuussa ja jakaa kustannukset kavereidensa ja sukunsa kanssa. Sellainen 10 yhtäaikaista striimiä olisi optimi.
 

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tässähän olisi tuhannentaalan paikka vaikuttaa, jos esim jatkoaikalaiset päättäisivät yhteisesti jättää ylihinnoitellut tv-paketit tilaamatta. Ei varmaan pitkään menisi, kun alkaisi vähintään kampanjat rullaamaan, jos ei jopa pysyviä hinnanpudotuksia. Mutta, eihän tällaiset onnistu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös